Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

PROTOKÓŁ NR II/2010

z   s e s j i  Rady Miejskiej  w Końskich

odbytej w dniu 13 grudnia 2010 r.

w siedzibie

Urzędu Miasta i Gminy w Końskich

 

 

 

 

     W II sesji Rady Miejskiej w Końskich wzięło udział 21 radnych na ogólną liczbę 21. W sesji wzięło udział  67 osób zaproszonych. Łącznie w obradach uczestniczyło 88 osób.

Listy obecności radnych i zaproszonych gości zostają załączone do oryginału niniejszego protokołu i stanowią jego załączniki.

Obrady trwały od godziny 1400 do godziny 1500

 

 

Ad. 1

 

     II sesję Rady Miejskiej w kadencji 2006 – 2010 otworzył radny Zbigniew Kowalczyk – Przewodniczący Rady Miejskiej w Końskich. Powitał przybyłych na obrady radnych Rady Miejskiej oraz gości.

 

     Stwierdził, że w obradach bierze udział 21 radnych na ogólną liczbę 21, co zgodnie z ustawą czyni sesję zdolną do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Poprosił obecnych na sesji o powstanie i uczczenie „minutą ciszy” rocznicy stanu wojennego.

Ad. pkt 2

 

     Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Rada Miejska protokół z poprzedniej sesji przyjmuje, ponieważ zgodnie z § 35 ust. 3 Regulaminu Rady nie zostały zgłoszone uwagi do tego protokołu.

 

Ad. 3

                  

Przewodniczący obrad stwierdził, że radni otrzymali projekt porządku obrad i nie zachodzi potrzeba jego odczytywania.

 

Wobec braku uwag i wniosków poddał projekt porządku obrad pod głosowanie.

 

          Rada Miejska w głosowaniu jawnym w obecności 21 radnych, przy 21 głosach za (jednogłośnie) porządek obrad przyjęła.

 

 

P o r z ą d e k  o b r a d

 

1.      Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.      Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji.

3.      Przyjęcie porządku obrad.

4.      Wystąpienie ustępującego Burmistrza Miasta i Gminy Końskie.

5.      Złożenie ślubowania przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie – Elekta.

6.      Wybór Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Końskich.

7.      Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

a)      ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Miasta i Gminy Końskie,

b)      ustalenia stałych Komisji Rady Miejskiej i ich liczbowego składu,

c)      ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Końskich,

d)     wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Końskich,

e)      ustalenia składów osobowych stałych Komisji Rady Miejskiej w Końskich,

f)       wyboru Przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej w Końskich.

8.      Informacje i komunikaty.

9.      Zakończenie obrad.

 

 

Ad.pkt. 4

 

Wystąpienie ustępującego Burmistrza Miasta i Gminy Końskie

 

Pan Krzysztof Obratański – ustępujący Burmistrza Miasta i Gminy Końskie

Stwierdził cyt.:

