Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

 

ZAPROSZENIE

 DO ZŁOŻENIA OFERTY

 

na

 

„Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji dla budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul. Górna 4.”

 

 

Przedmiotem zamówienia jest:

 

Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji dla budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul. Górna 4

 

 

Charakterystyka budynku mieszkalnego- budynek piętrowy, podpiwniczony o konstrukcji murowej, strop prefabrykowany, dach jednospadowy wykonany z płyt żelbetonowych prefabrykowanych, kryty papą, 1 klatka schodowa, o następujących parametrach:

- kubatura 1701 m3

-powierzchnia zabudowy ok. 193 m 2

-powierzchnia użytkowa ok. 308 m2

 

 

Rozwiązania projektowe w fazie wstępnej oraz w wersji ostatecznej należy przedstawić do akceptacji w Urzędzie Miasta i Gminy w Końskich.

Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wstępnych rozwiązań projektowych, w szczególności dotyczących zastosowanych technologii Wykonawca może przystąpić  do realizacji dalszych prac projektowych.

 

Na przedmiot zamówienia dla każdego zadania składa się:

-        dokumentacja projektowa w zakresie niezbędnym do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/ uzyskania pozwolenia na budowę (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)

-        przedmiar robót (2 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm., z rubrykami do sporządzenia kosztorysu ofertowego)

-        kosztorys inwestorski (2 egz. oraz w wersji elektronicznej opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno –użytkowym, Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389)

-       specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)

-       wszystkie niezbędne uzgodnienia potrzebne do wystąpienia do Starostwa Powiatowego z wnioskiem zgłoszenia zamiaru wykonania robót

-       audyt energetyczny obiektu, który winien zawierać:

o                  stronę tytułową zawierającą:

-                    dane dotyczące obiektu

-                    dane dotyczące audytora wraz z jego podpisem

o                  analizy aktualnego stanu obiektu

o                  weryfikacje przyjętych parametrów

o                  przegląd możliwych usprawnień

o                  obliczanie oszczędności i przedsięwzięć

o                  analizę ekonomiczną (określenie opłacalności)

o                  wskazanie optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego

o                  określenie zalecanego zakresu prac i korzyści ekologicznych (stopnia redukcji emisji podstawowych zanieczyszczeń powietrza)

o                  wyliczenie efektu ekologicznego.

 

Opracowanie przedmiotowych projektów zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach każdy, za wyjątkiem audytu energetycznego kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 2 egz.

Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośnikach CD w formatach doc (WORD), xls ( EXCEL), dwg (AutoCad)

 

Wykonawca uzyskuje w imieniu Zamawiającego pozwolenie na budowę/ dokonuje zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.

 

Przedmiotowe opracowania powinny być wykonane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i normami państwowymi i branżowymi, zasadami wiedzy technicznej oraz posiadać uzgodnienia i zatwierdzenia niezbędne do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.

 

Audyty energetyczne muszą być wykonane zgodnie ze standardami i wymogami krajowych funduszy współfinansujących zadania termodernizacyjne.

 

 

W razie zmiany w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przepisów dotyczących formy i zakresu dokumentacji projektowej, Wykonawca dostosuje opracowane dokumenty do przepisów obowiązujących w dniu przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu bez zmiany wynagrodzenia.

 

Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane w niniejszym rozdziale a niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.

 

Ofertę można przekazać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną do dnia 08 kwietnia 2008r.

Adres poczty elektronicznej przetargi@umkonskie.pl

Fax: (0-41) 372 29-55

Osoby upoważnione do porozumiewania się z wykonawcami:

·        w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia jest: Paweł Mackiewicz – Inspektor Wydziału Inwestycji UMiG, tel. (0-41) 372-32-49 wew. 141,

·        w zakresie dotyczącym procedury przetargowej jest: Ewa Prasał –Zamówienia Publiczne, tel. (0-41) 372-32-49 wew. 137, Faks. (0-41) 372-29-55. e-mail: przetargi@umkonskie.pl

 

Informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu od 730 do 1530.

 

WARUNKI I ZAKRES REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

1.                  Cenę oferty należy podać w „Formularzu ofertowym” (załącznik nr 1). Wykonawca  określi cenę brutto (w rozbiciu na cenę netto i podatek VAT)

2.                  Do oferty cenowej Wykonawca winien załączyć:

a)      Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch usług które odpowiadają swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiotowi niniejszego zamówienia, oraz daty wykonania oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie

b)      Wykaz osób przewidzianych do wykonania niniejszego zamówienia, (w tym co najmniej 1 osoba  posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności:

Ø               konstrukcyjno – budowlanej wraz z kserokopią uprawnień tych osób, oraz kserokopie potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji
(świadectwo audytora energetycznego, potwierdzenie o wpisie na listę autoryzowanych audytorów energetycznych)

4.  Zamawiający wybierze Wykonawcę , który zaoferował najniższą cenę ofertową

5. Pożądany termin wykonania przedmiotowego zadania-  90 dni licząc od daty podpisania umowy

6.      Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy
(załącznik nr 2).

