Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

 

ZAPROSZENIE

 DO ZŁOŻENIA OFERTY

na

Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego, przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji polegającej na przebudowie ciągu pieszego przy bloku ul. Polna 4, 4a, 4b, 4c na działce o numerze 4825/36 pomiędzy ulicami 16-go stycznia i Polną w Końskich wraz  z opracowaniem sposobu odwodnienia w powiązaniu z w/w ulicami i sąsiadującym parkingiem.

 

Zapraszam do złożenia oferty cenowej na: Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego, przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji polegającej na przebudowie ciągu pieszego przy bloku ul. Polna 4, 4a, 4b, 4c na działce o numerze 4825/36 pomiędzy ulicami 16-go stycznia i Polną w Końskich wraz  z opracowaniem sposobu odwodnienia w powiązaniu z w/w ulicami i sąsiadującym parkingiem.

 

Szczegółowy zakres dokumentacji określa załącznik nr 1a.

 

Ofertę można przekazać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną do dnia 19 stycznia 2009r.

Adres poczty elektronicznej przetargi@umkonskie.pl

Fax: (0-41) 372 29-55

Osoby upoważnione do porozumiewania się z wykonawcami:

·        w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia jest: Cezary Maliborski – Inspektor Wydziału Inwestycji UMiG, tel. (0-41) 372-32-49 wew. 146,

·        w zakresie dotyczącym procedury przetargowej jest: Ewa Prasał –Zamówienia Publiczne, tel. (0-41) 372-32-49 wew. 137, Faks. (0-41) 372-29-55. e-mail: przetargi@umkonskie.pl

 

Informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu od 730 do 1530.

 

WARUNKI I ZAKRES REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

1.                  Cenę oferty należy podać w „Formularzu ofertowym” (załącznik nr 1). Wykonawca  określi cenę brutto (w rozbiciu na cenę netto i podatek VAT)

2.       Harmonogram rzeczowo-finansowy będzie przekazany Zamawiającemu najpóźniej
w dniu podpisania umowy.

4.      Zamawiający wybierze Wykonawcę , który zaoferował najniższą cenę ofertową

5.     Pożądany termin wykonania przedmiotowego zadania-  90 dni licząc od daty podpisania umowy .

6. Do czasu opracowania dokumentacji nie wlicza się niezawinionego przez Wykonawcę oczekiwania na decyzje administracyjne.

7.  Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy
(załącznik nr 2).

 

Załączniki:

1.      Formularz ofertowy.

2.      Projekt umowy.

 

 

 

 

Załącznik nr 1

Formularz ofertowy

OFERTA  CENOWA

NA WYKONANIE ZADANIA 

Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego, przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji polegającej na przebudowie ciągu pieszego przy bloku ul. Polna 4, 4a, 4b, 4c na działce o numerze 4825/36 pomiędzy ulicami 16-go stycznia i Polną w Końskich wraz  z opracowaniem sposobu odwodnienia w powiązaniu z w/w ulicami i sąsiadującym parkingiem

 

STRONA ZAMAWIAJĄCA

 GMINA  KOŃSKIE

26-200  KOŃSKIE, ul. PARTYZANTÓW 1

 

 

OFERTA ZŁOŻONA PRZEZ  

 

Pełna nazwa wykonawcy:         ................................................................................................................................

Dokładny adres:                         ...............................................................................................................................

Telefon: ......................................................................................

faks:...............................................          e-mail:………………………………………

NIP………………    ………….…          REGON……………...………………………

 

Nazwisko osoby do kontaktu    …………….………………………………

 

1.      Oferujemy wykonanie przedmiotu zamówienia w cenie:

 

Wartość netto ................................ zł (słownie:.................................................)

Podatek VAT  ......... % ......................

Wartość brutto ..............................

(słownie: ...............................................................................................................)

2.      Deklarujemy termin realizacji zamówienia w terminie ……… dni licząc od daty podpisania umowy.

 Do czasu opracowania dokumentacji nie wlicza się niezawinionego przez Wykonawcę oczekiwania na decyzje administracyjne.

3.      Oświadczamy, że akceptujemy w całości projekt umowy.

4.      Deklarujemy, że  harmonogram rzeczowo-finansowy będzie przekazany Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy.

5.      W przypadku wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy
w terminie i miejscu wyznaczonym przez zamawiającego.

6.     Oferta zawiera ………… ponumerowanych stron.

 

.................................dn................................              ........................................................

                                                                                                       Pieczątka i podpis wykonawcy

 

 

 

Załącznik nr 1a

 

 

 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

Przedmiotem zamówienia jest :wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji polegającej na przebudowie ciągu pieszego przy bloku ul. Polna nr 4, 4a, 4b, 4c na działce o numerze 4825/36 pomiędzy ulicami 16-go Stycznia i Polną w Końskich wraz z opracowaniem sposobu odwodnienia w powiązaniu z ww ulicami i sąsiadującym parkingiem.

