ZAPROSZENIE
DO ZŁOŻENIA OFERTY
na
„Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji dla budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul. Górna 4.”
Przedmiotem zamówienia jest:
Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji dla budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul. Górna 4
Charakterystyka budynku mieszkalnego- budynek piętrowy, podpiwniczony o konstrukcji murowej, strop prefabrykowany, dach jednospadowy wykonany z płyt żelbetonowych prefabrykowanych, kryty papą, 1 klatka schodowa, o następujących parametrach:
- kubatura 1701 m3
-powierzchnia zabudowy ok. 193 m 2
-powierzchnia użytkowa ok. 308 m2
Rozwiązania projektowe w fazie wstępnej oraz w wersji ostatecznej należy przedstawić do akceptacji w Urzędzie Miasta i Gminy w Końskich.
Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wstępnych rozwiązań projektowych, w szczególności dotyczących zastosowanych technologii Wykonawca może przystąpić do realizacji dalszych prac projektowych.
Na przedmiot zamówienia dla każdego zadania składa się:
- dokumentacja projektowa w zakresie niezbędnym do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/ uzyskania pozwolenia na budowę (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)
- przedmiar robót (2 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm., z rubrykami do sporządzenia kosztorysu ofertowego)
- kosztorys inwestorski (2 egz. oraz w wersji elektronicznej opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno –użytkowym, Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389)
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)
- wszystkie niezbędne uzgodnienia potrzebne do wystąpienia do Starostwa Powiatowego z wnioskiem zgłoszenia zamiaru wykonania robót
- audyt energetyczny obiektu, który winien zawierać:
o stronę tytułową zawierającą:
- dane dotyczące obiektu
- dane dotyczące audytora wraz z jego podpisem
o analizy aktualnego stanu obiektu
o weryfikacje przyjętych parametrów
o przegląd możliwych usprawnień
o obliczanie oszczędności i przedsięwzięć
o analizę ekonomiczną (określenie opłacalności)
o wskazanie optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego
o określenie zalecanego zakresu prac i korzyści ekologicznych (stopnia redukcji emisji podstawowych zanieczyszczeń powietrza)
o wyliczenie efektu ekologicznego.
Opracowanie przedmiotowych projektów zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach każdy, za wyjątkiem audytu energetycznego kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 2 egz.
Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośnikach CD w formatach doc (WORD), xls ( EXCEL), dwg (AutoCad)
Wykonawca uzyskuje w imieniu Zamawiającego pozwolenie na budowę/ dokonuje zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.
Przedmiotowe opracowania powinny być wykonane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i normami państwowymi i branżowymi, zasadami wiedzy technicznej oraz posiadać uzgodnienia i zatwierdzenia niezbędne do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.
Audyty energetyczne muszą być wykonane zgodnie ze standardami i wymogami krajowych funduszy współfinansujących zadania termodernizacyjne.
W razie zmiany w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przepisów dotyczących formy i zakresu dokumentacji projektowej, Wykonawca dostosuje opracowane dokumenty do przepisów obowiązujących w dniu przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu bez zmiany wynagrodzenia.
Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane w niniejszym rozdziale a niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.
Ofertę można przekazać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną do dnia 08 kwietnia 2008r.
Adres poczty elektronicznej przetargi@umkonskie.pl
Fax: (0-41) 372 29-55
Osoby upoważnione do porozumiewania się z wykonawcami:
· w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia jest: Paweł Mackiewicz – Inspektor Wydziału Inwestycji UMiG, tel. (0-41) 372-32-49 wew. 141,
· w zakresie dotyczącym procedury przetargowej jest: Ewa Prasał –Zamówienia Publiczne, tel. (0-41) 372-32-49 wew. 137, Faks. (0-41) 372-29-55. e-mail: przetargi@umkonskie.pl
Informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu od 730 do 1530.
WARUNKI I ZAKRES REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Cenę oferty należy podać w „Formularzu ofertowym” (załącznik nr 1). Wykonawca określi cenę brutto (w rozbiciu na cenę netto i podatek VAT)
2. Do oferty cenowej Wykonawca winien załączyć:
a) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch usług które odpowiadają swoim rodzajem i wartościom usługom stanowiącym przedmiotowi niniejszego zamówienia, oraz daty wykonania oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie
b) Wykaz osób przewidzianych do wykonania niniejszego zamówienia, (w tym co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności:
Ø konstrukcyjno – budowlanej wraz z kserokopią uprawnień tych osób, oraz kserokopie potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji
(świadectwo audytora energetycznego, potwierdzenie o wpisie na listę autoryzowanych audytorów energetycznych)
4. Zamawiający wybierze Wykonawcę , który zaoferował najniższą cenę ofertową
5. Pożądany termin wykonania przedmiotowego zadania- 90 dni licząc od daty podpisania umowy
6. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy
(załącznik nr 2).
