PROTOKÓŁ NR XIV/07
z sesji Rady Miejskiej w Końskich
odbytej w dniu 25 września 2007 r.
w siedzibie Miejsko - Gminnego Domu Kultury
w Końskich
W XIV sesji Rady Miejskiej w Końskich wzięło udział 19 radnych na ogólną liczbę 21. Dwóch radnych nieobecnych – usprawiedliwionych.
W sesji wzięło udział 59 osób zaproszonych. Łącznie w obradach uczestniczyło 78 osób.
Listy obecności radnych i zaproszonych gości zostają załączone do oryginału niniejszego protokołu i stanowią jego załączniki.
Obrady trwały od godziny 1000 do godziny 1540.
Ad. pkt 1
XIV sesję Rady Miejskiej w kadencji 2006 – 2010 otworzył radny Marian Gąszcz – Przewodniczący Rady Miejskiej w Końskich. Powitał przybyłych na obrady radnych Rady Miejskiej oraz gości.
Stwierdził, że w obradach bierze udział 19 radnych na ogólną liczbę 21, co zgodnie z ustawą czyni sesję zdolną do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad. pkt 2
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Rada Miejska protokoły z poprzednich sesji tj. z 28.06.2007 r. oraz z dnia 12 września 2007 r. przyjmuje, ponieważ zgodnie z § 35 ust. 3 Regulaminu Rady nie zostały zgłoszone uwagi do tych protokołów.
Ad. pkt 3
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że radni otrzymali projekt porządku obrad i nie zachodzi potrzeba jego odczytywania.
Przypominał, że zgodnie z art. 20 ust. 1 a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmianę w porządku obrad sesji bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.
Radny Piotr Słoka
Zgłosił wniosek do projektu porządku obrad - aby pkt 11 został rozpatrzony jako pkt 6. Tym samym punkty od 6 zmieniłyby swoją kolejność.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek radnego Piotra Słoki.
Rada Miejska w obecności 19 radnych przy 19 głosach za (jednogłośnie) wniosek przyjęła.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad wraz
z wnioskiem.
Rada Miejska w obecności 19 radnych przy 19 głosach za (jednogłośnie) porządek obrad przyjęła.
Porządek obrad
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich sesji
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Informacja o pracy Burmistrza Miasta i Gminy między sesjami.
5. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.
6. Rozpatrzenie protokołów z kontroli Komisji Rady Miejskiej.
7. Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2007 r.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie na 2007 r.,
b) zasad i trybu przyznawania, wstrzymywania i cofania stypendiów sportowych oraz rodzajów, wysokości, zasad i trybu przyznawania nagród za wybitne wyniki sportowe,
c) szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Końskie oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego upoważnionych,
d) przyjęcia środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej oraz upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy Końskie do podpisania Umowy o dofinansowanie i ustanowienia zabezpieczenia prawidłowego wykorzystania przekazanych środków,
e) zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach na opracowanie dokumentacji do wniosku do Funduszu Spójności dla przedsięwzięcia „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta i Gminy Końskie”,
f) zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach na realizację zadania inwestycyjnego pn: „Budowa instalacji solarnej dla potrzeb wspomagania wytwarzania energii dla istniejącej kotłowni Pływalni Miejskiej w Końskich ul. Warszawska 38”,
g) zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Końskich Nr IX/48/2007 z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie zamiany nieruchomości między Gminą Końskie a Zbigniewem Grabarczykiem, Janiną Grabarczyk oraz miedzy Gminą Końskie a Zdzisławem Malickim,
h) sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z pomieszczeniami przynależnymi oraz udziałem w prawie użytkowania wieczystego gruntu na rzecz Grzegorza Dziubka,
i) uchylenia uchwały Rady Miejskiej w Końskich Nr XII/71/2007 z dnia 28 zerwca 2007 roku w sprawie sprzedaży nieruchomości położonej w Końskich złożonej z działek oznaczonych numerami 3285/1 i 4246 o powierzchni 0,4026 ha na rzecz dzierżawcy,
j) wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 12 lat w trybie bezprzetargowym zabudowanej nieruchomości położonej w Końskich przy ulicy Targowej oznaczonej numerem działki 4321 o powierzchni 0,0204 ha na rzecz Stanisława Patynowskiego,
k) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie pomiędzy ul. Krakowską, Mjr Hubala, Polną i Kielecką,
l) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Kazanowskiej, Krakowskiej, 16 Stycznia, Zamkowej, Ks. Granata i Strażackiej,
ł) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Marszałka Piłsudskiego, Iwo Odrowąża, Spółdzielczej i Targowej,
m) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Południowej, Jana Ponurego Piwnika, Robotniczej, Mjr Hubala, 16 Stycznia i Zamkowej,
n) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Partyzantów, Źródlanej, Browarnej,
o) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Źródlanej, Folwarcznej i Browarnej,
p) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Kazanowskiej, Krakowskiej, Gimnazjalnej, Kpt. Stoińskiego oraz Marszałka Piłsudskiego,
q) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Wjazdowej, Warszawskiej, Wojska Polskiego, Lipowej, 1 Maja, Mieszka I, Iwo Odrowąża i Spółdzielczej,
r) powołania komisji do przeprowadzenia lokalnego referendum dotyczącego przejęcia za odpłatnością przez Gminę Końskie obowiązku właścicieli nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości,
9. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Końskich.
10.Informacja o stanie przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.
11. Informacja o realizacji uchwały w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości podmiotów gospodarczych zwiększających zatrudnienie za lata 2004-2006.
12. Informacje i komunikaty.
13. Zakończenie obrad XIV sesji.
Ad. pkt 4
Burmistrz Miasta i Gminy - Pan Krzysztof Obratański
Przedstawił informację o pracy Burmistrza w okresie między sesjami.
Uwagi do przedstawionej informacji wnieśli:
Radny Marian Gąszcz
Doszły do niego sygnały, że przy wymianie instalacji wodociągowej na ulicy Piłsudskiego stosowane są jakieś spawania. Zapytał Burmistrza czy jest to prawda.
Uważa, że skoro droga jest rozkopana, to korzystając z tego powinno się tę instalację całkowicie wymienić.
Burmistrz Miasta i Gminy
O ile wie, to w zakresie specyfikacji nie było tam prac remontowych nad systemem wodociągowym. Jeżeli są prowadzone jakieś prace na bieżąco to przez ZWiK i przerwie poprosi się dyrektora ZWiK o udzielenie w tej sprawie informacji. Prawdą jest, że przy okazji przebudowy drogi dokonano pewnych odkryć, których skutki na bieżąco się usuwa.
Radny Marcin Latański
Zwrócił się do Burmistrza o zorganizowanie spotkania z mieszkańcami ulicy Zastawnej w Modliszewicach celem wyjaśnienia sprawy przebudowy tej ulicy.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:
Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.
Ad. pkt 5
Interpelacje i zapytania radnych wraz
z udzielonymi odpowiedziami przez Burmistrza Miasta
i Gminy
Przewodniczący obrad przypominał, że w myśl § 21 i § 22 Regulaminu Rady interpelacje składane są na piśmie, zaś zapytania mogą być składane na piśmie lub ustnie.
Radna Ewa Swat
- Zapytała Burmistrza w jaki sposób i w jakim czasie zamierza rozwiązać problem przyłącza wodociągowego gospodarstw domowych Państwa B.S.Wiadernych i A.E.Czabator.
Radny Lucjan Górecki
- Zwrócił się o zainstalowanie przynajmniej 3 lamp we wsi Wąsosz - Zarowie.
Radny Krzysztof Jasiński
1. Zapytał kto jest odpowiedzialny za brak informacji skierowanej do
mieszkańców o utrudnieniach w ruchu w związku z remontem ul.
Piłsudskiego.
. 2. Zapytał czy wydzielenie z ul. Odrowąża parkingu jest zgodne z prawem.
3. Zapytał kiedy Komisja Rewizyjna rozpocznie prace nad protokołem
przekazanym przez Regionalną Izbę Obrachunkową dotyczącym uchybień
i nieprawidłowości w zakresie gospodarki finansowej w UMiG w Końskich.
Radny Zbigniew Hybik
- Zgłosił problem dewastacji drogi w Sielpi (ul. Staszica).
Radna Barbara Zielińska
1. Zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Oświaty o udzielenie informacji nt. przebiegu prac związanych z opracowywaniem zmian
w Regulaminie Sielpi.
2. Zwróciła się do Przewodniczącego Rady o informację nt. przebiegu prac
w „Liderze”.
Radny Piotr Słoka
- Zwrócił się z prośbą o wykonanie ogrodzenia betonowego z jednej strony w szkole w Pomykowie. Nadmienił, że Burmistrz obiecał p. sołtys zrobić to ogrodzenie w roku bieżącym.
- Zwrócił się o interwencję u zarządcy drogi Końskie – Stąporków w sprawie usunięcia niebezpiecznie zwisających konarów dębów i usunięcie pochylonego drzewa, które rośnie w pasie drogowym w miejscowości Piła.
- Zwrócił się o wykonanie w roku bieżącym remontu mostu na drodze głównej (gminnej) przechodzącej przez wieś Izabelów. Przypomniał, że p. sołtys interweniowała już w tej sprawie w UMiG.
- Zwrócił się o udzielenie pomocy Pani sołtys Izabelowa w wyrównaniu boiska. Boisko zostało wygospodarowane przez mieszkańców wsi. W tej sprawie p. sołtys interweniowała w UMiG.
- Zwrócił się z prośbą o uzupełnienie wszystkich brakujących punktów świetlnych na wsiach, (na które były składane wnioski).
