Końskie: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Numer ogłoszenia: 304814 - 2011; data zamieszczenia: 26.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 1- Rewitalizacja miasta Końskie I Przedmiotem zamówienia jest wykonanie niezbędnych prac związanych z zadaniem inwestycyjnym pn.: Rewitalizacja miasta Końskie I. Zakres prac obejmuje wymianę krawężników betonowych na krawężniki granitowe, wymianę obrzeży betonowych na obrzeża granitowe, wymianę nawierzchni chodników z betonowej kostki brukowej na chodniki o nawierzchni z granitowej kostki brukowej, ustawienie nowych żeliwnych wygrodzeń łańcuchowych, żeliwnych ławek, żeliwnych koszy na śmieci; remoncie istniejących kanałów deszczowych, budowie nowych kanałów deszczowych wraz z wpustami ulicznymi i odwodnieniem liniowym; odtworzenie nawierzchni jezdni ulic po wykonaniu kanalizacji deszczowej; wymianie nawierzchni jezdni ulic Pocztowej i Łaziennej z nawierzchni bitumicznej na nawierzchnię z kostki granitowej; wymiana bitumicznej nawierzchni ul. Strażackiej. Budowę oświetlenia ulicznego w ramach którego wchodzi budowa linii kablowej n. n. dla zasilenia oświetlenia ulicznego, budowa szafek oświetleniowych, przepustów rurowych oraz stawianie słupów wraz z oprawami dla następujących ulic: Strażacka, Pl. Kościuszki (strona południowa), ul. Ks. Granata (strona południowa), ul. Łazienna i ul. Pocztowa. Zakres robót: -wymiana krawężników betonowych na krawężniki granitowe, -wymiana obrzeży betonowych na obrzeża granitowe, -wymiana nawierzchni chodników z kostki betonowej i płyt betonowych na chodniki o nawierzchni z kostki granitowej wraz z ustawieniem nowych żeliwnych wygrodzeń łańcuchowych, żeliwnych ławek, żeliwnych koszy na śmieci, -remont i budowa nowych kanałów deszczowych w ulicach: Łaziennej, Strażackiej i Pocztowej wraz z wykonaniem komory kanalizacji deszczowej ul. Spółdzielczej, -wykonanie przekładki wodociągowej w ul. Pocztowej, -remont ciepłociągu w ul. Pocztowej, -wykonanie wpustów ulicznych na Placu Kościuszki i ul. Ks. J. Granata, -odtworzenie nawierzchni jezdni w ulicy Spółdzielczej, -przebudowa nawierzchni ul. Łaziennej i Pocztowej i wykonanie z kostki granitowej, -przebudowa nawierzchni jezdni ulicy Strażackiej, -wykonanie projektów czasowej organizacji ruchu; -budowa oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Spółdzielcza MO ok. 12 szt. ; -budowa oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Hubala ok. 43 szt; -montaż opraw oświetlenia ulicznego - ok.55 szt.; -budowa linii kablowej n.n. dla zasilania oświetlenia ulicznego o długości ok. 2 565 m; -budowa szafek oświetlenia ulicznego: -przy istniejącej stacji TRAFO Spółdzielczej MO; -przy istniejącej stacji TRAFO Hubala -wykonanie przepustów rurowych dla kabli o długości około 800 m; -wykonanie pomiarów oraz badań. Ww. zakres prac znajduje się w ciągu chodników w ulicach: -Łaziennej obustronnie na całej długości, wraz z odcinkiem ulicy Spółdzielczej, -Pocztowej obustronnie na całej długości, -Plac Kościuszki strona południowa na odcinku od skrzyżowania z ul. Pocztową do ul. Strażackiej wraz z wykonaniem włączenia w ul. mjr Hubala -Ks. J. Granata strona południowa na odcinku od skrzyżowania z ul. Pocztową do skrzyżowania z ul. Zamkową, -Strażackiej obustronnie na odcinku od skrzyżowania z ulicą Kazanowską do skrzyżowania z Mjr Hubala, wraz z włączeniem ulicy Miłej, Kolejność robót: 1. Przebudowa i remont ul. Łaziennej: 1.1 budowa kanalizacji deszczowej, 1.2 przebudowa jezdni z nawierzchni bitumicznej na nawierzchnię z kostki granitowej, 1.3 remont chodników, 2. Włączenie projektowanej kanalizacji deszczowej w ul. Łaziennej do istniejącej w ul. Spółdzielczej wraz z wykonaniem komory kanalizacji deszczowej, 3. Przebudowa i remont ul. Pocztowej: 3.1 budowa kanalizacji deszczowej, 3.2 przekładka wodociągu, 3.3 przebudowa istniejącego ciepłociągu, 3.4 przebudowa jezdni z nawierzchni bitumicznej na nawierzchnię z kostki granitowej, 3.5 remont chodników, 4. Budowa oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Spółdzielcza MO ok. 12 szt.; 5. Budowa oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Hubala ok. 43 szt.; 6. Montaż opraw oświetlenia ulicznego - ok.55 szt; 7. Budowa linii kablowej n.n. dla zasilania oświetlenia ulicznego o długości ok. 2 565 m; 8. Budowa szafek oświetlenia ulicznego: a) przy istniejącej stacji TRAFO Spółdzielczej MO; b) przy istniejącej stacji TRAFO Hubala 9. Wykonanie przepustów rurowych dla kabli o długości około 800 m; 10. Wykonanie pomiarów oraz badań. 11. Remont chodników na Placu Kościuszki na odcinku od skrzyżowania z ul. Pocztową do ul. Strażackiej wraz z wykonaniem włączenia w ul. mjr Hubala: 11.1 wykonanie wpustów ulicznych 11.2 wymiana krawężników betonowych na krawężniki granitowe, 11.3 wymiana obrzeży betonowych na obrzeża granitowe, 11.4 wymiana nawierzchni chodników z betonowej kostki brukowej na chodniki o nawierzchni z granitowej kostki brukowej, 5. Remont chodników w ul. Ks. J. Granata na odcinku od skrzyżowania z ul. Pocztową do skrzyżowania z ul. Zamkową, 5.1 wykonanie wpustów ulicznych, 5.2 wymiana krawężników betonowych na krawężniki granitowe, 5.3 wymiana obrzeży betonowych na obrzeża granitowe, 5.4 wymiana nawierzchni chodników z betonowej kostki brukowej na chodniki o nawierzchni z granitowej kostki brukowej, 6. Przebudowa i remont ul. Strażackiej: 6.1 budowa kanalizacji deszczowej, 6.2 przebudowa jezdni o nawierzchni bitumicznej, 6.3 remont chodników. 