Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

PROTOKÓŁ NR XV/07

z sesji Rady Miejskiej w Końskich

odbytej w dniu 30 października 2007 r.

w siedzibie Miejsko - Gminnego Domu Kultury

w Końskich

 

 

W XV sesji Rady Miejskiej w Końskich wzięło udział 19 radnych na ogólną liczbę 21. Dwóch radnych nieobecnych – usprawiedliwionych.

W sesji wzięło udział 55 osób zaproszonych. Łącznie w obradach uczestniczyło 74 osoby.

Listy obecności radnych i zaproszonych gości zostają załączone do oryginału niniejszego protokołu i stanowią jego załączniki.

Obrady trwały od godziny 1000 do godziny 1420

 

 

Ad. pkt 1

 

XV sesję Rady Miejskiej w kadencji 2006 – 2010 otworzył radny Marian Gąszcz – Przewodniczący Rady Miejskiej w Końskich. Powitał przybyłych na obrady radnych Rady Miejskiej oraz gości.

 

Stwierdził, że w obradach bierze udział 19 radnych na ogólną liczbę 21, co zgodnie z ustawą czyni sesję zdolną do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

Ad. pkt 2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Rada Miejska protokół z poprzedniej sesji przyjmuje, ponieważ zgodnie z § 35 ust. 3 Regulaminu Rady nie zostały zgłoszone uwagi do tego protokołu.

 

 

Ad. pkt 3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że radni otrzymali projekt porządku obrad i nie zachodzi potrzeba jego odczytywania.

 

Przypominał, że zgodnie z art. 20 ust. 1 a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmianę w porządku obrad sesji bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

 

Zapoznał z wnioskiem Burmistrza Miasta i Gminy o wprowadzenie do porządku obrad projektów uchwał w sprawach:

1)         ustalenia liczby licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie miasta i gminy Końskie.

2)         przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment miasta Końskie w granicach ulic: Partyzantów, Sportowej po linię kolejową.

Zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie określenia zasad wydzierżawiania nieruchomości na okres dłuższy niż 3 lata. Przypomniał, że projekt tej uchwały był przedmiotem rozpatrzenia sesji czerwcowej na której przyjęto wniosek o powołaniu Zespołu Roboczego złożonego z radnych celem dopracowania zapisów w nim zawartych.

W/w projekty uchwał radni otrzymali przed sesją. Zostałyby one rozpatrzone w pkt. 8 ppkt c) - e) – wyjaśnił.

 

Wobec braku innych wniosków Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie w/w wnioski pod głosowanie.

 

Rada Miejska w obecności 19 radnych przy 19 głosach za (jednogłośnie) wnioski przyjęła.

 

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad wraz z wnioskami.

 

Rada Miejska w obecności 19 radnych przy 19 głosach za (jednogłośnie) porządek obrad przyjęła.

 

 

Porządek obrad

 

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich sesji

3.    Przyjęcie porządku obrad.

4.    Informacja o pracy Burmistrza Miasta i Gminy między sesjami.

5.    Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.

6.    Informacja o stanie ładu, bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Końskie.

7.    Wybory ławników do Sądu Okręgowego w Kielcach, ławników do Sądu Pracy Sądu Rejonowego w Końskich i ławników do Sądu Rejonowego w Końskich.

8.    Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

a) zmian w budżecie na 2007 r.,

b) zaliczenia dróg położonych na terenie miasta i gminy Końskie do kategorii dróg gminnych,

c) ustalenia liczby licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie miasta i gminy Końskie,

d) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment miasta Końskie w granicach ulic: Partyzantów, Sportowej po linię kolejową,

e) określenia zasad wydzierżawiania nieruchomości na okres dłuższy niż 3 lata.

9. Informacja o stanie przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

10. Rozpatrzenie protokołów z kontroli Komisji Rady Miejskiej.

11. Informacja nt. oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Rady Miejskiej w Końskich.

12. Informacje i komunikaty.

13. Zakończenie obrad XV sesji.

 

 

Ad. pkt 4

 

Burmistrz Miasta i Gminy - Pan Krzysztof Obratański Przedstawił informację o pracy Burmistrza w okresie między sesjami.

(Informacja ta została przedłożona na piśmie i stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:

 

Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.

 

 

Ad. pkt 5

 

Interpelacje i zapytania radnych wraz z udzielonymi odpowiedziami przez Burmistrza Miasta i Gminy

 

Przewodniczący obrad przypominał, że w myśl § 21 i § 22 Regulaminu Rady interpelacje składane są na piśmie, zaś zapytania mogą być składane na piśmie lub ustnie.

 

Radny Marian Gąszcz

1.      Stwierdził, że zachowanie Burmistrza wobec niego jest nie fair w sytuacji, gdy Burmistrza organizując spotkania z sołtysami, zebrania wiejskie na jego terenie nawet go o tym nie informuje.

 

Odp.

Stwierdził, że zebrania wiejskie organizuje wtedy, gdy są one związane z wyborami sołtysów. W pozostałych przypadkach najczęściej nie jest organizatorem zebrań, lecz tylko osobą zapraszaną.

 

  1. Zwrócił się o rozwiązanie problemu wałęsających się dzików wchodzących na posesje mieszkańców wsi Dziebałtów. 

 

Odp.

Problem dzikich zwierząt został zgłoszony do właściwego Koła Łowieckiego, do którego należy m.in. ochrona płodów rolnych, zasiewów oraz dbanie o to, aby dziki nie stwarzały problemów dla mieszkańców wsi.

 

Radny Zbigniew Hybik

  1. Zapytał, kiedy powstanie Rada Sportu.

 

Odp.

Podjęta na wrześniowej sesji uchwała dotyczyła stypendiów sportowych, dla których Rada Sportu jest elementem koniecznym. W tej chwili trwa oczekiwanie na uprawomocnienie tej uchwały. Uchwała ta jest prawem miejscowym i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym i ma wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Stwierdził, że sam osobiście zawiózł uchwałę w tej sprawie do Urzędu Wojewódzkiego i poprosił o nadanie jej klauzuli pilności. Natychmiast, kiedy to będzie możliwe wyda zarządzenie o trybie powołania i regulaminie pracy Rady Sportu w konsultacji z właściwą Komisją Rady Miejskiej i zainteresowanymi środowiskami.

 

Radny Piotr Słoka

 

  1. Zapytał, dlaczego w Gminie Końskie nie ma jeszcze powołanego Skarbnika i kiedy się to zmieni. W tej chwili jest jedynie p.o. Skarbnika.

 

 

Odp.

Jego zdaniem stanowisko Skarbnika jest tak ważne, że wymaga przyjrzenia się pracy tak, aby można było z całą pewnością zagłosować za powołaniem Skarbnika, ponieważ raz powołany urzędnik jest praktycznie jak pokazała historia nie odwoływalny.

 

  1. Zapytał, dlaczego Wydział UKO UMiG nie ma jeszcze naczelnika a jest tylko z-ca naczelnika, który formalnie pełni funkcję naczelnika i kiedy ta sytuacja się zmieni.

 

Odp.

Kształtowanie struktury Urzędu jest jego ustawową kompetencją. Obecna sytuacja w niczym nie ogranicza  uprawnień po. naczelnika oraz kompetencji jego pracowników.

 

  1. Zapytał czy Burmistrz zamierza w budżecie na 2008 rok  przeznaczyć dodatkowe środki finansowe na podwyższenie płac dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Końskich. Zapytał w jaki sposób zostały wykorzystane środki finansowe w wysokości 120 000 zł przeznaczone na zwiększenie Fundusz Płac w roku 2007 uchwalone przez Radę Miejską na ostatniej sesji.

 

Odp.

Sprawy płacowe nie są wyłącznie kwestią woli i chęci samego Burmistrza, dlatego, że urzędnicy są poddani rygorom ustawy o finansach publicznych i w związku z tym kształtowanie płac w sferze publicznej jest poddane nadzorowi. Minister Finansów ogłasza corocznie w rozporządzeniu wskaźnik waloryzacji przyjęty do waloryzacji płac i odstępstwa od niego mogą być tylko niewielkie. Przypomniał, że w związku z niewielką inflacją ten wskaźnik waloryzacji płac dla roku 2007 wynosi 1,9% a na przyszły rok wynosi 2,3%. Nie są to, więc wskaźniki oszałamiające Z pewnością niezbędny będzie wzrost Funduszu Płac związany nie tylko ze wzrostem wynagrodzeń, ale także z podnoszeniem kwalifikacji, z osiąganiem wyższych stopni w administracji publicznej oraz z koniecznością zatrudnienia dodatkowych pracowników ze względu na przygotowania inwestycyjne do Funduszu Spójności i pozostałych funduszy unijnych. Zaznaczył, że zwiększony w roku bieżącym Fundusz Płac zostanie do końca roku w całości wykorzystany.

 

  1. Zapytał czy Burmistrz zamierza zakupić w roku 2008 nowy samochód dla Straży Miejskiej.

 

Odp.

Zakup samochodu dla Straży Miejskiej planowany jest w roku bieżącym.

  1. Zapytał o wynik rozstrzygnięcia skargi Rady Miejskiej do Ministerstwa Edukacji w sprawie decyzji kuratora oświaty dotyczącej likwidacji szkół wiejskich oraz co dalej z tymi szkołami.

 

Odp.

Skarga Rady Miejskiej na Kuratora została przez MEN odrzucona.

 

  1. Zwrócił się o rozważenie możliwości przekazania drogi gminnej Stara Kuźnica – Piła Nadleśnictwu, która przebiega  przez Lasy Państwowe i jest wykorzystywana głównie przez Lasy Państwowe oraz przejęcia drogi na odcinku wsi Koczwara, która jest własnością Lasów Państwowych a użytkowana jest głównie przez mieszkańców Gminy.

 

Odp.

Jest zainteresowany oddaniem dróg gminnych wykorzystywanych wyłącznie przez Lasy Państwowe lub dokonaniem zamiany. 

 

  1. Zwrócił się o wymianę urządzeń do zabaw w Przedszkolu w Pomykowie, które są już mocno zużyte.  

 

Odp.

Wymianę urządzeń do zabaw w Przedszkolu w Pomykowie traktuje jako wniosek do budżetu na 2008 r.

 

Radny Krzysztof Jasiński

1. Zgłosił problem zmniejszonego bezpieczeństwa na ul. 3-go Maja w związku z remontem ul. Piłsudskiego i Warszawskiej. Zwrócił się o ustawienie znaku zakazu parkowania na ul. 3-go Maja. 

 

Odp.

Nie da się wyremontować dwóch głównych ulic miasta w sposób nie powodujący żadnej uciążliwości dla mieszkańców. Organizacja ruchu drogowego wydawana jest w tym przypadku decyzją Marszałka na wniosek wykonawcy w uzgodnieniu z inwestorem, czyli ze ŚZD. Obieg dokumentów i informacji jest tutaj   niestety troszkę prowadzony z dala od miasta Końskie.

 

2. Zwrócił się o dokonanie zmiany organizacji ruchu poprzez likwidację zakazu skrętu w lewo w ul. Miłą.

 

Odp.

W/w wniosek prześle do Wydziału Inwestycji, który zajmuje się sprawami dróg celem dokonania analizy.

 

 

3. Zwrócił się o interwencję w firmie PKS w związku z nie respektowaniem rozkładu jazdy (Końskie – Jeżów godz. 7.15).

 

Odp.

Zwróci się do PKS z zapytaniem o przyczynę wskazywanego stanu rzeczy.

 

4. Zapytał czy w związku z powstaniem nowego klubu sportowego „Sokół” wzrosną nakłady na sport czy też nie.

 

Odp.

Z jego wiedzy wynika, że powstanie klubu sportowego „Sokół” miało nie tyle związek z polityką, co z oceną sytuacji w samej piłce ręcznej. Głównymi inicjatorami powstania klubu byli rodzice dzieci i młodzieży ćwiczących w KSSPR, którzy znaleźli się w sytuacji jakby braku zainteresowania ze strony klubu. Jest kilkanaście bądź kilkadziesiąt osób w klubie, które mają wyrobione karty zawodnicze, ale nie mogą w klubie trenować. Zgadza się z opinią, że w Końskich powinien być jeden klub sportowy.

 

  1. Zapytał, jakie działania organizacyjne podejmie Burmistrz związane z przygotowaniem terenów pod inwestycje.

 

Odp.

Jest kilka firm, w tym zagranicznych zainteresowanych inwestowaniem w Końskich. Największy obszar przeznaczony pod inwestycje jest położony w terenie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obejmującym obszar od ul. Staszica na północ zamknięty drogą łączącą Proćwiń z Kornicą. W części stanowiącej dawny „Zamtal” jest ok. 10 ha gruntów Skarbu Państwa, które może zostać natychmiast przeznaczone pod inwestycje. Zarządcą dla tych terenów jest Starostwo Powiatowe w Końskich.  W obszarze objętym planem trwają intensywne wykupy gruntów. Zagospodarowanie terenów zdegradowanych także wiąże się z pozyskaniem nowych terenów pod inwestycje. Należy czynić starania, aby ofertę inwestycyjną poszerzać możliwie jak najbardziej.

 

Radny Stanisław Kosma

1.         Zapytał jak przebiegają przygotowania odnośnie obiektów sportowych tj. boisk piłkarskich: OSiR przy ul. Południowa, „Sokolnia” oraz przy ul. Sportowej.

 

Odp.

Stwierdził, że wymienione przez radnego Kosmę sportowe obiekty otwarte zostały zgłoszone w ramach fiszki projektowej do Regionalnego Programu Operacyjnego. Jednak po uzyskaniu informacji, że całościowy projekt może Gminie Końskie przepaść ze względu na wartość przygotowana została specyfikacja istotnych warunków zamówienia pod uzyskanie dokumentacji na przebudowę centrum sportowo-rekreacyjnego na ul. Południowej. W najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg  w tej sprawie.

 

 

2.         Zapytał jak wygląda sprawa realizacji uchwały Rady Miejskiej w sprawie stypendiów dla sportowców.

 

Odp. udzielona w odp. na interp. radnego Zbigniewa Hybika

 

 

Krzysztof Serafin

W związku z remontem sali konferencyjnej UMiG zapytał, komu i za ile  jest ona remontowana. Czy p. Tarnowskiemu czy też dla potrzeb UMiG skoro nieuregulowana jest sprawa własności budynku?

 

Odp.

Zespół pałacowo-parkowy jest na razie własnością Skarbu Państwa w użytkowaniu Gminy Końskie. Nie wiadomo ile potrwa postępowanie administracyjne wszczęte z roszczenia Tarnowskich. Niewiadomo czy nie nastąpi powrót do ustawy reprywatyzacyjnej, która rozwiązałaby problem z mocy ustawy. Przesądzanie dziś o tym, że Gmina będzie musiała opuścić zespół pałacowy na rzecz Tarnowskich wydaje się przedwczesne. Remont sali konieczny był ze względu na jej stan i zostanie zakończony prawdopodobnie do połowy listopada. Sala ta będzie jeszcze wiele lat użytkowana. Zwiększy się komfort pracy dla radnych, a ponadto sala będzie mogła być wykorzystywana do spraw szkoleniowych dzięki spełnieniu wymogów technicznych w wyniku przeprowadzonego remontu.  

 

 

Radny Marcin Latański

 

  1. Zapytał na jakim etapie są rozmowy z zarządem ul. Zastawnej w Modliszewicach odnośnie wprowadzenia uzgodnionych postulatów na spotkaniu mieszkańców z Burmistrzem.

 

Odp.

Główny zainteresowany ograniczeniem rozmiarów ul. Zastawnej p. Sobczyński wyraził zgodę na planowany przebieg drogi. Propozycje mieszkańców dotyczące organizacji ruchu drogowego wraz z wnioskiem Gminy Końskie popierającym stanowisko mieszkańców zostały przekazane do zarządcy drogi (Powiatowego Zarządu Dróg). Ma nadzieję, że odpowiedź PZD będzie pozytywna.

 

  1. Zapytał dlaczego nie skierowano wniosku o wszczęcie postępowania do Nadzoru Budowlanego w związku z samowolą budowlaną na ul. Zastawnej odnośnie funkcjonowania bazy transportowej.

 

Odp.

Odpowiedział, że nie zna szczegółowo w/w sprawy i udzieli odpowiedzi na piśmie.

 

 

Radna Ewa Swat

  1. Zapytała Burmistrza dlaczego na stronie internetowej UMiG nie ukazała się informacja dotycząca zadania „stypendia sportowe”. Jest już 30 października a tymczasem 31 października upływa termin składania wniosków w przedmiotowej sprawie. Zainteresowani nie mają ogólnego dostępu do formularza wniosku. Taka informacja powinna się znaleźć na stronie głównej UMiG.

 

Odp.

Stwierdził, że oczekuje, iż wnioski stypendialne zostaną złożone do 31 października br. klubów sportowych uprawnionych do składania wniosków nie jest aż tak dużo, żeby nie miały wiedzy na temat zakresu tej uchwały. Przypuszcza, że mają na tylu przyjaciół w Radzie iż ta uchwała jest powszechnie znana.

 

Radna Ewa Swat

Chodzi o to, że jest Biuletyn Informacji Publicznej i druk formularza zawierającego wniosek powinien znaleźć się na stronie internetowej, aby każde stowarzyszenie czy klub działający na terenie miasta mógł sobie ściągnąć i wypełnić formularz wniosku stypendialnego a następnie dostarczyć do UMiG.

 

Pan Dariusz Kowalczyk – Z-ca Burmistrza

Poinformował, że uchwała Rady Miejskiej dotycząca wniosków stypendialnych jest opublikowana w BIP-ie.

 

 

Wszystkie interpelacje i zapytania zostały złożone na piśmie stanowią załączniki niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił 10-minutową przerwę po zakończeniu której wznowił obrady.

 

 

Ad. pkt 6

 

Informacja o stanie ładu, bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Końskie

 

Komendant Powiatowy Policji w Końskich

Przedstawił informację o stanie ładu, bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Końskie.

(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Prokurator Rejonowy w Końskich

Przedstawił informację o stanie ładu, bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Końskie.

(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Prezes Sądu Rejonowego w Końskich

Przedstawiła informację o stanie ładu, bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Końskie.

(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Komendant Straży Miejskiej w Końskich

Przedstawił informację o stanie ładu, bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy Końskie.

(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:

 

Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.

 

 

Ad. pkt 7

 

Wybory ławników do Sądu Okręgowego w Kielcach, ławników do Sądu Pracy Sądu Rejonowego w Końskich i ławników do Sądu Rejonowego w Końskich

 

Radny Ernest Kruka – Przewodniczącego Zespołu ds. wyboru ławników przedstawił opinię nt. kandydatów na ławników. (Opinia ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Poinformował, że Komisje Rady wyraziły pozytywną opinię do projektu uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Kielcach, ławników do Sądu Pracy Sądu Rejonowego w Końskich i ławników do Sądu Rejonowego w Końskich. Ławników wybieramy w głosowaniu tajnym. Do przeprowadzenia tajnego głosowania zgodnie ze Statutem Gminy Rada powołuje 3 osobową Komisję Skrutacyjną. Zwrócił się o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.

 

Zgłoszono następujące kandydatury do Komisji Skrutacyjnej:

-          radna Regina Maciejczyk,

-          radny Zbigniew Kucharski

-          radna Krystyna Stolarska

 

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.

 

            Wobec braku innych zgłoszeń Przewodniczący Rady zamknął listę zgłoszeń i poddał pod głosowanie powołanie Komisji Skrutacyjnej w w/w składzie osobowym.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych, przy 16 głosach za (jednogłośnie) powołała Komisję Skrutacyjną.

 

Przewodniczący obrad – radny Marian Gąszcz

Poprosił o wybranie przez Komisję Skrutacyjną ze swojego grona przewodniczącego Komisji oraz przystąpienie do pracy. Następnie ogłosił 10-minutową przerwę w obradach.

Radna Regina Maciejczyk – Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przed rozdaniem kart do głosowania zapoznała z zasadami głosowania. Następnie przeprowadzone zostało tajne głosowanie polegające na tym, że radni po oddaniu głosu wrzucali karty do urny. Po zakończeniu głosowania Przewodniczący ogłosił 10-minutową przerwę w obradach celem przeliczenia głosów przez Komisję Skrutacyjną.

 

Po wznowieniu obrad Przewodniczący obrad poprosił Radną Reginę Maciejczyk – Przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie protokołu Komisji Skrutacyjnej z głosowania.

 

Radna Regina Maciejczyk – Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej

Przedstawiła protokół Komisji Skrutacyjnej z głosowania.

(Protokół z głosowania stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Kielcach, ławników do Sądu Pracy Sądu Rejonowego w Końskich i ławników do Sądu Rejonowego w Końskich i poddał go pod głosowanie.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 16 glosach za (jednogłośnie) powzięła

 

U C H W A Ł A  NR XV/97/2007

 

 stanowi integralną część niniejszego protokołu

 

Ad. pkt 8

 

Rozpatrzenie projektów uchwał

 

a)

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007 r. wraz z autopoprawką był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 16 glosach za (jednogłośnie) powzięła

 

                                         U C H W A Ł Ę  NR XV/98/2007

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

b)

Projekt uchwały w sprawie zaliczenia dróg położonych na terenie miasta i gminy Końskie do kategorii dróg gminnych był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 16 głosach za (jednogłośnie) powzięła

 

U C H W A Ł Ę  NR XV/99/2007

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

 

c)

Projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie miasta i gminy Końskie był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię. Projekt uchwały zgodnie z wymogami przepisów prawa został pozytywnie zaopiniowany przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Końskich – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 16 glosach za (jednogłośnie) powzięła

 

U C H W A Ł Ę  NR XV/100/2007

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

d)

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego fragment miasta Końskie w granicach ulic: Partyzantów, Sportowej po linię kolejową był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 16 głosach za (jednogłośnie) powzięła

 

U C H W A Ł Ę  NR XV/101/2007

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

e)

Projekt uchwały w sprawie określenia zasad wydzierżawiania nieruchomości na okres dłuższy niż 3 lata był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię.

 

Głos w dyskusji zabierali;

 

Burmistrz Miasta i Gminy

Zwrócił się o udostępnienie protokołu z posiedzenia Zespołu roboczego ds. przygotowania omawianego projektu uchwały. Uzasadnił to tym, że nie ma wiedzy o przesłankach, które wpłynęły na treść zapisów przedłożonego projektu uchwały.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Odpowiedział, że taki protokół zostanie Burmistrzowi przekazany po sesji.

 

Wobec braku innych uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 15 głosach za i 1 głosie wstrzymującym się powzięła

 

                                               U C H W A Ł Ę  NR XV/102/2007

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

 

Ad. pkt 9

 

Informacja o stanie przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego

 

Radny Zbigniew Hybik – Przewodniczący Zespołu Kontrolnego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki

Przedstawił informację o stanie przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego.

(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:

 

Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.

 

Ad. pkt 10

 

Rozpatrzenie protokołów z kontroli przeprowadzonych przez Komisje Rady Miejskiej

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Przypomniał, że na ostatniej sesji w dn. 28.09.2007 r. Rada Miejska przyjęła protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli skargi Pana Ryszarda Sroczyńskiego. Pan Sroczyński nie zgodził się z ustaleniami protokołu kontrolnego i skierował skargę na działalność Rady Miejskiej do Wojewody Świętokrzyskiego za pośrednictwem Przewodniczącego Rady. W skardze Pan Sroczyński zarzucił Radzie Miejskiej niewłaściwe wypełnienie ustawowych obowiązków w postaci skandalicznego, powierzchownego, niemerytorycznego a ponadto nieterminowego rozpatrzenia jego skargi. Wnosi o odrzucenie w całości protokołu Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej przyjętego w dniu 25.09.2007 r., spowodowanie przeprowadzenia ponownej właściwej merytorycznie kontroli bezprawnych działań Burmistrza objętych jego skargą z dnia 30.03.2007 r. Wojewoda Świętokrzyski pismem z dnia 25.10.2007 r. zwrócił skargę wskazując, iż nie jest uprawnionym do przyjmowania lub odrzucania protokołów Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący odczytał w/w pismo Wojewody, które stanowi załącznik niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Zgłosił wniosek o przekazanie sprawy Pana Sroczyńskiego Komisji Rewizyjnej do ponownego rozpatrzenia oraz o zobowiązanie Komisji Rewizyjnej do przygotowania projektu uchwały na najbliższą sesję Rady Miejskiej w tej sprawie.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie zgłoszony przez siebie wniosek.

 

Rada Miejska w obecności 16 radnych przy 16 głosach za (jednogłośnie) wniosek przyjęła.

 

Ad. pkt 11

 

Informacja nt. oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Rady Miejskiej w Końskich

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Przedstawił informację nt. oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Rady Miejskiej w Końskich

(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:

 

Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.

 

 

Ad. pkt 12

 

Informacje i komunikaty:

 

Radna Ewa Swat - Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej

I.

Zapoznała z pismem Wojewody Świętokrzyskiego z dn. 16.10.2007 znak: NK.III – 0553 – 97/07.

(Pismo Wojewody stanowi załącznik niniejszego protokołu).

Przewodniczący Rady skierował sprawę  do zbadania przez Komisję Rewizyjną celem przygotowania stosownych materiałów dla Rady Miejskiej na kolejną sesję.

 

II.

Zapoznała z pismem Pana Tadeusza Malinowskiego z dn. 4.10.2007 r.

(Pismo p. Malinowskiego stanowi załącznik niniejszego prototokołu).

Przewodniczący Rady skierował sprawę do Burmistrza celem rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi Radzie Miejskiej na piśmie oraz wnioskodawcom.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

III.

Zapoznała z pismem Prokuratury Rejonowej w Końskich z dnia 17.10.2007 r. znak: Ds. 48/07/D.

Przewodniczący Rady zaproponował przekazanie sprawy według właściwości Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie pismem o treści:

 

„W załączeniu przekazuje się według właściwości pismo znak: Ds. 48/07/D z dnia 17.10.2007 r. Prokuratury Rejonowej w Końskich w sprawie przeprowadzenia kontroli działalności sołtysa i zarządu wspólnoty wiejskiej wsi Wąsosz.

Zgodnie ze Statutem wspólnoty wiejskiej wsi Wąsosz uchwalonym w dniu 17 listopada 2004 r. a zatwierdzonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie organem kontrolnym zarządu wspólnoty jest komisja rewizyjna danej wspólnoty. Nadzór nad działalnością wspólnoty sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Końskie i na jego wniosek komisja rewizyjna wspólnoty ma obowiązek skontrolować działalność zarządu wspólnoty. Rada Miejska w świetle art. 18a ustawy o samorządzie gminnym nie ma umocowania prawnego do przeprowadzenia kontroli wspólnoty wiejskiej wsi Wąsosz”.

Pismo otrzyma do wiadomości Prokurator Rejonowy w Końskich - dodał.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Rada Miejska przyjęła jego propozycję.

 

Radna Ewa Swat - Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej

IV.

Zapoznała z pismem Forum Organizacji Pozarządowych z dn. 15.10.2007.

(W/w pismo stanowi załącznik niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Skierował w/w pismo do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki celem jego wykorzystania podczas rozpatrywania projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Końskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2008.

 

Radny Ernest Kruk - Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej

V.

Odczytał pismo Sołectw Sierosławice i Modliszewice

(W/w pismo stanowi załącznik niniejszego protokołu)

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Skierował w/w sprawę do Komisji  Prawa i Praworządności celem sprawdzenia zasadności podnoszonych spraw.

 

 

Ad. pkt 13

 

              Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował za uczestnictwo i ogłosił zamknięcie obrad XV sesji Rady Miejskiej w Końskich.

 

 

Protokółowali                                               Przewodniczący Rady Miejskiej

 

 Jadwiga Świeboda                                                     Marian Gąszcz

Kierownik Biura Rady Miejskiej

 

          Rafał  Kuba

Inspektor Biura Rady  Miejskiej                                                  

 

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2007/12/24 10:56:51
Redaktor: Administrator