- Zwrócił się o wykonanie remontu dachu (częściowe pokrycie papą) oraz naprawę urządzeń do zabawy w przedszkolu w Pomykowie.
Radny Stanisław Kosma
1. Zapytał jak przebiegają przygotowania w sprawie obiektów sportowych – boiska piłkarskie (przy ul. Sportowej, Południowej oraz Sokolni).
Radny Mariusz Czarnecki
- Zapytał czy UMiG zgadza się z interpelacją dotyczącą powstania chodnika (przed głównym wejściem) na wysokości M-GOPS dla osób przemieszczających się od strony ul. Warszawskiej. Zapytał kiedy można się spodziewać realizacji tej inwestycji.
- Zapytał kiedy radni Rady Miejskiej i mieszkańcy mogą otrzymać materiały promujące referendum dotyczące polityki śmieciowej.
Radny Marcin Latański
- Zapytał czy w związku ze zwiększeniem planu wydatków w dziale 900 na oświetlenie ulic, placów i dróg istnieje możliwość wykonania oświetlenia ulicznego między Końskimi a Modliszewicami.
Radna Krystyna Stolarska
- Zapytała czy jest możliwość usunięcia starych drzew rosnących przy drodze
z Sokołowa Starego do Dęby, które zagrażają bezpieczeństwu.
Przewodniczący Rady Miejskiej
W związku z bardzo obszernym porządkiem obrad zaproponował, aby odpowiedzi na wszystkie zapytania i interpelacje zostały udzielone na piśmie.
Propozycja Przewodniczącego została przyjęta przez aklamację.
Wszystkie interpelacje i zapytania zostały złożone na piśmie stanowią załączniki niniejszego protokołu.
Ad. pkt 6
I.
Radny Piotr Słoka – Przewodniczący Zespołu Kontrolnego
Przedstawił protokół z kontroli wywiązywania się Gminy z obowiązków nałożonych przez regulamin utrzymania czystości w Gminie, ustawę z dn. 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz realizację zadań wynikających z Gminnego Planu Ochrony Środowiska i Gminnego Planu Gospodarki Odpadam.
(Protokół z kontroli stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Radny Mariusz Czarnecki
Przedstawił stanowiska UKO, Straż Miejskiej oraz PGK do zapisów w protokole kontrolnym.
(Stanowiska podmiotów kontrolowanych stanowią załączniki niniejszego protokołu).
Radny Piotr Słoka
Przedstawił odpowiedzi Zespołu Kontrolnego do stanowisk podmiotów kontrolowanych.
(W/w odpowiedzi te stanowią załączniki niniejszego protokołu).
Głos w dyskusji zabrali:
Burmistrz Miasta i Gminy
Jego zdaniem Zespół Kontrolny wykonał ogromną, nikomu niepotrzebną pracę, ponieważ założeniem Zespołu było znalezienie winnego. Z protokołu przebija zamysł znalezienia winnego a nie znalezienie sposobu na rozwiązanie problemów. Większość ustaleń, zaleceń pokontrolnych jest w tej chwili zdezaktualizowana m.in., dlatego, że radni głosowali za przeprowadzeniem referendum śmieciowego. Referendum będzie rewolucją, jeśli chodzi o sposób gospodarki odpadami.
Stwierdził cyt.:
„Jeżeli chodzi o sam zapis protokołu, to przypuszczam, że odnosić by się należało literalnie do każdego zdania i do każdego zdania można by się było odnieść, ale jestem znany z chrześcijańskiego miłosierdzia dlatego podziękuję już w tym miejscu”.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący Rady poddał przyjęcie w/w protokołu wraz z wnioskami pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 19 radnych, przy 18 głosach za i 1 głosie wstrzymującym się protokół z kontroli przyjęła.
Przewodniczący Rady ogłosił 10-minutową przerwę po zakończeniu której wznowił obrady.
II.
Radny Ernest Kruk – Przewodniczący Zespołu Kontrolnego Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów
Przedstawił protokół z kontroli funkcjonowania Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Końskich.
(Protokół z kontroli stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Głos w dyskusji zabrali:
Burmistrz Miasta i Gminy
Stwierdził, że w protokole kontrolnym znalazło się kilka nie do końca jasnych sformułowań np. o braku nadzoru ze strony Burmistrza nad jednostką organizacyjną. Tymczasem sprawa kolejnych kontroli, a zwłaszcza audytu jest dowodem sprawowania funkcji kontrolnej. Pewne rzeczy wskazane jako nieprawidłowości są bieżąco usuwane. Jako przykład podał pozbawienie funkcji likwidatora KTBS p. Sławomira Kuzdak będącego jednocześnie dyrektorem Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej. W porozumieniu z audytorem po zakończeniu postępowania kontrolnego wystąpił do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych z prośbą o zbadanie możliwych konsekwencji wydarzeń, które mogą być uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Stwierdził cyt.:
„Jeżeli Państwo, którzy bardzo blisko zapoznawaliście się z tymi dokumentami - jako Komisja – uważacie, że nastąpiły przesłanki, które uzasadniają skierowanie sprawy do prokuratury, to macie podobnie jak i każdy inny funkcjonariusz publiczny czy osoba prywatna – obowiązek takie doniesienie złożyć samodzielnie nie czekając na pośrednictwo. Ja z dostępnych materiałów nie wysnułem takiego wniosku. Natomiast jeśli taki wniosek Komisja wysnuła to ma obowiązek organy ścigania zawiadomić nie czekając czy nie zlecając tego Burmistrzowi”.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący Rady poddał przyjęcie w/w protokołu wraz z wnioskami pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 19 radnych, przy 19 głosach za (jednogłośnie) protokół z kontroli przyjęła.