7. Ustawienie żeliwnych wygrodzeń łańcuchowych, ławek oraz koszy na śmiecie. UWAGA: a. Jeżeli w SIWZ lub załącznikach w opisie przedmiotu zamówienia została wskazana nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń itp. Zamawiający wymaga aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń równoważnych o parametrach co najmniej równych lub wyższych niż wskazane. b. Dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy pzp. c. Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. d. Koszty odwiedzania miejsca budowy poniesie Wykonawca. e. Na ternie objętym Rewitalizacją będą wykonywane w tym samie czasie również odrębne roboty przez PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko-Kam., polegające na przebudowie sieci elektroenergetycznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: - dokumentacja projektowa -przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy -specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót W/w dokumenty stanowią załącznik do SIWZ i Zadanie nr 2 Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie Przedmiotem zamówienia jest budowa oświetlenia ulicznego w ramach którego wchodzi budowa linii kablowej n. n. dla zasilenia oświetlenia ulicznego, budowa szafek oświetleniowych, przepustów rurowych oraz stawianie słupów wraz z oprawami dla następujących ulic: Piłsudskiego, Iwo Odrowąża, Warszawskiej, Targowej, Pl. Kościuszki, Zamkowa. Zakres inwestycji obejmuje: 1. Wykonanie projektów czasowej organizacji ruchu; 2. Demontaż opraw oświetlenia drogowego będących na majątku Gminy (SITECO); 3. Budowę oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Spółdzielcza MO ok. 40 szt. 40; 4. Budowę oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Hubala ok. szt. 5; 5. Budowę oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Kazanowska ok. 24 szt.; 6. Budowę oświetlenia ulicznego ze stacji transformatorowej Hotel - Warszawska ok. 22 szt.; 7. Montaż opraw oświetlenia ulicznego około szt. 91; 8. Budowę linii kablowej n.n. dla zasilania oświetlenia ulicznego o długości ok. 4 200 m 9. Budowę szafek oświetlenia ulicznego: 12. przy istniejącej stacji TRAFO Hotel Warszawska; 13. przy istniejącej stacji TRAFO Kazanowska 10. Wykonanie przepustów rurowych dla kabli o długości około 1 200 m; 11. Wykonanie pomiarów oraz badań. UWAGA: 1. Jeżeli w SIWZ lub załącznikach w opisie przedmiotu zamówienia została wskazana nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń itp. Zamawiający wymaga aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń równoważnych o parametrach co najmniej równych lub wyższych niż wskazane. 2. Dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy pzp. 3. Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. 4. Koszty odwiedzania miejsca budowy poniesie Wykonawca.. 5. Na ternie objętym Rewitalizacją będą wykonywane w tym samie czasie również odrębne roboty przez PGE Dystrybucja S.A. Oddział Skarżysko-Kam., polegające na przebudowie sieci elektroenergetycznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: - dokumentacja projektowa -przedmiar robót stanowiący materiał informacyjno-pomocniczy -specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót W/w dokumenty stanowią załącznik do SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
· Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
· Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, do wartości maksymalnej 20% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 5.1. Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 11.10.2011 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 240 000 PLN, (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o a) Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia: Dla zadania 1- Wykonawca winien wskazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę o zakresie tożsamym z zakresem przedmiotowego zamówienia o wartości brutto nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł. Zamawiający uzna zbieżność charakteru zleceń, jeśli Wykonawca wykaże się wykonaniem roboty obejmującej co najmniej: rewitalizację nawierzchni w centrum miasta polegającej na budowie nowej nawierzchni granitowej lub wymianie istniejącej nawierzchni na nawierzchnię granitową wraz z przebudową uzbrojenia podziemnego i budową oświetlenia ulicznego. Podstawą oceny spełnienia warunku, o którym mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt B. 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia. Dala zadania nr 2- Wykonawca winien wskazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę o zakresie tożsamym z zakresem przedmiotowego zamówienia o wartości brutto nie mniejszej niż 1000 000,00 zł. Zamawiający uzna zbieżność charakteru zleceń, jeśli Wykonawca wykaże się wykonaniem roboty obejmującej budową oświetlenia ulicznego. Podstawą oceny spełnienia warunku, o którym mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt B. 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Dla zadania nr 1 -Wykonawca winien mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadający wymagane polskim prawem budowlanym uprawnienia danej specjalności do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. co najmniej jedną osobą/osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności bez ograniczeń: -drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacyjnej w zakresie sieci instalacji urządzeń elektrycznych, i elektroenergetycznych Należy złożyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (określone w warunku powyżej). Podstawą oceny spełnienia warunku, o którym mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt B. 