Załączniki:
1. Formularz ofertowy.
2. Projekt umowy.
Załącznik nr 1
Formularz ofertowy
OFERTA CENOWA
NA WYKONANIE ZADANIA
„Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji dla
budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul.Górna 4”
STRONA ZAMAWIAJĄCA
GMINA KOŃSKIE
26-200 KOŃSKIE, ul. PARTYZANTÓW 1
OFERTA ZŁOŻONA PRZEZ
Pełna nazwa wykonawcy: ................................................................................................................................
Dokładny adres: ...............................................................................................................................
Telefon: ......................................................................................
faks:............................................... e-mail:………………………………………
NIP……………… ………….… REGON……………...………………………
Nazwisko osoby do kontaktu …………….………………………………
1. Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia w cenie:
Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji budynku mieszkalnego położonego w Końskich ul. Górna 4
Wartość netto ................................ zł (słownie:.................................................)
Podatek VAT ......... % ...................... zł
Wartość brutto .............................. zł
(słownie: ...............................................................................................................)
w tym:
- opracowanie dokumentacji projektowej:………………………….
- opracowanie audytu energetycznego………………………………
2. Deklarujemy termin realizacji zamówienia w terminie ……… dni licząc od daty podpisania umowy.
4. Oświadczamy, że akceptujemy w całości projekt umowy.
5. W przypadku wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy
w terminie i miejscu wyznaczonym przez zamawiającego.
6. Deklarujemy, że wszystkie o informacje zamieszczone w załącznikach są kompletne, prawdziwe i dokładne w każdym szczególe.
7. Do niniejszej Oferty cenowej" dołączone są następujące dokumenty:
Ø Wykaz osób przewidzianych do wykonania niniejszego zamówienia, (w tym co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania
w specjalności: konstrukcyjno – budowlanej wraz z kserokopią uprawnień tych osób, oraz kserokopie potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego, oraz dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji ( świadectwo audytora energetycznego, potwierdzenie o wpisie na listę autoryzowanych audytorów energetycznych)
Ø Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch usług które odpowiadają swoim rodzajem i wartościom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty wykonania oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie (zgodnie ze wzorem - „załącznik nr 2 do oferty cenowej ”
a) Inne dokumenty: …………………………………………..
8. Pod groźbą odpowiedzialności karnej oświadczamy, że załączone do oferty dokumenty opisują stan faktyczny i prawny aktualny na dzień składania ofert (art. 297 kodeksu karnego).
9. Oferta zawiera ………… ponumerowanych stron.
.................................dn................................ ........................................................
Pieczątka i podpis wykonawcy
* Załącznik nr 1
do Oferty Cenowej
.........................................................................
pieczęć, nazwa i dokładny adres
wykonawcy/ wykonawców
Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie,
Lp. |
Nazwa zadania i rodzaj wykonanych usług |
Wartość zadania brutto [PLN] |
Terminy wykonywania prac
od dnia – do dnia |
Nazwa Zamawiającego |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwaga:
Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie, w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez wykonawcę.
.............................................. ...............................................
Miejscowość, data podpis/y osoby/osób
upoważnionej/ych
do reprezentowania wykonawcy
Załącznik nr 2
Projekt umowy
PROJEKT UMOWY.
Umowa Nr ……………………………….
zawarta ………………..r. w Końskich pomiędzy Gminą Końskie 26-200 Końskie,
ul. Partyzantów 1, zwaną w dalszej części „Zamawiającym” reprezentowaną przez:
mgr Krzysztofa Obratańskiego – Burmistrza Miasta i Gminy
przy kontrasygnacie Skarbnika –Beaty Lis
a
……………………………………………………………………..…………………………….. zwanym w dalszej części „Wykonawcą” reprezentowanym przez:
...........................................…..………………………
§ 1
Przedmiotem zamówienia jest:
Opracowanie dokumentacji projektowej, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz audytu energetycznego w zakresie niezbędnym do wykonania termomodernizacji budynku mieszkalnego położonego w Końskich, ul. Górna 4
Charakterystyka budynku mieszkalnego- budynek piętrowy, podpiwniczony o konstrukcji murowej, strop prefabrykowany, dach jednospadowy wykonany z płyt żelbetonowych prefabrykowanych, kryty papą, 1 klatka schodowa, o następujących parametrach:
- kubatura 1701 m3
-powierzchnia zabudowy ok. 193 m 2
-powierzchnia użytkowa ok. 308 m2
Rozwiązania projektowe w fazie wstępnej oraz w wersji ostatecznej należy przedstawić do akceptacji w Urzędzie Miasta i Gminy w Końskich.
