Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

 

Końskie: Przystosowanie budynku po PKS na potrzeby mieszkań komunalnych

Numer ogłoszenia: 55003 - 2010;

data zamieszczenia: 12.03.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

·         Adres strony internetowej zamawiającego: bip.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przystosowanie budynku po PKS na potrzeby mieszkań komunalnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku hotelowego przy ul. Piłsudskiego 124 zgodnie z opracowaną dokumnetacją techniczną i pozowoleniem na budowę. Obowiązkiem Wykonawcy jest wykonanie robót budowlanych oraz sporządzenie dokumentacji powykonawczej. Zakres robót precyzują: projekt budowlany i wykonawczy, przedmiary robót które stanowią materiał pomocniczy, STWiOR Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty odwiedzania miejsca budowy poniesie Wykonawca..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 180.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 29.03.2010r. do godziny 09.00 (czasu lokalnego) w wysokości 50 373,00 zł

III.2) ZALICZKI

·         Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca winien wskazać że wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, które odpowiadają swoim rodzajem i wartością przedmiotowi niniejszego zamówienia.Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 dla tego warunku specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania, na zasadzie spełnia - nie spełnia

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    - Wykonawca winien wykazać, osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia: -co najmniej 1- osobę posiadającą uprawnienia konstrukcyjno-budowlane, sanitarne, elektryczne; gazowe, referencje; doświadczenia w tego typu robotach. - Wykonawca oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 dla tego warunku specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania, na zasadzie spełnia - nie spełnia

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·         oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·         aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. c) kosztorys ofertowy- ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia kosztorys ofertowy ma charakter pomocniczy wszelkie w błędy wynikające z w/w dokumentu nie będą miały wpływu na ocenę oferty d) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

·         1 - Cena - 90.00

·         2 - Termin - 10.00

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1.1.) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: a) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. W razie nie zgłoszenia przez Wykonawcę zamawiającemu w terminie wskazanym wyżej okoliczności o których mowa Wykonawca zobowiązany będzie do dotrzymania terminów umownych. 1.2)Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiana przedstawicieli uczestników procesu inwestycyjnego. 1.3) Pozostałe zmiany: a) Siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ b) Zmiana obowiązującej stawki VAT Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie wykonawcy Zamawiający dopuszcza możliwość zwieszenia wynagrodzenia o kwotę różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcze c) Rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone. Ewentualne wyłączenia robót, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego protokołów konieczności Za roboty wyłączone, strony ustalają wynagrodzenie na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiającego kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę z zastosowaniem cen jednostkowych i wskaźników, określonych w kosztorysie ofertowym, sprawdzonego przez Koordynatora i Inspektora Nadzoru. d) wystąpienie robót zamiennych: Ewentualne roboty zamienne, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego protokołów konieczności oraz wprowadzeniu zmian przez Projektanta. Za roboty zamienne, strony ustalają wynagrodzenie na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiającego kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę z zastosowaniem cen jednostkowych i wskaźników, określonych w kosztorysie ofertowym, sprawdzonego przez Koordynatora i Inspektora Nadzoru. Ceny materiałów zamiennych i pracy sprzętu, których brak w kosztorysie ofertowym nie mogą być wyższe niż średnie opublikowane przez Sekocenbud za kwartał poprzedzający wykonanie robót. e) dopuszcza się zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego jeżeli jest to konieczne do właściwej realizacji umowy pod warunkiem, że nie spowodują zmiany terminu realizacji umowy 1.4) zmiana terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy wskutek okoliczności których nie było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, - Wystąpienie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia 2. Zmiana niniejszej umowy o której mowa powyżej oraz nieistotne zmiany umowy wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i nie mogą być sprzeczne z postanowieniami ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych w szczególności z jej art. 144.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunkówzamówienia: bip.umkonskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta
i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.03.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok 24 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 


 

Numer ogłoszenia: 65953 - 2010; data zamieszczenia: 25.03.2010

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 55003 - 2010 data 12.03.2010 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Końskie, ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, fax. 041 3722955.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

·         Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1).

·         W ogłoszeniu jest: Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący
do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 29.03.2010 do godziny 09:00
( czasu lokalnego ) w wysokości 50 373,00 zł.

