Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.umkonskie.pl


 

Końskie: Wykonanie kompletnej dokumentacji do prawidłowego przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji pn Przebudowa budynków pałacowych
- etap I remont dachów

Numer ogłoszenia: 42934 - 2012; data zamieszczenia: 13.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

·         Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie kompletnej dokumentacji do prawidłowego przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji pn Przebudowa budynków pałacowych -etap I remont dachów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na sporządzeniu: 1. dokumentacji projektowej, 2. informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 3. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 4. kosztorysu inwestorskiego. Opracowania określone powyżej winny być sporządzone pod kątem zawartości i formy zgodnie z: 1. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126 z 2003r.), 3. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, 4. rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r., w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, i obejmować roboty budowlane remontowo-konserwatorskie konstrukcji więźby dachowej i pokrycia dachu wraz z obróbkami blacharskimi i orynnowaniem na budynkach stanowiących skrzydło północno-wschodnie i skrzydło północno-zachodnie Zespołu Pałacowo-Parkowego w Końskich wpisanego w księdze rejestru zabytków, prowadzonej przez Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach, pod numerem A.487/1-14. Na obydwóch budynkach więźba dachowa jest drewniana, płatwiowo-kleszczowa, dach dwuspadowy, przy szczytach natomiast - kopuły, kryty blachą ocynkowaną łączoną na rąbek na niepełnym deskowaniu, obróbki blacharskie, rynny i rury spustowe - z blachy ocynkowanej. Powierzchnia dachu stanowi ok. 3300 m2. W zakresie projektowanych robót budowlanych remontowo-konserwatorskich należy przewidzieć wskazane w Ekspertyzie budowlano-konstrukcyjnej Zespołu Pałacowo-Parkowego położonego w Końskich wykonanej na zlecenie Zamawiającego przez PBUT ZIMEX ul. Kopernika 19, 25-336 Kielce, w tym w szczególności: 1. zastąpienie lub wzmocnienie uszkodzonych drewnianych elementów więźby dachowej elementami z drewna klasy C30 o przekroju nie mniejszym niż pierwotny przekrój elementu, 2. osuszenie wszystkich elementów drewnianych więźby dachowej i ich zabezpieczenie przez co najmniej dwukrotny natrysk impregnatem np. KUPRAFUNG-4F+P, zabezpieczającym drewno przed korozją biologiczną, w tym również mykologiczną i chroniącym je przed działaniem ognia, 3. naprawę lub wymianę poszycia dachowego wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi, 4. naprawę uszkodzeń, spękań i ubytków odnotowanych na gzymsie wieńczącym ściany zewnętrzne w pasie podrynnowym. Zaprojektowane roboty budowlane mają mieć na celu: 1. zabezpieczenie więźby dachowej budynków oraz deskowania przed rozwojem korozji biologicznej i mykologicznej, 2. zabezpieczenie elementów konstrukcyjnych i wykończeniowych w budynkach przed zalewaniem, 3. poprawę izolacyjności termicznej dachu w kontekście wymagań dla tego rodzaju przegród zewnętrznych. Biorąc pod uwagę fakt wpisu w księdze rejestru przedmiotowych budynków Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia projektu budowlanego ze Świętokrzyskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Kielcach. W skład przedmiotu zamówienia wchodzi nadzór autorski. Dzieło zostanie wykonane w 5-ciu egzemplarzach, za wyjątkiem kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót i specyfikacji technicznych, które należy wykonać w 3 egz. Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej na nośnikach CD w formatach .doc (WORD), .xls (EXCEL), .dwg (AutoCad), kosztorysy uproszczone w .xls (EXCEL) oraz w .jpg .pdf(Adobe Acrobat). Uwaga: Rozwiązania projektowe w fazie wstępnej oraz w wersji ostatecznej należy przedstawić do akceptacji Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie i Świętokrzyskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków w Kielcach. Po zaakceptowaniu przez ww. organy wstępnych rozwiązań projektowych, Wykonawca może przystąpić do realizacji dalszych prac projektowych. Wszystkie opinie, uzgodnienia i inne dokumenty wymagane przepisami szczególnymi uzyskuje Projektant. Każdy wykonawca winien dokonać wizji lokalnej na miejscu planowanej budowy, celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac gdyż wyklucza to możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Wykonawca zobowiązanych jest uzyskać wszelkie decyzje uzgodnienia, badania niezbędne do realizacji projektu własnym kosztem i staraniem..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

·         Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wskazać że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną dokumentację projektową obejmującą swoim zakresem prace konserwatorskie przy zabytkach, o wartości nie mniejszej niż 100 000 zł. Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wykonawca winien wykazać, osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadające uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności: -konstrukcyjno- budowlanej Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·         oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia c) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. a) zmiana sposobu spełnienia świadczenia - zmiana przedstawicieli stron, b) zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego, jeżeli jest to konieczne do właściwej realizacji umowy pod warunkiem, że nie spowodują zmiany terminu realizacji umowy 2. Zmiana niniejszej umowy o której mowa w § 14 oraz nieistotne zmiany umowy wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i nie mogą być sprzeczne
z postanowieniami ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych w szczególności z jej art. 144.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.umkonskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie pok. 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.02.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie pok. 24 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

 


  

Końskie, 15.02.2012

ZP- 271/3/1/ 2012   

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy postępowania przetargowego

 

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: Wykonanie kompletnej dokumentacji do prawidłowego przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji pn. „Przebudowa budynków pałacowych- etap I remont dachów”

 

Informuję, że od jednego z Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

1.      Czy Zamawiający posiada część rysunkową inwentaryzacji budynków?; jeśli tak to prosimy o udostępnienie rysunków do przedmiotowego zakresu – czyli rzutów, przekrojów i elewacji.

2.      Czy występują jakieś wytyczne konserwatorskie lub/i zalecenia inwestorskie dotyczące przedmiotowego zakresu remontu (np. dotyczące rozwiązań materiałowych)?

3.      Czy Zamawiający może udostępnić część rysunkową ekspertyzy technicznej?

 

Odp. na pytanie 1,2,3- Tak.

 Na podstawie art. 38 ust. 4 pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie dokumentów o których mowa powyżej.   

  


ZP- 271/3/2/ 2012                                                                                       Końskie, 16.02.2012

 

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

postępowania przetargowego

 

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: Wykonanie kompletnej dokumentacji do prawidłowego przygotowania, wykonania i rozliczenia inwestycji
pn. „Przebudowa budynków pałacowych- etap I remont dachów” 

 

Informuję, że od jednego z Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

 

Pytanie 1 Czy „dokumentacja projektowa” (jako przedmiot niniejszego przetargu) ma być wykonana jako projekt budowlany, projekt wykonawczy czy też może projekt budowlano-wykonawczy?

Pytanie 2 Czy i kiedy Zamawiający udostępni rysunki inwentaryzacji w formacie
dwg.
 do bezpiecznego wykorzystania w planowanej dokumentacji projektowej? Czy, jeśli Zamawiający nie posiada takiej formy rysunków, wyłoniony Wykonawca musi własnoręcznie wykonać takie rysunki, i tym samym uwzględnić to dodatkowo w zakresie terminowym
i kosztowym oferty?

Pytanie 3 Czy inwentaryzacja zawiera szczegółowy profil gzymsowania. Jeśli tak, to prosimy o jego udostępnienie; jeśli nie to czy wyłoniony Wykonawca musi własnoręcznie wykonać taki rysunek, i tym samym uwzględnić to dodatkowo w zakresie  kosztowym oferty?

Pytanie 4 Czy  w „ekspertyzie technicznej” (załącznik SIWZ) są zawarte sprawdzające obliczenia statyczne (stanowiące podstawę wniosków) i szczegółowe (na rzutach
i przekrojach) określenia zakresu uszkodzeń elementów więźby i konstrukcji gzymsu? Jeśli tak, to prosimy o ich zamieszczenie i udostępnienie; jeśli nie to prosimy o określenie na jakiej podstawie należy wykonać szczegółowy projekt i przedmiar remontu więźby – czy w takim przypadku wyłoniony Wykonawca musi we własnym zakresie wykonać nową, przydatną dla projektu ekspertyzę i tym samym uwzględnić dodatkowo w zakresie terminowym
i kosztowym oferty?

Pytanie 5 Wobec wykonania i przedstawienia przez Zamawiającego „inwentaryzacji
i ekspertyzy technicznej” jako podstawy do projektowania prosimy o uzupełnienie
i dookreślenie (szczegółowe wielkości lub procenty): - czy pokrycie dachu (blacha ocynkowana) jest całkowicie do wymiany czy też do remontu (częściowej wymiany),
- czy elementy więźby są w całości do wymiany czy też do wymiany częściowej (uszkodzone
i zdegradowane elementy),czego nie ma w załącznikach, a co jest niezbędne
do zaprojektowania i skosztorysowania przedmiotowej inwestycji. Jeśli Zamawiający nie posiada w/w danych, czy wyłoniony Wykonawca musi własnoręcznie dokonać tychpoprawek i uzupełnień, i tym samym uwzględnić to dodatkowo w zakresie  terminowym i kosztowym oferty?

Pytanie 6 Czy Zamawiający posiada wytyczne konserwatorskie do przedmiotowego remontu?

Pytanie 7 Czy występują zalecenia Zamawiającego odnośnie materiałów do zastosowania przy projektowanym remoncie – dotyczące m.in. pokrycia dachu czy ewentualnie docieplenia stropu poddasza?

