Gmina Końskie
26 – 200 Końskie, ul. Partyzantów 1
ogłasza przetarg nieograniczony na
„OPRACOWANIE DOKUMENTACJI DO WNIOSKU DO FUNDUSZU SPÓJNOŚCI DLA PRZEDSIEWZIĘCIA
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie
Miasta i Gminy Końskie.”
CPV – 74.23.13.00-0, 74.13.15.00-1, 74.14.19.00-8, 74.14.11.00-0, 74.14.15.20-0
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać odpłatnie w siedzibie zamawiającego (pokój nr 37), w godz. 730 – 1530, lub za zaliczeniem pocztowym.
Cena – 30,00zł.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest dostępna na stronie: http://bip.umkonskie.pl
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie dokumentacji dla przedsięwzięcia „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta i Gminy Końskie”, niezbędnej do złożenia Wniosku wymaganych przy ubieganiu się o wsparcie z Funduszu Spójności.
Zadanie 1. Studium Wykonalności Projektu
Zadanie 2.Dokumenty dotyczące oceny oddziaływania na środowisko
Zadanie 3.Wniosek do Funduszu Spójności wraz z wymaganymi załącznikami
Zadanie 4. Dokumentacja przetargowa
Termin realizacji zamówienia: 420 dni od daty podpisania umowy.
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
a) Spełniają warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych,
b) Nie zostali wykluczeni z udziału w postępowaniu na podst. art. 24 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych,
c) Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy PZP.
d) Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia
e) Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia.
Ocena spełniania wymaganych warunków dokonywana będzie według kryteriów spełnia/ nie spełnia na podstawie następujących oświadczeń i dokumentów:
1. Oświadczenie na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do IDW, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, że wykonawca:
· posiada uprawnienia niezbędne do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
· posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
· znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
· nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
5. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6. dysponuje przeciętnie w okresie ostatnich trzech lat (licząc od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej 5 pracownikami. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację na temat przeciętnej liczby pracowników sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do ID W.
7. wskazać do wykonania niniejszego zamówienia zespół, który składał się będzie co najmniej z następujących osób:
7.1) osoba posiadająca uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych ze specjalizacją oczyszczalnie ścieków lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz doświadczenie zawodowe w projektowaniu tzn. że w okresie ostatnich 3 lat (licząc od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia) był współautorem min. 2 projektów budowlanych dla komunalnych oczyszczalni ścieków powyżej 15.000 RLM, posiadając w tym czasie ww. uprawnienia
7.2) osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu, nadzorowaniu lub wdrażaniu projektów w sektorze wodno-ściekowym oraz doświadczenie w przygotowaniu 2 studiów wykonalności, tzn. że w okresie ostatnich 3 lat (licząc od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia), brała udział w wykonaniu co najmniej 2 studiów wykonalności dla przedsięwzięć z zakresu wodno-ściekowego o wartości inwestycyjnej przedsięwzięcia co najmniej 30 000 000 PLN (bez VAT). Przez wartość przedsięwzięcia należy rozumieć przyjęty koszt inwestycyjny zadania wskazany w studium wykonalności. Dla zamówień zrealizowanych w innej walucie należy przyjąć przeliczenie wg. średniego kursu tej waluty ogłoszonego przez NBP i obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia.
7.3) ekonomista posiadający doświadczenie w przygotowaniu studiów wykonalności, tzn., że w okresie ostatnich 3 lat (licząc od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia), brał udział w wykonaniu co najmniej 2 studiów wykonalności dla przedsięwzięć z zakresu wodno-ściekowego o wartości inwestycyjnej przedsięwzięcia co najmniej 30 000 000 PLN (bez VAT). Przez wartość przedsięwzięcia należy rozumieć przyjęty koszt inwestycyjny wskazany w studium wykonalności. Dla zamówień zrealizowanych w innej walucie należy przyjąć przeliczenie wg. średniego kursu tej waluty ogłoszonego przez NBP i obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia.
7.4) specjalista ds. materiałów przetargowych (SIWZ) - co najmniej 1 osoba, posiadający doświadczenie w przygotowaniu SIWZ, tzn., że w okresie ostatnich 3 lat (licząc od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia), brał udział w wykonaniu co najmniej 1 SIWZ na roboty budowlane z zakresu wodno-ściekowego (opracowanego zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych i przepisami wykonawczymi) o wartości netto realizowanych robót nie mniejszej niż 5 000 000 PLN,
7.5) specjalista w zakresie przeprowadzania procedury oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z wymogami prawa polskiego i unijnego, posiadający doświadczenie w przygotowaniu Raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, tzn., że w okresie ostatnich 3 lat, wykonał co najmniej jeden Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko obejmujący m.in. instalację do oczyszczania ścieków powyżej 15 000 RLM, który był podstawą wydania: decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji lub pozwolenia na budowę,
Wszyscy specjaliści wymagani w ofercie powinni posługiwać się językiem polskim lub dysponować na stałe tłumaczem języka polskiego.
W celu potwierdzenia spełniania powyższych warunków Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz osób sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik 5 do IDW oraz załączyć oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu wymagań stawianych przez Zamawiającego wg wzoru stanowiącego Załącznik 6
Do wykazu należy dołączyć dokument/ty zaświadczający/ce o kwalifikacjach niezbędnych do wykonania zamówienia, o wpisie do właściwego samorządu zawodowego oraz posiadanych uprawnieniach zawodowych.
8. wykonać łącznie w okresie ostatnich trzech lat (licząc od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie:
8.1) co najmniej 2 Studia Wykonalności dla przedsięwzięć z zakresu wodno-ściekowego o wartości inwestycyjnej co najmniej 30 000 000 PLN (bez VAT).
Przez wartość przedsięwzięcia należy rozumieć przyjęty koszt inwestycyjny
wskazany w studium wykonalności. Dla zamówień zrealizowanych w innej walucie
należy przyjąć przeliczenie wg średniego kursu tej waluty ogłoszonego przez NBP i obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia,
8.2) co najmniej 1 Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko obejmującego m.in. instalację do oczyszczania ścieków powyżej 15 000 RLM, który był podstawą wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego /decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub pozwolenia na budowę lub decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
8.3) co najmniej 1 SIWZ na roboty budowlane z zakresu wodno-ściekowego (opracowanego zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych i przepisami wykonawczymi ) dla postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań wodno-kanalizacyjnych, o wartości netto realizowanych robót nie mniejszej niż 5 mln PLN.
8.4) co najmniej jedną koncepcję dla komunalnej oczyszczalni ścieków powyżej 15.000 RLM oraz jedną koncepcję dla zbiorczego systemu kanalizacji sanitarnej o minimalnej łącznej długości 25 km (przez koncepcję należy rozumieć dokumentację równoważną w swoim zakresie z dokumentacją wymaganą do Wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego zgodnie z zapisami art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym).
W celu potwierdzenia spełniania warunków określonych powyżej Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do IDW oraz oryginały lub poświadczone przez Wykonawcę kopie dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
9. Wykonawca osiągnął w okresie ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży równe co najmniej wartości 400 000 PLN (słownie: czterysta tysięcy złotych) (przy innej walucie należy przyjąć przeliczenie wg średniego kursu tej waluty ogłoszonego przez NBP i obowiązującego w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia).
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat (Zamawiający będzie brał pod uwagę dane wykazane w poz. A rachunku zysków i strat), a w przypadku Wykonawcy niezobowiązanego do jego sporządzania inne dokumenty określające przychody netto ze sprzedaży, a w szczególności kopie zeznań podatkowych PIT - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres.
10. posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 40% wartości złożonej oferty. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację z banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której wykonawca posiada rachunek, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają podstawowy rachunek bankowy, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości,
11. posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z wykonaniem niniejszego zamówienia o wartości co najmniej równej wartości oferty.
Wadium – należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 16 900 zł (słownie: szesnaście tysięcy dziewięćset złotych)
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Kryteria wyboru ofert: cena – 100 %
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. 24 (sekretariat)
Termin składania ofert upływa dnia 11 kwietnia 2007 r o godz: 900
Otwarcie ofert nastąpi dnia 11 kwietnia 2007r. o godz: 10.00 w siedzibie zamawiającego, lok. 18 – sala konferencyjna
Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
Osoby uprawnione do kontaktów z wykonawcami:
· w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia –Ryszard Szczegielniak– Inspektor w Wydziale Inwestycji , tel. (0-41) 372-32-49, wew. 141.
· w zakresie dotyczącym procedury przetargowej – Dorota Sęga
tel. (0-41) 372-32-49, wew. 137, fax. (041) 372-29-55,
e-email: przetargi@umkonskie.pl
Informacje można uzyskać w godz: 730-1530
Ogłoszenie zostało przekazane Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych w dniu 15 marca 2007r.