Przebudowa ciągu pieszego na działce o numerze 4825/36

        długości około 231 mb w tym: chodnik wzdłuż bloków 4a- 4c około 186 mb, dojściami do klatek bloków nr 4, 4a, 4b, 4c- 45mb;

        szerokość chodników 2,0m

        odwodnienie chodników poprzez nadanie odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych oraz projektowaną kanalizacją deszczową

Przewiduje się też ewentualną regulację wysokościową nawierzchni sąsiadującego parkingu w celu wyeliminowania zastoisk wodnych.

 

Zakres opracowania projektowego :

1. Projekt budowlany, w tym

1.1. Projekt budowlany (5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD) wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120 poz. 1133 z 2003r.) obejmujący całość inwestycji określonej wyżej z pozwoleniem na budowę.

 

Projekt należy opracować zgodnie z :

-        Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.);

-        Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz. U z 2003 r. Nr 120 poz. 1133) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego;

-        Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz. U z 2002 r. Nr 75 poz. 690) w sprawie szczegółowego warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;

-        Ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 20043r. Nr 204, poz. 2086 z późn. zm.);

        Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 r. Nr 43, poz. 430 ze zmianami);

        Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. z 2000 r. Nr 63, poz. 735);

        Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177 poz. 1729);

 

2.  Projekt wykonawczy (5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD) wykonany zgodnie z § 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202 poz. 2072 z 2004r. z późn. zm.))

 

 

3.  Dokumentacja przetargowa (3 egz. oraz wersja elektroniczna na CD).

3.1.  Przedmiar robót wykonany zgodnie z § 6–10 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2004r. Nr 202 poz. 2072) z rubrykami do sporządzenia kosztorysu ofertowego.

3.2. Utajniony kosztorys inwestorski dla poszczególnych branż, opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389).

3.3. Szczegółowe Specyfikacje Techniczne dla poszczególnych asortymentów robót sporządzane na podstawie Ogólnych Specyfikacji Technicznych opracowanych przez GDDP.

 

4. Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD)  opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 120 poz. 126) w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.

 

5. Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD) wydana zgodnie z art. 54 Ustawy z dn. 27.03.2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) – jeśli zakres przebudowy, będzie powodował konieczność jej uzyskania.

 

6. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD) wydana zgodnie z art. 46 ust.1 pkt 1 Ustawy z dn. 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006r. Nr 129 poz. 902 z późniejszymi zmianami) – jeśli zakres przebudowy, będzie powodował konieczność jej uzyskania.

 

7. Raport oddziaływania na środowisko (5 egz. oraz w wersji elektronicznej na CD) wykonany zgodnie z art. 52 ust.1 Ustawy z dn. 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006r. Nr 129 poz. 902 z późniejszymi zmianami), o ile będzie wymagany.

 

8.      Opracowania związane i pozostałe.

8.1 Aktualna mapa do celów projektowych w skali 1:500.

8.2 Aktualna mapa własnościowa terenu z wrysowaną trasą projektowanego ciągu pieszego.

8.3 Dokumentacja geologiczno – inżynierska oraz geotechniczna posadowienia obiektów
2 egz. oraz wersja elektroniczna na CD.

8.7 Wszelkie opracowania (w tym pozwolenie wodno-prawne na odprowadzenie wód deszczowych z pasa drogowego) które okażą się niezbędne do uzyskania decyzji zezwalającej na rozpoczęcie realizacji inwestycji (do zgłoszenia/pozwolenia na budowę włącznie).

8.8 Projekt organizacji ruchu zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem (Starosta Konecki) o ile będzie wymagany..

Uwaga : wszystkie decyzje uzyskuje Projektant.

 

Wszystkie opracowania należy przekazać również w wersji elektronicznej na nośnikach CD, w formatach doc (WORD), xls ( EXCEL), dwg (AutoCad).

 

Rozwiązania projektowe w fazie wstępnej oraz w wersji ostatecznej należy przedstawić do akceptacji Zamawiającego.

 

 

Załącznik nr 2 Projekt umowy 

UMOWA Nr In _________________

zawarta w dniu __________________ w Końskich pomiędzy:

Gminą Końskie z siedzibą w Końskich przy ul. Partyzantów 1, reprezentowaną przez :

1. Burmistrza Miasta i Gminy- Krzysztofa Obratańskiego

2. przy kontrasygnacie Skarbnika- Beaty Lis

zwaną dalej Zamawiającym                     a

___________________________________________________________________________ z siedzibą w ________________________________________________________________

reprezentowanym przez:

1. _________________________________________________________________________

2. _________________________________________________________________________

zwaną dalej Wykonawcą

§1.             PRZEDMIOT UMOWY

1.        Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się opracować kompletną dokumentację w celu uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji, przeprowadzenia procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót oraz wykonania zadania inwestycyjnego pn. Budowa ciągu pieszego wzdłuż bloku przy ul. Polnej nr 4 w Końskich.