„Zostałem Burmistrzem w listopadzie 2002 r. i w stosunku do tych upływających 8 lat mam szereg spostrzeżeń, które będą przypuszczam jeszcze przedmiotem refleksji, ocen i analiz. Najistotniejsze są pewne skumulowane efekty działań, które objęły bardzo szeroką gamę zarówno zamierzeń jak i ludzi, którzy je wykonywali. Budżet przygotowany na rok 2003 opiewał na niespełna 40 mln zł po stronie dochodów i wydatków. Dzisiejszy budżet to prawie 100 mln zł. Przez 8 lat podatki i opłaty lokalne wzrosły sumarycznie o nieco ponad 15%. Dochody budżetu wzrosły o prawie 200%. Wydatki inwestycyjne Gminy wzrosły o prawie 300%. Jeżeli wziąć pod uwagę te liczby, to widać wyraźnie pewne zamierzenie celowe, które sprowadzało się do takiego to pomysłu, by jak najwięcej osób partycypowało w korzyściach wynikających z funkcjonowania samorządu, w jak najmniejszym stopniu żebyśmy się obciążali i by reżim finansowy pozwalał na jak największe kierowanie strumienia pieniędzy podatników na wydatki majątkowe, które poprawiają nasze życie, standard tego życia i które są inwestycją w przyszłość. Przez te 8 lat spotkałem na swojej drodze wspaniałych ludzi i z tego miejsca chciałbym podziękować współpracownikom, którym bardzo wiele zawdzięczam oraz ludziom i instytucjom z którymi przyszło mi współpracować, Państwu sołtysom nieocenionym w swojej pomocy, w upowszechnianiu informacji, w przekonywaniu do wspólnych zamierzeń, szefom samorządów osiedlowych oraz dyrektorom jednostek organizacyjnych oraz szefom instytucji, z którymi przyszło mi współpracować. Jeżeli te 8 lat było okresem, w którym miało miejsce wiele istotnych sukcesów nas jako społeczności, jako wspólnoty samorządowej, to jest to zasługa tak wielkiej rzeszy ludzi, że podpisywanie się pod nimi tylko swoim imieniem i nazwiskiem byłoby oczywiście przesadą. Wszystkim Państwu bardzo serdecznie dziękuję. Przez 8 lat podejmowania decyzji musiało się zdarzyć, że zdarzały się i takie, które mogły być odebrane jako nieprzyjemne, wrogie jako krzywdzące. Na pewno nigdy nie było moją intencją, by akurat takie decyzje podejmować, ale rzeczą władzy publicznej jest branie na siebie odpowiedzialności za wszystkie decyzje, które miały być intencjonalnie przynajmniej w duchu pewnej wspólnoty samorządowej i realizacji jej interesów, czasem stojących w sprzeczności z interesami indywidualnymi. Jeżeli ktoś moimi decyzjami w przeszłości poczuł się dotknięty, to chciałbym go serdecznie przeprosić. Nie to było moją intencją. Na koniec chciałbym powiedzieć, że każde wybory są świętem demokracji a wyniki uosobieniem nadziei. Ustawodawca tak urządził ten świat gminny, że najistotniejszą rolę przypisuje osobie pełniącej funkcję burmistrza. Burmistrz elekt będzie dziś przyjmował wiele życzeń, ja chciałbym je wyprzedzić i Państwu radnym, ale i Burmistrzowi chciałbym życzyć wielu sukcesów w tej zbliżającej się kadencji. Dlatego, że sukcesy samorządu są sukcesami wszystkich nas jako mieszkańców tej Ziemi. Brak tych sukcesów to porażka nas wszystkich jako społeczności lokalnej. W te sukcesy, chciałbym wnieść też istotny wkład i może symbolicznie w formie prezentu to przekaże. Panie Burmistrzu na tej tacy, choć nie srebrnej jest wykaz kilkudziesięciu inwestycji gminnych, które są w trakcie realizacji albo przygotowane w takim stopniu, że ich realizacji się powstrzymać raczej nie da. Dla tych inwestycji mamy dokumentacje techniczne, decyzje administracyjne. Proszę przyjąć jako wyraz ciągłości Gminy, jej działań, te fiszki z nazwami inwestycji, z życzeniami by one dało się zrealizować ku pożytkowi wszystkich, Chciałbym przypomnieć z resztą, że są rzeczy, które były prowadzone od kilku lat i są oparte na decyzjach wspólnych, zarówno władzy wykonawczej, czyli Burmistrza jak i Rady Miejskiej. Gratuluje więc wszystkim Państwa radnym wyborów, przyjęcia odpowiedzialności, ale przede wszystkim gratuluję Panu Burmistrzowi Cichockiemu i tak jak powiedziałem życzę wielu sukcesów”.         

 

 

Ad. pkt. 5

 

 

Złożenie ślubowania przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie – Elekta

 

Przewodniczący Rady  Miejskiej - Pan  Zbigniew Kowalczyk poinformował, że zgodnie z art. 29a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, objęcie obowiązków przez Burmistrza Miasta i Gminy następuje z chwilą złożenia wobec Rady Miejskiej ślubowania. Poinformował, że ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania „Tak mi dopomóż Bóg”.

 

                Przewodniczący Rady Miejskiej odczytywał  rotę ślubowania:

„Obejmując urząd Burmistrza Miasta i Gminy Końskie, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców Miasta i Gminy Końskie”.

Burmistrz Miasta i Gminy - Pan Michał Cichocki powtarzając  rotę wypowiedział na zakończenie słowo: „ślubuję”  z dodaniem zdania:  „Tak mi dopomóż Bóg”.