ZP- 341/15/2/2007 Końskie 30.03.2007r.
Otrzymują uczestnicy postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „OPRACOWANIE DOKUMENTACJI DO WNIOSKU DO FUNDUSZU SPÓJNOŚCI DLA PRZEDSIEWZIĘCIA „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie
Miasta i Gminy Końskie”
Informuję, że od jednego z wykonawców wpłynęły pytania, na które udziela się odpowiedzi:
Pyt.
Czy Wykonawca w ramach zadania nr 4: Przygotowanie dokumentacji przetargowej ma wykonać uzupełniającą dokumentację projektową dla zadań nie posiadających kompletnej dokumentacji technicznej?
Jeżeli tak, prosimy o podanie dla których zadań, w jakim zakresie oraz dla jakich długości sieci Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania dokumentacji projektowej.
Odp.
Wykonawca nie ma obowiązku wykonywania uzupełniającej dokumentacji projektowej dla zadań nieposiadających kompletnej dokumentacji projektowej. Na chwilę obecną na niektóre zadania trwają zaawansowane prace projektowe .
Na pozostałe zadania w końcowej fazie postępowania przetargowe na wybór projektantów dokumentacji budowlanej.
W ramach obowiązków wynikających z umowy Konsultant będzie dokonywał oceny dokumentacji budowlanej do wymogów i kryteriów dofinansowania z Funduszu Spójności.
ZP.-341/15/1/2007 Końskie, dn. 30.03.2007 r.
Otrzymują
uczestnicy postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „OPRACOWANIE DOKUMENTACJI DO WNIOSKU DO FUNDUSZU SPÓJNOŚCI DLA PRZEDSIEWZIĘCIA „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie
Miasta i Gminy Końskie.”
Zamawiający zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 164 poz. 1163 z późn. zm.) wprowadza modyfikację treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W części II SIWZ – Wzór umowy w sprawie zamówienia publicznego, wprowadza się:
W §3 ust. 3 zamiast zapisu: „3 raty – po 20% każda, po zatwierdzeniu przez zamawiającego i zaakceptowaniu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach Raportów Przejściowych”
wprowadza się zapis:
3 raty – po 20% każda, po zatwierdzeniu przez zamawiającego i zaakceptowaniu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach lub Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie Raportów Przejściowych
W §3 ust. 4 zamiast zapisu: ” Podstawą wystawienia faktur przez Wykonawcę jest zawiadomienie o zatwierdzeniu przez Zamawiającego i zaakceptowaniu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach Raportów o których mowa w ust.3. W przypadku Raportu Końcowego może być wymagana akceptacja przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.”
wprowadza się zapis: „Podstawą wystawienia faktur przez Wykonawcę jest zawiadomienie o zatwierdzeniu przez Zamawiającego i zaakceptowaniu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach lub Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie Raportów o których mowa w ust.3. W przypadku Raportu Końcowego może być wymagana akceptacja przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.”
W §12 ust. 2 zamiast zapisu: „Ustala się kwotę pozostawioną na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości w wysokości 30 % zabezpieczenia tj. ……”
wprowadza się zapis: „Ustala się kwotę pozostawioną na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji jakości w wysokości 30 % zabezpieczenia tj. ……”
W §12 ust. 3 zamiast zapisu: „Kwota, o której mowa w ust. 2, zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie późniejszego z terminów rękojmi za wady i gwarancji jakości określonych w § 11.”
wprowadza się zapis: „Kwota, o której mowa w ust. 2, zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie terminu gwarancji jakości określonego w § 11.”
Zamawiający do treści ogłoszenia wprowadza następujący zapis: „ Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz ofert wariantowych .”
Zgodnie z zapisami SIWZ - Część I Instrukcja dla Wykonawców pkt 5 i 7, Zamawiający nie dopuszcza składania w/w ofert.
ZP.-341/15/4/2007 Końskie, dn. 04.04.2007 r.
Otrzymują uczestnicy postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „OPRACOWANIE DOKUMENTACJI DO WNIOSKU DO FUNDUSZU SPÓJNOŚCI DLA PRZEDSIEWZIĘCIA „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie
Miasta i Gminy Końskie.”
