Uchwała Nr XVII/134/2007
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 20 grudnia 2007 r.
w sprawie wyrażenia woli przystąpienia Gminy Końskie do realizacji
przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego
zadania „Kampania promocyjna Województwa Świętokrzyskiego”
w latach 2008-2010
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220; Nr 62, poz.558; Nr 113, poz.984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz.1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327; Nr 138, poz. 974; Nr 173, poz. 1218) uchwala co następuje:
§ 1
Wyraża się wolę przystąpienia Gminy Końskie do realizacji przez Regionalną Organizację Województwa Świętokrzyskiego zadania „Kampania promocyjna Województwa Świętokrzyskiego” w latach 2008 – 2010, którego skrótowy opis stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
§ 2
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Końskie do prowadzenia wszelkich działań związanych z pomocą Regionalnej Organizacji Turystycznej w opracowaniu zadania, złożeniu dokumentów aplikacyjnych w celu uzyskania dotacji na realizację zadania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego; działanie 2.3 Promocja gospodarcza i turystyczna regionu.
§ 3
W związku z potrzebą zabezpieczenia środków finansowych na udział własny w realizacji projektu wyraża się zgodę na podwyższenie składki członkowskiej Gminy Końskie w Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego w latach 2008-2010 o 1320 zł w skali roku.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marian Gąszcz
Uzasadnienie
Proponowany przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego projekt pn. „Kampania promocyjna Województwa Świętokrzyskiego” w latach 2008-2010 zakłada kompleksową promocję turystyczną regionu, poprawę jego wizerunku jako atrakcyjnego miejsca dla turystów. Zadanie ma charakter unikatowy w skali kraju, przewiduje wiele innowacyjnych rozwiązań. Jego realizacja pozwoli na znaczące zwiększenie atrakcyjności turystycznej Gminy Końskie oraz wzrost liczby turystów odwiedzających naszą Gminę. Wkład własny ze strony Gminy Końskie jest symboliczny biorąc pod uwagę korzyści, jakie z realizacji projektu osiągnie Gmina i podmioty działające na jej terenie.
Z uwagi na powyższe podjęcie stosownej uchwały jest celowe i uzasadnione.
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XVII/134/2007
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 20 grudnia 2007r.
Lp. |
Nazwa zadania |
Wartość ogółem w zł |
Udział własny |
Okres realizacji (lata realizacji) |
w zł |
w % |
1 |
Zadanie „Kampania promocyjna Województwa Świętokrzyskiego” |
7. 000.000,00 |
1. 050 000,00 |
15,00 |
2008 - 2010 |
1. Wnioskodawca - Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego (Zamawiający).
Projekt skupia wokół siebie partnerów wspierających realizację zamierzonych działań:
- Województwo Świętokrzyskie (Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego),
- samorządy (gminy i powiaty) będące członkami ROT,
- pozostali członkowie ROT
2. Cel projektu: wykreowanie marki regionu świętokrzyskiego oraz przeprowadzenie reklamowo – marketingowych mających na celu ugruntowanie korzystnego wizerunku regionu świętokrzyskiego, a także stworzenie systemu informacji turystycznej.
3. Produkty (instrumenty promocji) wstępnie* planowane w kampanii oraz ich koszty
Tabela nr 1
Lp. |
Działanie |
Skrócony opis |
Korzyści dla samorządu członka ROT |
Koszt
w tys zł
|
1. |
Portal turystyczny |
Portal składał będzie się ze strony głównej oraz 10- 14 portali lokalnych, którymi zarządzać będą administratorzy lokalni, członkowie ROT. Budowa portalu oparta będzie o bardzo nowoczesny system zarządzania treścią (CMS).
Portal cechował będzie się dużą przejrzystością i atrakcyjną szatą graficzną opartą na animacji Flash. Dodatkowo strona zostanie wzbogacona o elementy multimedialne: wirtualne wycieczki, trójwymiarowe fotografie, efekty dźwiękowe itp. W całości tłumaczona będzie na 4 języki obce
|
Promocja poprzez najskuteczniejsze obecnie w turystyce narzędzie (Internet). Dzięki czterojezykowej wersji - profesjonalna informacja o członku dostępna będzie dla turystów z całego świata.
|
260,00 |
2. |
Centrum IT w Kielcach oraz punkty it w regionie |
Centrum IT w Kielcach - nabycie przez ROT lokalu w centrum Kielc, powierzchnia 50 - 100 m,
wyposażenie w sprzęt biurowy i komputerowy z oprogramowaniem, wyposażenie biura w meble oraz wizualizacja i oznakowanie.
Planuje się, aby centrum pełniło funkcję informacji miejskiej i regionalnej.
Punkty IT – dofinansowanie
10- 14 punktów; wyposażenie w sprzęt biurowy i komputerowy z oprogramowaniem, wyposażenie biura w meble oraz wizualizacja i oznakowanie.
|
Możliwość przekazywania informacji o atrakcjach i ofercie turystycznej samorządu poprzez:
- profesjonalnie funkcjonujący, regionalny system IT,
- centrum IT w atrakcyjnym punkcie Kielc (np. ul. Sienkiewicza),
- punkty IT stworzone lub istniejące na terenie działania zainteresowanych samorządów |
878,00
|
3. |
Targi Turystyczne |
Planuje się udział w następujących imprezach krajowych: Warszawa (TT Warsaw, Lato), Katowice, Poznań, Łódź, Gdańsk, Kraków, Białystok). Powierzchnie wystawiennicze:10 -30 m. 2
Zagranicznych: w Berlinie, Moskwie, Londynie, Kijowie, Budapeszcie, Pradze. Ilość powierzchni stoiska jest zróżnicowana,:30 m2 w Berlinie, 20 m2 w Kijowie, pozostałe po 10 m. 2
|
Zwiększona ilość imprez targowych, większe powierzchnie, profesjonalnie przygotowane stoiska targowe.
Niższe koszty promocji na targach, zwłaszcza zagranicznych, gdzie ROT ma dofinansowanie z Polskiej Organizacji Turystycznej (od 25 do 50 %)
|
795,00
|
4. |
Wydawnictwa |
Wydane zostaną przewodniki, foldery, ulotki oraz albumy
Projektowane nakłady:
• Przewodniki 30.000
• Foldery 180.000
• Ulotki 300.000
• Albumy 10.000
Większość wydawnictw będzie wydana w min. 4 wersjach językowych.
Główny nacisk zostanie położony na wydawanie tzw. materiałów produktowych promujących określoną formę turystyki i istniejące pakiety i oferty turystyczne.
|
Zwiększone nakłady, wersje językowe oraz różnorodność publikacji.
Możliwość wpływu członków na teksty i prezentację swoich atrakcji i ofert
Pozyskanie przez członków części wytworzonego nakładu do własnej dyspozycji. |
1500,00 |
5. |
Imprezy promujące region
|
Stworzenie nowej cyklicznej, rozpoznawalnej w Polsce i Europie imprezy kulturalnej promującej region, a przede wszystkim Kielce
W ramach 3- dniowej imprezy odbywającej się głównie w Kielcach - koncerty gwiazd światowego formatu, wystawy pokazy i prezentacje, jarmark produktów lokalnych. Transmisja imprezy przez najatrakcyjniejsze stacje telewizyjne.
W ramach projekt przewiduje się zorganizowanie jednej edycji w 2010 r.
Wsparcie najatrakcyjniejszych wybranych imprez już istniejących
Udział regionu w trzech imprezach promocyjnych w kraju oraz w trzech imprezach za granicą na tzw .rynkach docelowych (np. kraj Warszawa, Śląsk, Kraków, zagranica- Moskwa, Berlin, Londyn)
|
Promocja w ramach nowej sztandarowej dla regionu imprezy, zorganizowanej w Kielcach
Wzmocnienie wybranych, istniejących już imprez turystycznych lub kulturalnych
Promocja poprzez imprezy promocyjne organizowane na najważniejszych rynkach krajowych i zagranicznych
|
1410,00
|
6. |
Prezentacja multimedialna na CD |
Wydane zostaną płyty CD promujące region oraz poszczególne produkty turystyczne adresowane do: amatorów turystyki aktywnej, kulturowej, pielgrzymkowej, uzdrowiskowej, wiejskiej, biznesowej oraz promujące turystykę dzieci i młodzieży. Powstanie także płyta ogólnie promująca region. Planujemy by powstało siedem rodzajów płyt, w 4 wersjach językowych, łączny nakład 100 000 egz.
|
Nowoczesna promocja oferty turystycznej członków poprzez prezentacje multimedialne na płytach CD.
Pozyskanie przez członków części nakładu |
350,00 |
7 |
Bank wizerunków |
Stworzony zostanie bank wizerunków regionu. Zdjęcia zostaną pozyskane w drodze:
- konkursów fotograficznych,
- zakupu od artystów fotografików,
- wykonania przez pracowników ROT (zakup profesjonalnego sprzętu).
Przewidujemy, iż ilość fotografii znajdującej się w banku wizerunków wyniesie około 2000 sztuk.
|
Część fotografii będzie mogła być bezpłatnie wykorzystana do celów promocyjnych przez członków |
70,00 |
8. |
Public relation |
W ramach kampanii planowane jest zorganizowanie 10 wizyt studyjnych tematycznych rocznie (po 5 wizyt w 2009 i 2010) dla dziennikarzy z prasy branżowej, jak również z prasy ogólnopolskiej. Planuje się również zaproszenie dziennikarzy zagranicznych (współpraca z POIT-ami).
|
Przy organizacji study – tour zostaną głównie uwzględnione atrakcje turystyczne zlokalizowane na obszarach powiatów, miast, gmin – członków ROTWŚ |
54,00 |
9. |
Reklama telewizyjna, prasowa |
Reklama telewizyjna:
Program o regionie świętokrzyskim nadawany w wybranej stacji, emisja: 2009, 2010
Spot reklamowy 30 sekundowy: emisja - 2009 oraz 2010,
Reklama prasowa:
a) wkładka do dziennika: turystyczna mapa regionu i poszczególnych atrakcji, kalendarz imprez kulturalnych i turystycznych, oferty członków, informacje praktyczne.
Zasięg dodatku: 16 województw,
emisja: wiosna 2009 i 2010 rok.
b) artykuły sponsorowane;
w mediach ogólnopolskich (dodatek turystyka), prasa kobieca, wydawnictwa branżowe
emisja; 2008, 2009, 2010
|
Polepszenie wizerunku całego regionu, informacja o największych atrakcjach
w reklamie telewizyjnej
Informacja o atrakcjach turystycznych oraz ofercie każdego z członków znajdzie się w reklamie prasowej. |
647,00 |
10. |
Reklama zewnętrzna |
Bilboardy usytuowane w centrach miast Polski. Zastosowane zostanie logo turystyczne , hasło promocyjne regionu świętokrzyskiego, adres strony internetowej www.swietokrzyskie.travel oraz intrygujące rozwiązania graficzne i tekstowe.
Ilość: 200 (po 100 w 2009 i 2010)
Wielkość bilbordów - tablice standardowe
Czas trwania - akcja bilbordowa będzie miała miejsce w latach 2009 i 2010 roku, czas trwania – jeden miesiąc, przed sezonem turystycznym
Dodatkowo region promowany będzie na tzw. city- light’ach (80 sztuk rocznie)
|
Polepszenie turystycznego wizerunku całego regionu, co znajdzie przełożenie w zwiększonych dochodach z turystyki. |
250,00 |
11. |
Badania wizerunkowe |
Badania „fokusowe” prowadzone w dwóch etapach:
A. Moduł „etap I - wizerunek” – 6 do 8 grup badawczych - po 3 lub 4 w dwóch wybranych miejscach Polski (np. Warszawa i Katowice. B. Moduł „etap I - wizerunek” plus etap II - kampania” jw.
|
Właściwe ukierunkowanie kampanii na rynki docelowe, gwarancja lepszej skuteczności podjętych działań. Poznanie opinii konsumentów na poziomie projektowania ułatwi wybór najlepszej idei, obniży koszty w przypadku podjęcia niespójnej z oczekiwaniami decyzji oraz pozwoli w pełni wykorzystać potencjał testowanych konceptów. Na etapie „po kampanii” pozwoli ocenić skuteczność zastosowanych technik.
|
49,00 |
12 |
Materiały reklamowe |
Zakup tzw „gadżetów świętokrzyskich” (parasole, długopisy, kalkulatory, kubki, T-shirty, torby, zegary, itp.) |
Cześć zakupionych materiałów promocyjnych zostanie przekazana członkom ROT |
37,00 |
Łącznie koszty działań promocyjnych |
6.300,00 |
*Rodzaj zastosowanych działań promocyjnych i kwoty przeznaczone na ich realizację będą przedmiotem analiz zespołów eksperckich i dyskusji członków ROT w trakcie debat roboczych. Ostateczne ustalenia rzeczowo- finansowe zapadną w terminie umożliwiającym złożenie dokumentów aplikacyjnych.
4. Realizacja projektu
Zakłada się, iż projekt będzie zrealizowany maksymalnie do 2010 roku, finansowanie projektu przez samorządy przewiduje się przez okres 3 lat (2008, 2009, 2010)
5. Wartość i finansowanie projektu
Całkowitą wartość projektu szacuje się na maksymalną kwotę 7.000.000,00 (siedem milionów złotych).
Zgodnie ze wstępnymi założeniami współfinansowania projektu, nakłady finansowe zostaną pokryte przez członków ROT w 15% i przez środki EFRR w 85%.
Finansowanie z EFRR - środki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego; działanie 2.3 Promocja gospodarcza i turystyczna regionu.
Wkład własny - zostanie zabezpieczony przez środki własne organizacji oraz samorządy, będące członkami ROT, w postaci podwyższonej składki członkowskiej w latach: 2008, 2009, 2010.
Wkład własny wyniesie 1.050,000,00 - co daje rocznie kwotę 350.000,00 PLN.
Planuje się pokrycie rocznego wkładu własnego (tj kwoty 350.000,00) z następujących źródeł;
Ø 77.900,00 - środki własne Regionalnej Organizacji Turystycznej
Ø 200.000,00 - dodatkowa kwota składki Samorządu Województwa
Ø 37.780,00 - dodatkowa kwota składki Miasta Kielce,
Ø 34.320,00 - dodatkowa kwota ze składek innych samorządów
Na całkowite koszty zadania ( 7.000.000,00 PLN) składają się :
Ø 6. 300.000,00 - (90%) koszty operacyjne działań (wg tabeli nr.1),
Ø 700.000,00 - (10%) koszty administracyjne (biuro projektu) oraz przygotowawcze (dokumenty aplikacyjne)
Dopuszcza się możliwość zmniejszenia całkowitej wartości projektu w przypadku:
- braku zainteresowania części członków przystąpieniem do projektu,
- zmniejszenia finansowania przez EFRR ,
- z innych istotnych powodów,
Dopuszcza się możliwość zwiększenia całkowitej wartości projektu w przypadku;
- zwiększenia się wkładu własnego z inicjatywy własnej członków ROT,
- poprzez pozyskanie nowych członków zainteresowanych realizacją projektu ,
- z innych istotnych powodów.
PROPONOWANA PRZEZ ZARZĄD ROT WŚ
WYSOKOŚĆ ROCZNEJ SKŁADKI CZŁONKOWSKIEJ
W LATACH 2008, 2009, 2010
DLA SAMORZĄDÓW |
Samorząd |
Roczna całkowita wysokość składki w latach: 2008,2009, 2010 |
Procentowy wzrost |
Dotychczasowa wysokość składki |
Dodatkowa
kwota
|
Samorząd Województwa Świętokrzyskiego |
295.000,00 |
210% |
95.000,00 |
200.000,00 |
Powiat Buski |
3.850,00 |
40% |
2.750,00 |
1.100,00 |
Powiat Jędrzejowski |
6.160,00 |
40% |
4.400,00 |
1.760,00 |
Powiat Kielecki |
6.160,00 |
40% |
4.400,00 |
1.760,00 |
Powiat Konecki |
6.160,00 |
40% |
4.400,00 |
1.760,00 |
Powiat Ostrowiecki |
6.160,00 |
40% |
4.400,00 |
1.760,00 |
Powiat Pińczowski |
3.850,00 |
40% |
2.750,00* |
1.100,00 |
Powiat Sandomierski |
3.850,00 |
40% |
2.750,00 |
1.100,00 |
Powiat Starachowicki |
6.160,00 |
40% |
4.400,00 |
1.760,00 |
Miasto Kielce |
52.080,00 |
264% |
14.300,00 |
37.780,00 |
Miasto Sandomierz |
5.390,00 |
40% |
3.850,00 |
1.540,00 |
Miasto i Gmina Busko Zdrój |
4.620,00 |
40% |
3.300,00 |
1.320,00 |
Miasto i Gmina Chęciny |
3.850,00 |
40% |
2.750,00 |
1.100,00 |
Miasto i Gmina Końskie |
4.620,00 |
40% |
3.300,00 |
1.320,00 |
Miasto i Gmina Pińczów |
3.850,00 |
40% |
2.750,00 |
1.100,00 |
Miasto i Gmina Zawichost |
3.850,00 |
40% |
2.750,00 |
1.100,00 |
Gmina Bieliny |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Miasto i Gmina Daleszyce |
3.850,00 |
40% |
2.750,00 |
1.100,00 |
Gmina Iwaniska |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Klimontów |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Łagów |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Łopuszno |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Miedziana Góra |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Mniów |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Nagłowice |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Nowa Słupia |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Nowy Korczyn |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Samborzec |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Sitkówka Nowiny |
4.620,00 |
40% |
3.300,00 |
1.320,00 |
Gmina Solec Zdrój |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Strawczyn |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Gmina Szydłów |
3.080,00 |
40% |
2.200,00 |
880,00 |
Łącznie z dodatkowych składek |
|
272.100,00 |
|
|