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia. Dla zadania nr 2- Wykonawca winien mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadający wymagane polskim prawem budowlanym uprawnienia danej specjalności do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj co najmniej jedną osobą/osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności bez ograniczeń: w zakresie sieci i instalacji i urządzeń elektrycznych, elektroenergetycznych Należy złożyć oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (określone w warunku powyżej). Podstawą oceny spełnienia warunku, o którym mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt B. 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia. W związku z faktem, że Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj- do kierowania robotami w specjalności bez ograniczeń: w zakresie sieci instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych dla zadania nr 2. zostanie uznany za spełniony gdy w/w osoba zostanie wykazana w wykazie osób dla zadania nr 1 Wykaz osób należy sporządzić łącznie dla zadania nr 1 oraz dla zadania nr 2
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU
W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału
w
postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
karty katalogowe
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. c) kosztorys ofertowy - ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia kosztorys ofertowy ma charakter pomocniczy wszelkie w błędy wynikające z w/w dokumentu nie będą miały wpływu na ocenę oferty.( oddzielnie dla zadania nr 1 oraz zadania nr 2) d) pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną poprzez ustanowienie lidera do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. e) zestawienie tabelaryczne materiałów, urządzeń, itp. (w przypadku rozwiązań równoważnych) zgodnie z załącznikiem nr 6.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko
dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
dla zadania nr 2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: a) terminu zakończenia, ale tylko w przypadku: -wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wyłącznie wtedy, kiedy wykonanie zamówień dodatkowych powoduje konieczność wstrzymania wykonywania wszystkich robót, a fakt ten został odnotowany w dzienniku budowy i potwierdzone przez Koordynatora robót i Inspektora Nadzoru, - wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót. Wystąpienie takich warunków musi być odnotowane bieżącym wpisem w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru i Koordynatora robót. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 lit. a termin wykonania umowy może podlegać odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności b) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; w takim przypadku umowne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość robót wyłączonych wyliczoną przy zastosowaniu cen jednostkowych i wskaźników kalkulacyjnych tożsamych z określonymi w kosztorysie ofertowym załączonym przez Wykonawcę do złożonej oferty;, wyliczenia wartości robót wyłączonych dokonuje Wykonawca i wyliczenie to podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego; c) zmianie sposobu wykonania robót niż określone w dokumentacji projektowej, o ile nie zmniejsza ich jakości i użyteczności, pod warunkiem zachowania przepisów prawa budowlanego; każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpłynąć na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. Każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpływać na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. 2. Możliwe są inne nieistotne zmiany, w tym dotyczące zmian w harmonogramie rzeczowo - finansowym, o ile te zmiany nie będą miały wpływu na zmianę terminu zakończenia realizacji robót określonego § 2 ust. 1 niniejszej umowy. 3. Każda zmiana umowy wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. dla zadania nr 1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: a) terminu zakończenia, ale tylko w przypadku: -wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wyłącznie wtedy, kiedy wykonanie zamówień dodatkowych powoduje konieczność wstrzymania wykonywania wszystkich robót, a fakt ten został odnotowany w dzienniku budowy i potwierdzone przez Koordynatora robót i Inspektora Nadzoru, - wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót. Wystąpienie takich warunków musi być odnotowane bieżącym wpisem w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru i Koordynatora robót. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 lit. a termin wykonania umowy może podlegać odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności b) rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; w takim przypadku umowne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość robót wyłączonych wyliczoną przy zastosowaniu cen jednostkowych i wskaźników kalkulacyjnych tożsamych z określonymi w kosztorysie ofertowym załączonym przez Wykonawcę do złożonej oferty; wyliczenia wartości robót wyłączonych dokonuje Wykonawca i wyliczenie to podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego; c) zmianie sposobu wykonania robót niż określone w dokumentacji projektowej, o ile nie zmniejsza ich jakości i użyteczności, pod warunkiem zachowania przepisów prawa budowlanego; każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpłynąć na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. Każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpływać na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. 2. Możliwe są inne nieistotne zmiany, w tym dotyczące zmian w harmonogramie rzeczowo - finansowym, o ile te zmiany nie będą miały wpływu na zmianę terminu zakończenia realizacji robót określonego § 2 ust. 1 niniejszej umowy. 3. Każda zmiana umowy wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 37.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie
ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Termin realizacji: zadania nr 1- Rewitalizacja miasta Końskie I : 15/11/2012 zadania nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie - 15/06/2012. Żródła współfinansowania Zadanie nr 1- Rewitalizacja miasta Końskie I - Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZP-271/24/1/2011 Końskie, 03.10.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
Pytanie1- Prosimy o wyjaśnienie braku ilości jednostek i niektórych opisów do pozycji oraz uzupełnienie ich w następujących pozycjach przedmiarowych:
- roboty drogowe
a) przedmiar robót – rewitalizacja Centrum miasta Końskie- ul. Ks. Granata poz. 16 d.4
Odp. W/pozycji nie należy wyceniać
b) przedmiar robót- rewitalizacja Centrum miasta Końskie- Plac Kościuszki poz. 6 d. 2, 15 d.4, 16 d.4 17.d.4, 21 d.4, 21 d.6, 22.d.6 28 d.B, 34 d.11
Odp. W/w pozycji nie należy wyceniać
- kanalizacja deszczowa
a) przedmiar robót – rewitalizacja Centrum miasta Końskie- ul. Ks. Granata poz. 14 d.2, 15 d.2, 16 d.2, 19 d.2, 24 d.2, 26 d.2
Odp. W/w pozycji nie należy wyceniać
- przedmiar robót- Rewitalizacja Centrum miasta Końskie- Plac Kościuszki poz. 19 d.2
Odp. Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza stronę przedmiaru z w/w pozycją
- przedmiar robót- ulica Pocztowa, brak pozycji od 15 d.2 do 27 d.3
Odp. Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza przedmiar robót o którym mowa powyżej z uzupełnieniem brakujących pozycji
ZP-271/24/2/2011 Końskie, 05.10.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
Pytanie 1- Czy Zamawiający uzna wedle zapisu SIWZ rozdz. B IDW pkt 1.4 a) dla zadania nr 2- Wykonawca winien wykazać że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną robotę o zakresie tożsamym, z zakresem przedmiotowego zamówienia o wartości brutto nie mniejszej niż 1000 000,00 zł. Zamawiający uzna zbieżność charakteru zleceń jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem roboty obejmującej budowę oświetlenia ulicznego, że Wykonawca spełnia wyżej wymieniony warunek jeżeli do zadania nr 2 przedstawi referencje z jednego zamówienia na remont sześciu ulic wraz z wymianą na nich oświetlenia przekraczająca wartość na przykład 4 000 000,00 zł
Odp. Tak, pod warunkiem udziału wartościowego budowy oświetlenia ulicznego nie mniejszej niż 1000 000,00 zł w tym zadaniu
Pytanie 2. Prosimy o udostępnienie plików przedmiarów w wersji edytowalnej to jest czytanych przez programy do kosztorysowania takich jak: Norma, RoDos, Zuzia, WinBud, Excel
Odp. Zamawiający nie jest w posiadaniu edytowalnej wersji przedmiarów.
Pytanie 3. W dokumentacji SIWZ wyszczególniono opis przedmiotu zamówienia dla zadania Rewitalizacja miasta Końskie I w zakresie tychże robót istnieje zapis o odtworzeniu nawierzchni jezdni w ul. Spółdzielczej. Prosimy o załączenie stosownych przedmiarów robót dla tego odcinka ulicy:
Odp. Nie jest pomyłką zapis o odtworzeniu nawierzchni ul. Spółdzielczej ponieważ po zakończeniu budowy kanału deszczowego należy odtworzyć nawierzchnię jezdni. Zakres odbudowy nawierzchni jezdni został pokazany w przedmiarze drogowym ul. Łaziennej
Pytanie 4. Prosimy o wyjaśnienie które dokładnie odcinki jezdni wymagają wykonania niezbędnych prac budowlanych ponieważ zapis w dokumentacji SIWZ nie zgadza się z projektem architektoniczno-budowlanym- cz. 1 Drogi oraz projektem zagospodarowania terenu. W projekcie architektoniczno-budowlanym mowa jest o ulicach Strażackiej, Plac Zamkowy, Ks. Granata, Piłsudskiego Łaziennej Mieszka I. Brakuje tu opisu dla ul. Pocztowej, Placu Kościuszki. Za to w projekcie zagospodarowania terenu mowa jest o ulicach Strażackiej Księdza Granata, Piłsudskiego Iwo Odrowąża, Plac Kościuszki, Łaziennej .
Odp. Wykonania niezbędnych prac budowlanych wymagają jezdnie ulic : Strażackiej, Pocztowej, Łaziennej oraz odbudowa jezdni na przekopie po budowanym kanale deszczowym w ul. Ks. Granata, Pl. Kościuszki oraz nawierzchni ul. Spółdzielczej.
Pytanie 5. Prosimy o załączenie dokumentacji technicznej z rysunkami dla ul. Pocztowej.
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp. Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie dokumentacji o której mowa powyżej.
Pytanie 6- Prosimy o podanie kategorii obciążenia ruchem nawierzchni bitumicznych na ulicach będących przedmiotem wyceny tj. ul. Ks. Granata, ul. Łazienna, Plac Kościuszki, Strażacka; czy ma być kategoria ruchu KR2 czy KR3?
Odp. KR2
ZP-271/24/3/2011 Końskie, 05.10.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
Pytanie 1- Prosimy o uzupełnienie opisu do kostek granitowych dla przedmiotowych odcinków ulic czy ma to być kostka granitowa surowo łupana czy kostka granitowa cięta z bokami łupanymi?