Zamawiający zgodnie z art. 38 ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 164 poz. 1163 z późn. zm.) wprowadza modyfikację treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W części I SIWZ –Instrukcja dla Wykonawców (IDW) , wprowadza się:
W pkt 18 ppkt 2 – Miejsce, termin i sposób złożenia oferty
zamiast zapisu: „Nie otwierać przed dniem: 02.04.2007r. godz. 10:00”
wprowadza się zapis: „Nie otwierać przed dniem: 11.04.2007r. godz. 10:00”
W części II – Wzór umowy §1 ust. 6 zamiast zapisu: ” Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia bieżących konsultacji, dokonania ewentualnych korekt/poprawek w dokumentacji uwzględniających pisemne uwagi i opinie Zamawiającego, WFOŚiGW w Kielcach oraz innych instytucji określonych w dokumentach programowych dla Funduszu Spójności dla tego typu projektów w okresie programowania 2007-2013.”
wprowadza się zapis: „Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia bieżących konsultacji, dokonania ewentualnych korekt/poprawek w dokumentacji uwzględniających pisemne uwagi i opinie, nowe wytyczne systemu wdrażania i schematu postępowania, wprowadzone w trakcie trwania umowy przez Zamawiającego, WFOŚiGW w Kielcach lub NFOŚiGW w Warszawie oraz inne instytucje określone w dokumentach programowych dla Funduszu Spójności dla tego typu projektów w okresie programowania 2007-2013.”
ZP- 341/15/3/2007 Końskie 04.04.2007r.
Otrzymują uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „OPRACOWANIE DOKUMENTACJI DO WNIOSKU DO FUNDUSZU SPÓJNOŚCI DLA PRZEDSIEWZIĘCIA „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie
Miasta i Gminy Końskie”
Informuję, że od jednego z wykonawców wpłynęły pytania, na które udziela się odpowiedzi:
Pyt.
Czy zamawiający uzna za dopełnienie wymagań dotyczących sposobu złożenia wadium,
w przypadku złożenia wadium wniesionego w innej niż pieniądz formie, łącznie z ofertą jako oddzielny od oferty dokument?
Odp.
Wadium, wnoszone w inny niż pieniądz formach, należy złożyć w Kasie Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert.
W związku z tym, wadium należy złożyć jako oddzielny od oferty dokument do dnia 11.04.2007r do godz. 09.00.
ZP- 341/15/5/2007 Końskie 05.04.2007r.
Otrzymują uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „OPRACOWANIE DOKUMENTACJI DO WNIOSKU DO FUNDUSZU SPÓJNOŚCI DLA PRZEDSIEWZIĘCIA „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie
Miasta i Gminy Końskie”
Informuję, że od jednego z wykonawców wpłynęły pytania, na które udziela się odpowiedzi:
Pyt. 1
Jakiej wysokości budżet zamawiający zabezpieczył na usługę będącą przedmiotem przetargu „opracowanie dokumentacji do wniosku do Funduszu Spójności dla przedsięwzięcia Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie Miasta i Gminy Końskie?
Odp.
Uchwała nr V/25/2007 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 31.01.2007r w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2007r. jest dostępna na stronie internetowej: www.umkonskie.pl
Pyt. 2
Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności dotyczącej liczby i numeracji zadań pomiędzy Opisem przedmiotu zamówienia a Załącznikiem1 tj. Wstępnym Zbiorczym Zestawieniem Zadań Budowlanych. Prosimy o potwierdzenie czy zadanie 18 według Opisu przedmiotu zamówienia to zadanie 19 według ZZZB natomiast zadanie 19 według Opis przedmiotu zamówienia zostało uwzględnione w zakresie zadania 12 ZZZB?
Odp.
Zamawiający potwierdza, że zadanie 18 wg OPZ jest tym samym zadaniem wg ZZZB, oraz zadanie 19 OPZ zostało uwzględnione w zakresie zadania 12 ZZZB.
Pyt. 3
Prosimy o wyjaśnienie czy dla zadań, dla których według załącznika nr 11 dokumentacja projektowa jest w trakcie opracowania lub Zamawiający wszczął lub zamierza wszcząć postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej, należy przyjąć, iż Wykonawca w celu opracowania dokumentacji przetargowej będzie dysponował następującymi dokumentami: projektem budowlanym, projektem wykonawczym, decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, decyzją o lokalizacji inwestycji celu publicznego, pozwoleniem na budowę kosztorysem inwestorskim, przedmiarem robót?
Odp.
Informację o tym, co zamawiający posiada i przekaże Konsultantowi w celu wykonania zadania zawiera załącznik nr 11 do SIWZ.
Dokumentacje które są w trakcie opracowania muszą być uzgodnione z Konsultantem. Taki obowiązek wpisano w umowy na ich opracowanie. Projektanci mają również obowiązek uzyskania wszelkich decyzji administracyjnych – do pozwolenia na budowę włącznie.