·         W ogłoszeniu powinno być: Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący
do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 06.04.2010 do godziny 09:00
( czasu lokalnego ) w wysokości 50 373,00 zł.

·         Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.4.

·         W ogłoszeniu jest: Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia - Wykonawca winien wykazać, osoby które będą uczestniczyć
w realizacji zamówienia: -co najmniej 1- osobę posiadającą uprawnienia konstrukcyjno-budowlane, sanitarne, elektryczne; gazowe, referencje; doświadczenia w tego typu robotach. - Wykonawca oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Podstawa oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt. 2 dla tego warunku specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania na zasadzie spełnia-nie spełnia.

·         W ogłoszeniu powinno być: Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wykonawca winien wykazać, osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia: -co najmniej 1- osobę posiadającą uprawnienia konstrukcyjno-budowlane, sanitarne, elektryczne; gazowe - Wykonawca oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia. Podstawa oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt. 2 dla tego warunku specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania na zasadzie spełnia-nie spełnia.

·         Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.

·         W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.03.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat.

·         W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu lub ofert: 06.04.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy
w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat.

 


Końskie, dn. 25.03.2010

ZP-/341/8/1/2010

 

 

Otrzymują uczestnicy postępowania przetargowego

 

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Przystosowanie budynku po PKS na potrzeby mieszkań komunalnych”

 

Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r . – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z póz. zm) wprowadza się modyfikację SIWZ-u.

- W rozdziale B Instrukcja dla Wykonawców pkt. 1.4 lit. b

Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

- Wykonawca winien wykazać,  osoby które będą uczestniczyć w realizacji   zamówienia: -co najmniej 1- osobę posiadającą uprawnienia konstrukcyjno-budowlane, sanitarne, elektryczne; gazowe, referencje; doświadczenia w tego typu robotach.

- Wykonawca oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu   zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia

Wprowadza się zapis:

- Wykonawca winien wykazać,  osoby które będą uczestniczyć w realizacji   zamówienia: -co najmniej 1- osobę posiadającą uprawnienia konstrukcyjno-budowlane, sanitarne, elektryczne; gazowe.

- Wykonawca oświadczy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu   zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia

Jednocześnie informuję od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Pt. 1

Proszę o sprecyzowanie jakie opłaty dla zakładu Energetycznego obejmuje przedmiar robót elektrycznych w poz. 141

Odp. W przedmiarze robót elektrycznych w poz. 14.1 jest sprecyzowane kalkulacja indywidualna ( są wszelkie opłaty administracyjne powstałe w wyniku prowadzonych prac)

Pyt. 2

Proszę o udostępnienie warunków przyłączenia i umowy o przyłączenie z Zakładem energetycznym

Odp. Wszelkie warunki przyłączenia (energii elektrycznej, telekomunikacyjne, gazowe) są zamieszczone w projekcie a umowa przyłączenia będzie realizowana przez inwestora po zakończeniu prac.

Pyt. 3

Określenie ilościowe instalacji elektrycznej do demontażu

Odp. W przedmiarze robót poz. 14.2 demontaż instalacji elektrycznej jest sprecyzowane kalkulacja indywidualna, nie jest możliwe podać ilościowo do demontażu instalacji elektrycznej ponieważ jest ukryta w tynkach i ścianach. Wycenę należy wykonać po uprzedniej wizji lokalnej.

W związku z powyższym na podstawie art. 12a ust.2 Zamawiający przedłuża termin składania ofert na dzień 06.04.2010

w wyniku czego na podstawie art. 38 ust. 4  ustawy z dnia 29.01.2004r . – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) Zamawiający  wprowadza modyfikację SIWZ.

-W pkt. 5 SIWZ zamiast zapisu: Wymagania dotyczące wadium. Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 29.03.2010 do godziny 09.00 (czasu lokalnego) w wysokości 50 373,00 zł

Wprowadza się zapis:

 

Wymagania dotyczące wadium: Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia.  06.04.2010 do godziny 09:00 (czasu lokalnego)
w wysokości 50 373,00 zł

-W pkt. 7 Opis sposobu przygotowania ofert/ pkt 7.11 Koperty powinny być oznaczone następująco:

Zamiast zapisu-

·         “UWAGA: nie otwierać przed 29.03.2010 roku godzina 10.00

Wprowadza się  zapis:

 

·         “UWAGA: nie otwierać przed 06.04.2010 roku godzina 10.00

-W pkt. 8.2 Miejsce  oraz termin składania i otwarcia ofert zamiast zapisu:
8.2. Termin składania ofert upływa dnia  29 marca 2010r do godziny 0900./czasu lokalnego/

Wprowadza się zapis:

8.2  Termin składania ofert upływa dnia  06 kwietnia 2010r do godziny 0900./czasu lokalnego/

 

-W pkt 8.5 zamiast zapisu  „Otwarcie ofert nastąpi w dniu 29 marca 2010 roku o godzinie 1000 /czasu lokalnego/w siedzibie zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy w Końskich ul. Partyzantów 1  pokój  nr 18 – sala konferencyjna”.

 

Wprowadza się zapis:

 

„8.5 Otwarcie ofert nastąpi w dniu   06 kwietnia 2010 roku o godzinie 1000 /czasu lokalnego/     w siedzibie zamawiającego - Urząd Miasta i Gminy w Końskich ul. Partyzantów 1  pokój  nr 18 – sala konferencyjna”.

  

 


 

Końskie, dn. 26.03.2010

ZP-/341/8/2/2010

 

Otrzymują uczestnicy postępowania przetargowego

 

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Przystosowanie budynku po PKS na potrzeby mieszkań komunalnych”

 

Na podstawie 38 ust. 4  ustawy z dnia 29.01.2004r . – Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2007r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) Zamawiający  wprowadza modyfikację SIWZ.

DO SIWZ- zostaje dołączony nowy przedmiar robót.

Jednocześnie informuję od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Pyt. 1

W poz. 31- nie podano odległości wywozu gruzu z rozbiórek

Odp. W projekcie przyjęto likwidacje tarasu elewacja zachodnia oraz likwidacje zejścia
do pomieszczenia pod schodami w miejscu powstania pochylni dla niepełnosprawnych elewacja wschodnia należy je zagruzować gruzem z rozbiórek

Pyt. 2

W poz. 47 ilość otworów jest zaniżona powinno być 252 szt. (kanały wentylacyjne: 48*4 +kanały spalinowe 15*4

Odp. Otwory są liczone jako otwór na całego pustaka wentylacji grawitacyjnej a nie na pojedyncze kanały

Pyt. 3

Poz. 85 nie określono rodzaju drzwi płytowych-wg wykazu stolarki powinny być: drzwi typu Porta. Prosimy o decyzje

Odp. Skrzydła drzwiowe powinny być płytowe, rodzaj drzwi płytowe- typu Porta lub równoważne

Pyt. 4

Poz. 101 fundamenty z bloczków pod schody zewnętrzne, obmiar zaniżono winien być 5.0 m 3 ( wg. projektu konstrukcji)

Odp. Bloczki betonowe fundamentowe są posadowione na ławach fundamentowych.
Obmiar wynosi ok. 2.88 m3

Pyt. 5

Poz. 146 obmiar zaniżono powinien być zgodny z poz. 142 a jeżeli zasypka jest mniejsza wówczas należy przewidzieć odwóz ziemi

Odp. Jeżeli zasypka jest mniejsza to należy ją wsypać do likwidowanego tarasu

Pyt. 6

Poz. 143-145 : obmiar zaniżono winno być 168,8 m2

Odp. Obmiar 168,8 m2

Pyt. 7

Poz.129- obmiar zaniżono winno być 789,20 m2

Odp. Obmiar 789,20 m2.

Pyt. 8

Poz. 119-123 obmiar zaniżono powinien być 789,20 m2 ( ściany netto: 664,20 m2+ cokół 65,39 m2 + ościeża: 59,61 m2

Odp obmiar 789,20 m2

Pyt. 9

Poz.124 obmiar winien być ściany; 664,20 m 2 cokoły Marmurit- pominięto w przedmiarze winno być 65,39 m2

Odp. 729,59 m2

Pyt. 10

Poz. 126 (ościeża) obmiar zaniżono powinien być 59,61 m2

Okna (1,2+1,75*2)*45*0,23+48,64 m2

Okna (1,2+1,25*2)*3*0,23=2,55m2

Drzwi zewn. (1,46+2,06*2)*2*0,23=2,41 m2

Okna (0,50+0,50*2)*7*023=6,01m2 Uwaga: szer. Ościeży przyjęto na podstawie rys. nr 34
( szczegół docieplenia otworu okiennego