Odp. Do wykonania nawierzchni zgodnie z projektem należy, użyć kostki granitowej nieregularnej
Pytanie 2 – Prosimy o podanie informacji czy powierzchnia nawierzchni bitumicznej dla ul. Ks. Granata wynosi tylko 10m2. Na załączonych rysunkach nie ma informacji gdzie przebiega granica miedzy etapem ! a pozostałymi etapami rewitalizacji miasta
Odp. Zakres wykonywanej nawierzchni ul. Ks. Granata związany jest z jej odbudową wokół wbudowanych wpustów ulicznych oraz uzupełnieniem nawierzchni przy krawężniku po ich wbudowaniu
Pytanie 3- Dotyczy przedmiaru robót drogowych – Plac Kościuszki – jaka jest ilość jednostkowa w pozycji 26 d.8?
Odp. Poz. 26- 0
Pytanie 4- Jaka jest kategoria ruchu na ul. Ks. Granta, łaziennej Placu Kościuszki, Pocztowej Strażackiej ?
Odp. KR2
Pytanie 5- Dotyczy wyjaśnień odpowiedź b: w przedmiarze robót drogowych –Plac Kościuszki nie ma pozycji 21 d.4 oraz 28 dB. Prosimy o wyjaśnienie
Odp. Poz. 21- 0, poz. 28- 187 m2
ZP-271/24/4/2011 Końskie, 07.10.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
Pytanie 1- Z uwagi na brak programu do odczytu plików z rozszerzeniem dwg, prosimy o zamieszczenie na stronie Zamawiającego wszystkich plików w formacie PDF, w celu poprawnie sporządzonej wyceny.
Odp. Zamawiający nie ma możliwości umieszczenia plików w formacie PDF ze względu na brak ich posiadania
Pytanie 2- W związku z udzieloną odpowiedzią z dn.05. 10.2011 roku dotyczącej ilości jednostkowej w poz. 26 d.8 przedmiaru robót drogowych —Plac Kościuszki, prosimy o wyjaśnienie czy należy wyceniać w/w pozycję.
Odp. Poz. 26 przedmiaru robót drogowych Plac Kościuszki- nie należy wyceniać
Pytanie 3- Według wyjaśnień z 03.10.2011 roku nie należy wyceniać poz. 21 d.4 oraz 28 d. 8, których dc facto nie ma w przedmiarze, natomiast w wyjaśnieniach z dnia 05.10.2011 roku udzielono odpowiedzi na temat ilości w/w pozycji. Których pozycji przedmiaru robót drogowych — Plac Kościuszki nie należy wyceniać?
Odp. Poz. 21 nie należy wyceniać, poz. 28- 187 m2
Pytanie nr 4- Czy wykonawca może sporządzić własny kosztorys ofertowy na podstawie załączonych przedmiarów, wizji lokalnych, itp.?
Odp. Wykonawca winien przygotować ofertę na podstawie dokumentacji technicznej. Ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy. Wykonawca winien również dokonać wizji lokalnej w celu prawidłowej wyceny zadania
Pytanie nr 5- Co należy rozumieć poprzez karty katalogowe i jakich materiałów mają one dotyczyć?
Odp. Karty katalogowe dotyczą zastosowanych przez Wykonawcę materiałów i urządzeń w ramach realizacji zadania nr 2 celem ich weryfikacji pod względem zgodności z przedmiotem zamówienia.
Pytanie 6- W związku z tym, iż nie można składać ofert częściowych, czy Zamawiający uzna spełnienie wymogów, jeżeli Wykonawca wykaże się jedna robotą obejmującą w swym zakresie wymogi dla zadania 1 i dla zadania 2, czyli rewitalizację nawierzchni w centrum miasta polegającej na budowie nowej nawierzchni granitowej lub wymianie istniejącej nawierzchni. na nawierzchnię granitową wraz z przebudową uzbrojenia podziemnego i budową oświetlenia ulicznego o wartości brutto nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł, oraz roboty obejmującej budową oświetlenia ulicznego o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł?
Odp. Tak
Pytanie 7- Czy uzyskania pozwolenie na użytkowanie leży po stronie Zamawiającego?
Odp- Nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na użytkowanie
W związku z powyższym na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy pzp Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert a tym samym termin wniesienia wadium:
Termin składania ofert upływa dnia 14 pażdziernika 2011 o godzinie 10:00 (czasu lokalnego), otwarcie ofert nastąpi w dniu 14 października 2011 o godzinie 11:00 (czasu lokalnego) w siedzibie Zamawiającego- Urząd Miasta i Gminy w Końskich ul. Partyzantów 1 pok. 18-sala konferencyjna. Jednocześnie informuję że każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 14 pażdziernika 2011 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 240 000,00 PLN ( słowie: dwieście czterdzieści tysiecy złotych
Numer ogłoszenia: 325708 - 2011; data zamieszczenia: 07.10.2011
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 304814 - 2011 data 26.09.2011 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Końskie, ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, fax. 041 3722955.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
· Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1.
· W ogłoszeniu jest: Informacja na temat wadium: 5.1. Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 11.10.2011 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 240 000 PLN, (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych).
· W ogłoszeniu powinno być: Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 14.10.2011 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 240 000 PLN, (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych).
· Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
· W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat..
· W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat..
