Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

 

UCHWAŁA NR XLI/281/2009

Rady Miejskiej w Końskich

z dnia 29 czerwca 2009 r.

 

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze roku budżetowego.

 

            Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r.: Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r.: Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r.: Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005 r.: Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337; z 2007 r.: Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218; z 2008 r.: Nr 180, poz. 1111, Nr 223 poz. 1458; z 2009 r.: Nr 52 poz. 420) oraz art. 197 ust. 1 i art. 198 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r.: Nr 249, poz. 2140, Nr 169 poz. 1420; z 2006 r. Nr 45 poz. 319, Nr 104 poz. 708, Nr 187 poz. 1381, Nr 170 poz. 1217-1218, Nr 249 poz. 1832; z 2007 r.: Nr 82 poz. 560, Nr 88 poz. 587, Nr 115 poz. 791, Nr 140 poz. 984; z 2008 r. Nr 180 poz. 1112, Nr 209 poz. 1317, Nr 216 poz. 1370, Nr 227 poz. 1505, z 2009 r.: Nr 19 poz. 100) Rada Miejska w Końskich uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się formę i zakres informacji z wykonania budżetu gminy za I półrocze.

Informacje sporządza się w formie pisemnej, tabelarycznej i opisowej.

§ 2. Zakres informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze winien obejmować:

1.      Część tabelaryczną  zawierającą:

1)      zestawienie planowanych i zrealizowanych dochodów według źródeł i działów klasyfikacji budżetowej w podziałce na dochody bieżące i majątkowe,

2)      zestawienie planowanych i zrealizowanych wydatków budżetowych, w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

a)     wydatków bieżących, w tym w szczególności:

- wygrodzeń i pochodnych,

- dotacji,

- wydatków na obsługę długu,

- wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji

 

3)      zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami

4)      zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

5)      zestawienie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego,

6)      zestawienie planów przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych oraz dochodów i wydatków dochodów własnych

7)      zestawienie planowanych i zrealizowanych dotacji przedmiotowych,

8)      zestawienie planowanych i zrealizowanych dotacji podmiotowych

9)      zestawienie planowanych i zrealizowanych dotacji celowych na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych

10)  zestawienie planowanych i zrealizowanych przychodów i rozchodów budżetu

11)  zestawienie planowanych przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

2.      Część opisową zawierającą:

1)      omówienie dochodów z poszczególnych źródeł w ramach danych działów klasyfikacji budżetowej, z wyjaśnieniem istotnych różnic między planem i wykonaniem,

2)      omówienie wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach z wyjaśnieniem istotnych różnic między planem i wykonaniem, ze szczególnym uwzględnieniem grup wydatków bieżących oraz wydatków majątkowych

3)      kwoty zaciągniętych pożyczek i kredytów w I półroczu oraz stan zadłużenia,

4)      wykonanie kwoty deficytu lub nadwyżki budżetowej,

§ 3. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego gminnej instytucji kultury za I półrocze roku budżetowego winna obejmować zestawienie wykonania planów finansowych instytucji kultury w szczegółowości nie mniejszej niż w planach finansowych wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

  

                                                                                    Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                 Marian Gąszcz

 

   

 

U Z A S A D N I E N I E

Zgodnie z art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do dnia 31 sierpnia każdego roku informacje o przebiegu wykonania budżetu.

Zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy określa organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.

Mając na uwadze powyższe podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2009/07/21 11:21:52
Redaktor: Administrator