Pytanie 8 Wobec wystąpienia w SIWZ zapisu o termomodernizacji „poprawa izolacyjności termicznej dachu w kontekście wymagań dla tego rodzaju przegród zewnętrznych” i zapisu w tekście ekspertyzy o „nieposiadaniu przez więźbę izolacji termicznej” prosimy o wyjaśnienie czy jakakolwiek termomodernizacja jest do przewidzenia  w ramach przedmiotowego remontu? Jeśli tak to prosimy o uzupełnienie przedstawionej „ekspertyzy technicznej”
o parametry możliwej wymiany/uzupełnienia warstw stropu poddasza. Jednocześnie prosimy o określenie czy Zamawiający przewiduje przyszłe, ewentualne wykorzystanie użytkowe poddasza – czego możliwość nie została jasno przedstawiona w „ekspertyzie technicznej”?

Pytanie 9 O jakich „prawach autorskich) i jakich „rozwiązaniach” jest mowa w pkt. 7 §5, szczególnie w kontekście zapisów §11?

Pytanie 10 Z której części wynagrodzenia, określonej w §3 umowy, ma być realizowane zabezpieczenie należytego wykonania umowy?

Pytanie 11 Wobec braku przedstawienia w SIWZ (i w załącznikach) stanu kominów i zaleceń inwestorskich do ich potraktowania, prosimy o określenie w jakim zakresie należy uwzględnić kominy w przedmiotowej dokumentacji?

Pytanie 12 Czy „przekazanie” dokumentacji, o którym mowa w pkt.2 §3 umowy jest tym samym co „protokolarne przyjęcie przedmiotu Umowy przez Zamawiającego”, o którym mowa w pkt.3 §2; - a jeśli są to różne terminy, to prosimy o określenie  jakim czasie Zamawiający jest zobowiązany do protokolarnego przyjęcia przedmiotu umowy?

 

ODPOWIEDZI

 

Ad. 1 „Dokumentacja projektowa”, o której mowa w Przedmiocie zamówienia (zał. nr 1 do Umowy) winna być sporządzona pod kątem zawartości i formy zgodnie z rozporządzeniami
o których mowa ww. Przedmiocie zamówienia. Projekt budowlany niezbędny do pozwolenia na budowę, a projekt wykonawczy do przetargu na wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych.

Ad. 2 Rysunki do Inwentaryzacji Zespołu Pałacowo-Parkowego w Końskich w formacie dwg. zostały załączone do SIWZ w dniu 15.02.2012r.

Ad.3 Inwentaryzacja została udostępniona – jest załącznikiem SIWZ. Wykonawca musi wykonać takie rysunki, jakie są wymagane przywołanymi rozporządzeniami.

Ad.4 Kompletna Ekspertyza budowlano-konstrukcyjna Zespołu Pałacowo-Parkowego została załączona do SIWZ. Dokumentacja projektowa winna zostać zaprojektowana zgodnie
z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

Każdy wykonawca winien dokonać wizji lokalnej na miejscu planowanej budowy, celem sprawdzenia warunków związanych  z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych
i przydatnych do oceny prac gdyż wyklucza to możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Wykonawca zobowiązanych jest uzyskać wszelkie decyzje uzgodnienia, badania niezbędne do realizacji projektu własnym kosztem i staraniem.

 

Ad. 5 Przedmiot zamówienia nie określa, że Inwentaryzacja i ekspertyza budowlano-konstrukcyjna jest podstawą do projektowania. Niniejsze opracowanie stanowi wytyczne do wykonania dokumentacji projektowej i innych opracowań o których mowa w SIWZ.

Ad. 6 Zamawiający udostępnił pismo Konserwatora z dnia 04.01.2012r. dotyczące uzgodnienia ekspertyzy budowlano-konstrukcyjnej.

Ad. 7 Zastosowane materiały muszą zostać zaakceptowane przez Konserwatora Zabytków.

Ad. 8 Ekspertyza budowlano-konstrukcyjna nie jest podstawą wykonania dokumentacji projektowej. Wykonawca ma zaprojektować dokumentację projektową zgodnie
z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej.

Ad. 9   Umowa mówi o prawach autorskich w myśl Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych  (Dz. U. z 2006 nr 90 poz. 631 z późn. zm.)

Ad. 10 – Wykonawca którego oferta została wybrana zobowiązany jest wnieść 10% zabezpieczenia całkowitej ceny podanej w ofercie

 

Ad. 11 W dokumentacji projektowej należy uwzględnić kominy po dokonaniu przez wykonawcę wizji lokalnej na miejscu planowanej budowy i ocenie, czy należałoby
je wyremontować na etapie realizacji.

Ad. 12 Protokolarne przyjęcie przedmiotu Umowy przez Zamawiającego, o którym mowa
w §2 ust. 3 jest uściśleniem zapisów w § 3 ust. 2.


 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2012/02/16 15:01:18
Redaktor: Administrator