 

 

Załączniki:

1.      Formularz ofertowy.

2.      Projekt umowy.

 

  

 

 

Załącznik nr 1

Formularz ofertowy

OFERTA  CENOWA

NA WYKONANIE ZADANIA 

 

„Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji dla

                           budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul.Górna 4”

 

 

STRONA ZAMAWIAJĄCA

 GMINA  KOŃSKIE

26-200  KOŃSKIE, ul. PARTYZANTÓW 1

 

 

OFERTA ZŁOŻONA PRZEZ  

 

Pełna nazwa wykonawcy:         ................................................................................................................................

Dokładny adres:                         ...............................................................................................................................

Telefon: ......................................................................................

faks:...............................................          e-mail:………………………………………

NIP………………    ………….…          REGON……………...………………………

 

Nazwisko osoby do kontaktu    …………….………………………………

 

 

1.      Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia w cenie:

Opracowanie  dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji  budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul. Górna 4

 

Wartość netto ................................ zł (słownie:.................................................)

Podatek VAT  ......... % ......................

Wartość brutto ..............................

(słownie: ...............................................................................................................)

w tym:

-         opracowanie dokumentacji projektowej:………………………….

-         opracowanie audytu energetycznego………………………………

 

2.      Deklarujemy termin realizacji zamówienia w terminie ……… dni licząc od daty podpisania umowy.

4.      Oświadczamy, że akceptujemy w całości projekt umowy.

5.      W przypadku wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy
w terminie i miejscu wyznaczonym przez zamawiającego.

6.      Deklarujemy, że wszystkie o informacje zamieszczone w załącznikach są kompletne, prawdziwe i dokładne w każdym szczególe.

7.      Do niniejszej Oferty cenowej" dołączone są następujące dokumenty:

Ø    Wykaz osób przewidzianych do wykonania niniejszego zamówienia, (w tym co najmniej 1 osoba  posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania
w specjalności: konstrukcyjno – budowlanej wraz z kserokopią uprawnień tych osób, oraz kserokopie potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, oraz dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji ( świadectwo audytora energetycznego, potwierdzenie o wpisie na listę autoryzowanych audytorów energetycznych)

Ø    Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch usług które odpowiadają swoim rodzajem i wartościom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty wykonania oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (zgodnie ze wzorem - „załącznik nr 2 do oferty cenowej ”

a)           Inne dokumenty: …………………………………………..

8.      Pod groźbą odpowiedzialności karnej oświadczamy, że załączone do oferty dokumenty opisują stan faktyczny i prawny aktualny na dzień składania ofert (art. 297 kodeksu karnego). 

9.      Oferta zawiera ………… ponumerowanych stron.

 

.................................dn................................              ........................................................

                                                                                                       Pieczątka i podpis wykonawcy

 

   

 

* Załącznik nr 1

do Oferty Cenowej

.........................................................................

          pieczęć, nazwa i dokładny adres

              wykonawcy/ wykonawców

 

 

Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia

działalności jest krótszy - w tym okresie,

 

 

Lp.

Nazwa zadania i rodzaj wykonanych usług

Wartość zadania brutto [PLN]

Terminy wykonywania prac

 od dnia – do dnia

Nazwa Zamawiającego 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uwaga:

Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie, w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez wykonawcę.

 

  

 

          ..............................................                         ...............................................

                  Miejscowość, data                                       podpis/y osoby/osób

                                                                                        upoważnionej/ych

                                                                                do reprezentowania wykonawcy


 

Załącznik nr 2

Projekt umowy

 

PROJEKT UMOWY.

 

Umowa Nr ……………………………….

 

zawarta ………………..r. w Końskich pomiędzy Gminą Końskie 26-200 Końskie,
ul. Partyzantów 1, zwaną  w dalszej części „Zamawiającym”  reprezentowaną przez:

mgr  Krzysztofa Obratańskiego – Burmistrza Miasta i Gminy

przy kontrasygnacie Skarbnika –Beaty Lis

a

……………………………………………………………………..…………………………….. zwanym w dalszej części „Wykonawcą” reprezentowanym przez:

...........................................…..………………………

 

§ 1

Przedmiotem zamówienia jest:

Opracowanie  dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji budynku mieszkalnego położonego w Końskich, ul. Górna 4

Charakterystyka budynku mieszkalnego- budynek piętrowy, podpiwniczony o konstrukcji murowej, strop prefabrykowany, dach jednospadowy wykonany z płyt żelbetonowych prefabrykowanych, kryty papą, 1 klatka schodowa, o następujących parametrach:

- kubatura 1701 m3

-powierzchnia zabudowy ok. 193 m 2

-powierzchnia użytkowa ok. 308 m2

 

 

Rozwiązania projektowe w fazie wstępnej oraz w wersji ostatecznej należy przedstawić do akceptacji w Urzędzie Miasta i Gminy w Końskich.

Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wstępnych rozwiązań projektowych, w szczególności dotyczących zastosowanych technologii Wykonawca może przystąpić  do realizacji dalszych prac projektowych.

 

Na przedmiot zamówienia składa się:

-        dokumentacja projektowa w zakresie niezbędnym do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/ uzyskania pozwolenia na budowę (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)

-        przedmiar robót (2 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu
i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm., z rubrykami do sporządzenia kosztorysu ofertowego)

-        kosztorys inwestorski (2 egz. oraz w wersji elektronicznej opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno –użytkowym, Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389)

-        specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)

-        wszystkie niezbędne uzgodnienia potrzebne do wystąpienia do Starostwa Powiatowego
z wnioskiem zgłoszenia zamiaru wykonania robót

-        audyt energetyczny obiektu, który winien zawierać:

o       stronę tytułową zawierającą:

-         dane dotyczące obiektu

-         dane dotyczące audytora wraz z jego podpisem

o       analizy aktualnego stanu obiektu

o       weryfikacje przyjętych parametrów

o       przegląd możliwych usprawnień

o       obliczanie oszczędności i przedsięwzięć

o       analizę ekonomiczną (określenie opłacalności)

o       wskazanie optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego

o       określenie zalecanego zakresu prac i korzyści ekologicznych (stopnia redukcji emisji podstawowych zanieczyszczeń powietrza)

o       wyliczenie efektu ekologicznego.

 

Opracowanie przedmiotowych projektów zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach każdy, za wyjątkiem audytu energetycznego,  kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 2 egz.

Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośnikach CD w formatach doc (WORD), xls ( EXCEL), dwg (AutoCad)

 

Wykonawca uzyskuje w imieniu Zamawiającego pozwolenie na budowę/ dokonuje zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.

 

Przedmiotowe opracowania powinny być wykonane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i normami państwowymi i branżowymi, zasadami wiedzy technicznej oraz posiadać uzgodnienia i zatwierdzenia niezbędne do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.

 

Audyty energetyczne muszą być wykonane zgodnie ze standardami i wymogami krajowych funduszy współfinansujących zadania termodernizacyjne.

 

 

W razie zmiany w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przepisów dotyczących formy i zakresu dokumentacji projektowej, Wykonawca dostosuje opracowane dokumenty do przepisów obowiązujących w dniu przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu bez zmiany wynagrodzenia.

 

Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane w niniejszym rozdziale a niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji należy traktować jako  oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.

 

 

§ 2

1.      Termin rozpoczęcia wykonania dzieła ustalono na dzień podpisania niniejszej umowy a zakończenia opracowania na…………………….dni  od daty podpisania umowy.

 

§ 3

1.      Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie brutto w kwocie ……………………….. zł (słownie: ………………...)

w tym:- opracowanie dokumentacji projektowej:…………………………………………….

            - opracowanie audytu energetycznego: ………………………………………………..

 

2.      Wynagrodzenie  za  wykonanie  przedmiotu  umowy  będzie  zapłacone  w  ciągu  30 dnia od daty otrzymania faktury.

 

 

§ 4

1.      Dzieło zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach, za wyjątkiem audytu energetycznego,  kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 2 egz. Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu na płycie CD (w formatach doc (Word) xls (Excel) dwg (Auto/Cad)

2.       Do obowiązków Wykonawcy należy zaopatrzenie dokumentacji projektowej w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, iż dostarczona dokumentacja jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi oraz normami i że zostaje wydana w stanie zupełnym (kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć – wybudowaniu zaprojektowanych obiektów z udziałem funduszy pomocniczych).

3.      Dokumentacja projektowa stanowiąca przedmiot umowy chroniona jest prawem autorskim. Wykonawca przenosi na zamawiającego autorskie prawa majątkowe do tej dokumentacji w zakresie jednokrotnego wykorzystania projektu.

4.      Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie niezbędnym do realizacji zadania inwestycyjnego w sposób gwarantujący zamawiającemu dotrzymanie terminów realizacji robót, w tym do wizytacji budowy na każde wezwanie zamawiającego.

5.      Przy odbiorze dzieła Zamawiający nie jest obowiązany dokonać sprawdzenia jakości wykonanej pracy projektowej. O zauważonych wadach dokumentacji projektowej Zamawiający powinien zawiadomić Wykonawcę niezwłocznie, a Wykonawca usunie wadę jak niezwłocznie, lecz nie później niż 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia pismem lub faxem.