Odp.59,61 m2

Pyt. 11

Poz.87- obróbki podokienników zewn.-obmiar zaniżono, powinno być: 21,38 m2

Odp. obmiar 21,38 m2

Pyt. 12

Poz. 142 obmiar zaniżono winien być 168,80 m3

Obmiar 71,83*2,35*1,0=168,80 m3

(zgodnie z rys. nr 37- szczegół izolacji ściany fundamentowej)

- średni poziom terenu wynosi1,24 m

-poziom ławy fundamentowej wynosi 3,60 m

-minimalna szer.wykopu winna być 1,0 m

- ponieważ głębokość wykopu przekracza 1,5 m stad należy przewidzieć deskowanie ścian lub rozkopy wówczas objętość wykopu będzie odpowiednia większa.

Odp. obmiar 168,80 m3

Pyt. 13

W poz. 88 Obróbki blacharskie o szer. Ponad 25 cm) obmiar zaniżono winien być 81.67 m2

- gzyms wieńczący 24,58*2*0,85=41,79 m2

-blacha okopowa: 24,58*2*0,50=24,58m2

- sciany szczytowe 15,30*2*0,50+15,30 m2 Uwaga wymiary elementów obróbki przyjęto według rys nr 35 ( szczegół docieplenia dachu)

Odp. obmiar 81,67 m2

Pyt. 14

W poz. 74 ( posadzki wykładzin): obmiar zaniżono- powinno być 817,68m2 ( parter: 269,07 m2 +1 piętro 274,59m2)

Odp. 817,68 m2

Jeden z Wykonawców wystąpił również z prośbą o wyjaśnienie n/w kwestii nie ujętych w przedmiarze robót tj.1.

  1. osadzanie drzwiczek wycierowych (wyczystki) – zgodnie z projektem bud. – 57 szt.
  2. wykonanie kanałów spalinowych: należy określić, rodzaj materiału podstawę wyceny. Uwaga w przedmiarze robót inst. Gazowej nie przewidziano montażu rur stalowych z blachy kwasoodpornej- należy uzupełnić przedmiar
  3. wykonanie nadproży na belkach stalowych, w tym : wykucie bruzd, osadzenie belek i wypełnienie przestrzeni między belkami.
  4. wykonanie podciągów stalowych ( dot. piwnice i parteru )
  5. wykonanie konstrukcji stalowej ( rama stalowa wsporcza – wg  rys.KO7), łącznie ze stemplowaniem stropu
  6. kotwienie belek stalowych ramy wsporczej przy użyciu kotew wklejanych typu HILTI
  7. wykonanie płyty stropowej:PS1 łączenie z kotwieniem płyty stropowej przy użyciu kotew HILTI (wklejanych)
  8. wykonanie kotwienie biegu schodowego przy użyciu kotew HILTI ( wg  rys. K14)
  9. obmurowanie kanałów wentylacyjnych i spalinowych cegła ceramiczną pełną grub. 6,5 cm (prawdopodobnie) – zgodnie z wymogami Projektu konstrukcji (rys. nr K01, K02, K03, K04)
  10. wykonanie fundamentów żelbetowych z wykopem łączenie z wykopem i izolacją przeciwwilgociową w piwnicach – wg Projektu konstrukcji (rys.K01) Fundamenty oznaczono samb. LF1 – LF7
  11. wykonanie tynków ościeży wewnętrznych – po osadzeniu okien i drzwi wewnętrznych
  12. wykonanie wylewki samopoziomującej na podłożach betonowych – pod wykładziny
    z tworzyw sztucznych łącznie z gruntowaniem podłoża preparatami Ceresie lub Atlas Uni Grunt
  13. wykonanie obróbek z papy te/z, kominów, ścian szczytowych i rur wywiewnych.

Należy podać ilość robót i podstawę wyceny.

Uwaga: przy obróbce kominów ścian szczytowych należy również uwzględnić montaż listew z PCV ( aluminiowych) zabezpieczających obróbki.

Odp  na wyjaśnienie: Przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy. Ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia należy  brać pod uwagę wszelkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji technicznej  jak również nie ujęte a niezbędne do wykonania zadania podstawowego.