III.
Radny Leszek Stanek – Przewodniczący Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej
Przedstawił protokół z kontroli skargi p. Ryszarda Sroczyńskiego.
(Protokół z kontroli stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku innych uwag Przewodniczący Rady poddał przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 19 radnych, przy 19 głosach za (jednogłośnie) protokół z kontroli przyjęła.
IV.
Radny Zbigniew Kucharski – Przewodniczący Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej
Przedstawił protokół z kontroli skargi p. Jadwigi Najmrockiej.
(Protokół z kontroli stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 19 radnych, przy 19 głosach za (jednogłośnie) protokół z kontroli przyjęła.
V.
Radny Tomasz Milcarz – Przewodniczący Komisji Prawa
i Praworządności
Przedstawił protokół z kontroli skargi p. Zygmunta Struzika.
(Protokół z kontroli stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał przyjęcie w/w protokołu pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 19 radnych, przy 19 głosach za (jednogłośnie) protokół z kontroli przyjęła.
Ad. pkt 7
Burmistrz Miasta i Gminy Końskie
Przedłożył informację o realizacji budżetu za I półrocze 2007 r.
(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że Komisje Rady Miejskiej wyraziły pozytywną opinię do informacji o realizacji budżetu za I półrocze 2007 r.
Radny Zbigniew Kucharski – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Przedstawił opinię Komisji Rewizyjnej do informacji o realizacji budżetu za
I półrocze 2007 r.
(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady poddał przyjęcie w/w opinii Komisji Rewizyjnej pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 17 radnych, przy 16 głosach za i 1 głosie wstrzymującym się opinię Komisji Rewizyjnej przyjęła.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że zgodnie z wytycznymi Regionalnej Izby Obrachunkowej informacja z wykonania budżetu za I półrocze nie jest poddawana pod głosowanie iż Rada Miejska przyjmuje przedstawioną informację do wiadomości.
Stwierdził, że Rada Miejska przyjęła informację z wykonania budżetu za
I półrocze 2007 r. do wiadomości.
Ad. pkt 8
Rozpatrzenie projektów uchwał
a)
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007 r. wraz
z autopoprawką był opiniowany przez Komisje Rady.
I tak:
- Komisja Oświaty w obecności 8 radnych przy 8 głosach wstrzymujących się nie wydała opinii do tego projektu uchwały,
- Komisji Ochrony Zdrowia w obecności 6 radnych przy 1 głosie za i 5 głosach wstrzymujących się wydała opinię pozytywną.
- Komisja Prawa i Praworządności w obecności 8 radnych przy 6 głosach za
i 2 głosach wstrzymujących się wydała pozytywną opinię.
- Komisja Rozwoju Gospodarczego na 1 posiedzeniu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały z wyłączeniem paragrafu 3 pkt 5. Jednocześnie postanowiła odbyć jeszcze jedno posiedzenie w tym temacie przed sesją – poinformował Przewodniczący Rady.
Radny Zbigniew Hybik – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów
Poinformował, że Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów na posiedzeniu, które odbyło się tuż przed sesją ponownie pozytywnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007 r. wraz autopoprawką z wyłączeniem paragrafu 3 pkt 5.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że w dniu dzisiejszym radni otrzymali drugą autopoprawkę Burmistrza do omawianego projektu uchwały.
Uwagi do projektu uchwały zgłosili:
Burmistrz Miasta i Gminy
Poinformował, że w Załączniku nr 2 do projektu uchwały – limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007-2009 potrzebna jest korekta w poz. 16 tj. „Przygotowanie dokumentacji na budowę małych elektrowni wodnych na stopniach wodnych na rzece Czarnej Koneckiej w Sielpi. W rubryce – łączne nakłady finansowe powinny być zaokrąglone o 40 zł wzwyż, czyli nie powinna to być kwota 109 760 zł tylko 109 800 zł. Ta sama zmiana powinna dotyczyć zapisów w rubryce roku 2008 – tam z 65 840 wzrost o 65 880 zł. Zwrócił się o przyjęcie tej autopoprawki.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów dotyczący wyłączenia z projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007 r. paragrafu 3 pkt 5.