Po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wstępnych rozwiązań projektowych, w szczególności dotyczących zastosowanych technologii Wykonawca może przystąpić do realizacji dalszych prac projektowych.
Na przedmiot zamówienia składa się:
- dokumentacja projektowa w zakresie niezbędnym do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/ uzyskania pozwolenia na budowę (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)
- przedmiar robót (2 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu
i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm., z rubrykami do sporządzenia kosztorysu ofertowego)
- kosztorys inwestorski (2 egz. oraz w wersji elektronicznej opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno –użytkowym, Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389)
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (5 egz. oraz w wersji elektronicznej wykonany zgodnie z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, Dz. U z 2004 r. Nr 202 poz. 2072)
- wszystkie niezbędne uzgodnienia potrzebne do wystąpienia do Starostwa Powiatowego
z wnioskiem zgłoszenia zamiaru wykonania robót
- audyt energetyczny obiektu, który winien zawierać:
o stronę tytułową zawierającą:
- dane dotyczące obiektu
- dane dotyczące audytora wraz z jego podpisem
o analizy aktualnego stanu obiektu
o weryfikacje przyjętych parametrów
o przegląd możliwych usprawnień
o obliczanie oszczędności i przedsięwzięć
o analizę ekonomiczną (określenie opłacalności)
o wskazanie optymalnego wariantu przedsięwzięcia termomodernizacyjnego
o określenie zalecanego zakresu prac i korzyści ekologicznych (stopnia redukcji emisji podstawowych zanieczyszczeń powietrza)
o wyliczenie efektu ekologicznego.
Opracowanie przedmiotowych projektów zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach każdy, za wyjątkiem audytu energetycznego, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 2 egz.
Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośnikach CD w formatach doc (WORD), xls ( EXCEL), dwg (AutoCad)
Wykonawca uzyskuje w imieniu Zamawiającego pozwolenie na budowę/ dokonuje zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.
Przedmiotowe opracowania powinny być wykonane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i normami państwowymi i branżowymi, zasadami wiedzy technicznej oraz posiadać uzgodnienia i zatwierdzenia niezbędne do zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych.
Audyty energetyczne muszą być wykonane zgodnie ze standardami i wymogami krajowych funduszy współfinansujących zadania termodernizacyjne.
W razie zmiany w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przepisów dotyczących formy i zakresu dokumentacji projektowej, Wykonawca dostosuje opracowane dokumenty do przepisów obowiązujących w dniu przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu bez zmiany wynagrodzenia.
Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane w niniejszym rozdziale a niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia.
§ 2
1. Termin rozpoczęcia wykonania dzieła ustalono na dzień podpisania niniejszej umowy a zakończenia opracowania na…………………….dni od daty podpisania umowy.
§ 3
1. Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie brutto w kwocie ……………………….. zł (słownie: ………………...)
w tym:- opracowanie dokumentacji projektowej:…………………………………………….
- opracowanie audytu energetycznego: ………………………………………………..
2. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie zapłacone w ciągu 30 dnia od daty otrzymania faktury.
§ 4
1. Dzieło zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach, za wyjątkiem audytu energetycznego, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 2 egz. Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu na płycie CD (w formatach doc (Word) xls (Excel) dwg (Auto/Cad)
2. Do obowiązków Wykonawcy należy zaopatrzenie dokumentacji projektowej w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, iż dostarczona dokumentacja jest wykonana zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi oraz normami i że zostaje wydana w stanie zupełnym (kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć – wybudowaniu zaprojektowanych obiektów z udziałem funduszy pomocniczych).
3. Dokumentacja projektowa stanowiąca przedmiot umowy chroniona jest prawem autorskim. Wykonawca przenosi na zamawiającego autorskie prawa majątkowe do tej dokumentacji w zakresie jednokrotnego wykorzystania projektu.
4. Wykonawca zobowiązuje się do pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie niezbędnym do realizacji zadania inwestycyjnego w sposób gwarantujący zamawiającemu dotrzymanie terminów realizacji robót, w tym do wizytacji budowy na każde wezwanie zamawiającego.
5. Przy odbiorze dzieła Zamawiający nie jest obowiązany dokonać sprawdzenia jakości wykonanej pracy projektowej. O zauważonych wadach dokumentacji projektowej Zamawiający powinien zawiadomić Wykonawcę niezwłocznie, a Wykonawca usunie wadę jak niezwłocznie, lecz nie później niż 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia pismem lub faxem.