              

             Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Burmistrz Miasta i Gminy Końskie – Pan Michał Cichocki złożył wobec Rady Miejskiej w Końskich ślubowanie i objął obowiązki Burmistrza Miasta i Gminy Końskie. Pogratulował Burmistrzowi Miasta i Gminy objęcia funkcji i wręczył mu w imieniu Rady Miejskiej kwiaty.

 

Burmistrz Miasta i Gminy – Pan Michał Cichocki

Stwierdził cyt.:

„Pani Poseł, szanowni radni, drodzy sołtysi, Panie Przewodniczący, zaproszeni goście, drodzy pracownicy!

            Chciałbym na wstępie bardzo serdecznie podziękować wszystkim mieszkańcom miasta i gminy Końskie za wybór na tak ważną funkcję. Chciałbym zadeklarować pracowitość i dobrą współpracę ze wszystkimi radnymi, ze wszystkimi klubami radnych, ze wszystkimi pracownikami dzięki którym te inwestycje jak i sprawy bieżące Urzędu są realizowane w tak dobrym
i bardzo dobrym stopniu. Mam nadzieję, że ten prezent, który otrzymałem od Pana Burmistrza w postaci tych kartek nie przewróci się jak domino, jak ten pierwszy rządek i myślę, że te wszystkie inwestycje przy dobrym zaangażowaniu nas wszystkich będą realizowane dla dobra mieszkańców. Bardzo serdecznie wszystkim dziękuję i jednocześnie z tego miejsca chciałbym życzyć, aby nadchodzące Święta przebiegły w miłej, rodzinnej i spokojnej atmosferze. Serdecznie dziękuję”.
  

 

Ad.pkt. 6

 

Wybór Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Końskich

 

Przewodniczący Rady  Miejskiej - Pan  Zbigniew Kowalczyk

Poinformował, że zgodnie z art. 19. ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym   Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej wybieramy w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.

W przypadku Rady Miejskiej w Końskich składającej się z 21 radnych – bezwzględna większość głosów wynosi 11 głosów za wyborem danego kandydata.

 

Prawo zgłaszania kandydatów na stanowisko Wiceprzewodniczących Rady mają wyłącznie radni - stwierdził.

 

Zwrócił się o zgłaszanie kandydatów na dwóch Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Końskich.

 

Radny Adam Kurek 

Zgłosił kandydaturę radnej Ewy Swat przedstawiając jego charakterystykę. Podkreślił, że Pani radna Ewa Swat pełniła funkcję Wiceprzewodniczącej Rady w minionej kadencji 2006-2010. Ponadto wykazuje się odpowiednim poziomem wiedzy i doświadczenia w sprawowaniu tej funkcji.

 

          Radna Ewa Swat wyraziła zgodę na kandydowanie.

 

Radny Dariusz Banasik 

Zgłosił kandydaturę radnego Ernest Kruka przedstawiając jego charakterystykę. Pan radny Ernes Kruk pełnił funkcję Wiceprzewodniczącej Rady w ubiegłej kadencji 2006-2010. Posiada zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz umiejętność zawierania kompromisów.

 

          Radny Ernest Kruk wyraził zgodę na kandydowanie.

 

   Wobec braku innych zgłoszeń Przewodniczący Rady zamknął listę zgłoszeń kandydatów na funkcje dwóch Wiceprzewodniczących Rady.

 

             Przewodniczący obrad poinformował, że dla przeprowadzenia tajnego głosowania zgodnie z §51 ust. 2 Regulaminu Rady  Miejskiej stanowiącym załącznik do Statutu Gminy Końskie, Rada Miejska obowiązana jest powołać 3 – osobową Komisję Skrutacyjną.

       

Do składu Komisji Skrutacyjnej zostali zgłoszeni następujący radni:

Radny Józef Staniszewski

Radny Dariusz Banasik

Radna Lidia Wiśniewska

 

        Wymienieni radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

 

        Rada Miejska w głosowaniu jawnym przy 21 głosach za (jednogłośnie) powołała Komisję Skrutacyjną w ww. składzie.

 

                   Komisja Skrutacyjna na Przewodniczącego Komisji wybrała radną Lidię Wiśniewską.