 

§ 5

1.      Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego, jeżeli dokumentacja projektowa ma wady zmniejszające jej wartość lub użyteczność ze względu na cel oznaczony w umowie.

2.      Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady dokumentacji projektowej wygasają w stosunku do Wykonawcy wraz z wygaśnięciem odpowiedzialności wykonawcy robót z tytułu rękojmi za wady obiektu lub robót wykonanych na podstawie tego projektu.

3.      Wykonawca może uwolnić się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady projektu, jeżeli wykaże, że wada powstała wskutek wykonania dokumentacji projektowej według wskazówek Zamawiającego, które zakwestionował, uprzedził na piśmie Zamawiającego o przewidywanych skutkach zastosowania się do tych wskazówek.

 

§ 6

Jeżeli dzieło zostanie wykonane z wadami bądź z usterkami lub jeżeli ujawniają się one w okresie realizacji inwestycji Zamawiający ma prawo wg własnego uznania:

a)      odstąpić od umowy, jeżeli wady uniemożliwiają realizację inwestycji na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej, żądając kar umownych i odszkodowania za straty, które poniesie z tytułu opóźnienia realizacji inwestycji.

b)      żądać bezpłatnego usunięcia wad w terminie niezwłocznym, bez względu na wysokość związanych z tym kosztów,

c)      na koszt Wykonawcy dokonać naprawy lub zlecić to osobie trzeciej

d)      nie żądając usunięcia wad odpowiednio obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy.

 

§ 7

1.    Wykonawca nie może zlecić podwykonawcom całości prac objętych przedmiotem zamówienia.

2.    Zamawiający dopuszcza zlecenie podwykonawcom części prac, które zostały wymienione w ofercie wykonawcy.

3.    Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za prace, które wykonuje przy pomocy podwykonawców.

 

§ 8

W razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy strona jest obowiązana do zapłaty kary umownej w następujących wypadkach i wysokościach:

1.      Zamawiający płaci Wykonawcy karę umowną:

a)      za odstąpienie od umowy wskutek okoliczności, za które Wykonawca nie odpowiada  -                      w wysokości 20 % wynagrodzenia za cały przedmiot umowy.    

2.      Wykonawca płaci Zamawiającemu karę umowną:

a)      za zwłokę w wykonaniu elementu dzieła w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki, a począwszy od 31 dnia opóźnienia 1 % za każdy dzień zwłoki, licząc od  terminu wynikającego z harmonogramu rzeczowo - finansowego, lecz nie więcej niż 20% całkowitego wynagrodzenia umownego.

b)      za zwłokę w usunięciu wad – w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy  dzień zwłoki, a począwszy od 31 dnia opóźnienia 1 % za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego do usunięcia wad, lecz nie więcej niż 20% wartości umownej.

c)      za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego wskutek okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego.

3.        Strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody.

 

§ 9

1.      Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku, gdy:

a)      Wykonawca pozostaje w zwłoce w wykonaniu dzieła tak dalece, że wykonanie dzieła w terminie umownym jest niemożliwe.

b)      Wykonawca bez zgody Zamawiającego powierzy wykonanie dzieła lub jego części innej osobie.

2.  Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z powodów określonych w pkt. 1 nie   
       zwalnia Wykonawcy od zapłaty kary umownej i odszkodowania na zasadach określonych  
       w tej umowie.

3.   Wykonawca może odstąpić od umowy w przypadku, gdy:

a)  Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur, mimo dodatkowego
       wezwania w terminie 1 miesiąca od upływu terminu do zapłaty faktur, określonego                     
       w  niniejszej umowie.

b)  Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, że wobec zaistnienia uprzednio nie przewidzianych
     okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.

4.  Poza okolicznościami przewidzianymi w ust. 1 i 3 umowy Zamawiający lub Wykonawca
     mogą odstąpić od umowy, jeżeli druga strona narusza w sposób podstawowy      
     postanowienia umowy powodując utratę jego zasadniczych korzyści wynikających                  
     z umowy. 

 

§ 10

Strony ustalają, że osobami upoważnionymi do przekazywania i przyjmowania dokumentacji, uzgadniania zmian w dokumentacji, uczestniczenia w naradach i spotkaniach, na których podejmowane są decyzje związane z projektowaniem, łącznie z zatwierdzaniem wykonanej dokumentacji  są :ze strony Wykonawcy : osoba kierująca projektem – .......................;                        ze strony Zamawiającego -  .......................  nadzór autorski wykonywać będzie ......................

 

§ 11

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

 

§ 12

Spory jakie mogą wyniknąć z postanowień niniejszej umowy, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

§ 13

Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

  

§ 14

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

 

Zamawiający:                                                               Wykonawca:

 

  

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2008/04/01 14:24:49
Redaktor: Administrator