  

Załącznik

-przedmiar robót

 


 

Końskie, 01.04.2010

ZP-341/8/3/2010 

 

Otrzymują uczestnicy postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Przystosowanie budynku po PKS na potrzeby mieszkań komunalnych”

 

Informuję że od jednego z Wykonawców wpłynęła prośba o złożenie wyjaśnień dot. udzielonych odpowiedzi przez zamawiającego zamieszczonych na stronie internetowej w dn. 26.03.2010.

 

1.      Pyt.1 w poz. 31 Przedmiaru nie podano odległości wywozu gruzu z rozbiórek.

Odp. W projekcie przyjęto likwidacje tarasu- elewacja zachodnia oraz likwidacje zejścia do pomieszczenia pod schodami w miejscu budowy pochylni dla niepełnosprawnych, elewacja wschodnia, należy je zagruzować gruzem z rozbiórek.

Odp. Zamawiającego jest niezgodna ze stanem faktycznym ponieważ wg. opisu w poz. 31. Przedmiaru która brzmi: wywiezienie i utylizacja gruzu. W świetle powyższego Zamawiający ma obowiązek sprecyzować opis w poz. 31 Przedmiaru i ewentualnie zmienić podstawę wyceny.

Odp. Złożenie wyjaśnienia nastąpiło  powyżej tj. co należy zrobić z odpadem w postaci gruzu z rozbiórek, a odnośnie poz. 31 przedmiaru podano- kalkulacja własna .

 

2.      Pyt.2: w poz. 47 Przedmiaru ilość otworów jest zaniżona, powinno być : 252szt.

Odp. Otwory są liczone jako otwór na całego pustaka wentylacji grawitacyjnej a nie na pojedyncze kanały.

Odp. Zamawiającego jest niezgodna ze stanem faktycznym, ponieważ wg. przyjętej podstawy wyceny ( dla poz. 47) o symbolu: KNR 403 TAB. 1007-11 nakłady robocizny dot. ręcznego przebicia otworów( w ścianach lub stropach) o długości do 30 cm i średnicy do 25 mm. Natomiast otwór pojedynczego kanału wentylacyjnego posiada wymiary 120*170mm, czyli jest 40 krotnie większy od powierzchni otworu przyjętej w Przedmiarze robót- poz. 47. W związku z powyższym, zachodzi konieczność skorygowania Przedmiaru i zwiększenia ilość przebić do 252szt. oraz zmiany podstawy wyceny- powinna być poz. KNR 403 1007-15.

Odp. W projekcie architektury rys. 33 detal nowoprojektowanych kanałów wentylacji grawitacyjnej, jest pokazany pustak oraz podane są jego wymiary proszę przyjąć w swojej kalkulacji przebicia przez stropy zgodnie z wymaganym otworem na pustak a nie na pojedynczy kanał.

 

3.      Pyt. Dot. robót pominiętych w Przedmiarze: wykonanie kanałów spalinowych.

Odp. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym. Ze względu na ryczałtowe wynagrodzenia należy brać pod uwagę wszelkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające wprost z dokumentacji technicznej jak i nie ujęte, a niezbędne do wykonania zadania podstawowego.
Przytoczona wyżej odpowiedź Zamawiającego, nie załatwia problemu, ponieważ kanały spalinowe ( ilość: 15,11m*15szt=226,65m) zostały pominięte nie tylko
w Przedmiarze robót ale również w Projekcie budowlanym tj. Zarówno Projekcie architektury i konstrukcji jak i w Projekcie instalacji gazowej.

 

Odp. W opisie projektu instalacji gazowej jest zestawienie materiałów w pkt.10 gdzie są wymienione  przewody spalinowe . Długość kanałów jest liczona od dachu do każdego kotła na poszczególnych kondygnacjach.

 

 

UWAGA:

Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym. Ze względu na ryczałtowe wynagrodzenia należy brać pod uwagę wszelkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające wprost z dokumentacji technicznej jak i nie ujęte, a niezbędne do wykonania zadania podstawowego.

Zakres robót precyzują: projekt budowlany i wykonawczy, przedmiary ,STWiOR z uwzględnieniem najszerszego zakresu robót ujętego w którymkolwiek z w/w dokumentów.

 


 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2011/11/16 09:39:57
Redaktor: Administrator