2.        Szczegółowy zakres dokumentacji określa załącznik nr 1- Przedmiot zamówienia.

3.        W zakres umowy wchodzi również nadzór autorski nad Inwestycją wykonywaną na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej.

4.        Wykonawca oświadcza, że jest w posiadaniu wszelkich niezbędnych danych do wykonania przedmiotu umowy określonego w  ust.1.

5.        Dzieło zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach, za wyjątkiem kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 2 egz. Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośnikach CD w formatach doc (WORD), xls ( EXCEL), dwg (AutoCad)

§ 2.             TERMINY

1.   Strony ustalają terminy:

  • rozpoczęcie prac objętych Umową z dniem podpisania umowy.
  • zakończenie prac objętych Umową - _____ dni kalendarzowych, liczonych od daty podpisania umowy.
  • pozostałe terminy zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym stanowiącym załącznik Nr 2 do umowy.

2.   Do czasu opracowania dokumentacji nie wlicza się niezawinionego przez Wykonawcę oczekiwania na decyzje administracyjne.

3.   Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących wpłynąć na przyspieszenie, opóźnienie lub zakłócenie realizacji przedmiotu Umowy.

4.   Za wykonanie przedmiotu Umowy określonego w § 1 Umowy, uważa się protokolarne przyjęcie przedmiotu Umowy przez Zamawiającego.

 

§ 3. WYNAGRODZENIE

1.      Za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie brutto w kwocie ________________ zł. słownie : ___________________________________________

2.      Uzgodnione za wykonanie przedmiotu umowy będzie zapłacone w ciągu 30 dni od daty przedłożenia faktury wraz z protokołem odbioru podpisanym przez Zamawiającego.

§ 4.             OBOWIĄZKI  ZAMAWIAJĄCEGO

1.      Zamawiający udostępni Wykonawcy wszelkie dokumenty zawierające dane niezbędne do wykonania przedmiotu Umowy.

2.      Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu przed organami administracji i właścicielami nieruchomości, w sprawach dotyczących realizacji Umowy.

3.      Zamawiający będzie współpracował z Wykonawcą w trakcie realizacji umowy.

§ 5.        OBOWIĄZKI  WYKONAWCY

1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu Umowy profesjonalnie, dobrze jakościowo, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami.

2. Dokumentacja projektowa wykonana na podstawie Umowy powinna być zaopatrzona w wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie Wykonawcy, że jest wykonana zgodnie
z Umową, obowiązującymi przepisami oraz normami i że zostaje wydana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Wykaz opracowań oraz pisemne oświadczenie, o którym mowa stanowią integralną część przedmiotu odbioru.

3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za koszty dodatkowe wynikłe w czasie realizacji inwestycji, a będące skutkiem błędów w wykonanej przez niego dokumentacji projektowej. Niekompletność dokumentacji Strony również uważają za błąd.

4.      Wykonawca ponosi odpowiedzialność za skutki naruszenia przy wykonywaniu przedmiotu Umowy, praw autorskich osób trzecich.

5.      Wykonawca nie ma prawa powierzyć wykonania dzieła w całości lub jego części innemu podwykonawcy bez zgody Zamawiającego wyrażonej pisemnie.

§ 6.            WARUNKI  PŁATNOŚCI

1.      Za wykonanie przedmiotu umowy określonego w § 1,  Zamawiający zapłaci Wykonawcy w terminie do 30 dni od złożenia faktury, która to zostanie wystawiona na podstawie protokołu odbioru za wykonane i odebrane przez Zamawiającego prace.

2.      Strony dopuszczają płatności częściowe za wykonane elementy dzieła, zgodnie z harmonogramem stanowiącym zał. Nr 2.

§ 7.       GWARANCJA

1. Wykonawca udziela gwarancji i rękojmi na przedmiot Umowy do czasu wygaśnięcia gwarancji na roboty wykonane na jej podstawie.

2. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu gwarancji i rękojmi  za wady dokumentacji projektowej wygasają w stosunku do Wykonawcy wraz z wygaśnięciem odpowiedzialności wykonawcy robót za roboty budowlane wykonane na jej podstawie.

3.    Wykonawca może uwolnić się od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady projektu, jeżeli wykaże, że wada powstała wskutek wykonania dokumentacji projektowej według wskazówek Zamawiającego, które zakwestionował, uprzedził na piśmie Zamawiającego
o przewidywanych skutkach zastosowania się do tych wskazówek.