 

Przewodniczący obrad poinformował, że tryb głosowania nad kandydaturami na funkcję, na które Rada Miejska dokonuje wyboru w głosowaniu tajnym  określony jest w § 51 ust. 4, 5 i 6 Regulaminu Rady, który wszyscy radni otrzymali.

 

                Komisja przygotowała karty do głosowania według wymogów określonych w Regulaminie Rady.

 

Przewodnicząca Komisji  - radna Lidia Wiśniewska omówiła szczegółowo zasady głosowania.

Następnie Komisja przeprowadziła tajne głosowanie w ten sposób, że po rozdaniu kart do głosowania wszystkim radnym podchodziła z urną do każdego radnego a radni złożone kartki wrzucali do urny.

 

Przewodniczący obrad ogłosił 10-minutową przerwę po zakończeniu której wznowił obrady.

 

         Po ustaleniu wyników głosowania Przewodnicząca Komisji – radna Lidia Wiśniewska przedstawiła protokół z głosowania stwierdzając jednocześnie, że Wiceprzewodniczącymi Rady Miejskiej wybrani zostali:

- radna Ewa otrzymując 17 głosów za, przy 4 głosach przeciw,

- radny Ernest Kruk otrzymując 16 głosów za, przy 5 głosach przeciw.

 

/protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do uchwały Nr III/2/2010 zaś karty do głosowania stanowią załączniki oryginału protokołu/

 

          Przewodniczący obrad przedstawił sporządzoną na bazie protokołu Komisji Skrutacyjnej uchwałę w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Końskich stwierdzającą, że w wyniku tajnego głosowania Wiceprzewodniczącymi Rady Miejskiej w Końskich zostali wybrani: radna Ewa Swat i radny Ernest Kruk.

Wyjaśnił, że podobnie jak na poprzedniej sesji, na której był wybierany Przewodniczący Rady, uchwała ta ma charakter wyłącznie deklaratoryjny i należy ją z przyczyn formalnych przegłosować tak, aby zakończyć procedurę wyboru Wiceprzewodniczących Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał sporządzoną na podstawie protokołu Komisji Skrutacyjnej uchwałę w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej w Końskich pod głosowanie.

 

Rada Miejska w głosowaniu jawnym w obecności 21 radnych, przy 21 głosach za (jednogłośnie) podjęła

 

U C H W A Ł Ę  NR II/2/2010

która stanowi integralną część niniejszego protokołu .

 

Przewodniczący Rady zwrócił się do nowo wybranych Wiceprzewodniczących Rady o zajęcie miejsca za stołem prezydialnym.

 

 

Pani Marzena Okła-Drewnowicz – Poseł na Sejm RP

Stwierdziła cyt.:

„Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Burmistrzu, Szanowni Państwo.

