Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Budowa infrastruktury technicznej – dróg, sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica

SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Oficjalna nazwa: Gmina Końskie
Adres pocztowy: ul. Partyzantów 1
Miejscowość: Końskie Kod
pocztowy:
26-200
Kraj: Polska
Punkt
kontaktowy:
Gmina Końskie Tel.: +48 413723249
Osoba do
kontaktów: Ewa Prasał
E-mail:
przetargi@umkonskie.pl Faks: +48 413722955
Adres(y) internetowy(e) (jeżeli dotyczy)
Ogólny adres instytucji zamawiającej (URL):
http://www.umkonskie.pl

 

Do pobrania:

Pełna treść ogłoszenia

 

OGŁOSZENIE DODATKOWYCH INFORMACJI, INFORMACJE O NIEKOMPLETNEJ PROCEDURZE LUB SPROSTOWANIE

 

OGŁOSZENIE DODATKOWYCH INFORMACJI, INFORMACJE O NIEKOMPLETNEJ PROCEDURZE LUB SPROSTOWANIE - 13.09.2011

 


ZP-271/16/1/2011                                                                     Końskie, 08.08.2011r.

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego „Budowa infrastruktury technicznej – dróg, sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica”.

 

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień Publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2010 Nr 113, poz.759 z późn. zm.). Zamawiający wprowadza modyfikację: do SIWZ zostaje załączony przedmiar robót-gaz.

 

   

Załączniki:

Przedmiar robót-gaz


 

Znak:  ZP-271/16/2/2011                                                                Końskie, 16.08.2011

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

 postępowania przetargowego

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

 „Budowa infrastruktury technicznej- dróg sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica”

Informuję, że od jednego z Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Pytanie. 1- Czy warunek zawarty  w pkt. 8 SIWZ „ Wykonawca winien wskazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedna robotę budowlaną polegającą na budowie infrastruktury  technicznej w skład której wchodzą m.in. budowa dróg, oświetlenia drogowego, kanalizacji deszczowej, sanitarnej sieci wodociągowej i usuwanie  kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym, o wartości nie mniejszej niż 30 000 000 mln brutto PLN należy rozumieć w ten sposób że:

a)      Wykonawca winien wykazać min. 1 robotę polegającą na budowie infrastruktury technicznej w skład której wchodzą wszystkie elementy wymienione w warunku tj. budowa dróg, oświetlenia drogowego, kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci wodociągowej, usuwanie kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym

b)      czy też zamawiający uzna za spełniającą warunek robotę polegającą na budowie infrastruktury technicznej w skład której wchodzi co najmniej jeden z wymienionych elementów

Odp.

Odp. Wykonawca winien wykazać min. 1 robotę polegającą na budowie infrastruktury technicznej
w skład której wchodzą wszystkie elementy wymienione w warunku tj. budowa dróg, oświetlenia drogowego, kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci wodociągowej, usuwanie kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym. O wartości nie mniejszej niż 30 000 000 mln brutto PLN

Pytanie 2- Prosimy o wyjaśnienie czy zamawiający uzna za spełnienie warunku udziału w postępowaniu pkt. 8.1.2) Instrukcji dla wykonawców dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, wykazanie się przez wykonawcę zrealizowaniem roboty budowlanej polegającej

na budowie drogi o wartości powyżej 30 mln PLN brutto wraz z niektórymi robotami branżowymi wymaganymi przez Zamawiającego oraz zrealizowaniem pozostałych robót branżowych podczas wykonywania innych zadań.

 

 

Odp. Wykonawca winien wykazać min. 1 robotę polegającą na budowie infrastruktury technicznej
w skład której wchodzą wszystkie elementy wymienione w warunku tj. budowa dróg, oświetlenia drogowego, kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci wodociągowej, usuwanie kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym. O wartości nie mniejszej niż 30 000 000 mln brutto PLN

Pytanie 3- W związku z zamieszczeniem przez Zamawiającego na stronie internetowej SST zwracam się z prośbą o uszczegółowienie kategorii ruchu dróg, które są przedmiotem postępowania (tj. każdorazowego określenia rodzaju KR dla wymienionych dróg)

-droga powiatowa 04

-droga powiatowa 05

-droga gminna 06

-droga gminna 07

-droga gminna 08

-droga gminna 09

Odp. Kategorie ruchu projektowanych dróg:

 

- droga powiatowa 04 KDZ – KR3

- dr powiatowa 05 KDZ – KR3

- dr  gminna 06 KDL – KR3

- dr gminna 07 KDL – KR3

- dr. gminna 08 KDL – KR3

- dr gminna 09 KDL – KR3

Szczegółowe dane: projekt budowlany pkt.8-8.4 Konstrukcje nawierzchni ulic i chodników.