Pyt. 4
Prosimy o podanie czy przekazywana przez Zamawiającego dokumentacja projektowa będzie dostępna dla Wykonawcy w wersji elektronicznej?
Czy zostanie ona udostępniona Wykonawcy po podpisaniu umowy?
W przypadku gdy Zamawiający nie posiada wersji elektronicznej dokumentacji, czy obowiązek skanowania (przygotowanie wersji elektronicznej dokumentacji jako załącznik do opracowywanej SIWZ) spoczywał będzie na Wykonawcy?
W celu oszacowania kosztów ewentualnego skanowania dokumentacji wykonanej w wersji papierowej, prosimy o podanie informacji dotyczącej wielkości dokumentacji , tj. ilość stron, ilości i formaty rysunków kolorowych i czarno – białych.
Odp.
Zamawiający posiada większość dokumentacji w wersji elektronicznej, która zostanie udostępniona Wykonawcy.
Wykonawca powinien sobie wkalkulować koszt skanowania dokumentacji wykonanej
w wersji papierowej.
Wielkość dokumentacji: Format A4 – 224 strony, format A3 – 62 mapki czarno – białe , format A1- 16 mapek czarno – białych , format A4 – 1 mapka kolorowa, format A3 – 1 mapka kolorowa.
Pyt. 5
Jaką liczbę wydruków dokumentacji przetargowej należy dostarczyć z wyszczególnieniem liczby egzemplarzy wersji roboczych i ostatecznych?
Odp.
Po dwa egz. wydrukowanej dokumentacji przetargowej w wersjach roboczych i 3 egz.
w wersji końcowej = zawsze 1 egz. w wersji elektronicznej.
Pyt. 6
Czy w zakresie budowy sieci kanalizacyjnych lub wodociągowych zamawiający zamierza realizować zadania (i ewentualnie które) w oparciu o tzw. Żółty FIDIC tzn. przy założeniu projektowania przez wykonawcę robót budowlanych?
Odp.
Zgodnie z treścią III cz. SIWZ , Zadanie 1, Podzadanie 1- do zadań wykonawcy należy ocena i weryfikacja posiadanej dokumentacji technicznej pod kątem przydatności do celów realizacji niniejszego zamówienia. W ramach analizy opcji ( Zadanie 1, Podzadanie 2) Wykonawca zweryfikuje i podda krytycznej analizie zakres oraz charakterystykę proponowanych w ramach przedsięwzięcia zadań inwestycyjnych na podstawie posiadanych projektów budowlanych (np. w odniesieniu do przyjętej technologii oczyszczania ścieków ) i zaproponuje (lub potwierdzi), odpowiednie rozwiązania spełniające cele przedsięwzięcia pod względem technicznym i ekonomicznym, przy równoczesnym spełnieniu wymogów określonych w wyniku przeprowadzonej dla przedsięwzięcia procedury OOŚ. Na podstawie wyników analizy opcji i weryfikacji posiadanej dokumentacji Zamawiający zleci aktualizację (zmianę) posiadanych lub wykonanie brakujących projektów budowlanych lub też w związku z powyższym może okazać się zasadne, realizowanie pewnych robót w oparciu o żółtą książkę „FIDIC” (projektowanie z budową). Wstępnie Zamawiający nie planuje realizacji zadań według „żółtego FIDICa”.
Pyt. 7
Czy dla zadań, które realizowane będą w oparciu o żółty FIDIC do obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonanie: mapy zasadniczej, badań gruntowo – wodnych, uzgodnień z konserwatorem zabytków, inwentaryzacji zieleni, inwentaryzacji obiektów istniejących podlegających przebudowie, uzgodnień z właścicielami infrastruktury podziemnej, uzgodnień z właścicielami terenów przez których planuje się trasy sieci?
Odp.
Do obowiązków wykonawcy będzie należało przygotowanie dokumentacji w takim zakresie jaki będzie niezbędny do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i wykonanie zadania według „żółtego FIDICa”
Pyt. 8
Czy Wykonawca powinien przewidzieć w swoim zakresie wykonanie projektów budowlanych, jeżeli takie projekty będą niezbędne do opracowania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na roboty budowlane, zgodnie z potencjalnymi wytycznymi opracowanymi przez Instytucję zarządzającą lub Instytucje Pośredniczące wdrażające Fundusz Spójności w Polsce?
Odp.
Tak.