Rada Miejska w obecności 17 radnych przy 10 glosach za i 7 głosach wstrzymujących się wniosek przyjęła.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawkami i przyjętym wnioskiem.
Rada Miejska w obecności 17 radnych przy 17 glosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/77/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
b)
Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu przyznawania, wstrzymywania
i cofania stypendiów sportowych oraz rodzajów, wysokości, zasad i trybu przyznawania nagród za wybitne wyniki – poinformował Przewodniczący obrad.
Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki przyjęła wniosek, aby odłożyć w czasie rozpatrywanie tego projektu uchwały celem jego dopracowania. Pozostałe Komisje zdecydowały oprzeć się na opinii Komisji Oświaty – poinformował Przewodniczący obrad.
Głos w dyskusji zabierali:
Burmistrza Miasta i Gminy
Stwierdził, że nie był obecny na posiedzeniu Komisji Oświaty. Z tego co mu przekazano to podstawą wątpliwości Komisji było sformułowanie zawarte w § 1 projektu uchwały, iż chodzi o zawodników posiadających licencję zawodniczą i że w znacznej części mogło to eliminować młodych, utalentowanych sportowców, którzy z racji tego, że akurat działają w dyscyplinie sportowej, która wymaga licencji od najmłodszego wieku i w związku z tym byliby eliminowani
z możliwości uzyskania pomocy. W stanie prawnym, w którym projekt uchwały był opracowywany innej możliwości nie było. Tym nie mniej byłby gotów, aby taką uchwałę sformułować, ponieważ nie jest stratą dla części zawodników, to że inni mogą dostawać pomoc. Nie wie, dlaczego miałoby zostać przyjęte założenie, że lepiej, aby nikt nie dostał niż żeby dostali pomoc nieliczni. W dniu 20 września br. ukazał się Dziennik Urzędowy, w którym opublikowano nowelizację ustawy o sporcie kwalifikowanym, która w art. 2 zmienia ustęp 2. Otrzymuje on brzmienie: „jednostki samorządu terytorialnego mogą wspierać, w tym finansowo rozwój sportu kwalifikowanego z zastrzeżeniem ustępu 3”. Ustęp 3 brzmi: ”organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego w drodze uchwały określi warunki i tryb wspierania finansowego rozwoju sportu kwalifikowanego.
Zaproponował wprowadzenie do podstawy prawnej omawianego projektu uchwały zapisu ustawy o sporcie kwalifikowanym z powołaniem się na cytowany wyżej artykuł i ustęp. Ponadto zaproponował paragrafowi 1 projektu uchwały nowego brzmienia o treści: „Postanawia się przyznawać stypendia, nagrody i wyróżnienia sportowcom oraz nagrody dla zasłużonych trenerów i działaczy sportowych”. W ten sposób przyjęta uchwała oparta by była na dwóch ustawach – na ustawie o rozwoju kultury fizycznej i sportu oraz na ustawie o sporcie kwalifikowanym. Pozwoli to na stworzenie systemu, w którym młodym, zdolnym ludziom uprawiającym czynnie sport można by było w jakiś sposób pomóc.
Radny Stanisław Kosma – Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki
Stwierdził, że wypowiedź Burmistrza przekonała go. Zaapelował do radnych o przyjęcie projektu uchwały, który na kolejnej sesji mógłby być w razie potrzeby przedmiotem nowelizacji.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Przypomniał, że przez Komisję Oświaty został zgłoszony wniosek i musi on zostać poddany pod głosowanie.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący obrad poddał wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki pod głosowanie w sprawie odłożenia
w czasie rozpatrywanie tego projektu uchwały celem jego dopracowania.
Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 6 głosach za, 9 głosów przeciwnych
i 1 głosie wstrzymującym się wniosek odrzuciła.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 9 głosach za, 1 głosie przeciwnym i 6 głosach wstrzymujących się powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/78/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
Burmistrz Miasta i Gminy
Głosowanie było przeprowadzone w sposób jawny. Zwrócił się
o zapisanie w protokole, kto głosował przeciwko możliwości udzielenia pomocy finansowej dla młodych sportowców.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Stwierdził, że skoro głosowanie jawne, to nie ma potrzeby zapisywania imiennego do protokołu, kto głosował przeciwko przyjęciu uchwały.