Bardzo się cieszę, że mogłam tutaj przybyć na tą piękną, uroczystą sesję, w tym naprawdę wyjątkowym dniu. Dlaczego wyjątkowym? Może niech zacznę od pracy samorządowej i do tego, co się tutaj działo, od niedawnych wyborów samorządowych. Dzisiaj dzień szczególny i myślę, że na tej pięknej, uroczystej sesji też o nich powinniśmy pamiętać – 13 grudnia. 29 lat temu wybuchł stan wojenny i myślę że jakoś dziwnie się składa, że dziś też właśnie sesja Rady Miasta i Gminy Końskie. Zupełnie inna sytuacja i może tak to miało być właśnie w historii żeby Polska rozwijała się, żeby ofiara, która była kiedyś ponoszona dziś mogła przerodzić się w piękną polską demokracji, również tu właśnie w Końskich, z czego się bardzo cieszę. Dlatego chciałabym z tej okazji podziękować w tym dniu podziękować dotychczasowemu Burmistrzowi Krzysztofowi Obratańskiemu za jego pracę na rzecz samorządu i podziękować mu również za tą współpracę, którą mieliśmy nawzajem – ja jako parlamentarzystka i on jako Burmistrz. Dziś nowa karta, nowe wybory samorządowe i nowy Burmistrz Michał Cichocki. Michale, ja Ci bardzo serdecznie gratuluje a o tym jak bardzo Państwu mówić nie muszę, bo jest to oczywiste, ale zarazem zdaję sobie sprawę z ogromu wyzwań, które czekają i Burmistrza, ale również i nas, ponieważ to my, parlamentarzyści, ja osobiście jako posłanka tej Ziemi, posłanka Platformy Obywatelskiej, stałam przy Michale Cichockim i wzięłam również odpowiedzialność za to, aby wspierać go w kierowaniu tą gminą, w kierowaniu tym miastem. To ogromne wyzwanie, to zaszczyt też, ale wyzwanie naprawdę jeszcze większe. Przeglądałam te inwestycje, które Pan Burmistrz przekazał, swoich kartkach czy też fiszkach jak sam ujął i muszę powiedzieć, że wyglądają one bardzo różnie. Jedne rzeczywiście napawają optymizmem, ale drugie wcale nie są różowe. Trzeba będzie bardzo dużo determinacji i pracy, żeby rzeczywiści one zostały sfinalizowane. Przy niektórych oczywiście niezbędny będzie wkład czy też wsparcie parlamentarzystów  To z tego miejsca deklaruję oczywiście. Inne będą wymagały wsparcia Pani Wojewody, wsparcia Urzędu Marszałkowskiego. Cieszę się, że tutaj też kolega – przedstawiciel - członek Zarządu Województwa jest z nami. To ważne, bo swoją obecnością pokazujemy, że jesteśmy z Burmistrzem Michałem Cichockim, ale tak naprawdę jesteśmy z nim po to, bo chcemy wspierać to miasto i tą gminę. Ja myślę, że najbliższy czas, najbliższy rok, bo to wybory parlamentarne a później najbliższe 4 lata, tak naprawdę będzie ocena tego czy sprostaliśmy oczekiwaniom mieszkańców tego miasta i tej gminy i to będzie prawdziwa ocena dokonań. Ja życzę Państwo, życzę mieszkańcom, życzę nowemu Burmistrzowi, aby ocena wyborów za 4 lata była taka, że ponownie Michał Cichocki będzie Burmistrzem i tego życzę Tobie i jak najlepszego rozwoju gminy. Oby jak najwięcej z tych 24 kartek a może jeszcze więcej realnych inwestycji udało się na tym terenie zrealizować. Tego Państwu osobiście z całego serca życzę. Dziękuję bardzo”.           

 

Członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego

Stwierdził:

„Pani Poseł, Panie Przewodniczący, Wysoka Rado.

Cóż mogę dodać albo cóż powiedzieć po tak pięknym i ciepłym wystąpieniu Pani Marzeny Okły-Drewnowicz. W Końskich mam wielu przyjaciół. Przyjeżdżam do Końskich często, zawsze przyjeżdżam chętnie i mnie także bardzo zależy żeby Państwa miasto rozwijało się, żebyście Państwo wybrani Przewodniczący, za chwilę Wiceprzewodniczący i wszyscy radni mieli wielką satysfakcję z tego, że rządzicie mądrze swoim miastem, że Wasi sąsiedzi, mieszkańcy Końskich dostrzegają to, żebyście po raz kolejny byli wybrani na następną kadencję. Chciałbym pogratulować wszystkim wyboru i życzyć satysfakcji i poczucia dobrze spełnionego obowiązku, przyłączyć się do życzeń o których mówiła Pani Poseł Okła-Drewnowicz, żebyście kolejne kadencje budowali to miasto i by było ono coraz szczęśliwsze i piękniejsze. Szczególnie chciałbym zwrócić się do nowo wybranego Burmistrza Pana Michała Cichockiego. Reprezentuje dziś Zarząd Województwa Świętokrzyskiego i w imieniu  Marszałka i całego Zarządu chciałbym przeczytać dedykację, którą mam dla Pana Burmistrza:

Szanownym Pan Michał Cichocki Burmistrz Miasta i Gminy Końskie. Najserdeczniej gratuluje wyboru na stanowisko Burmistrza Miasta i Gminy Końskie. Życzę Panu oraz całej koneckiej społeczności wszelkiej pomyślności oraz wielu sukcesów w rozpoczynającej się kadencji. Niechaj ogromne poparcie, którym obdarzono Pana zobowiązuje do wytrwałej pracy, nieustającego dialogu i wsłuchiwaniu się w głos mieszkańców, ale przede wszystkim do stawiania sobie ambitnych celów, które zaowocują rozwojem Końskich. Jestem przekonany, że sprawując powierzony przez wyborców Urząd Burmistrza, nie zawiedzie Pan pokładanym w nim nadziei. Najbliższe lata to kolejne duże wyzwania dla nas wszystkich. Działając wspólnie, rozmawiając i wprowadzając najlepsze pomysły musimy w dalszym ciągu wykorzystywać możliwości jakie rysują się przed Województwem Świętokrzyskim. Ze swej strony a także w imieniu Zarządu Województwa deklaruje wolę współpracy i współdziałania na rzecz rozwoju gminy Końskie. Jesteśmy otwarci na tę współpracę w ramach naszych sił i możliwości będziemy wspierali wszystkie niezbędne działania’.

Drogi Michale przyjmij proszę tę dedykację. Ja jeszcze poproszę Wiceprzewodniczącego Sejmiku Pana Marcina Ożóga. Mamy dla Ciebie wizerunek Św. Krzyża, magicznego i duchowego miejsca, które jest stolicą chyba duchową regionu świętokrzyskiego”.      

 

 

Ad. pkt. 7

 

Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach

 

 

 

a)

Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Miasta i Gminy Końskie radni otrzymali – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 21radnych przy 21 głosach za  (jednogłośnie) powzięła.

 

U C H W A Ł Ę  NR II/3/2010

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.   

   

 

b)

Projekt uchwały w sprawie ustalenia stałych Komisji Rady i ich składu liczbowego radni otrzymali – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 21radnych przy 21 głosach za  (jednogłośnie) powzięła.

 

U C H W A Ł Ę  NR II/4/2010

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.   

   

 

c)

Projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Końskich radni otrzymali – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Poinformował, że zawiązały się 4 kluby radnych a mianowicie:

1.              Klub Radnych Samorządni Ziemi Koneckiej liczący 4 radnych  pod przewodnictwem radnego Zbigniewa Kucharskiego.

2.              Klub Radnych Prawa i Sprawiedliwości liczący 5 radnych pod przewodnictwem radnego Ernesta Kruka.

3.              Klub Radnych Sojusz Lewicy Demokratycznej  liczący 6 radnych pod przewodnictwem Marcina Latańskiego

4.              Klub Radnych Platformy Obywatelskiej liczący 4 radnych pod przewodnictwem radnej Ewy Swat.

 

Wyjaśnił, że zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym w skład Komisji Rewizyjnej zostali zgłoszeni przedstawiciele wszystkich Klubów Radnych.

Odczytał projekt uchwały informując, że skład osobowy Komisji zaproponowany został w uzgodnieniu z Przewodniczącymi Klubów.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 21radnych przy 21 głosach za  (jednogłośnie) powzięła.

 

U C H W A Ł Ę  NR II/5/2010

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.   

 

 

d)

Projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Końskich radni otrzymali – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wyjaśnił, że Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybieramy w głosowaniu jawnym spośród radnych – członków Komisji Rewizyjnej.

Zwrócił się o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

Wiceprzewodnicząca Rady – radna Ewa Swat zaproponowała na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej kandydaturę radnego Adama Kurka.

 

Radny Adam Kurek wyraził zgodę na kandydowanie. 

 

Innych zgłoszeń nie było.

 

Po zamknięciu listy zgłoszeń Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór kandydatury radnego Adama Kurka na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 głosach za (jednogłośnie)  wybrała na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – radnego Adama Kurka.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad odczytał treść projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

 

Rada Miejska w obecności 21radnych przy 21 głosach za  (jednogłośnie) powzięła.

 

U C H W A Ł Ę  NR II/6/2010

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.   

 

 

e)

Projekt uchwały w sprawie ustalenia stałych Komisji Rady i ich składu liczbowego radni otrzymali. W stosunku do przekazanego projektu uchwały nastąpiła 1 zmiana, a mianowicie w składzie Komisji Prawa i Praworządności radnego Zbigniewa Kucharskiego zastąpi radny Michał Gąszcz, natomiast w składzie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki radny Zbigniew Kucharski zastąpi radnego Michała Gąszcza  – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 21radnych przy 21 głosach za  (jednogłośnie) powzięła.

