PROTOKÓŁ NR IX/07
z sesji Rady Miejskiej w Końskich
odbytej w dniu 26 kwietnia 2007 r.
w siedzibie
Urzędu Miasta i Gminy w Końskich
W IX sesji Rady Miejskiej w Końskich wzięło udział 21 radnych na ogólną liczbę 21. Jeden radny nieobecny – usprawiedliwiony.
W sesji wzięło udział 68 osób zaproszonych. Łącznie w obradach uczestniczyło 89 osób.
Listy obecności radnych i zaproszonych gości zostają załączone do oryginału niniejszego protokołu i stanowią jego załączniki.
Obrady trwały od godziny 1000 do godziny 1440.
Radny Zbigniew Hybik przybył na sesję po jej otwarciu a radny Andrzej Sypytkowski oraz radny Krzysztof Serafin przybyli na obrady po uchwaleniu porządku obrad.
Ad. pkt 1
IX sesję Rady Miejskiej w kadencji 2006 – 2010 otworzyła radna Barbara Zielińska – Przewodnicząca Rady Miejskiej w Końskich. Powitała przybyłych na obrady radnych Rady Miejskiej oraz gości.
Stwierdziła, że w obradach bierze udział 18 radnych na ogólną liczbę 21, co zgodnie z ustawą czyni sesję zdolną do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad. pkt 2
Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że Rada Miejska protokoły
z poprzednich sesji tj. z 28.02.2007 r., z 15.03.2007 r. i 23.03.2007 r. przyjmuje, ponieważ zgodnie z § 35 ust. 3 Regulaminu Rady nie zostały zgłoszone uwagi do tych protokołów.
Ad. pkt 3
Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że radni otrzymali projekt porządku obrad i nie zachodzi potrzeba jego odczytywania.
Przypominała, że zgodnie z art. 20 ust. 1 a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmianę w porządku obrad sesji bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.
Przewodnicząca obrad
Zapoznała z wnioskiem Burmistrza o wprowadzenie do porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Końskie do konsorcjum pod nazwą Świętokrzyskie Inkubatory Innowacji i Przedsiębiorczości. Projekt tej uchwały Państwo radni otrzymali przed sesją - stwierdziła.
(W/w wniosek stanowi załącznik niniejszego protokołu)
Wobec braku innych wniosek poddała przyjęcie wniosku Burmistrza pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 17 głosach za i 1 glosie wstrzymującym się wniosek przyjęła.
Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie przyjęcie porządku obrad.
Rada Miejska w obecności 19 radnych przy 19 głosach za (jednogłośnie) porządek obrad przyjęła.
Porządek obrad
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich sesji
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Informacja o pracy Burmistrza Miasta i Gminy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.
6. Informacja o stanie bezrobocia na terenie Miasta i Gminy Końskie.
7. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji budżetu za 2006 r. oraz projektu uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Końskie za 2006 r.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie na 2007 r.,
b) wydzierżawienia nieruchomości zabudowanej budynkiem – Restauracji
„Leśniczanka” położonej w Sielpi,
c) wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu
trwałego zarządu sprawowanego przez Miejski Zarząd Obiektami
Sportowymi w Końskich ,
d) zamiany nieruchomości między Gminą Końskie a Zbigniewem
Grabarczykiem, Janiną Grabarczyk oraz między Gminą Końskie a
Zdzisławem Malickim,
e) zmieniająca Uchwałę Nr II/6/2002 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 28
listopada 2002 r. w sprawie wysokości diet dla radnych ,
f) przystąpienia Gminy Końskie do konsorcjum pod nazwą
Świętokrzyskie Inkubatory Innowacji i Przedsiębiorczości.
9. Udzielenie upoważnienia Przewodniczącej Rady Miejskiej w Końskich do przekazywania oświadczeń lustracyjnych.
10.Rozpatrzenie protokołów z kontroli Komisji Rady Miejskiej.
11.Informacje i komunikaty.
12. Zakończenie obrad IX sesji Rady Miejskiej.
Ad. pkt 4
Burmistrz Miasta i Gminy - Pan Krzysztof Obratański
Przedstawił informację o pracy Burmistrza w okresie między sesjami.
(Informacja ta została przedłożona na piśmie i stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Uwagi do przedstawionej informacji wnieśli:
Radny Zbigniew Kosierkiewicz
W imieniu Klubu Radnych „Samorządni Ziemi Koneckiej” złożył wniosek, aby Gmina Końskie przygotowała odpowiednią kampanię informacyjną odnośnie spraw „śmieciowych” i przeprowadzenie jesienią br. referendum „śmieciowego”,
o ile do tego czasu samorządu gminnego nie wyręczy ustawodawca poprzez rozwiązania ustawowe. Zadeklarował, że członkowie Stowarzyszenia „Samorządnych Ziemi Koneckiej” będą pracować w komisjach referendalnych nieodpłatnie dla zmniejszenia kosztów.
Burmistrz Miasta i Gminy
Powyższy wniosek uważa za zasadny i przyjmuje go do realizacji jako postulat do rozpoczęcia pewnej akcji edukacyjnej, która jest potrzebna niezależnie od tego czy parlament uchwali zmianę ustawy o gospodarce odpadami czy też nie uchwali. Jeżeli uchwali to radnym łatwiej będzie radnym przyjąć na sesji uchwałę
o wprowadzeniu powszechnej opłaty śmieciowej. W przypadku gdy ustawa nie ulegnie zmianie to i tak dzięki akcji edukacyjnej łatwiej będzie przekonać mieszkańców do wzięcia udziału w referendum śmieciowym.
Wobec braku innych uwag Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że:
Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.
Ad. pkt 5
Interpelacje i zapytania radnych wraz
z udzielonymi odpowiedziami przez Burmistrza Miasta
i Gminy
Przewodnicząca obrad przypominała, że w myśl § 21 i § 22 Regulaminu Rady interpelacje składane są na piśmie, zaś zapytania mogą być składane na piśmie lub ustnie.
Radny Zbigniew Hybik
- Złożył wniosek o zorganizowanie wspólnego posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej oraz właściwej Komisji Rady Powiatu.
(W/w wniosek stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Odp.
Rozumie, że powyższy wniosek został przekazany Przewodniczącej Rady, która nawiąże kontakt z Radą Powiatu w tej sprawie.
- Poruszył sprawę pawilonu budowanego przy ul. Mieszka I-go.
Odp.
Wskazywana budowa ma długą drogę, choć zaczęła się dopiero niedawno. Wniosek o warunki zabudowy został wydany w 1997 r. i od tego czasu trwało postępowanie. Decyzja o warunkach zabudowy wydana została w 2005 r. przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze. Gmina Końskie nie miała sojuszników do zablokowania tej inwestycji.
- Poruszył problem parkujących busów przy ul. ks. Józefa Granata.
Odp.
Na dzień 10 maja br. powołana została Komisja Bezpieczeństwa wspólna dla Powiatu i Gminy z udziałem Policji. Do Komisji tej został wydelegowany przedstawiciel Rady Miejskiej - radny Krzysztof Serafin. Komisja ta ma dokonać wizytacji, przeglądu ulic pod kątem bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Wszystkie wnioski dotyczące bezpieczeństwa zostaną przekazane tej Komisji, która ewentualnie podejmie decyzję co do oznakowania, zakazów, nakazów, dodatkowych elementów organizacji ruchu drogowego.
- Poruszył sprawę chodnika przy ul. Staszica w Sielpi.
Odp.
Chodnik uzupełniający przy ul. Staszica w Sielpi w ramach inwestycji zrealizowanych w ubiegłym roku nie był przewidziany. Jeśli ma tam byś coś robione, to w oparciu o inne postępowanie i pieniądze z roku bieżącego. Podjęcie decyzji w tej sprawie zależało będzie od stanu środków finansowych przeznaczonych na budowę oraz modernizację dróg i chodników oraz od stanu prawnego.
Radny Piotr Słoka
- Zgłosił potrzebę rozebrania starego przystanku w miejscowości Niebo. W tej miejscowości wybudowano nowy przystanek i stary jest już niepotrzebny.
Odp.
Opowiedział, że zwróci się do Starostwa Powiatowego o rozbiórkę starego przystanku, który położony jest w pasie drogi powiatowej.
- Zwrócił się o naprawę hydrantów w miejscowościach wiejskich – przyleśnych - ze względu na rosnące zagrożenie pożarowe.
Odp.
Na terenie miasta i gminy znajduje się ok. 200 hydrantów. Ich liczba jednak spada, gdyż część z nich podlega demontażowi.
Radny Mariusz Czarnecki
- Zapytał, w jaki sposób Burmistrz ochroni lokalne podmioty gospodarcze na terenie miasta i gminy Końskie przed dużymi sklepami.
Odp.
Można to załatwić tylko miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego, które znajdują się obecnie w opracowywaniu, natomiast inne formy mogą mieć charakter przestępczy. Nie ma prawnej formy działań zapobiegających wolnej konkurencji. Zwrócił się do radnych, którzy znają jakieś instrumenty prawne umożliwiające zablokowanie powstawania sklepów wielkopowierzchniowych
o ich podanie.
- Zapytał, jaką alternatywę komunikacyjną zastosuje Burmistrz dla ul. Południowej, kiedy znajdzie się ona w przebudowie. Radni zwracali się
o rozbudowę ul. Robotniczej.
Odp.
Ten, kto będzie przebudowywał ul. Południową będzie zobowiązany do przygotowania i przedstawienia organizacji ruchu drogowego na czas budowy. Jest to sprawa wykonawcy. Zatwierdzenie projektu organizacji ruchu należy do Starostwa. Jeśli chodzi o próby połączenia ulicy Robotniczej, to trwają one od ok. 20 lat. Podstawową przeszkodą był brak własności nieruchomości na trasie planowanej drogi. W tej chwili dla tego terenu opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Uchwalony plan umożliwi albo zamianę działek pod drogę, albo wnioski o wydanie decyzji lokalizacyjnych, czyli wywłaszczeniowych.
- Zapytał, jakie kroki podejmie Burmistrz w jednostkach organizacyjnych podległych UMiG odnośnie dyrektorów, którzy kończą kadencję, a nie są
w okresie emerytalnym.
Odp.
Zgodnie z ustawą o systemie oświaty jako standard przewidziany jest konkurs na dyrektora szkoły. Czasem w sytuacjach, kiedy związki zawodowe, kuratorium oświaty, rada pedagogiczna czy rada rodziców wysuwa wniosek o przedłużenie kadencji bez konkursu, wtedy organ prowadzący szkołę ma prawo wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem o przedłużenie kadencji. Taka kadencja może być przedłużona bez konkursu tylko jeden raz.
- Stwierdził, że Burmistrz zadeklarował, iż zorganizuje nowy konkurs ofert dla organizacji pozarządowych w celu przekazania dla nich zapisanej
w budżecie miasta i gminy kwoty 24 tys. zł. Zapytał, kiedy ten konkurs zostanie zorganizowany.
Odp.
Powyższa kwota jest zapisana w budżecie i zostanie wykorzystana do końca roku – stwierdził.
- Poinformował, że przejazd kolejowy przy ul. Fabrycznej jest w złym stanie zagrażającym bezpieczeństwu uczestników ruchu drogowego. Zapytał, jakie kroki podejmie Burmistrz w kierunku rozwiązania tego problemu.
Odp.
Sprawa jest skomplikowana, gdyż droga jest wojewódzka a sam przejazd jest kolejowy. Ustalone zostało wspólne działanie Straży Miejskiej i Policji celem wystąpienia do Świętokrzyskiego Zarządu Dróg z wnioskiem o dokonanie remontu lub przebudowy pod rygorem ukarania za stwarzanie zagrożenia na drodze publicznej. Ma nadzieję, że ŚZD spróbuje znaleźć właściciela przejazdu – właściwą spółkę kolejową.
- Zapoznał z pismem Forum Organizacji Pozarządowych do Burmistrza Miasta i Gminy Końskie oraz Rady Miejskiej.
(Pismo to stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Odp.
Stwierdził, że przyjmuje powyższą informację ze zdziwieniem, ponieważ powołuje się ona na podjętą przez Radę Miejską uchwałę o zasadach współpracy
z organizacjami pozarządowymi. Zgodnie z tą uchwałą pierwsze posiedzenie forum zwołuje burmistrz. Zaznaczył, że jako burmistrz nie zwoływał takiego posiedzenia. Dostał natomiast anonimowe zaproszenie na nie. Jeżeli takie forum powstało, to rozumie, że ma ono jedynie charakter towarzyski.
Z pewnością nie jest to forum jakie powstało w oparciu o wspomnianą uchwałę Rady Miejskiej. Z punktu widzenia programu przyjętego uchwałą Rady forum nadal nie istnieje.
Radny Krzysztof Jasiński
- Poruszył problem czystości miasta - miasto jest zaniedbane, brudne.
Odp.
Wszystkie tereny zarządzane przez Gminę są przedmiotem przetargu na wykonywanie usług sprzątania i czyszczenia. Wykonywanie tych usług jest poddawane rygorystycznej kontroli.
- Poinformował, że na ul. Ceramicznej pojawiło się wysypisko śmieci.
Odp.
O ile wie, to śmieci zalegają nie tyle samą ulicę Ceramiczną, co pobocza będące
w granicy prywatnej działki. Skieruje prośbę do Komisji Bezpieczeństwa, by ta
w trakcie objazdu dróg 10 maja br. zwróciła uwagę nie tylko na stan dróg, ale
i poboczy pod względem zanieczyszczenia.
- Poruszył problem organizacji ruchu na odcinku od ul. Staszica.
Odp. nie została udzielona
- Poruszył problem niedoboru parkingów na terenie miasta.
Odp.
Problem niedoboru parkingów rośnie wraz ze zwiększającą się liczbą samochodów mieście. W roku bieżącym urządzone zostanie kilka nowych parkingów. Tempo ich powstawania uzależnione jest od ewentualnych partnerów. Przygotowywana jest przebudowa parkingu na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z Kazanowską. Projektowane jest urządzenie parkingu między ul. Krakowską a ul. Polną
z wjazdem mniej więcej naprzeciwko Domu Nauczyciela. Kolejny taki parking powstałby na wylocie ul. Kiepury – w trójkącie między tą ulicą a ul. Spółdzielczą. Największy planowany parking znalazłby się na rogu ul. Warszawskiej w ul. Spółdzielczą. Tu jednak sprawa jest złożona, ze względu na to, że część terenu leży w zarządzie PSS Społem a druga część Spółdzielni Mleczarskiej. Gmina wystąpiła również do PSB o wykupienie części działki po dawnej spółdzielni „Młot” i wykorzystania jej pod cele parkingowe.
- Zapytał, kto odpowiada za sprzątanie terenu przy ul. Wjazdowej (teren po Kirkucie).
Odp. nie została udzielona
- Poinformował o zagrożeniu na ul. 3-go Maja wynikającym ze zwężenia drogi od ul. 3-go Maja do ul. Wjazdowej.
Odp.
Istnieją to 2 możliwości problemu. Jedna to upublicznienie drogi, a druga to częściowa przebudowa tej drogi w oparciu o umowę kupna i sprzedaży z PSB.
- Zwrócił się o uzupełnienie elementów przeszkód terenowych na ul. 3-go Maja, Niepodległości oraz ułożenie przeszkody obok bloku nr 11.
Odp.
Wskazywany przez radnego ubytek w progach spowalniających zostanie
w niedługim czasie uzupełniony. Przeanalizowana zostanie także możliwość ułożenia takiej przeszkody przy bloku nr 11.
Radny Marcin Latański
Zwrócił się o podjęcie działań prawnych mających na celu nie dopuszczenie do powstania bazy transportowej w miejscowościach Modliszewice na ul. Zastawnej 6 nr działki 4588/6.
Odp.
Wniosek o podobnym zakresie radny Marcin Latański złożył już na jednej
z Komisji. Złożył też oficjalne pismo do UMiG o podjęcie działań. UMiG podjął
w tej sprawie działania i przekazał według właściwości poszczególne elementy do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska i do Starostwa Powiatowego. Działania administracyjne w sprawie wniosku radnego zostały podjęte – stwierdził.
Radna Ewa Swat
Zapytała, co stoi na przeszkodzie do podpisania umowy z KSSPR w Końskich. Komisja konkursowa powołana przez Burmistrza rozpatrzyła pozytywnie ofertę i przyznała środki finansowe. Umowa jak do tej pory nie została podpisana. Skoro oferta nie spełniała wymagań, to nie powinna być dopuszczona do konkursu.
Odp.
Przypomniał, że na dzisiejszej sesji w odpowiednim punkcie porządku obrad rozpatrywany będzie protokół Komisji Rewizyjnej wraz z wnioskami.
Piotr Słoka
Złożył formalny wniosek o powołanie ze składów Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska Zespołu Kontrolnego w celu przeprowadzenia kontroli z wykonania przez UMiG zadań wynikających z Gminnego Planu Gospodarki Odpadami, Gminnego Planu Ochrony Środowiska, Regulaminu szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie, a także wywiązywanie się z obowiązków narzuconych przez ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
(W/w wniosek stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Burmistrz Miasta i Gminy
Wniosek radnego Piotra Słoki współgra z wnioskiem złożonym przez radnego Andrzeja Kosierkiewicza. Z tym, że jeden jest propozycją rozwiązania problemu a drugi jest propozycją skontrolowania, dlaczego problem istnieje. Obydwie sprawy można by było połączyć. Sprawa Programu Gospodarki Odpadami, jego spójności z powiatowym i wojewódzkim programem była przedmiotem kontroli z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Kontrola ta wypadła dla Gminy Końskie celująco. Jednak to, że Gmina stwarza możliwości do funkcjonowania przedsiębiorstw odbierających śmieci, wymaga jeszcze tego, aby ludzie chcieli z ich usług korzystać. Jeśli zostanie powołany wskazany we wniosku radnego zespół kontrolny, to będzie on miał do dyspozycji protokół z kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska, który przedstawił kompletną kontrolę tego stanu rzeczy jaki jest we wniosku radnego Piotra Słoki - stwierdził.
Przewodnicząca Rady
Zapytała radnego Piotra Słokę czy ten podtrzymuje swój wniosek.
Radny Piotr Słoka
Odpowiedział, że podtrzymuje swój wniosek.
Pan Jerzy Fitas
Zapytał, co z przebudową ulic – Partyzantów – Zamkowej i 16-go Stycznia, jaka miała być realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Postawił pytanie czy inwestycja ta w roku bieżącym będzie realizowana.
Burmistrz Miasta i Gminy
Odpowiedział, że powyższa informacja będzie w roku bieżącym realizowana powinna się rozpocząć w lipcu.
Wobec braku innych uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie przyjęcie złożonego przez radnego Piotra Słokę wniosku o powołanie ze składów Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej
i Ochrony Środowiska Zespołu Kontrolnego w celu przeprowadzenia kontroli
z wykonania przez UMiG zadań wynikających z Gminnego Planu Gospodarki Odpadami, Gminnego Planu Ochrony Środowiska, Regulaminu szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie, a także wywiązywanie się
z obowiązków narzuconych przez ustawę o utrzymaniu czystości i porządku
w gminie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 21 glosach za (jednogłośnie) powyższy wniosek przyjęła.
Wszystkie interpelacje i zapytania zostały złożone na piśmie i stanowią załączniki niniejszego protokołu.
Potrzebę uzyskania odpowiedzi na piśmie zgłosił radny Marcin Latański.
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że
Rada Miejska otrzymane odpowiedzi przyjęła do wiadomości.
Ad. pkt 6
Pan Marek Krawczyk – Z-ca Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy w Końskich
Przedstawił informację o stanie bezrobocia na terenie Miasta i Gminy Końskie.
(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu)
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady Miejskiej stwierdziła, że
Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.
Ad. pkt 7
Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji budżetu za 2006 r. oraz projektu uchwały
w sprawie absolutorium dla Burmistrza
Miasta i Gminy Końskie za 2006
I.
Burmistrz Miasta i Gminy
Przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu miasta i gminy za 2006 r., które stanowi załącznik niniejszego protokołu.
Radny Zbigniew Kucharski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Przedstawił opinię Komisji Rewizyjnej do sprawozdania z wykonania budżetu.
(Opinia ta stanowi załącznik niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa Uchwałą Nr 1330/2007
z 16.04.2007 zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu.
(Opinia RIO stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie przyjęcie opinii Komisji Rewizyjnej do sprawozdania z wykonania budżetu.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 16 glosach za i 4 głosach wstrzymujących się opinię Komisji przyjęła.
Przewodnicząca obrad zaznaczyła, że jeżeli nie usłyszy sprzeciwu, to stwierdzi, iż Rada Miejska przyjmuje sprawozdanie z realizacji budżetu miasta i gminy Końskie za 2006 r. do wiadomości.
Wobec braku sprzeciwu Przewodnicząca stwierdziła, że Rada przyjęła w/w sprawozdanie do wiadomości.
II.
Radny Zbigniew Kucharski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium za 2006 r. dla Burmistrza Miasta i Gminy w Końskich.
(Wniosek ten stanowi załącznik niniejszego protokołu)
Radny Marian Gąszcz – Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Przedstawił opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej do wniosku Komisji Rewizyjnej .
(Opinia RIO stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Przypomniała, że zgodnie z art. 28 a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym Rada Miejska podejmuje uchwałę w sprawie absolutorium bezwzględną większością ustawowego składu Radu.
Odczytała projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy za 2006 r. i wobec braku uwag poddała go pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 18 głosach za i 3 głosach wstrzymujących powzięła
U C H W A Ł Ę NR IX/44/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
Po przeprowadzonym głosowaniu Przewodnicząca Rady pogratulowała Burmistrzowi udzielonego przez Radę absolutorium i ogłosiła 20 – minutową przerwę po zakończeniu, której wznowiła obrady.
Burmistrz Miasta i Gminy wyraził podziękowanie za okazane zaufanie i udzielone absolutorium.
Ad. pkt 8
Rozpatrzenie projektów uchwał
a)
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007 r. był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię. Przed sesją radni otrzymali autopoprawkę do tego projektu - poinformowała Przewodnicząca obrad.
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 glosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR IX/45/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
b)
Projekt uchwały w sprawie w sprawie wydzierżawienia nieruchomości zabudowanej budynkiem – Restauracji „Leśniczanka” położonej w Sielpi był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformowała Przewodnicząca obrad.
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 16 głosach za i 5 głosach wstrzymujących się powzięła
U C H W A Ł Ę NR IX/46/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
c)
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu sprawowanego przez Miejski Zarząd Obiektami Sportowymi w Końskich był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformowała Przewodnicząca obrad.
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 glosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR IX/47/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
d)
Projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości między Gminą Końskie
a Zbigniewem Grabarczykiem, Janiną Grabarczyk oraz między Gminą Końskie
a Zdzisławem Malickim był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformowała Przewodnicząca Rady.
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 11 głosach za, 10 głosach wstrzymujących się powzięła
U C H W A Ł Ę NR IX/48/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
e)
Projekt uchwały zmieniającej Uchwałę Nr II/6/2002 Rady Miejskiej
w Końskich z dnia 28 listopada 2002 r. w sprawie wysokości diet dla radnych był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię. Z tym, że Komisja Prawa i Praworządności zgłosiła wniosek o treści:
„Ustępowi 3 w paragrafie 2 omawianego projektu uchwały nadać nowe brzmienie:
‘za każdą nieobecność członków Rady, w tym Przewodniczącego
i Wiceprzewodniczących na posiedzeniu Rady lub posiedzeniu Komisji,
z wyjątkiem ustępu 1 miesięczna dieta ulega zmniejszeniu:
1) dla radnych będących członkami jednej Komisji o 1/3
2) dla radnych będących członkami dwóch Komisji o 1/6’
- poinformowała Przewodnicząca obrad.
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie powyższy wniosek.
Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 głosach za (jednogłośnie) wniosek przyjęła.
Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z wnioskiem.
Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 21 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR IX/49/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
f)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Końskie do konsorcjum pod nazwą Świętokrzyski Inkubatory Innowacji i Przedsiębiorczości radni otrzymali przed sesją – poinformowała Przewodnicząca Rady.
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 21 radnych przy 20 głosach za i 1 glosie wstrzymującym się powzięła
U C H W A Ł Ę NR IX/50/2007
Ad. pkt 9
Udzielenie upoważnienia Przewodniczącej Rady Miejskiej w Końskich do przekazywania oświadczeń lustracyjnych
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Poinformowała, że zgodnie z ustawą z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów Rada Miejska jest właściwym organem do załatwienia spraw związanych z realizacją postanowień tej ustawy w zakresie dotyczącym złożenia oświadczeń lustracyjnych przez Sekretarza i Skarbnika Miasta i Gminy.
W celu uniknięcia zwołania sesji nadzwyczajnej do powiadomienia Sekretarza
o obowiązku złożenia takiego oświadczenia w imieniu Rady Miejskiej takie powiadomienie zostało przez Przewodniczącą Rady doręczone w dniu 29 marca 2007 r.
Sekretarz Miasta i Gminy Końskie – Pani Maria Kucharska stosowne oświadczenie złożyła w ustawowym terminie. Aby zrealizować przepisy cytowanej ustawy Rada Miejska jako właściwy organ musi udzielić upoważnienia do przesłania kompletu dokumentów lustracyjnych do IPN. W związku z powyższym zaproponowała przegłosowanie wniosku o treści:
„Upoważnia się Przewodniczącą Rady Miejskiej w Końskich do wykonywania czynności administracyjnych wynikających z przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów”.
Poddała w/w wniosek pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 21 głosach za (jednogłośnie) w/w wniosek przyjęła.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Poinformowała, że na dzień dzisiejszy nie ma powołanego Skarbnika Miasta
i Gminy. W związku z tym oświadczenie lustracyjne składa tylko Sekretarz.
Ad. pkt 10
I.
Radny Piotr Słoka – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej
Przedstawił protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli Miejskiego Klubu Sportowego „Neptun” w zakresie wykorzystania środków finansowych otrzymanych z budżetu Gminy w 2006 roku.
(Protokół ten stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady poddała przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 19 głosach za i 2 głosach wstrzymujących się protokół z kontroli przyjęła.
II.
Radny Piotr Słoka – Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej
Przedstawił protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli Koneckiego Stowarzyszenia Sportowego Piłki Ręcznej w zakresie wykorzystania środków finansowych
z budżetu miasta i gminy za 2006 r.
(Protokół ten stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady poddała przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 19 głosach za i 2 głosach wstrzymujących się protokół z kontroli przyjęła.
III.
Radny Mariusz Czarnecki - Przewodniczący Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska
Przedstawił protokół Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska z kontroli skargi Pana Ryszarda Sroczyńskiego.
(Protokół ten stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady poddała przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 21 głosach za (jednogłośnie) protokół z kontroli przyjęła.
IV.
Radny Tomasz Milcarz - Przewodniczący Komisji Prawa i Praworządności
Przedstawił protokół Komisji Prawa i Praworządności z kontroli skargi Pana Zygmunta Struzika.
(Protokół ten stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady poddała przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 21 głosach za (jednogłośnie) protokół z kontroli przyjęła.
V.
Radna Ewa Swat – Wiceprzewodnicząca Komisji Prawa
i Praworządności
Przedstawiła informację Komisji Prawa i Praworządności do zażalenia Pani Aliny Przybysz.
(Protokół ten stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady poddała przyjęcie w/w informację pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 21 głosach za (jednogłośnie) informację przyjęła.
VI.
Radny Marcin Latański – Członek Komisji Prawa
i Praworządności.
Przedstawił protokół Komisji Prawa i Praworządności z kontroli skargi Państwa Wiadernych.
(Protokół ten stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca Rady poddała przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 21 radnych, przy 21 głosach za (jednogłośnie) protokół z kontroli przyjęła.
Ad. pkt 11
Informacje i komunikaty:
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Zapoznała z rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Świętokrzyskiego do uchwały nr VI/38/2007 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu terenu miasta Końskie w rejonie ulic: Staszica, Warszawskiej i Wjazdowej.
(W/w rozstrzygnięcie nadzorcze stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad stwierdziła, że:
Rada Miejska w/w rozstrzygnięcie przyjmuje do wiadomości i kieruje do Burmistrza.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Zapoznała z rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Świętokrzyskiego do uchwały nr VI/39/2007 w sprawie aktualizacji Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Końskie.
(W/w rozstrzygnięcie nadzorcze stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodnicząca obrad stwierdziła, że:
Rada Miejska w/w rozstrzygnięcie przyjmuje do wiadomości i kieruje do Burmistrza.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Zapoznała z:
1) pismem dotyczącym rozprawy sądowej.
2) pismem dotyczącym wymiany stolarki okiennej z ZGM i z odpowiedzią Burmistrza w tej sprawie.
3) pismem z „Gazety Sołeckiej”.
(W/w pisma stanowią załączniki niniejszego protokołu)
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Przypomniała o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych przez radnych do dnia 30 kwietnia 2007 r.
Poinformowała o zaproszeniu od sołtysa wsi Wąsosz oraz Zarządu OSP na mszę św. Polową w dn. 28 kwietnia br. o godz. 14 przy „pomniku pomordowanych”
w dniu 7 kwietnia 1940 r. w Wąsoszy.
Burmistrz Miasta i Gminy
Zaprosił na uroczystości święta 3–go Maja.
Radny Mariusz Czarnecki
Zapromował wśród obecnych na sesji eko-akcję polegającą na podniesieniu świadomości ekologicznej społeczeństwa.
Ad. pkt 12
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodnicząca Rady Miejskiej podziękowała za uczestnictwo i ogłosiła zamknięcie obrad IX sesji Rady Miejskiej w Końskich.
Protokółowali Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jadwiga Świeboda Barbara Zielińska
Kierownik Biura Rady Miejskiej
Rafał Kuba
Podinspektor Biura Rady Miejskiej