c)
Projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Końskie oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego upoważnionych był opiniowany przez właściwą Komisję – Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów uzyskał pozytywną opinię, która zaproponowała następujące kwoty w paragrafie 3 pkt 1:
„§ 3.1.Do umarzania należności uprawniony jest:
1)Burmistrz Miasta i Gminy Końskie, jeżeli kwota należności nie przekracza
jednorazowo 10 000 zł.,
2)Burmistrz Miasta i Gminy Końskie po zaciągnięciu opinii Komisji Rozwoju
Gospodarczego Budżetu i Finansów Rady Miejskiej, jeżeli kwota należności
wynosi od 10 000 do 25 000 zł.,
3)Burmistrz Miasta i Gminy Końskie po uzyskaniu zgody Rady Miejskiej jeżeli
kwota należności przekracza 25 000 zł”.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 glosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/79/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
d)
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia środków z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej oraz upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy Końskie do podpisania Umowy o dofinansowanie i ustanowienia zabezpieczenia prawidłowego wykorzystania przekazanych środków był opiniowany przez Komisje Rady
i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/80/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
e)
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach na opracowanie dokumentacji do wniosku do Funduszu Spójności dla przedsięwzięcia „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta i Gminy Końskie” był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię - poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/81/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
f)
Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach na realizację zadania inwestycyjnego pn: „Budowa instalacji solarnej dla potrzeb wspomagania wytwarzania energii dla istniejącej kotłowni Pływalni Miejskiej w Końskich ul. Warszawska 38” był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/82/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
g)
Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Rady Miejskiej w Końskich Nr IX/48/2007 z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie zamiany nieruchomości między Gminą Końskie a Zbigniewem Grabarczykiem, Janiną Grabarczyk oraz miedzy Gminą Końskie a Zdzisławem Malickim był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/83/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
h)
Projekt uchwały w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z pomieszczeniami przynależnymi oraz udziałem w prawie użytkowania wieczystego gruntu na rzecz Grzegorza Dziubka był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/84/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
i)
Projekt uchwały w sprawie uchylenia uchwały Rady Miejskiej w Końskich Nr XII/71/2007 z dnia 28 czerwca 2007 roku w sprawie sprzedaży nieruchomości położonej w Końskich złożonej z działek oznaczonych numerami 3285/1 i 4246
o powierzchni 0,4026 ha na rzecz dzierżawcy był opiniowany przez właściwą Komisję – Komisję Rozwoju Gospodarczego i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że Wojewoda Świętokrzyski pismem z dnia 13 sierpnia br. wezwał Radę Miejską do reasumpcji tej uchwały. Szczegółowe wyjaśnienia
w tej sprawie zawiera uzasadnienie do projektu uchwały, który radni otrzymali – dodał.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/85/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
j)
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 12 lat w trybie bezprzetargowym zabudowanej nieruchomości położonej
w Końskich przy ulicy Targowej oznaczonej numerem działki 4321 o powierzchni 0,0204 ha na rzecz Stanisława Patynowskiego był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię - poinformował Przewodniczący obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że Wojewoda Świętokrzyski pismem z dnia 13 sierpnia br. wezwał Radę Miejską do reasumpcji tej uchwały. Szczegółowe wyjaśnienia
w tej sprawie zawiera uzasadnienie do projektu uchwały, który radni otrzymali - dodał.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/86/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
k)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie pomiędzy ul. Krakowską, Mjr Hubala, Polną i Kielecką był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/87/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
l)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Kazanowskiej, Krakowskiej, 16 Stycznia, Zamkowej, Ks. Granata i Strażackiej był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/88/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
ł)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Marszałka Piłsudskiego, Iwo Odrowąża, Spółdzielczej
i Targowej był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/89/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
m)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Południowej, Jana Ponurego Piwnika, Robotniczej, Mjr Hubala, 16 Stycznia i Zamkowej był opiniowany przez właściwe Komisje Rady
i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/90/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
n)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Partyzantów, Źródlanej, Browarnej był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/91/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
o)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Źródlanej, Folwarcznej i Browarnej był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/92/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
p)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Kazanowskiej, Krakowskiej, Gimnazjalnej, Kpt. Stoińskiego oraz Marszałka Piłsudskiego był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/93/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
q)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment terenu miasta Końskie w granicach ulic: Wjazdowej, Warszawskiej, Wojska Polskiego, Lipowej, 1 Maja, Mieszka I, Iwo Odrowąża i Spółdzielczej był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/94/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
r)
Projekt uchwały w sprawie powołania komisji do przeprowadzenia lokalnego referendum dotyczącego przejęcia za odpłatnością przez Gminę Końskie obowiązku właścicieli nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości był rozpatrywany przez Komisje Rady. Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów oraz Komisja Prawa i Praworządności zgłosiły wnioski o zwiększenie składu Gminnej Komisji ds. referendum o osobę Pani Jadwigi Świebody. Natomiast Komisja Oświaty, Kultury, Sportu
i Turystyki oraz Komisja Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska oparły na się na opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego – poinformował Przewodniczący obrad.
Głos w dyskusji zabierali:
Burmistrz Miasta i Gminy
Stwierdził cyt.:
„Oczywiście wyłączną kompetencją Rady Miejskiej jest powoływanie składu osobowego komisji referendalnej. Ja myślę tylko, że jest rzeczą nie do końca grzeczną, jeżeli propozycje uzupełnienia składu osobowego formułuje się bez poinformowania czy bez uzyskania przynajmniej opinii pracodawcy. W tym przypadku Pani Jadwiga Świeboda jest pracownikiem Urzędu Miasta i Gminy Końskie. O ile pamiętam Pan Przewodniczący formułując wniosek jakoś nie zwrócił uwagi na to, że dobrze by było, abym ja o tym wcześniej wiedział albo zasięgnął mojej opinii czy to jest możliwe i celowe. Poza tym wydaje mi się, że jest rzeczą ważną, żebyście Państwo wiedzieli, że akurat dobrze by było Panią Jadwigę oszczędzać, ponieważ jest osobą, która ma orzeczenie o niepełnosprawności i w związku z tym nie może pracować ciężej niż wynika to z orzeczenia a praca w komisji referendalnej jest jednak pracą długotrwałą i pewnie ciężką. Dlatego z całą świadomością jakby proszę podejmować decyzję w tej sprawie. Dziękuję”.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Wniosek zgłoszony przez Komisje Rady dotyczący zwiększenia składu Gminnej Komisji ds. referendum o osobę Pani Jadwigi Świebody musi zostać poddany pod głosowanie.
Radna Barbara Zielińska
Zapytała czy Pani Jadzia wyraziła zgodę na pracę w komisji referendalnej.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Odpowiedział, że wyraziła zgodę na dwóch Komisjach Rady.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów oraz Komisji Prawa i Praworządności dotyczący zwiększenia składu Gminnej Komisji ds. referendum o osobę Pani Jadwigi Świebody.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 12 głosach za i 6 głosach wstrzymujących się powzięła
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIV/95/2007
która stanowi integralną część niniejszego protokołu
Przewodniczący Rady ogłosił 10-minutową przerwę po zakończeniu, której wznowił obrady.
Ad. pkt 9
Wybór Wiceprzewodniczącego
Rady Miejskiej w Końskich
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnych oraz § 56
ust. 6 Regulaminu Rady Miejskiej Wiceprzewodniczącego Rady wybieramy
w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu Rady. Bezwzględna większość w przypadku Rady Miejskiej w Końskich wynosi 11 głosów – poinformował Przewodniczący obrad.
Prawo zgłaszania kandydatur mają tylko radni.
Zwrócił się o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
Radny Andrzej Kosierkiewicz
Zapytał czy wybór drugiego Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej jest uzasadniony.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Odpowiedział, że wybór drugiego Wiceprzewodniczącego Rady jest uzasadniony. Z Regulaminu Rady wynika, że ma być dwóch Wiceprzewodniczących Rady.
Radny Piotr Słoka
Na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady zgłosił kandydaturę radnej Ewy Swat, która wyraziła zgodę na kandydowanie.
Wobec braku innych zgłoszeń Przewodniczący Rady zamknął listę zgłoszeń i poinformował, że dla przeprowadzenia tajnego głosowania w myśl § 51 Regulaminu Rady należy powołać 3-osobową Komisję Skrutacyjną.
Poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.
Zgłoszono następujące kandydatury do Komisji Skrutacyjnej:
- radna Regina Maciejczyk,
- radny Mariusz Czarnecki
- radna Krystyna Stolarska
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Wobec braku innych zgłoszeń Przewodniczący Rady zamknął listę zgłoszeń i poddał pod głosowanie powołanie Komisji Skrutacyjnej w w/w składzie osobowym.
Rada Miejska w obecności 18 radnych, przy 18 głosach za (jednogłośnie) powołała Komisję Skrutacyjną.
Przewodniczący obrad – radny Marian Gąszcz
Poprosił o wybranie przez Komisję Skrutacyjną ze swojego grona przewodniczącego Komisji oraz przystąpienie do pracy. Następnie ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.
Radna Regina Maciejczyk – Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przed rozdaniem kart do głosowania zapoznała z zasadami głosowania. Następnie przeprowadzone zostało tajne głosowanie polegające na tym, że radni po oddaniu głosu wrzucali karty do urny. Po zakończeniu głosowania Przewodniczący ogłosił 10-minutową przerwę w obradach celem przeliczenia głosów przez Komisję Skrutacyjną.
Po wznowieniu obrad Przewodniczący obrad poprosił Radną Reginę Maciejczyk – Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie protokołu Komisji Skrutacyjnej z głosowania.
Radna Regina Maciejczyk – Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej
Przedstawiła protokół Komisji Skrutacyjnej z głosowania informując, że Rada Miejska w Końskich w wyniku tajnego głosowania wybrała na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady radną Ewę Swat.
(Protokół z głosowania stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej
Odczytał uchwałę nr XIV/96/2007 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 25 września 2007 r. w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Końskich.