 

U C H W A Ł Ę  NR II/7/2010

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.   

 

 

f)

Projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej w Końskich – poinformował Przewodniczący Rady.

Wyjaśnił, że Przewodniczących Komisji wybieramy w głosowaniu jawnym spośród radnych – członków Komisji.

Zwrócił się o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów.

Radny Marek Kozerawski na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów zgłosił kandydaturę radnego Piotra Słoki.

 

Radny Piotr Słoka wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Innych zgłoszeń nie było.

 

Po zamknięciu listy zgłoszeń Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór kandydatury radnego Piotra Słoki  na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów.

 

Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 głosach za (jednogłośnie) wybrała na stanowisko Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów – radnego Piotra Słokę.

 

Przewodniczący Rady

Zwrócił się o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Przewodniczącego Komisji Prawa i Praworządności.

 

Radna Regina Maciejczyk na stanowisko Przewodniczącego Komisji Prawa i Praworządności zgłosiła kandydaturę radnego Marcina Latańskiego.

 

Radny Marcin Latański wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Innych zgłoszeń nie było.

 

Po zamknięciu listy zgłoszeń Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór kandydatury radnego Marcina Latańskiego na stanowisko Przewodniczącego Komisji Prawa i Praworządności.

 

Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 głosach za (jednogłośnie) wybrała na stanowisko Przewodniczącego Komisji Prawa i Praworządności – radnego Marcina Latańskiego.

 

Przewodniczący Rady

Zwrócił się o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.

 

Radny Ernest Kruk na stanowisko Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki zgłosił kandydaturę radnego Marka Kozerawskiego.

 

Radny Marek Kozerawski wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Innych zgłoszeń nie było.

 

Po zamknięciu listy zgłoszeń Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór kandydatury radnego Marka Kozerawskiego na stanowisko Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.

 

Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 głosach za (jednogłośnie) wybrała na stanowisko Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki – radnego Marka Kozerawskiego.

 

Przewodniczący Rady

Zwrócił się o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska.

 

Radny Marcin Latański na stanowisko Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska zgłosił kandydaturę radnej Reginy Maciejczyk.

 

Radna Regina Maciejczyk wyraziła zgodę na kandydowanie.

 

Innych zgłoszeń nie było.

 

Po zamknięciu listy zgłoszeń Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wybór kandydatury radnej Reginy Maciejczyk na stanowisko Przewodniczącej Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska.

 

Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 głosach za (jednogłośnie) wybrała na stanowisko Przewodniczącej Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska – radną Reginę Maciejczyk.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad odczytał projektu uchwały i poddał pod głosowanie.

 

Rada Miejska w obecności 21radnych przy 21 głosach za  (jednogłośnie) powzięła.

 

U C H W A Ł Ę  NR II/8/2010

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.   

 

Ad. 8

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych w ciągu 30 dni od dnia złożenia ślubowania. 

 

Radny Adam Kurek

Zgłosił do Burmistrza problem dotyczący Państwa Chojnackich. Wiąże się on z oświadczeniem skierowanym do Państwa Chojnackich przez Burmistrza w dniu 12.11.2010 r. w sprawie zamiany nieruchomości złożonej z działek nr 2982/2 oraz 4782/5 o powierzchni 0,2569 ha położone w Końskich wywłaszczonej zgodnie z decyzją starosty koneckiego z dnia 28.05.2010 r. na nieruchomość oznaczoną 2983/1 o powierzchni 0.3393 ha położonej w Końskich będącą własnością Gminy Końskie.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

W związku z tym, że radny dysponuje dokumentacją na piśmie, to zostanie ona przekazana Burmistrzowi.

 

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady – Zbigniew Kowalczyk  podziękował za uczestnictwo i ogłosił zamknięcie obrad II sesji Rady Miejskiej w Końskich kadencji 2010-2014.

 

Protokółowali                                  Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Inspektor Biura Rady Miejskiej                     Zbigniew Kowalczyk

 

Rafał Kuba

                                                                                                

 

Monika Ślusarczyk

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2011/03/15 08:34:27
Redaktor: Administrator