Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

ZARZĄDZENIE Nr 293/2007

BURMISTRZA MIASTA I GMINY KOŃSKIE

z dnia 05 listopada 2007 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta i Gminy w Końskich.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz.12l8), art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 139, poz. 1324, Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546, Nr 213, poz. 2155, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539, Nr 267, poz. 2252, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119, Nr 208, poz. 1540) oraz 6 Instrukcji inwentaryzacyjnej stanowiącej załącznik do zarządzenia Nr 6/2002 Burmistrza Miasta i Gminy Końskie z dnia 20 czerwca 2002 r. — zarządzam, co następuje:

§1.1. Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji okresowej rzeczowych składników aktywów trwałych i obrotowych, aktywów finansowych oraz należności i zobowiązań.

2. Inwentaryzację należy przeprowadzić w sposób określony w art.26 ust. 1 i 2 ustawy o rachunkowości oraz w Instrukcji Inwentaryzacyjnej stanowiącej załącznik do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy w Końskich z dnia 20 czerwca 2002 r

3. Osoba materialna odpowiedzialna - Pani Agnieszka Serek

4. Termin wykonania prac związanych z inwentaryzacją:

- rozpoczęcie spisu z natury - 20.12.2007 r.

- zakończenie spisu z natury - 31.12.2007r.

- rozliczenie inwentaryzacji do dnia 15 stycznia 2008r.

5. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31.12.2007 r.

6. Do przeprowadzenia inwentaryzacji wymienionych składników majątkowych powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:

1) Elżbieta Grabowska - Przewodniczący

2) Danuta Milcarz - Członek

3) Dyonizy Pisiałek - Członek

4) Monika Bartodziej-Kwiecińska - Członek

5) Radosław Musiałowski - Członek

6) Beata Szczepańska — Członek

7. Podziału Komisji Inwentaryzacyjnej na zespoły spisowe dokonuje jej Przewodniczący.

8. Osoby powołane na członków zespołów spisowych ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzanie czynności inwentaryzacyjnych.

9. Arkusze spisowe wydawane będą Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.

10. Arkusze spisu wypełnia się w 2 egzemplarzach.

11. Wtoku spisu komisja dokonuje wyceny stanu zapasów.

12. Wycenę należy dokonać w cenach nabycia.

13. Składnik majątku niepełnowartościowe, nadmierne należy spisać na oddzielnych

arkuszach.

14. Po zakończeniu spisu Komisja dokona wyliczenia wstępnego.

15. Do dnia rozpoczęcia inwentaryzacji osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do uporządkowania mienia i ewidencji poprzez:

— uporządkowanie ewidencji ilościowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych oraz uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu i innych urządzeniach ewidencyjnych;

— ustalenie składników majątku ruchomego, które nie są i nie będą mogły być wykorzystane w realizacji zadań Urzędu ze względu na zły stan techniczny, całkowite zużycie, uszkodzone lub zniszczone w stopniu wykluczającym ekonomicznie uzasadniony remont;

— sprawdzenie numerów inwentarzowych i posegregowanie zużytych składników majątku ruchomego wg asortymentów (sprzęt komputerowy, drukarki, meble, itp.), przeniesienie i ułożenie ich w miejscu wskazanym przez Sekretarza Gminy.

16. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

17. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez Burmistrza) winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

18. Dokumenty z rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych winny być przedłożone Skarbnikowi Miasta i Gminy.

19. Szczegó-lowe zasady i sposoby wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i Skarbnikowi Miasta i Gminy w czasie instruktażu.

20. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

21. Częścią integralną niniejszego zarządzenia jest Instrukcja Inwentaryzacyjna stanowiąca załącznik do zarządzenia Nr 6/2002 Burmistrza Miasta i Gminy Końskie z dnia 20 czerwca 2002 r.

§ 2. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.

§3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2008/10/28 09:58:57
Redaktor: