Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

 

Gmina Końskie
26 – 200 Końskie, ul. Partyzantów 1 

ogłasza przetarg nieograniczony na 

 

Demontaż, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z budynków położonych na terenie miasta i gminy Końskie.”

 

CPV: 90.23.00.00-8

 

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać  w siedzibie zamawiającego (pokój nr 37), w godz. 730 – 1530, lub drogą pocztową pocztowym.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest dostępna na stronie: http://bip.umkonskie.pl

 

Przedmiot zamówienia obejmuje usługi w zakresie demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest z budynków położonych na terenie miasta i gminy Końskie, obejmujące w szczególności:

a) demontaż  wyrobów zawierających azbest

Wykonawca prac jest obowiązany do zachowania wszelkich przepisów prawa budowlanego, bhp oraz postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, a w szczególności:

·        zabezpieczy obiekt oraz teren wokół niego przed rozprzestrzenianiem się pyłów azbestu,

·        ogrodzi teren z zachowaniem bezpiecznej odległości od traktów komunikacyjnych dla osób pieszych,

·        umieści tablicę ostrzegawczą o treści: „Uwaga ! Zagrożenie azbestem” oraz „Osobom nie upoważnionym wstęp wzbroniony”,

·        skompletuje wyposażenie techniczne umożliwiające prawidłowy przebieg prac budowlanych,

·        zastosuje w obiekcie odpowiednie zabezpieczenia przed pyleniem i narażeniem na azbest, w tym zabezpieczenia przewidziane w planie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,

·        przygotuje stanowiska gromadzenia odpadów zawierających azbest, zabezpieczone przed dostępem osób niepowołanych,

·        nawilży wodą wyroby zawierające azbest przed ich demontażem i utrzymywać je będzie w stanie wilgotnym przez cały czas pracy,

·        zdemontuje tam gdzie jest to możliwe wyroby azbestowo – cementowe w całości,

·        po wykonaniu prac teren robót i jego otoczenie zostanie starannie oczyszczony z wykorzystaniem podciśnieniowego sprzętu odkurzającego lub metodą czyszczenia na mokro.

b) transport odpadów zawierających azbest

-        Podmiot gospodarczy świadczący usługi polegające na transporcie odpadów obowiązany jest posiadać zezwolenie na prowadzenie transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, wydawane przez starostę właściwego ze względu na miejsce siedziby podmiotu gospodarczego.

-        Środek transportu, przed załadowaniem odpadów powinien być oczyszczony z elementów umożliwiających uszkodzenie opakowań w trakcie transportu.

-        Przewóz odpadów azbestowych odbywać się będzie odpowiednio przystosowanymi i oznakowanymi pojazdami, zgodnie z wymaganiami dotyczącymi transportu odpadów niebezpiecznych.

-        Załadunek i rozładunek odpadów odbywać się będzie przy wykorzystaniu dźwigu lub podnośnika.

-        Odpady w trakcie przygotowania ich do transportu utrzymywać w stanie wilgotnym.

-        Opakowane, przygotowane do transportu partie odpadów będą ułożone i umocowane na pojeździe w sposób uniemożliwiający ich przesuwanie, przewracanie i wypadnięcie z pojazdu.

-        Po każdym wyładunku odpadów pojazd będzie wyczyszczony z zachowaniem środków ostrożności przewidzianych dla prac przy usuwaniu azbestu.

-        Odpady zawierające azbest należy odpowiednio oznakować, a transport odpadów wykonywać w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska.

b) składowanie odpadów zawierających azbest

l     Odpady zawierające azbest będą składowane na specjalnych składowiskach przystosowanych do tego celu. Tam następuje ich przekazanie następnemu posiadaczowi odpadów – zarządzającemu składowiskiem i potwierdzenie tego faktu na „Karcie przekazania odpadu”.

l     Opakowania z odpadami należy zdejmować z pojazdu przy użyciu urządzeń dźwigowych i ostrożnie układać w kwaterze składowiska.

l     Niedopuszczalne jest zrzucanie lub wysypywanie odpadów z samochodów.

l     Opakowania z odpadami powinny być układane zgodnie z technologią składowania zatwierdzoną w instrukcji eksploatacji składowiska, uwzględniającą racjonalne wykorzystanie pojemności obiektu. 

*

·        Prace związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest realizowane będą w porozumieniu Wykonawcy z właścicielami nieruchomości, a po zakończeniu prac obowiązkiem Wykonawcy będzie złożenie właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu lub zarządcy pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych,

2. Z czynności demontażu zostanie spisany protokół stwierdzający:

a)  ilość zdemontowanych odpadów  t.j. powierzchnia   w m2

b) fakt należytego wykonania prac demontażowych - jeżeli prace były realizowane przez Wykonawcę. W przypadku stwierdzenia wad w wykonawstwie robót Wykonawca zobowiąże się do ich usunięcia w terminie określonym w protokole.

  1. Usuwanie (w tym załadunek) odpadów zawierających azbest z nieruchomości,  wskazanych przez Zamawiającego  w terminie określonym przez Zamawiającego   pisemnym zleceniu,

  2. Wykonawca  przed rozpoczęciem prac demontażowych opracuje szczegółowy plan prac zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 3 – rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649),

  3. Wykonawca  zgłosi zamiar przystąpienia do wykonywania prac demontażowych właściwemu organowi nadzoru budowlanego i właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy zgodnie z § 6 ust. 2,  ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy  i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest  (Dz. U.                z 2004r. Nr 71 poz. 649),

  4. Transport wyrobów i odpadów zawierających azbest Wykonawca  przeprowadzi 
    w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska, w szczególności przez:

a) szczelne opakowanie w folię polietylenową o grubości nie mniejszej niż 0,2 mm wyrobów  i odpadów o gęstości objętościowej równej lub większej niż 1000kg/m3 ,

b) zestalenie przy użyciu cementu, a następnie po utwardzeniu szczelne opakowanie w folię polietylenową o grubości nie mniejszej niż 0,2 mmm odpadów zawierających azbest 
o gęstości objętościowej mniejszej niż 1000 kg/m3 ,

c) oznakowanie wyrobów , odpadów i opakowań zawierających azbest,

·  na opakowaniach z odpadami zawierającymi azbest umieści oznakowanie zgodnie obowiązującymi przepisami (wzór oznakowania wyrobów, odpadów i opakowań zwierających azbest lub wyroby zawierające azbest, a także miejsc ich występowania), stanowiący załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki , Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r.  ( Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649)

·  magazynowanie przygotowanych do transportu opakowań w osobnych miejscach zabezpieczonych przed dostępem osób niepowołanych.     

  1. Poszczególne rodzaje usług objęte niniejszym przetargiem będą zlecane sukcesywnie, w miarę potrzeb. Zamawiający określi każdorazowo w pisemnym zleceniu  podając zakres prac  i  termin ich wykonania,

  2. Wynagrodzenie wykonawcy będzie ustalane na podstawie ceny jednostkowej oraz ilości rzeczywiście wykonanych i odebranych usług. Wystawianie przez Wykonawcę faktur odbywać się będzie nie częściej niż za okresy miesięczne i dotyczącymi usług wykonanych w tym okresie lub wcześniej.

  3. Podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie: bezusterkowy  protokół z demontażu, karta przekazania odpadu na składowisko określająca ilość przekazanych odpadów. Jeżeli na karcie oddania odpadu ilość zostanie określona w jednostkach wagowych Zamawiający zastosuje przelicznik 1 m2= 11kg. Termin płatności będzie wynosił 30 dni.                 

  4. Wykonawca  zobowiązany jest do  stałego   współdziałania   z Zamawiającym, koordynującym całością prac objętych niniejszym zamówieniem.

 

Zamawiający  nie dopuszcza składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

 

Termin realizacji zamówienia:  30.11.2008r.

 

W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:

a)           Spełniają warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych,

b)           Nie zostali wykluczeni z udziału w postępowaniu na podst. art. 24 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych,

c)            w  celu potwierdzenia posiadania  uprawnień do   wykonywania usług  objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca musi posiadać:

1) aktualną decyzję Starosty Koneckiego zatwierdzającą  program gospodarki odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest,

2) zezwolenie na transport odpadów  niebezpiecznych lub ma podpisaną umowę (porozumienie), z firmą transportową posiadającą takie zezwolenie,

3) umowę z właścicielem specjalistycznego składowiska odpadów  niebezpiecznych posiadającego odpowiednie dopuszczenia w tym zakresie, na zdeponowanie odpadów azbestowo-cementowych.

 

d) Wykonali w okresie ostatnich 3 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy
w tym okresie co najmniej jedną usługę, która odpowiada swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia.

Ocena spełniania wymaganych warunków dokonywana będzie według kryteriów spełnia/ nie spełnia na podstawie następujących oświadczeń i dokumentów:

      a) oświadczenie na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych

b)      Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

c)      Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego    oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

d)      Wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi, która odpowiada swoim rodzajem
i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców oraz dokumenty potwierdzające, usługi te zostały wykonane należycie

e)  aktualną decyzję Starosty Koneckiego zatwierdzającą  program gospodarki odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest,

f)  umowę z właścicielem specjalistycznego składowiska odpadów  niebezpiecznych posiadającego odpowiednie dopuszczenia w tym zakresie,  na zdeponowanie odpadów azbestowo-cementowych.

g)   zezwolenie na transport odpadów  niebezpiecznych lub  umowa (porozumienie), 
     z firmą transportową posiadającą takie zezwolenie.

h) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza.

 

Wadium – w prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wymagane

Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.

Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Kryteria wyboru ofert:                         cena – 100 %                        

Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. 24 (sekretariat)

Termin składania ofert upływa dnia 17 kwietnia 2008r o godz: 900

Otwarcie ofert nastąpi dnia 17 kwietnia 2008r. o godz: 1000 w siedzibie zamawiającego, lok. 18 – sala konferencyjna

Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

Osoby uprawnione do kontaktów z wykonawcami:

-w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia – Irena Gąciarz – Inspektor- Wydziału Urbanistyki, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska , tel. (0-41) 372 32-49 wew. 135

-w zakresie dotyczącym procedury przetargowej – Ewa Prasał tel. (0-41) 372-32-49,  wew. 137, fax. (041) 372-29-55, e-email: przetargi@umkonskie.pl

Informacje można uzyskać w godz: 730-1530

 

 Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu

09 kwietnia 2008roku



Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2011/11/07 09:00:07
Redaktor: Administrator