U C H W A Ł A NR XIV/96/2007
stanowi integralną część niniejszego protokołu
Zwrócił się do radnej Ewy Swat – nowo wybranej Wiceprzewodniczącej Rady
o zajęcie miejsca przy stole prezydialnym.
Ad. pkt 10
Informacja o stanie przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że wszyscy radni informację Burmistrza o stanie przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego otrzymali, a Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki odłożyła przeprowadzenie kontroli w tej sprawie na miesiąc październik. Zaproponował, aby radni przyjęli informację Burmistrza do wiadomości. Natomiast informacja Komisji Oświaty z kontroli przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego będzie przedmiotem rozpatrzenia na kolejnej sesji.
Wobec braku sprzeciwu Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Miejska przyjęła informację Burmistrza do wiadomości.
(W/w informacja stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Ad. pkt 11
Informacja o realizacji uchwały w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości podmiotów gospodarczych zwiększających zatrudnienie za lata 2004-2006
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że wszyscy radni informację Burmistrza o realizacji uchwały
w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości podmiotów gospodarczych zwiększających zatrudnienie za lata 2004-2006
Wobec braku sprzeciwu Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Miejska przyjęła informację Burmistrza do wiadomości.
(W/w informacja stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Ad. pkt 12
Informacje i komunikaty:
Radny Ernest Kruk – Wiceprzewodniczący Rady
Zapoznał z pismem Państwa Teresy i Jana Krawczyków.
(Pismo to stanowi załącznik niniejszego protokołu)
Przewodniczący Rady Miejskiej
Skierował sprawę Państwa Krawczyków do Burmistrza celem rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi Radzie Miejskiej na piśmie oraz wnioskodawcom.
Radny Ernest Kruk – Wiceprzewodniczący Rady
Zapoznał ze sprawą Pana Ryszarda Tusińskiego.
(Pismo w tej sprawie stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Zwrócił się do Dyrektora ZWiK o ustosunkowanie się do przedstawionej sprawy. Jednocześnie zaznaczył, że Dyrektor ZWiK zostaje zobowiązany do załatwienia w/w skargi i powiadomienia skarżącego oraz Rady Miejskiej w Końskich
o sposobie załatwienia.
Dyrektor Zakładu Wodociągu i Kanalizacji – Tomasz Szatkowski
Poinformował, że Pan Tusiński dość często pisze skargi na jakość wody. Na wskazywanym osiedlu są praktycznie same końcówki, które raz w tygodniu są przepłukiwane tak, aby jakość wody była odpowiednia.
Radny Mariusz Czarnecki
Zapoznał z pismem Forum Organizacji Pozarządowych skierowanym do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Końskich.
(W/w pismo stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej
Stwierdził, że pismo Forum Organizacji Pozarządowych kieruje do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki celem jego wykorzystania podczas rozpatrywania projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Końskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.
Radny Ernest Kruk – Wiceprzewodniczący Rady
Zapoznał z pismem Sołectw Sierosławice i Modliszewice skierowanym do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Końskich.
(W/w pismo stanowi załącznik niniejszego protokołu).
Przewodniczący Rady Miejskiej
Stwierdził, że pismo Sołectw Sierosławice i Modliszewice kieruje do Komisji Prawa i Praworządności celem sprawdzenia zasadności podnoszonych spraw.
Radny Piotr Słoka
Stwierdził cyt.:
„Tutaj dzisiaj padło wiele gorzkich słów na tej Radzie. Ja chciałem tylko zaprotestować, bo Pan Burmistrz dużo mówi o grzeczności, chrześcijaństwie. Panie Burmistrzu – uważam, że przesadził Pan trochę, zachował się Pan niegrzecznie wobec kobiety wymawiając publicznie te słowa, że jest niepełnosprawna. Apelowałbym, mamy tutaj kilka kobiet i w różnych barwach siedzą, można powiedzieć w różnych klubach, przy różnych stołach, ale żeby
z szacunkiem się do nich odnosić, z pewną godności. Dziękuję”.
Burmistrz Miasta i Gminy
Stwierdził cyt.:
Jeżeli moje wystąpienie zostało tak odebrane, to ja serdecznie przepraszam,
z resztą przeprosiłem już Panią Jadzię, jeżeli to w ten sposób odbierała, ale niepełnosprawność nie jest dzisiaj niczym wstydliwym, niczym złym, ba niesie za sobą pewne przywileje w postaci dodatkowego urlopu itd. Chodzi o to, żeby kogoś oddelegować do pracy, trzeba mieć świadomość, że być może jest to narażanie zdrowia i tylko tyle miałem na myśli”.
Ad. pkt 13
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował za uczestnictwo i ogłosił zamknięcie obrad XIV sesji Rady Miejskiej w Końskich.
Protokółowali Przewodniczący Rady Miejskiej
Jadwiga Świeboda Marian Gąszcz
Kierownik Biura Rady Miejskiej
Rafał Kuba
Inspektor Biura Rady Miejskiej