§ 8.      KARY UMOWNE

1.   Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

a.       za nieterminowe wykonanie elementu przedmiotu umowy w wysokości 1 % jego wartości za każdy następny dzień lecz nie więcej niż 20% wartości przedmiotu umowy

b.       za nieterminowe usunięcie usterek w wysokości 1% za każdy dzień zwłoki lecz nie więcej niż 50% wartości przedmiotu umowy

c.       za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca w wysokości 20% wynagrodzenia umownego za przedmiot umowy,

2.   Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za:

a.       odstąpienie od Umowy przez Wykonawcę na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego

b.       niezapłacenie faktury w ustalonym terminie odsetki w ustawowej wysokości.

3.   Zamawiający ma prawo potrącić naliczone kary umowne z faktury Wykonawcy.

4.   Strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody.

§ 9.            ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1.  Zamawiający ma prawo odstąpić od Umowy,  w szczególności  w przypadku:

a)      naruszenia przez Wykonawcę warunków Umowy, jeżeli naruszenie to nie zostało usunięte w terminie jednego tygodnia od zawiadomienia o jego dokonaniu,

b)      zaniechania realizacji zadania inwestycyjnego przez Zamawiającego

c)      opóźnień w realizacji elementów przedmiotu umowy tak dużych, że zachodzi uzasadniona obawa o terminowe wykonanie całości przedmiotu umowy.

2. W przypadku, o którym mowa w ust.1 pkt. b Wykonawca ma prawo do wynagrodzenia
za prace wykonane do dnia odstąpienia przez Zamawiającego od Umowy. Odstąpienie od
Umowy na skutek zaniechania realizacji inwestycji przez Zamawiającego nie stanowi okoliczności, za którą ponosi odpowiedzialność Zamawiający.

§ 10            PRAWA  AUTORSKIE

Dokumentacja projektowa, stanowiąca przedmiot Umowy chroniona jest prawem autorskim. Wykonawca przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do tej dokumentacji
w zakresie jednokrotnego wykorzystania projektu.

§ 11            PRZEDSTAWICIELE  STRON

1.      Strony ustalają, że osobami upoważnionymi do przekazywania i przyjmowania dokumentacji, uzgadniania zmian w dokumentacji, uczestniczenia w naradach i spotkaniach, na których podejmowane są decyzje związane z projektowaniem, łącznie z zatwierdzaniem wykonanej dokumentacji  są :

  • ze strony Wykonawcy: osoba kierująca projektem (projektant posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej) – ..............................................

                                          tel.: ………………….., e-mail: ………………...………,

  • ze strony Zamawiającego – .......................................................................

                                          tel.: ………………….., e-mail: …..……………………,

  • nadzór autorski wykonywać będzie – ...........................................................

 

§ 12.      POSTANOWIENIA  DODATKOWE

1.        Przy odbiorze dzieła Zamawiający nie jest obowiązany dokonać sprawdzenia jakości wykonanej pracy projektowej. O zauważonych wadach dokumentacji projektowej Zamawiający powinien zawiadomić Wykonawcę w terminie 7 dni od daty ich ujawnienia.

2.        Jeżeli dzieło zostanie wykonane z wadami bądź z usterkami lub jeżeli ujawniają się one w okresie realizacji inwestycji Zamawiający ma prawo wg własnego uznania:

a)         odstąpić od umowy, jeżeli wady uniemożliwiają realizację inwestycji na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej, żądając kar umownych i odszkodowania za straty, które poniesie z tytułu opóźnienia realizacji inwestycji.

b)        żądać bezpłatnego usunięcia wad w terminie niezwłocznym lecz nie później niż w ciągu 3 dni, bez względu na wysokość związanych z tym kosztów,

c)         na koszt Wykonawcy dokonać naprawy lub zlecić to osobie trzeciej

d)        nie żądając usunięcia wad odpowiednio obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy.

3.      Wykonawca nie ma prawa powierzyć wykonania dzieła w całości lub jego części innemu podwykonawcy bez zgody Zamawiającego wyrażonej pisemnie.

§ 13.            POSTANOWIENIA  KOŃCOWE

1. W sprawach nie uregulowanych Umową, mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, prawa budowlanego oraz inne obowiązujące w tym zakresie przepisy .

2.    Spory mogące wynikać podczas realizacji Umowy będą rozstrzygane przez właściwy rzeczowo sąd  dla siedziby Zamawiającego.

3.     Następujące załączniki stanowią integralną część Umowy:

załącznik nr 1 – Przedmiot zamówienia

załącznik nr 2 – Harmonogram rzeczowo – finansowy

5. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z czego 1 dla Zamawiającego i 1 dla Wykonawcy.

ZAMAWIAJĄCY                                                                   WYKONAWCA

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2009/01/07 13:24:12
Redaktor: Administrator