ZP-271/24/5/2011 Końskie, 10.10.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
Pytanie 1- W przedmiarach drogowych istnieje zapis;” nawierzchnia chodnika z płyt granitowych o wymiarach 40x40 cm o wysokości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej natomiast w dokumentacji D-PB-OT- Starosta; Nawierzchnia zjazdów. 10 cm warstwa ścieralna z granitowej kostki brukowej wg PN-EN 1338:2005 i z płyt granitowych 40x40x8cm.
Ze względu na znaczącą różnicę w cenie prosimy o sprecyzowanie jaka jest prawidłowa grubość, kolor oraz faktura płyt granitowych?
Odp. Nawierzchnie chodników i zjazdów należy wykonać zgodnie z rysunkiem D-PW-002.2.
Nawierzchnie chodnika: kostka granitowa szara 8/11 surowo-łupana grubość 10cm i płyta granitowa 40x40x8cm – czarna, gruboziarnista, groszkowana.
Nawierzchnie zjazdów: kostka granitowa szara 8/11grubość 10cm surowo-łupana
Pytanie nr 2- W przedmiarach drogowych występują krawężniki granitowe 20x30 cm, zaś w DPB-OT- Starosta występuję krawężniki 20x22x100 cm. Jaka jest ilość krawężników 20x22x 100 cm i w których pozycjach kosztorysowych należy je wycenić?
Odp. Ilości krawężników 20x22x100cm ujęte są łącznie w kosztorysie w pozycji z krawężnikami 20x30x100cm i w tej pozycji należy je wycenić.
Pytanie nr 3- W przedmiarach występuje ; „Nawierzchnia chodnika z kostki granitowej o wysokości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej”. Czy jest to kostka surowo łupana czy też kostka cięta z plyt o wymiarze 10x10x10? Jaki jest kolor tej kostki i jaka jest jej faktura?
Odp. Do wykonania nawierzchni chodnika należy zastosować kostkę granitową szarą 8/11 o grubości 10cm surowo-łupaną, gruboziarnistą
Pytanie nr 4- W przedmiarach występuje; „Nawierzchnia zjazdów z kostki granitowej o wysokości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej”. Jaki jest kolor tej kostki i jaka jest jej faktura?
Odp. Kostka granitowa szara 8/11 surowo-łupana, gruboziarnista
Pytanie nr 5- Wykonawca wnosi o możliwość zaprojektowania mieszanek mineralno — bitumicznych wg aktualnych wymagań technicznych, tj. WT-1 2010 oraz WT-2 2010 „mieszanki mineralno — asfaltowe Wymagania techniczne”.
Odp. Mieszanki mineralno-asfaltowe należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Pytanie 6- . Proszę o jednoznaczną informację odnośnie rodzaju materiału, jaki należy przyjąć w kanalizacji deszczowej: --wg. przedmiarów: Kanały z rur betonowych i żelbetowych „WIPRO” łączonych na uszczelkę gumową wg opisu do projektu: „…. kanały z rur żelbetowych o średnicach: DN500, DN600, DN800 i DNI000, alternatywą dla rur żelbetowych stosować rury CC-GRP produkowane metodą odlewania odśrodkowego o sztywności SN 10000 N/mm2,. ..„ --wg profili kanalizacji deszczowej: *kanalizacja Dn 1000 — opis na rysunku: „Żelbet (CC-GRP) DN 1000”; *kanalizacja Dn500- Dn 800- opis na rysunku: „Żelbet”
Odp. W kanalizacji deszczowej stosować rury żelbetowe o średnicach DN500 i większe. Dla średnic poniżej DN500 materiał PVC SN8.
Pytanie 7 Do kogo należą materiały z rozbiórek?
Odp. Do Zamawiającego należeć będzie kostka z rozbiórki, którą wykonawca w paletach do miejsca wskazanego przez Zamawiającego. Pozostały materiał będzie własnością Wykonawcy.
Pytanie 8 W przedmiarze robót branża sanitarna Ks. Granata w poz. 25 d.2 brakuje ilości jednostkowej. Jak jest prawidłowa ilość?
Odp. Nie należy wyceniać
ZP-271/24/5/2011 Końskie, 12.10.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
1. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 30d.8 według przedmiaru 545 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 867 m2
2. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 31d.8 według przedmiaru 183 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 0 m3. Brak na przekrojach konstrukcyjnych i na planszy Plan sytuacyjno - wysokościowy. Brak również w projekcie zapisu gdzie dokładnie maja się znajdować płyty granitowe.
3. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 36d.9 według przedmiaru 1317 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 0 m2
4. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 37d.9 według przedmiaru 867 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 0 m2
5. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 38d.9 według przedmiaru 867 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 0 m2
6. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 39d.9 według przedmiaru 867 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 0 m2
7. Proszą o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 36d,9 według przedmiaru 1317 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 0 m2
8. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 39d.10 według przedmiaru 105 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 50 rn2
9. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 40d. 10 według przedmiaru 11 m3. Natomiast po analizie załączonego projektu 5m3
10. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 42d1 1 według przedmiaru 23 m. Natomiast po analizie załączonego projektu 9 m
Odp. 1-10 Przebudowa obejmuje całą ul. Łazienną zgodnie z zakresem wskazanym w przedmiocie zamówienia rozdział A SIWZ. Załączone przez Zamawiającego przedmiary stanowią materiał pomocniczy. Wycena przedmiotu zamówienia przez oferentów powinna być wykonana na podstawie zamieszczonych dokumentów, informacji Zamawiającego oraz wykonanej wizji w terenie.
11. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 22d.5 według przedmiaru 53 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 85m2
Odp. Przypominamy, że w wycenie robót drogowych dot. chodników należy uwzględnić zakres wymiany nawierzchni ul. Ks. Granata tylko po stronie południowej ulicy tj. na odcinku od skrzyżowania z ul. Pocztową do skrzyżowania z ul. Zamkową
12. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 18 d.5 według przedmiaru 30,6 rn3. Natomiast po analizie załączonego projektu 45m3
13. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 1 9d.5 według przedmiaru 306 m. Natomiast po analizie załączonego projektu 455m
14. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul, Ks. Granata pozycja 20d.5 według przedmiaru 150 m. Natomiast po analizie załączonego projektu 293m
15. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 21d.5 według przedmiaru 53 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 85m2
16. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 22d.5 według przedmiaru 53 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 5.3m2
17. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 24d.5 według przedmiaru 758 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 1570m2
18. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul, Ks. Granata pozycja 27d.9 według przedmiaru 10 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 3455m2
19. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 28d.9 według przedmiaru 1O m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 3455m2
20. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul Ks. Granata pozycja 29d.9 według przedmiaru 10 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 3455m2
21. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 30d.9 według przedmiaru 10 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 3455m2
22. Proszę o potwierdzenie Ilości w przedmiarze u1. Ks. Granata pozycja 31 d.9 według przedmiaru 10 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 3455m2
23. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. (Granata pozycja 32d.9 według przedmiaru 10 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 345 5m2
24. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 33d.10 według przedmiaru 390 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 860m2
25. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 34d.10 według przedmiaru 39 m3. Natomiast po analizie załączonego projektu 86m3
26. Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Ks. Granata pozycja 36d.1 1 według przedmiaru 59 m. Natomiast po analizie załączonego projektu 120 m
Odp. Pyt. 12-26 Zakres robót objęty zamówieniem należy wykonać na podstawie przedmiotu zamówienia i dokumentacji technicznej. Ponieważ wskazane w pytaniach nr 1- 15 zakresy robót zbliżone są obmiarem do całości robót wg zadania Rewitalizacja przypominamy, że zakres robót drogowych w ciągu ul. Granata obejmuje:
- wymianę nawierzchni chodnika i zjazdów po stronie południowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Pocztową do skrzyżowania z ul. Zamkową łącznie z wymianą krawężników i obrzeży,
- wykonanie wpustów ulicznych przyległych do wykonanego chodnika,
27. W projekcie nie ujęta jest ulica Pocztowa. Czego dotyczy przedmiar robót ulicy Pocztowa.
Zgodnie z przedmiotem zamówienia obejmuje przebudowę całej ulicy. Zakres drogowy obejmuje wymianę nawierzchni chodników, jezdni, wymianę krawężników i obrzeży. Również w ciągu ul. Pocztowej wykonana zostanie przekładka wodociągu, budowa kanalizacji deszczowej z kanałem budowanym na odcinku całej ul. Pocztowej do Placu Kościuszki (na odcinku od ul. Pocztowej do skrzyż. z ul. Strażacką na wykonanym przekopie w ciągu ul. Plac Kościuszki – odbudowanie nawierzchni bitumicznej) W ciągu ul. Pocztowej planowany jest remont ciepłociągu.
28. Proszę o zamieszczenie przedmiarów dotyczących ulicy Piłsudzkiego
Przez Zamawiającego zamieszczony został cały projekt dotyczący rewitalizacji centrum Końskich. Zgodnie z zakresem Zadania 1 roboty należy wycenić zgodnie z przedmiotem zamówienia. W przedmiocie zamówienia nie wskazano o zakresie robót dotyczącym ul. Piłsudskiego.
29.W przedmiarach jest pozycja o nazwie Nawierzchnia chodnika z płyt granitowych o wymiarach 40x40 cm o wysokości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej natomiast brak takiej nawierzchni w projekcie.
Odp- Chodniki należy wykonać wg wzoru nawierzchni składającego się z kostki granitowej i płyt. Wzór nawierzchni został wskazany na załączonym rysunku D-PW-001.1-001.2.
30. W którym przedmiarze jest ujęty chodnik na ulicy Mieszka I -107m2
Odp.- W przedmiocie zamówienia nie wskazano o zakresie robót dotyczącym ul. Mieszka I.
W celu lepszej orientacji w zakresie objętym Zadaniem 1 Zamawiający umieszcza dodatkowo projekty wykonawcze na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp.
31 Proszę o zamieszczęnie projektu przebudowy ulicy Pocztowej według zakresu robót w SIWZ - przebudowa nawierzchni ul. Łaziennej i Pocztowej i wykonanie z kostki granitowej, na rysunku zamieszczonym przez zamawiającego o symbolu D-P13-OO1-Plan sytuacyjno wysokościowy brak zakresu dotyczącego ulicy Pocztowej
Odp. Na rysunku D-PB-001 plan sytuacyjnym pokazany został całej ulicy, który zgodnie z przedmiotem zamówienia obejmuje przebudowę całej ulicy. Plan sytuacyjny z pokazanym zakresem został pokazany na rysunku D-PW-001.1-001.2
32 Na żadnym z załączonych rysunków przekrojów konstrukcyjnych
tj.:
- DP0Ol Plan sytuacyjno wysokościowy
- D-PB-l01 przekrój normalo-konstrukcyjny i szczegóły konstrukcyjne ulica Łazienna,
- t)-PB-201 przekrój normalo-konstrukcyjny i szczegóły konstrukcyjne ulica Piłsudzkiego,
- I)-PB-301-302 przekrój norrnalo-konstrukcyjny i szczegóły konstrukcyjne ulica Granta,
- D-PB-401 przekrój normalo-konstrukcyjny i szczegóły konstrukcyjne ulica Plac Kościuszki D-PB-501 przekrój normalo-konstrukcyjny i szczegóły konstrukcyjne ulica Strażacka. Nie ma zaznaczonych obszarów nawierzchni, które mają zostać wykonane z płyt granitowych 40x40x8. W przekrojach konstrukcyjnych brak płyt granitowych 40x40x8,
Odp. Wszystkie wykonywane chodniki mają określony, zaprojektowany wzór składający się z kostki granitowej i płyt granitowych. Wzór pokazany został na rysunku D-PW-002.1
UWAGA: Na stronie internetowej została zamieszczona cała dokumentacja dot. realizacji zadania Rewitalizacja Centrum miasta Końskie. Zakres przedmiotu zamówienia objęty zadaniem nr 1 obejmuje wydzieloną część całego projektu określoną w rozdziale A- SIWZ.
W związku z powyższym na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy pzp Zamawiający przedłuża termin składania i otwarcia ofert a tym samym termin wniesienia wadium:
Termin składania ofert upływa dnia 18 października 2011 o godzinie 10:00 (czasu lokalnego), otwarcie ofert nastąpi w dniu 18 października 2011 o godzinie 11:00 (czasu lokalnego) w siedzibie Zamawiającego- Urząd Miasta i Gminy w Końskich ul. Partyzantów 1 pok. 18-sala konferencyjna. Jednocześnie informuję że każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 18 października 2011 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 240 000,00 PLN ( słowie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych)
Numer ogłoszenia: 331750 - 2011; data zamieszczenia: 12.10.2011
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 304814 - 2011 data 26.09.2011 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Końskie, ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, fax. 041 3722955.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
· Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.1.
· W ogłoszeniu jest: 5.1. Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 11.10.2011 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 240 000 PLN, (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych).
· W ogłoszeniu powinno być: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 18.10.2011 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości: 240 000 PLN, (słownie: dwieście czterdzieści tysięcy złotych).
· Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
· W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat..
· W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału
· w postępowaniu lub ofert: 18.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat..
II.2) Tekst, który należy dodać:
· Miejsce, w którym należy dodać tekst: II1.3.
· Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: UWAGA: Na stronie internetowej została zamieszczona cała dokumentacja dot. realizacji zadania Rewitalizacja centrum miasta Końskie. Zakres przedmiotu zamówienia objęty zadaniem nr 1 obejmuje wydzieloną część całego projektu określoną w rozdziale A- SIWZ..
ZP-271/24/6/2011 Końskie, 13.10.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Zadanie 1- Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadanie nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
Pytanie 1- Zgodnie z odpowiedzią nawierzchnie chodników zjazdów należy wykonać zgodnie z rysunkiem D_ PW-002.2. Proszę o zamieszczenie rysunków i projektu wykonawczego.
Odp. Projekt wykonawczy wraz z rysunkami został zamieszczony z dniem 12.10.2011r. pismem nr ZP-271/24/5/2011
Pytanie 2- Czy rysunek D-PW-001.1-001.2 przedstawia cały zakres prac związanych z zadaniem -1 Rewitalizacja miasta Końskie I i Zadaniem nr 2- Budowa oświetlenia ulicznego na terenie miasta Końskie: jeśli nie to proszę o zamieszczenie na stronie Zamawiającego Projektów które obejmują tylko zakres zadania 1 i zadania 2
Odp. Zamieszona dokumentacja projektowa dotyczy całego zadania Rewitalizacja Centrum miasta Końskie zakres zadania rewitalizacja miasta Końskie I określony został w rozdziale
A SIWZ
Pytanie 3- Proszę o zamieszczenie przedmiarów dotyczących ulicy Spółdzielczej, Kazanowskiej, Piłsudzkiego, Mieszka I, Zamkowa , Iwo Odrowąża..
Odp. Zgodnie z przedmiotem zamówienia ul. Kazanowska, Piłsudzkiego, Mieszka I, Zamkowa , Iwo Odrowąża nie są objęte etapem I. Zakres ul. Spółdzielczej objęty etapem I został podany w przedmiarze i dokumentacji dotyczącym ul. Łaziennej
Pytanie 4- Proszę o potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Plac Kościuszki pozycja 1d.1 według przedmiaru 0,017 km. Natomiast po analizie załączonego projektu 0,12 km
Odp. Zakres robót pomiarowych pokazany w przedmiarze dotyczy wydzielonego zakresu z długości całej ulicy
Pytanie 5- Proszę po potwierdzenie ilości w przedmiarze ul. Łazienna pozycja 36 d. 9 według przedmiaru 1317 m2. Natomiast po analizie załączonego projektu 1400 m2.
Odp. Wskazany zakres nie dotyczy pozycji 36 d.9. Przedmiar należy traktować jako materiał pomocniczy.