§ 5
1. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego, jeżeli dokumentacja projektowa ma wady zmniejszające jej wartość lub użyteczność ze względu na cel oznaczony w umowie.
2. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady dokumentacji projektowej wygasają w stosunku do Wykonawcy wraz z wygaśnięciem odpowiedzialności wykonawcy robót z tytułu rękojmi za wady obiektu lub robót wykonanych na podstawie tego projektu.
3. Wykonawca może uwolnić się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady projektu, jeżeli wykaże, że wada powstała wskutek wykonania dokumentacji projektowej według wskazówek Zamawiającego, które zakwestionował, uprzedził na piśmie Zamawiającego o przewidywanych skutkach zastosowania się do tych wskazówek.
§ 6
Jeżeli dzieło zostanie wykonane z wadami bądź z usterkami lub jeżeli ujawniają się one w okresie realizacji inwestycji Zamawiający ma prawo wg własnego uznania:
a) odstąpić od umowy, jeżeli wady uniemożliwiają realizację inwestycji na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej, żądając kar umownych i odszkodowania za straty, które poniesie z tytułu opóźnienia realizacji inwestycji.
b) żądać bezpłatnego usunięcia wad w terminie niezwłocznym, bez względu na wysokość związanych z tym kosztów,
c) na koszt Wykonawcy dokonać naprawy lub zlecić to osobie trzeciej
d) nie żądając usunięcia wad odpowiednio obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy.
§ 7
1. Wykonawca nie może zlecić podwykonawcom całości prac objętych przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dopuszcza zlecenie podwykonawcom części prac, które zostały wymienione w ofercie wykonawcy.
3. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za prace, które wykonuje przy pomocy podwykonawców.
§ 8
W razie niewykonania lub nienależytego wykonania umowy strona jest obowiązana do zapłaty kary umownej w następujących wypadkach i wysokościach:
1. Zamawiający płaci Wykonawcy karę umowną:
a) za odstąpienie od umowy wskutek okoliczności, za które Wykonawca nie odpowiada - w wysokości 20 % wynagrodzenia za cały przedmiot umowy.
2. Wykonawca płaci Zamawiającemu karę umowną:
a) za zwłokę w wykonaniu elementu dzieła w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki, a począwszy od 31 dnia opóźnienia 1 % za każdy dzień zwłoki, licząc od terminu wynikającego z harmonogramu rzeczowo - finansowego, lecz nie więcej niż 20% całkowitego wynagrodzenia umownego.
b) za zwłokę w usunięciu wad – w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki, a począwszy od 31 dnia opóźnienia 1 % za każdy dzień zwłoki, licząc od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego do usunięcia wad, lecz nie więcej niż 20% wartości umownej.
c) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego wskutek okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego.
3. Strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody.
§ 9
1. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku, gdy:
a) Wykonawca pozostaje w zwłoce w wykonaniu dzieła tak dalece, że wykonanie dzieła w terminie umownym jest niemożliwe.
b) Wykonawca bez zgody Zamawiającego powierzy wykonanie dzieła lub jego części innej osobie.
2. Odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z powodów określonych w pkt. 1 nie
zwalnia Wykonawcy od zapłaty kary umownej i odszkodowania na zasadach określonych
w tej umowie.
3. Wykonawca może odstąpić od umowy w przypadku, gdy:
a) Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur, mimo dodatkowego
wezwania w terminie 1 miesiąca od upływu terminu do zapłaty faktur, określonego
w niniejszej umowie.
b) Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, że wobec zaistnienia uprzednio nie przewidzianych
okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.
4. Poza okolicznościami przewidzianymi w ust. 1 i 3 umowy Zamawiający lub Wykonawca
mogą odstąpić od umowy, jeżeli druga strona narusza w sposób podstawowy
postanowienia umowy powodując utratę jego zasadniczych korzyści wynikających
z umowy.
§ 10
Strony ustalają, że osobami upoważnionymi do przekazywania i przyjmowania dokumentacji, uzgadniania zmian w dokumentacji, uczestniczenia w naradach i spotkaniach, na których podejmowane są decyzje związane z projektowaniem, łącznie z zatwierdzaniem wykonanej dokumentacji są :ze strony Wykonawcy : osoba kierująca projektem – .......................; ze strony Zamawiającego - ....................... nadzór autorski wykonywać będzie ......................
§ 11
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 12
Spory jakie mogą wyniknąć z postanowień niniejszej umowy, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 13
Zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 14
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
Zamawiający: Wykonawca: