Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

PROTOKÓŁ NR XXII/08

z sesji Rady Miejskiej w Końskich

odbytej w dniu 17 czerwca 2008 r.

w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy

w Końskich

 

 

W XXII sesji Rady Miejskiej w Końskich wzięło udział 19 radnych na ogólną liczbę 21. Dwóch radnych nieobecnych – usprawiedliwionych.

W sesji wzięły udział 64 osoby zaproszone. Łącznie w obradach uczestniczyły  83 osoby.

Listy obecności radnych i zaproszonych gości zostają załączone do oryginału niniejszego protokołu i stanowią jego załączniki.

Obrady trwały od godziny 1000 do godziny 1500

 

 

Ad. pkt 1

 

XXII sesję Rady Miejskiej w kadencji 2006 – 2010 otworzył radny Marian Gąszcz – Przewodniczący Rady Miejskiej w Końskich. Powitał przybyłych na obrady radnych Rady Miejskiej oraz gości.

 

Stwierdził, że w obradach bierze udział 19 radnych na ogólną liczbę 21, co zgodnie z ustawą czyni sesję zdolną do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

 

Ad. pkt 2

 

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że Rada Miejska protokoły z poprzednich sesji tj. z dnia 29 kwietnia 2008 r. oraz z dnia 7 maja 2008 r. przyjmuje, ponieważ zgodnie z § 35 ust. 3 Regulaminu Rady nie zostały zgłoszone uwagi do tego protokołu.

 

 

Ad. pkt 3

 

Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że radni otrzymali projekt porządku obrad i nie zachodzi potrzeba jego odczytywania.

 

Przypominał, że zgodnie z art. 20 ust. 1 a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmianę w porządku obrad sesji bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.

 

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad.

 

Rada Miejska w obecności 19 radnych przy 19 głosach za (jednogłośnie) porządek obrad przyjęła.

 

 

Porządek obrad

 

1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2.    Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej sesji.

3.    Przyjęcie porządku obrad.

4.    Informacja o pracy Burmistrza Miasta i Gminy między sesjami.

5.    Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.

6.    Informacja o realizacji projektu p.n. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta i Gminy Końskie”.

7.    Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

a) zmieniająca uchwałę Nr XVII/138/2007 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie wzniesienia pomnika błogosławionego księdza Kazimierza Sykulskiego,

b) zmian w budżecie na 2008 r.,

c) zaliczenia drogi położonej na terenie miasta Końskie do kategorii dróg gminnych,

d) nieodpłatnego przejmowania nieruchomości z Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa – Agencji Nieruchomości Rolnych – Oddział Terenowy w Rzeszowie,

e) likwidacji Szkoły Podstawowej w Kornicy z siedzibą w Baryczy,

f) wezwania złożonego przez Pana Marka Czecha do usunięcia naruszenia interesu prawnego, spowodowanego podjęciem uchwały Nr XVIII/146/2008 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 25 lutego 2008 r. w sprawie zmian w regulaminie korzystania z terenów rekreacyjno - wypoczynkowych położonych w miejscowości Sielpia,

g) rozpatrzenia skargi Thorn Lighting Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu dotyczącej przetargu na: „Przetarg nieograniczony – Modernizacja oświetlenia drogowego na terenie Miasta i Gminy Końskie” ogłoszonego w BZP Nr 57872-2008 z dnia 20 marca 2008 r., 

8.    Rozpatrzenie protokołów z kontroli Komisji Rady Miejskiej.

9.    Informacje i komunikaty.

10.Zakończenie obrad XXII sesji.

 

Ad. pkt 4

 

Burmistrz Miasta i Gminy - Pan Krzysztof Obratański
Przedstawił informację o pracy Burmistrza w okresie między sesjami.

(Informacja ta została przedłożona na piśmie i stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Uwagi do przedstawionej informacji wnieśli:

 

Radny Marian Gąszcz

Stwierdził, że większość informacji podanych w wystąpieniu Burmistrza zostało już przekazane na poprzedniej sesji. W informacji powinny być podawane konkrety.

 

Radny Piotr Słoka

Zapytał co się dzieje z Przedszkolem Nr 2 w Końskich. Remont budynku prowadzony jest od podstaw. Biorąc pod uwagę zakres remontowy nie wie czy taniej nie byłoby rozebrać całkowicie budynku i postawić w jego miejsce nowego.

Poruszył sprawę konkursu na sale gimnastyczne na wsiach. Zwrócił się do Burmistrza o zawiadomienie go, gdy Gmina Końskie przystąpi do takiego konkursu.  

Z przedstawionej informacji wynika, że przetarg na modernizację oświetlenia wygrała jakaś firma za kwotę 1,5 mln zł. Nie wie czy starczy tych środków w budżecie.

Poruszył sprawę posterunku w Sielpi. Zapytał czy wykonuje to OSiR z własnych środków czy ze środków gminnych.

O ile dobrze zrozumiał to został już rozpisany przetarg na wykonanie sali gimnastycznej w SP Nr 1. Zapytał za jakie środki będzie ta sala wykonywana. Ta sala była chyba „podciągnięta” pod tą samą fiszkę co sale gimnastyczne na wsiach.

Poruszył sprawę stypendiów dla sportowców. Należy się cieszyć z sukcesów koneckich wychowanków. O ile pamięta to bracia Szymanowscy otrzymali ok. 800 zł. Jego zdaniem jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto, ponieważ rozdawanie po 400-800 zł każdemu sportowcowi jest pomyłką. Lepszym rozwiązaniem byłoby danie najwybitniejszym sportowcom konkretnych środków, aby mogli oni reprezentować Końskie na arenie krajowej czy międzynarodowej.

Odnosząc się do drugiego miejsca w rankingu „najtańszy urząd”, zauważył pozytywną sprawę – podniesiono środki na wynagrodzenia i jednocześnie Końskie awansowały w rankingu z 4 na 2 miejsce. Dobrze by było więc dać w przyszłym roku znów dodatkowe środki na administrację, to wówczas Końskie na pewno wskoczą w rankingu na 1 miejsce. Podkreślił, że Gmina Końskie ma naprawdę wykwalifikowaną kadrę, wydaje mu się jednak, że 1 osoba pracuje tutaj za 3 osoby, dlatego takie są wyniki oszczędności. Trzeba pochylić czoła tym ludziom, którzy „siedzą przy biurkach”, bo wiadomo, że nagrody dostają burmistrzowie.

 

Burmistrz Miasta i Gminy

Zakres remontu w Przedszkolu Nr 2 poprzedzony był analizą. Nie jest tak, że rzeczy, które były robione w poprzednich latach zostały przez to zmarnowane. Obecny zakres remontu jest rzeczywiście znaczny. Całkowite wyburzenie budynku i postawienie w jego miejscu zupełnie nowego, wiązałoby się z pewnym problemem, ponieważ trudno było w tej lokalizacji uzyskać pozwolenie budowlane. Jest to bowiem teren objęty roszczeniami rodziny Tarnowskich. Rezygnacja z szerokich prac remontowych oznaczałaby tak naprawdę zgodę na zamknięcie w krótkim czasie tego przedszkola ze względu na stan elementów konstrukcyjnych. Zgodnie z umową wykonawca odda przedszkole do użytku w terminie jaki pozwoli jego uruchomienie od 1 września br.

Co do sali gimnastycznej w SP Nr 1, to ogłoszony został przetarg na studium wykonalności. Jest to niezbędny dokument do zgłoszenia wniosku do Regionalnego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. W przypadku szkół wiejskich będą próby skorzystania z pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Zgodził się z tym, iż miejsce w omawianym rankingu jest zasługą pracowników. Pracownicy UMiG w Końskich pracują dużo i ciężko oraz wielokrotnie mogą mieć powody by uważać, że nie są odpowiednio doceniani. Przymierzając jednak wydatki na administrację w UMiG w Końskich do publicznych instytucji ościennych łatwo zauważyć, że UMiG w Końskich stara się nie wydawać pieniędzy nadmiernie na swoich pracowników. Uzyskana nagroda jest nagrodą czysto honorową. Gmina Końskie zaczynała od 4 miejsca w rankingu, teraz ma 2 a być może będzie miała 1. Analiza porównawcza płac stanowiących istotną część kosztów bieżących administracji w UMiG w Końskich oraz w innych koneckich urzędach pokazuje, że urzędnicy UMiG w Końskich nie mają specjalnych powodów do narzekań i że praca pozostaje mimo dużego obciążenia atrakcyjna. Świadczy o tym fakt, że do konkursu na wolne stanowiska urzędnicze startuje po 6-10 osób z pełną świadomością jaka to praca i jakie wynagrodzenie. W Gminie Końskie z rok 2007 udział wydatków bieżących na administrację przekraczał nieco ponad 6%  a średnia dla tego typu gmin wynosi 9%. 1% wydatków gminy na rok 2008 stanowi 800 tys. zł W związku z tym, by można by było uzyskać średnią krajową, to należałoby wydać ok. 2,5 mln zł więcej na administrację. Ile jednak dróg, chodników i wodociągów czeka na wykonanie – postawił pytanie.

 

Radny Andrzej Kosierkiewicz

W informacji między sesjami nie padło nic na temat dokumentacji na pozostałą część kanalizacji ulicy Ogrodowej, Rzecznej i Działkowej. Zapytał kiedy została rozpoczęta i kiedy zostanie zakończona.  

 

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy

Kanalizacja na drugiej części osiedla Browary jest przygotowywana w ramach programu uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej w mieście i gminie Końskie. Obecnie trwają postępowania przy dokumentacjach.

 

Wobec braku innych uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:

 

Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.

 

 

Ad. pkt 5

 

Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący obrad przypominał, że w myśl § 21 i § 22 Regulaminu Rady interpelacje składane są na piśmie, zaś zapytania mogą być składane na piśmie lub ustnie.

 

Radny Zbigniew Hybik

Zapytał co z zagospodarowaniem pomieszczeń socjalnych w budynku przy ul. 1 Maja na mieszkania socjalne. W budynku tym planowane są 2 duże pomieszczenia z przeznaczeniem na świetlice. Zapytał czy tych pomieszczeń nie można byłoby również zaadoptować na mieszkania.

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

W tej chwili do zakończenia umowy nie ma możliwości zmiany przeznaczenia świetlic. Jest to natomiast postulat godny zastanowienia na przyszłość. Wskazywane pomieszczenia mają po ok. 60 m2 powierzchni i z tych świetlic mogłyby powstać 4 mieszkania. Należy to przeanalizować. 

 

 

Radna Barbara Zielińska

Zapytała czy Zarząd Powiatu udostępnił Gminie Końskie wieloletni plan budowy i modernizacji dróg o który Gmina wystąpiła oraz jakie działania zostaną podjęte w sprawie przebudowy i modernizacji dróg np. ul. Południowej. 

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Poinformował, że w ubiegłym roku zwrócił się do Zarządu Powiatu wymieniając wszystkie drogi powiatowe co do których radni RM, sołtysi, przedstawiciele samorządów osiedlowych zwracali uwagę, iż wymagają one pilnego remontu. Przysyłając te wnioski zadeklarował w imieniu Gminy współpracę i prosząc przy tym o przedstawienie jakiegoś programu remontu czy naprawy dróg. Gmina deklarując chęć współpracy miała prawo oczekiwać również kroku z drugiej strony. Stwierdził, że w roku bieżącym ponowił pismo, bo na poprzednio przesłane nie otrzymał odpowiedzi. Gmina Końskie nie wie czy Powiat ma harmonogram, plan remontu dróg powiatowych i czy będzie zainteresowany wsparciem ze strony Gminy Końskie, a jeżeli tak to na jakie drogi. Są indywidualne wnioski dotyczące konkretnych dróg i zamierzeń na które Gmina indywidualnie odpowiada. Taki indywidualny wniosek dotyczył współpracy przy budowie chodników przy ul. Browarnej oraz udziału w przebudowie ul. Południowej. Na te obydwa postulaty Gmina Końskie odpowiedziała pozytywnie. Jeżeli chodzi o inne drogi powiatowe, to nie ma takiej wiedzy.

 

 

Radna Ewa Swat

1.          Zwróciła się o podanie zakresu inwestycji Gminy w Przedszkolu Samorządowym Nr 2 w skali porównawczej do Przedszkoli Nr 1, 3, 4, 5 i 7.

2.          Zakupy w ramach inwestycji Gminy w PS Nr 2 (patelnia elektryczna, kuchnia, wyposażenie kuchni i zaplecza) – wyposażenie gabinetu dyrektora (internet, laptop, ksero itp.). Zapytała jak się to ma w skali porównawczej i ile pieniędzy przeznaczone jest na wyposażenie w innych koneckich przedszkolach.

3.          Zapytała ile lat był remontowany dach w PS Nr 2. Dziś z przedszkola został tylko „szkielet” - dodała. Rozrzutność gospodarzy lub dyrektora placówki czy zmienność zamierzeń inwestycyjnych, pieniędzy Gminy i podatników.

4.          Zwróciła się o przedstawienie skali porównawczej wydatków w PS Nr 2 i w pozostałych przedszkolach z uwzględnieniem remontów rocznych, zabawek, wyposażenia placówek.

5.          Złożyła zapytanie dotyczące organizacji pracy w PS Nr 2 od czerwca 2008 r. do końca inwestycji. Zapytała ile dzieci chodzi do PS Nr 1 w Końskich, ilu pracuje nauczycieli i pracowników administracyjno – obsługowych, na jakich zasadach funkcjonuje PS Nr 2 w PS Nr 1 w Końskich (zgodność z przepisami prawa oświatowego, aneks do regulaminu organizacyjnego, Kuratorium Oświaty), jak zostali urlopowani nauczyciele i pracownicy PS Nr 2 i dlaczego nie wykorzystani są w czasie dyżurów wakacyjnych.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy na zapyt. 1-5

Trudno jest mówić o porównaniu zakresów remontów w przedszkolach bez odniesienia się do istniejących potrzeb. W szkołach i przedszkolach na remonty bieżące wydaje się rocznie ok. 500 tys. zł. Są to remonty poprawiające standard, czasem jednak są to inwestycje o charakterze kompleksowym przekraczającym zakres zwykłego remontu.

Jeżeli chodzi o zakupy bieżącego wyposażenia, to znajduje się to w gestii dyrektorów szkół i przedszkoli posiadających własne budżety. Budżety te są wprawdzie obsługiwane przez ZOPO, ale odpowiedzialność i dyspozycja znajduje się w rękach dyrektorów. To nie jest tak, że aby przedszkole mogło sobie kupić komputer to potrzebna jest specjalna dyspozycja Burmistrza.

 

Naczelnik Wydziału Edukacji – Pani Krystyna Milczarek

Każda placówka otrzymuje swój własny budżet, w tym na wyposażenie. Kwoty przeznaczone na wyposażenie PS Nr 2 w stosunku do innych nie różnią się a wręcz przeciwnie z zestawień wynika, że PS Nr 2 miało tą kwotę o wiele niższą od innych placówek. Jeśli chodzi o cenę 1 szt. laptopa, to nie różni się ona specjalnie od ceny komputera stacjonarnego. Poza tym laptop pozwala dyrektorowi na wykonywanie części pracy w domu. Dyrektorzy wszystkich szkół mają laptopy zakupione ze środków gminnych. PS Nr 2 zakupiło sobie laptop w roku ubiegłym dysponując takimi samymi środkami jak inne przedszkola. PS Nr 4 zdecydowało się na komputer stacjonarny. Dyrektorki PS Nr 2 i 4 zostały wyróżnione z tytułu utworzenia stron internetowych PS z prawdziwego zdarzenia. Zakup kserokopiarki do PS Nr 2 został ufundowany przez rodziców. Dodatkowo dyrektor pozyskał pieniądze od sponsorów, które zostały przeznaczone na sprzęt nagłaśniający. Zakup wyposażenia kuchni składa się na wyposażenie standardowe. Wynika to z zaleceń Sanepidu. Przebudowa PS Nr 2 była niezbędna. Jeżeli chodzi o organizację pracy, to jest to sytuacja wyjątkowa ze względu na remont PS Nr 2. Był zbyt krótki okres czasu, aby zmieniać całkowicie organizację pracy innego przedszkola i włączać dzieci na okres niespełna 30 dni do nowego przedszkola. Sytuacja wygląda w ten sposób, że PS Nr 2 korzysta z pomieszczeń PS Nr 1.

 

6.          Zapytała jak wygląda sprawa parkingu przy ul. Warszawskiej.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Na przyszły tydzień planowane jest kolejne spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami bloku przy ul. Warszawskiej 30 w sprawie wskazywanego parkingu. Parking ten w wersji makro został zaprojektowany dla 190 miejsc postojowych. Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji zaprosił na spotkanie mieszkańców tzw. „kowentowskiego bloku” i usłyszał, że mieszkańcy takiego parkingu sobie nie życzą. Na spotkaniu obecny był projektant i wspólnie z nim dokonano ograniczenia zakresu inwestycji. Generalnie jest możliwe bez większych problemów prawnych i technicznych zaprojektowanie i wybudowanie parkingu na ok. 90 miejsc postojowych z odsunięciem się od granicy wskazywanego bloku w najwęższym miejscu o 45 metrów a w najszerszym o 55 metrów. Na planowane z mieszkańcami spotkanie zaproszono również przedstawicieli KSM.

 

Radny Krzysztof Jasiński

  1. Na ul. Piłsudskiego na wysokości przejścia dla pieszych koło „Bajki” woda po opadach deszczu uniemożliwia przejście na drugą stronę ulicy.

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

System kanalizacji deszczowej na ul. Piłsudskiego rzeczywiście wygląda dosyć podejrzanie. W ubiegłym roku ul. Piłsudskiego w centralnej części była kompletnie przebudowana wraz z modernizacją części kanalizacji deszczowej. Prawdopodobnie wykonawcy nie do końca starannie usunęli to, co mogło się dostać do kanalizacji deszczowej przez studzienki. Cała inwestycja jest jeszcze na gwarancji i usterkę należy zgłosić do wykonawcy.

 

  1. Zwrócił się o prawne usankcjonowanie potocznej nazwy ul. Bugaj.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Nazwa ul. Bugaj ma charakter potoczny oraz historyczny. Nie wie czy istnieje potrzeba jej prawnego usankcjonowania. Zmiana taka oznaczałaby u mieszkańców wymianę dokumentów. Nazwa ulicy jest zwyczajowa, konecczanie ją znają, identyfikują. 

 

  1. Poruszył sprawę nagród dla zawodników KSSPR Końskie za zdobycie Mistrzostwa Polski.

 

  1. PKS Końskie -  zapytał dlaczego cena biletu na trasie Końskie – Łódź wynosi 18 zł i nie ma biletów ulgowych.

 

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Sprawa zostanie przekazana do PKS-u.

 

  1. Zapytał dlaczego na sztucznej nawierzchni boiska przy ul. Warszawskiej jest wysypana ziemia.

 

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Piasek kwarcowy jest elementem technologicznym boiska. Sama sztuczna trawa nie jest ani przyklejana ani mocowana do podłoża. Jest natomiast obciążana piaskiem, który zapewnia jednocześnie, iż trawa ustawia się w pozycji pionowej.

 

  1. Poruszył sprawę stypendiów sportowych.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Stypendia są usankcjonowaniem bezprawia jakie było do tej pory w sporcie. Radni w większości zagłosowali za systemem stypendialnym. Jest to dopiero pierwszy rok obowiązywania uchwały i ujawnione niedoskonałości będzie można poprawić. Najważniejsze, że istnieje już system, który jest zgodny z prawem i stanowi o możliwości udzielenia pomocy sportowcom, którzy reprezentują miasto i gminę Końskie. Jest tylko problem zróżnicowania wysokości stypendiów. Uchwała określa tylko dolną i górną granicę wysokości stypendium. Decydujący głos ma Rada Sportu skupiająca fachowców. 

 

Radny Piotr Słoka

1.         Zwrócił się o wyjaśnienie na piśmie powodów przeniesienia środków finansowych z inwestycji o nazwie „Wodociąg dla wsi Piekło – Niebo”. Zapytał na jakim etapie jest ta inwestycja, jaką kwotę wydatkowano do dnia 17.06.2008 r. oraz co z tego zadania zostanie wykonane w roku bieżącym.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Przeniesienie w ramach wydatków wieloletnich części pieniędzy na to zadanie nie zostało jeszcze dokonane. Znalazło się dopiero w projekcie uchwały przedłożonym na dzisiejszą sesję. Decyzja należy do radnych.

 

2.         Zapytał na jakim etapie realizacji znajduje się zadanie pn. „Wodociąg dla wsi Paruchy – Baczyna, ile wydatkowano środków na dzień 17.06.2008 r. oraz czy zadanie zostanie wykonane w roku bieżącym.

3.         Zapytał na jakim etapie realizacji znajduje się zadanie pn. „Przebudowa ul. Folwarcznej, Źródlanej i Kościeliskiej”, jaką kwotę na ten cel wydatkowano w roku bieżącym oraz czy zadanie zostanie wykonane w całości w 2008 r.

4.         Zapytał dlaczego nie wykonano jego poprzedniej interpelacji dotyczącej naprawy nawierzchni dróg nieasfaltowych na wsiach. Przypomniał, że zgodnie z otrzymaną na piśmie odpowiedzią na zgłoszoną interpelację - drogi miały być wykonane do końca miesiąca maja.

5.         Zapytał na jakim etapie jest realizacja zadania inwestycyjnego „Budowa drogi Fidor – Stara Kuźnica”. Zapytał czy Gmina Końskie otrzymała na ten cel środki z zewnątrz, jakie środki zostały wydatkowane w ramach środków własnych w roku 2008 oraz czy zadanie zostanie w pełni zrealizowane w roku 2008.

6.         Zapytał kiedy zostanie wykonany przystanek w Gracuchu.

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Przystanek w Gracuchu był wytypowany do wykonania 2 lata temu. Był jednak problem z jego lokalizacją. Na jego umieszczenie w miejscu starego przystanku sąsiedzi nie wyrazili zgody. W porozumieniu z rada sołecką wytypowane zostało nowe miejsce w który przystanek zostanie postawiony przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. 

Wyraził podziękowanie za naprawę uszkodzonego chodnika w miejscowości Piła.

 

Radny Marian Gąszcz

1.       Poruszył sprawę budowy dodatkowych przyłączy wodociągowych dla wsi Brody i Wincentów. Zapytał kiedy zostanie rozpoczęta oraz zakończona budowa tych przyłączy. Zadanie to powinno zostać wykonane do końca czerwca br., ponieważ zostało przeniesione ze środków nie wygasających.

Odp. Prezes PWiK – Pan Tomasz Szatkowski

Przetarg na budowę dodatkowych przyłączy wodociągowych powinien odbyć się do końca czerwca.

 

2.       Zapytał kiedy nastąpi całkowite rozliczenie wykonanych dodatkowych przyłączy dla wsi Stary i Nowy Dziebałtów oraz Stary i Nowy Sokołów.

 

 

Odp. Prezes PWiK – Pan Tomasz Szatkowski

Rozliczenia za wodę oraz za budowę przyłączy stanowią dwa różne rozliczenia.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Podstawą rozliczenia budowy przyłączy będzie rozstrzygnięcie przetargu na budowę dodatkowych przyłączy. Chodzi o to, aby cena za przyłącze była dla wszystkich jednakowa. Jest sporo problemów natury prawnej dotyczących przeniesień środków, sposobu ich wykorzystania między Gminą a PWiK, które mają wpływ na podejmowanie decyzji rozstrzygających. 

 

Radny Ernest Kruk

1.      Zapytał kto wysypał piasek na boisku przy ul. Warszawskiej skoro umowa z wykonawcą została zerwana.

 

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Gmina skierowała do wykonawcy pismo rozwiązując umowę na wykonanie ww. zadania. Powołana zostanie komisja inwentaryzacyjna. Wie, że wykonawca podejmuje tam działania, które w jego mniemaniu mają zwiększyć wartość robót do odbioru. Nie są to rzeczy odebrane, natomiast komisja będzie oczywiście to wnikliwie badać i te rzeczy, które są  wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną może zakwalifikować do rzeczy wykonanych. Wszystkim zależało, aby to boisko powstało możliwie jak najszybciej. 

 

  1. Zapytał czym było uzasadnione wykonanie parkingu przy ul. Piłsudskiego w technologii granitowej.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Wskazywany parking wykonany został w standardzie opisanym w programie ochrony zabytków i programie zawartym w uchwale o parku kulturowym. 

 

  1. Zapytał co zrobiono, aby referendum śmieciowe zostało wprowadzone w życie oraz czy został zakupiony program komputerowy do tego celu.

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Obecnie Gmina znajduje się na ostatnim etapie przygotowań do wprowadzenia programu powszechnego odbioru śmieci. W uzgodnieniu z sołtysami PGK rozwiezie do wsi kontenery, które pozwolą na oczyszczenie wsi przed wejściem w życie powszechnego systemu odbioru odpadów. Rozpisany został przetarg na zakup 44 kompletów do selektywnej zbiórki odpadów tam, gdzie są wskazania ZGM, KSM bądź wniosek samorządów osiedlowych lub rad sołeckich. Przetarg obejmuje również zakup 6 tys. wieszaków na posesje indywidualne  

 

  1. Zapytał kiedy się zakończy modernizacja oświetlenia w Gminie Końskie.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Zakończenie modernizacji oświetlenia będzie możliwe wtedy kiedy się je rozpocznie modernizować. Niestety ostateczne rozstrzygnięcie przetargu jeszcze trochę potrwa, bo sprawa zapewne wróci do Urzędu Zamówień Publicznych w Warszawie gdzie nastąpi rozstrzygnięcie. Możliwy jest także wariant w którym ostatni przetarg zostanie unieważniony i trzeba będzie rozpisać nowy. W związku z tym, że UZP rozstrzygał już w tej sprawie, to ma nadzieję, iż sprawa zakończy się pozytywnie dla Gminy Końskie. 

 

  1. Zapytał czy są przewidziane do wykonania parkingi obok budowanego boiska sportowego na Sokolni.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Boisko przy Sokolni nie przewiduje budowy parkingu m.in. ze względu na szczupłość terenu, który jest mocno ograniczony po wydzieleniu i sprzedaży działki przez Starostwo Powiatowe w Końskich. Samo boisko przeznaczone jest przede wszystkim dla mieszkańców osiedla „Polna” i okolic. Będą tam przewidziane pewne miejsca postojowe, ale nie będzie to klasyczny parking spełniający wszystkie standardy. 

 

Radny Mariusz Czarnecki

1.      Zapytał czy Urząd Miasta i Gminy Końskie może zamienić tymczasowy lokal mieszkalny p. Marii Szydłowskiej przy ul. Warszawskiej 4/2 na inny lokal o lepszym standardzie. Pani Szydlowska zajmuje lokal mieszkalny o trudnych warunkach higieniczno-sanitarnych, lokalizacyjnych i sąsiedzkich.

 

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

W przypadku lokatorów, którzy mają prawo do najmu lokalu mieszkalnego należącego do Gminy Końskie taka zamiana jest możliwa, ale trzeba wcześniej znaleźć chętnego do zamiany.

 

  1. Zapytał jakie skuteczne mechanizmy można wkomponować do systemu śmieciowego celem zwiększenia segregacji odpadów i osiągnąć zalecenia UE – 20%.
  2. Zapytał czy kontenery na śmieci, które są planowane do rozstawienia na terenach wiejskich przez UMiG do bezpłatnego wykorzystania przed systemem „śmieciowym’, zostaną sprawiedliwie rozstawione również na terenie miasta na osiedlach domków jednorodzinnych.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy na zap. Nr 2 i 3

Program komputerowy został już zakupiony a pracownicy do jego obsługi przeszkoleni. Obecnie trwa dopinanie bazy danych, która powstała ze scalenia trzech baz danych. Baza ta będzie oczywiście weryfikowana przez pracowników oraz poprzez współpracę z sołtysami. Główną część tej bazy danych stanowi ewidencja ludnościowa. Sam system w pełni ruszy kiedy zostaną rozwiezione wszystkie elementy segregacji. 

Istotą tego systemu jest nie tylko jego powszechność, ale także powszechność systemu segregacji. Tym co w tej chwili Gminę w znacznym stopniu obciąża jest opłata środowiskowa. Jeżeli zwiększy się ilości śmieci segregowanych to opłata środowiskowa będzie automatycznie mniejsza. Najlepszą motywacją do segregacji jest czynnik ekonomiczny. Planowana jest również wielka akcja edukacyjna. Dobrze by było, aby każda szkoła miała zainstalowany system segregacji.

Objęcie kontenerowym systemem obioru śmieci na osiedlach jednorodzinnych do tej pory nie było stosowane w przekonaniu, że posesje w mieście są na ogół mniejsze niż wiejskie i nadal nie jest to przewidziane. 

 

Radny Leszek Stanek

  1. Zapytał czy w związku z zdobyciem przez młodzików KSSPR Końskie Pucharu Polski Burmistrz planuje jakieś wynagrodzenie indywidualne dla tych zawodników za osiągnięty sukces.

 

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Na razie system prawny nie pozwala fundować indywidualnych nagród poza stypendiami. Być może jednak pod koniec roku w ramach funduszu przeznaczonego na stypendia wyodrębnione zostaną nagrody dla indywidualnie wyróżniających się sportowców. W ramach promocji Gmina Końskie sfinansowała organizację finału Pucharu Polski Młodzików w piłkę ręczną.

 

  1. Zapytał ile na dzień dzisiejszy Burmistrz wydał pieniędzy z wydatków niewygasających i na jaki cel planowane są do wydania niewykorzystane środki.

Odp. Burmistrz Miasta i Gminy

Odpowiedział, że jeżeli chodzi o stan środków nie wygasających to niedługo wszystko się wyjaśni. Po dniu 30 czerwca środki z wydatków nie wygasających, które nie zostaną wydane wrócą jako dochody budżetu i trzeba je będzie zapisać  na te cele na jakie były przeznaczone. W związku z tym, że większość tych środków ma imienne tytuły na jakie zadanie zostały zlecone, to brak takiego przeniesienia oznaczałby lukę. Gmina ma podpisane umowy, zawarte zobowiązania a nie byłoby pieniędzy na ich zapłatę.

 

Uwagi do udzielonych odpowiedzi zgłosili:

 

Radny Marian Gąszcz

Zwrócił uwagę, że Pani Krystyna Milczarek – Naczelnik Wydziału Edukacji w swojej wypowiedzi stwierdziła, że dyrektorzy wynoszą sprzęt służbowy do domu. Jest to niezgodne z prawem dodał. 

 

Naczelnik Wydziału Edukacji – Pani Krystyna Milczarek

Czasem po prostu wybierane jest mniejsze zło. Biorąc pod uwagę funkcjonowanie placówek szkolnych, zakres obowiązków oraz czas jaki trzeba poświęcić młodzieży i rodzicom nie da się dokumentacji szkolnej w całości wykonać w pracy. Zdarzało się, że trzeba było zabrać laptop do domu, by wykonać masę pracy. Uważa, że nie jest to aż takie przestępstwo jeżeli sprzęt zostanie użyty w dobrym celu. Nie można się czepiać aż takich szczegółów, bo to jest śmieszne.

 

Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy – Pan Dariusz Kowalczyk

Zaapelował, aby jego również ukarać, bo często wynosi sprzęt służbowy do domu. Być może dzięki temu funkcjonuje strona internetowa UMiG, powstały foldery, publikacje, grafika na referendum.

 

Burmistrz Miasta i Gminy

Nie wie skąd wrażenie, że sprzęt służbowy może być wyłącznie „pod kluczem” w urzędzie, jeżeli jest oferowany z odpowiedzialnością dla konkretnego pracownika i jeżeli ubezpieczenie sprzętu przenośnego obejmuje również to, co się z nim dzieje poza samym urzędem. Z racji naturalnych laptop to taki sprzęt, którego używa się również poza miejscem pracy i poza standardowym czasem pracy.

Wpływ remontu przedszkola na jego pracę starano się ograniczyć do minimum. Nie było możliwości technicznych, aby remont wykonać wyłącznie w trakcie wakacji. W związku z tym, że remont nie oznacza ani likwidacji przedszkola ani zawieszenia jego działalności, nie było więc potrzeby wprowadzenia zmiany do arkusza organizacyjnego, a tym samym do konsultowania tego z kuratorem.

Poinformował, że zdecydował się na to, aby interpelacje radnych oraz odpowiedzi na nie były umieszczanie na stronie BIP.

 

Wszystkie interpelacje i zapytania zostały złożone na piśmie i stanowią załączniki niniejszego protokołu.

 

Potrzebę uzyskania odpowiedzi na piśmie zgłosili radni: Piotr Słoka, Ewa Swat, Leszek Stanek, Mariusz Czarnecki, Marian Gąszcz, Krzysztof Jasiński.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Rada Miejska otrzymane odpowiedzi przyjęła do wiadomości.

 

 

Ad. pkt 6

 

Informacja o realizacji projektu p.n. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta i Gminy Końskie”

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Przypomniał, że ww. informację Burmistrza radni otrzymali na piśmie. W związku z tym nie zachodzi potrzeba jej przedstawiania. Dodał, że Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów na posiedzeniu w dniu 13 czerwca br.  przyjęła tę informację.

(Informacja ta stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Uwagi zgłosili:

 

Radny Piotr Słoka

Zapytał czy Gmina podoła wykonaniu 120 przyłączy na km oraz jak wygląda sprawa wszczęcia postępowania w Rogowie w trybie spec ustawy w zakresie budowy dróg.

Zapytał czy został złożony wniosek aplikacyjny do Funduszu Spójności o jakim mowa na ostatniej stronie przedstawionej informacji.

Zapytał czy zapis zawarty w informacji, iż odciążenie budżetu gminy od wydatków inwestycyjnych w zakresie urządzeń wodnych i ściekowych umożliwi szybszy rozwój innych obszarów działalności gminy oraz będzie to oznaczało, że gmina nie będzie już ponosiła żadnych kosztów.

Do końca kwietnia br. zwiększono wydatki o kwotę o 106 295 zł. Zapytał skąd pochodzi ta kwota.

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy

Warunek uzyskania 120 przyłączy na km bieżący sieci jest znany od dawna w programie infrastruktura i środowisko. Gmina zleciła zaprojektowanie sieci magistralnej, większość przyłączy została zaprojektowana na zgłoszenie zgodnie z polskim prawem. 2 czerwca br. ukazały się nowe wytyczne Ministerstwa Ochrony Środowiska, które stały się przedmiotem głębokiej analizy. Jest poważny problem zmiany definicji sieci magistralnej i przyłącza.

Na razie o pieniądzach unijnych z okresu 2007-2013 tylko się mówi i na razie tych pieniędzy nie ma. Ruszyły pierwsze płatności z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Żaden konkurs na programy infrastrukturalne nie został jeszcze rozstrzygnięty. Tylko jeden został ogłoszony na budowę dróg, ale jego rozstrzygnięcie planowane jest dopiero jesienią.

Gmina planuje złożenie wniosku do konkursu na termin listopadowy. Nie ma jednak przeszkód, aby w oparciu na daleko posuniętą pewność sukcesu w tym postępowaniu rozpocząć inwestycję wcześniej. Zakłada się, że pierwsze przetargi zostaną ogłoszone w sierpniu na budowę kanalizacji w tych miejscowościach, które są najbliżej oczyszczalni ścieków w Kornicy (w Proćwinie, Kornicy i Modliszewicach). Jeżeli chodzi o Rogów to konieczność skorzystania ze spec ustawy wynika z problemu lokalizacji dróg.

Cały program uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej ma „pójść” poza budżetem miasta i gminy Końskie. Według konsultanta  - firmy Proeco 100% kosztów zostanie pokrytych przy inwestycjach ze środków zewnętrznych z zaliczki z programu infrastruktura i środowisko oraz z pomocy z Narodowego Fundusz Ochrony  Środowiska. Pomoc ta będzie miała formę niskooprocentowanej pożyczki lub częściowo umarzalnej. Fakt przekształcenia zakładu budżetowego ZWiK  w spółkę prawa handlowego i wskazanie beneficjenta uzasadnia zapis zawarty w informacji.

Do końca 2007 r. wydatkowano z budżetu gminy na realizację przedmiotowego zadania 2 161 000 a do końca kwietnia 2008 r. 106 297 zł w ramach wskazywanego zadania.

 

Wobec braku innych uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:

 

Rada Miejska przyjęła przedłożoną informację do wiadomości.

 

 

Przewodniczący ogłosił 10-minutową przerwę po zakończeniu której wznowił obrady.

 

 

 

Ad. pkt 7

 

Rozpatrzenie projektów uchwał

 

a)

Projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XVII/138/2007 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie wzniesienia pomnika błogosławionego księdza Kazimierza Sykulskiego był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady Miejskiej.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 17 radnych przy 17 glosach za (jednogłośnie)  powzięła

 

U C H W A Ł Ę  NR XXII/168/2008

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

b)

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na rok 2008 był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad. Z tym, że Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki do projektu uchwały zgłosiła następujący wniosek:

1.      W dziale 926 Kultura fizyczna i sport w rozdziale 92601 – Obiekty sportowe w § 6050 – Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych zadanie pn. „Budowa boisk wielofunkcyjnych na terenach wiejskich” uszczegółowić poprzez dopisanie do tego zadania w nawiasie miejscowości w których te boiska będą wykonane a mianowicie: Górny Młyn, Rogów, Dziebałtów.

Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów, która również opiniowała projekt uchwały zgłosiła do niego wniosek o treści:

 

  1. W § 1 w ust. 2 projektu uchwały w pkt 3 dział 600 – Drogi publiczne gminne – Modernizacja dróg i chodników gminnych „zapisać konkretnie   jakie drogi i jakie chodniki w ramach tych środków będą wykonane”.

 

Przed sesją radni otrzymali autopoprawkę Burmistrza. Zwrócił się do Burmistrza o zabranie głosu i jej omówienie.

 

Burmistrz Miasta i Gminy

Omówił autopoprawkę do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2008 rok stanowiącą załącznik niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Stwierdził, że w związku z tym, iż wniosek Komisji Oświaty został uwzględniony przez Burmistrza w autopoprawce, to nie zachodzi potrzeba poddawania go pod głosowanie. Głosowany będzie zatem wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek do projektu uchwały, aby w § 1 w ust. 2 projektu uchwały w pkt 3 dział 600 – Drogi publiczne gminne – Modernizacja dróg i chodników gminnych „zapisać konkretnie jakie drogi i jakie chodniki w ramach tych środków będą wykonane”.

 

Rada Miejska w obecności 17 radnych przy 16 głosach za i 1 głosie wstrzymującym się  ww. wniosek przyjęła.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

Zwrócił się o skonkretyzowanie zapisu projekcie uchwały w związku z przyjętym wnioskiem.

 

Burmistrz Miasta i Gminy

Stwierdził, że nie jest przygotowany do skonkretyzowania zapisu. Gdyby był to taki skonkretyzowany zapis znalazłby się od razu w projekcie uchwały.  Uważa, że powinien to być zapis otwarty, który daje możliwości elastycznego działania, zwłaszcza w zakresie zamówienia dokumentacji. Sprawy własnościowe, sprawy pozwoleń na budowę mają charakter skomplikowany. Określenie, które zadania są  możliwe do wykonania i w jakim zakresie będzie możliwe dopiero po etapie koncepcji, żeby móc zlecić wykonanie koncepcji trzeba mieć na to zabezpieczone pieniądze. Jeśli teraz by się zapisało imiennie jakieś chodniki czy drogi, to może się okazać, że nie będzie można ich wykonać. Skoro radni przegłosowali taki wniosek, to pewnie mają pomysł na skonkretyzowanie zapisu zawartego we wniosku.

 

Radny Piotr Słoka

Zaproponował, aby w takiej sytuacji ogłosić  przerwę w sesji i zwołać posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów, która zajęłaby się przyjętym wnioskiem.

 

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek radnego Piotra Słoki, aby ogłosić przerwę w sesji i zwołać posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego.

 

Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 15 głosach za i 3 głosach wstrzymujących się ww. wniosek przyjęła.

 

Przewodniczący ogłosił 20-minutową przerwę po zakończeniu której wznowił obrady.

 

Radny Zbigniew Hybik – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finasów przedstawił wniosek wypracowany na odbytym w przerwie sesji posiedzeniu o treści: „Na najbliższej sesji Burmistrz określi jakie zadania będą wykonywane za środki z działu 600 – rozdział 60016 § 605 w wysokości 255 305 zł”.

 

Przewodniczący obrad dodał, że ww. wniosek był konsultowany z Radcą Prawnym oraz ze Skarbnikiem a następnie poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego, aby „Na najbliższej sesji Burmistrz określi jakie zadania będą wykonywane za środki z działu 600 – rozdział 60016 § 605 w wysokości 255 305 zł”.

 

Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 9 głosach za i 9 głosach wstrzymujących się ww. wniosek przyjęła.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką i przyjętym wnioskiem.

 

Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 14 głosach za i 4 głosach wstrzymujących się powzięła

 

U C H W A Ł Ę  NR XXII/169/2008

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.   

 

c)

Projekt uchwały w sprawie zaliczenia drogi położonej na terenie miasta Końskie do kategorii dróg gminnych był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 glosach za (jednogłośnie) powzięła

 

U C H W A Ł Ę  NR XXII/170/2008

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

d)

Projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego przejmowania nieruchomości z Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa – Agencji Nieruchomości Rolnych – Oddział Terenowy w Rzeszowie był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła

 

UCHWAŁĘ  NR XXII/171/2008

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

e)

Projekt uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Kornicy z siedzibą w Baryczy był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady. Dodał, że Uchwała Nr XX/163/2008 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie likwidacji z dniem 31 sierpnia 2008 r. Szkoły Podstawowej w Kornicy z siedzibą w Baryczy została przez Wojewodę uchylona rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia 04.06.2008 r.

 

Radna Ewa Swat – Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej

Zapoznała z treścią rozstrzygnięcia nadzorczego, które stanowi załącznik niniejszego protokołu.

Przedłożony na dzisiejszą sesję projekt uchwały uwzględnia zalecenia Wojewody wskazane w rozstrzygnięciu nadzorczym – zaznaczyła.

 

Radca Prawny UMiG w Końskich – Pan Jacek Krakowiak

Uchylona uchwała była tak skonstruowana, że zawierała dwa zagadnienia – obwód szkolny i likwidację szkoły. Jego zdaniem rozsądnym rozwiązaniem jest podjęcie uchwały w sprawie likwidacji szkoły, która nie będzie podlegała publikacji. Natomiast sprawa obwodów szkolnych zostanie ujęta w odrębnej uchwale podjętej w późniejszym terminie, gdyż wymaga ona konsultacji z kuratorem. 

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 18 radnych przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła

 

UCHWAŁĘ  NR XXII/172/2008

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

 

f)

Projekt uchwały w sprawie wezwania złożonego przez Pana Marka Czecha do usunięcia naruszenia interesu prawnego, spowodowanego podjęciem uchwały Nr XVIII/146/2008 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 25 lutego 2008 r. w sprawie zmian w regulaminie korzystania z terenów rekreacyjno - wypoczynkowych położonych w miejscowości Sielpia był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady. Projekt tej uchwały został przygotowany przez Komisję Prawa i Praworządności – dodał.

 

Uwagi zgłosili:

 

Pan Marek Czech

Zwrócił się do radnych o rozsądne głosowanie dla dobra Sielpi do której przybywa coraz mniej turystów.

 

Radny Zbigniew Hybik

Poinformował, że Komendant Policji przekazał mu informację, że od weekendu majowego było kilkanaście interwencji na Sielpi w sprawie bójek i awantur związanych z imprezami na Sielpi.

 

Wobec braku innych uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 17 radnych przy 11 głosach za, 1 głosie przeciwnym i 5 głosach wstrzymujących się powzięła

 

U C H W A Ł Ę  NR XXII/173/2008

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

g)

Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Thorn Lighting Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu dotyczącej przetargu na: „Przetarg nieograniczony – Modernizacja oświetlenia drogowego na terenie Miasta i Gminy Końskie” ogłoszonego w BZP Nr 57872-2008 z dnia 20 marca 2008 r. był opiniowany przez właściwą Komisje Rady – Komisję Rewizyjną, która ten projekt opracowała i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

 

Rada Miejska w obecności 17 radnych przy 17 głosach za (jednogłośnie) powzięła

 

UCHWAŁĘ NR XXII/174/2008

 

która stanowi integralną część niniejszego protokołu.

 

Ad. pkt 8

 

Rozpatrzenie protokołów z kontroli przeprowadzonych przez Komisje Rady Miejskiej

 

Radny Piotr Słoka – Przewodniczący Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej

Przedstawił protokół dotyczący oceny pozyskiwania środków zewnętrznych przez gminę Końskie w latach 2006-2007.

(W/w protokół stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przyjęcie powyższego protokołu wraz z wnioskiem w nim zawartym.

 

Rada Miejska w obecności 17 radnych przy 17 głosach za (jednogłośnie) ww. protokół przyjęła.

 

 

Ad. pkt 9

 

Informacje i komunikaty:

 

I.

Radna Ewa Swat - Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej

Zapoznała z odpisem postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach dotyczącego skargi Seweryna Dróżdża Miejskiej. (Ww. odpis stanowi załącznik niniejszego protokołu).

 

II.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Zapoznał z pismem p. Stefana Karbownika dotyczącym sprzedaży nieruchomości w trybie bezprzetargowym.

Pismo to skierował według właściwości do Burmistrza celem jego rozpatrzenia oraz udzielenia pisemnej odpowiedzi wnioskodawcy oraz Radzie Miejskiej.

(Ww. pismo stanowi załącznik niniejszego protokołu)

 

Dyrektor Zakładu Energetyki Cieplnej w Końskich – Pan Leszek Grochal

Poinformował o problemie z zakupem miału węglowego na nowy sezon grzewczy. Dwa pierwsze przetargi nie doszły do skutku z powodu braku oferentów. Rozpoczął procedurę zakupu miału z wolnej ręki informując o tym Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, ale okazało się, że nikt nie chce podpisać umowy na dostawę miału na nowy sezon grzewczy. Zwrócił się do Burmistrza
i Przewodniczącego Rady z prośbą o interwencję np. w Urzędzie Wojewódzkim, tak, żeby ktoś udzielił informacji gdzie takiego zakupu i na jakich warunkach można dokonać.

 

Ad. pkt 10

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował za uczestnictwo i ogłosił zamknięcie obrad XXII sesji Rady Miejskiej w Końskich.

 

 

Protokółowali                                               Przewodniczący Rady Miejskiej

 

 Jadwiga Świeboda                                                     Marian Gąszcz

Kierownik Biura Rady Miejskiej

 

Rafał Kuba

Inspektor Biura Rady Miejskiej           

                                       

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2008/10/08 08:08:26
Redaktor: Administrator