Pytanie 4- Czy droga wojewódzka- projektowana według odrębnej dokumentacji jest również przedmiotem zamówienia

Odp. Nie

Pytanie 5- Na podstawie zapisu SST D-M-00.00.00 Wymagania ogólne ( punkt 2. Materiały , podpunkt 2.2 Źródła uzyskania materiałów)

Co najmniej na trzy tygodnie przed zaplanowanym wykorzystaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do robót, Wykonawca przedstawi Inżynierowi” kierownikowi projektu do zatwierdzenia szczegółowe informacje dotyczące proponowanego źródła wytwarzania zamawiania lub wydobywania tych materiałów jak również odpowiednie świadectwa badań laboratoryjnych oraz próbki materiałów, proszę o wykreślenie zapisu z SIWZ- ppkt. 18 podpunkt 5 „Wykonawca zobowiązany jest sporządzić kosztorys ofertowy w którym wskaże urządzenia i materiały budowlane do wybudowania poprzez określenie nazwy własnej i producenta umożliwiające zbadanie Zamawiającemu czy odpowiadają one złożonym w dokumentacji projektowej  parametrom technicznym i technologicznym.

 

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapis zawarty w SIWZ punkt 18. podpunkt 5. Zastosowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia należy podać w przypadku rozwiązań równoważnych w celu weryfikacji  jej zachowania ( art. 29 ustawy  pzp).

Jednocześnie na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie brakujących rysunków w projekcie-  część  elektryczna tj rys. E-13 Orientacja, E-14 Schemat ideowy zasilania i sterowania oświetleniem, E-15 szczegółowy plan przestawienia słupów, E-16 schemat ideowy stacji transformatorowe, E-17 schemat ideowy układu kontrolno pomiarowego.

 

Załączniki:

rys. E-13 Orientacja, E-14 Schemat ideowy zasilania i sterowania oświetleniem, E-15 szczegółowy plan przestawienia słupów, E-16 schemat ideowy stacji transformatorowe, E-17 schemat ideowy układu kontrolno pomiarowego.

  


 

Znak:  ZP-271/16/3/2011                                                           Końskie, 19.08.2011

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

 postępowania przetargowego

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

 „Budowa infrastruktury technicznej- dróg sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica”

Informuję, że od jednego z Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Czy jest opracowany Projekt Stałej Organizacji Ruchu? Jeśli tak, to proszę o zamieszczenie wraz z wykazem znaków na stronie Zamawiającego, jeśli nie jest wykonany po czyjej stronie leży jego sporządzenie i uzgodnienie.

Czy Zamawiający może udostępnić decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia?

Odp. Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie dokumentów o których mowa powyżej, jednocześnie zostają załączone brakujące przedmiary- branża elektryczna. 

 


Znak:  ZP-271/16/4/2011                                                        Końskie, 02.09.2011 

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

postępowania przetargowego

 

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

 „Budowa infrastruktury technicznej- dróg sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica”

Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Pytanie 1 Ekwiwalentem świadczeń Wykonawcy w umowie o roboty budowlane jest obowiązek zapłaty wynagrodzenia przez Zamawiającego. Pozyskanie środków od Zamawiającego jako zapłata za wykonane roboty jest o tyle istotna w procesie budowlanym realizowanym na zasadzie generalnego wykonawstwa, iż środki te zostają przekazane na finansowanie dostaw usług i materiałów. Każde opóźnienie w płatnościach powoduje zazwyczaj okresowe perturbacje zmuszając najczęściej do finansowania inwestycji przez Wykonawcę. Tak naprawdę jedynym środkiem zabezpieczającym Wykonawcę przed w/w sytuacją jest jego prawo do wstrzymania robót na koszt i ryzyko Zamawiającego (koszty utrzymania placu budowy, jego ochrony, mobilizacji sprzętu i ludzi) w razie braku zapłaty wymagalnych należności przez Zamawiającego. Ustalenie takiego prawa w umowie znacznie zmniejszy ryzyko finansowe dla danej inwestycji, co niewątpliwie wpłynie na wysokość cen ofertowych a więc i na oszczędność publicznych pieniędzy. Czy uwzględniając powyższe, Zamawiający wprowadzi stosowny zapis do umowy?

Odp. Nie

Pytanie 2- Umowa zakłada, że przesłanką odstąpienia od umowy ma być zajęcie majątku Wykonawcy, co de facto, może prowadzić do sytuacji, iż zajęcie komornicze w wysokości przysłowiowej złotówki, da Inwestorowi takie prawo. Prosimy o zmianę zapisu, tak, aby odnosił się on do zajęcia o wartości uniemożliwiającej Wykonawcy wykonanie zadania.
Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy w projekcie umowy. Jednocześnie informuję że jest to jedna z przesłanek z której Zamawiający „może” skorzystać przy odstąpieniu od umowy

Pytanie 3- Zgodnie z zapisem pkt. 12.  8) b) SIWZ Część zabezpieczenia ma być zwracana w terminie 15 dni od daty wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Jednocześnie w paragrafie  5 ust.2 b) umowy stanowi, iż ta część zabezpieczenia służy zabezpieczeniu roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi.
Zgodnie z zapisem art. 151 ust.2 PZP wskazuje, że jest to zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi o podlega zwrotowi w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi. Prosimy o dokonanie korekty w/w zapisów i dostosowanie ich do wymogów ustawy PZP.

 

Odp. Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ

Zamiast zapisu w pkt. 12.8 lit. b SIWZ 30% wartości zabezpieczenia w terminie 15 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane,

Wprowadza się zapis: 30% wartości zabezpieczenia w terminie nie później niż 15 dni  po upływie okresu rękojmi za wady

Jednocześnie w paragrafie 5 ust. 2 lit. b tom II wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego zamiast zapisu:

30 % wartości zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji jakości – kwota ta zostanie zwrócona w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.

Wprowadza się zapis:

30 % wartości zabezpieczenia zostanie zatrzymane przez Zamawiającego na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady– kwota ta zostanie zwrócona w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.

Pytanie 4-  Umowa stanowi o tym, iż płatności częściowe w 2011 r. nie mogą przekroczyć środków przeznaczonych na finansowanie przedmiotowego zadania. Prosimy o określenie tych środków, co jest niezbędne celem odniesienia takich środków do ilości robót planowanych do wykonania w danym roku.

Odp. Wysokość środków finansowych w 2011r. - 990 000,00 PLN brutto (Wykonawstwo+ nadzór inwestorski oraz archeologiczny)
Pytanie 5- Czy Zamawiający dysponuje pozwoleniem na wycinkę drzew? Jeśli tak to prosimy o jej przedstawienie.  

Odp. Decyzja na wycinkę drzew nie jest konieczna ponieważ ewentualne drzewa znajdują się w obszarze objętym projektem na który Zamawiający posiada decyzję ZRID

Pytanie 6- Czy wszystkie drzewa przeznaczone znajdują się na terenie objętym zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej? Jeśli nie, to czy Zamawiający może udostępnić decyzję na wycinkę drzew i krzewów nie objętych decyzją ZDRID.

Odp. Tak

 

Pytanie 7-  Czy Zamawiający może udostępnić inwentaryzacje drzew i krzewów przeznaczonych do wycinki?

Odp. Zamawiający nie jest w posiadaniu inwentaryzacji drzew i krzewów

Pytanie 8- W związku z zapisem Art 21. ustawy ZRID mówiącym:
„do usuwania drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych decyzją
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. z wyjątkiem drzew i krzew usuwanych
z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, nie stosuje się przepisów o ochronie przyrody w zakresie obowiązku uzyskiwania zezwoleń na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych”,
prosimy o wyjaśnienie pozycji z przedmiaru robót dot. opłaty za wycinkę drzewa topola.

Prosimy o udostępnienie decyzji na wycinkę tego drzewa wraz z wysokością opłaty, która należy ponieść.
Odp. W/w pozycji przedmiarowej nie należy wyceniać


Pytanie 9- Czy Zamawiający dokonał uzgodnień właścicielami gruntów, na których rosną
owocowe drzewa lub krzewy przeznaczone do wycinki i posiada zapisy potwierdzające te uzgodnienia?

Odp. Właściciele działek na których znajdują się drzewa owocowe zostali powiadomieni o wielkości projektowanego pasa drogowego na etapie przygotowywania projektu przed wydanie decyzji ZRID. W terenie geodeta wskazał projektowany pas drogowy. Jeżeli w pasie drogowym znajdują się drzewa lub zagospodarowanie to właścicielom działek za te elementy będzie wpłacane odszkodowanie przez Gminę na podstawie wyceny rzeczoznawcy

Pytanie 10- Proszę o wykreślenie  na podstawie zapisów POD-97 warunki techniczne wykonania oznakowania poziomego cienkowarstwowego z 36 miesięcznego okresu gwarancji jaki Wykonawca ma udzielić na wykonane roboty

Odp. Wykonawca zobowiązany jest udzielić 36 m-siecznej gwarancji na całość wykonanych robót

Pytanie 11- Czy Zamawiający zgodnie z Ustawą (Prawo zamówień publicznych) z dnia 29.01.2004. rozdz.2, Art.30 opisując przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących normy zharmonizowane, wymaga zastosowania w jednym zadaniu w ramach zaprojektowanego zakresu materiałowego rur i kształtek kamionkowych, glazurowanych, wyprodukowanych przez jednego producenta

 

 

(z uwagi na różnice tolerancji w wymiarach), które produkowane są zgodnie z normą PN EN 295.

Odp. Ze względu na konieczność zachowania norm jakościowych oraz ewentualnych roszczeń gwarancyjnych należy stosować rury i kształtki wyprodukowane przez jednego producenta

Pytanie 12 Czy Zamawiający zgodnie z Ustawą (Prawo zamówień publicznych) z dnia 29.01.2004. rozdz.2, Art.30 opisując przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących normy zharmonizowane, wymaga ze względu na istnienie wód gruntowych konieczność utrzymania 100% szczelności kanału, żeby na w/w. zadaniu, rury i kształtki kamionkowe, stosowane do budowy kanalizacji grawitacyjnej posiadały szczelność na złączach 2,4 bara, gwarantowaną poprzez Aprobatę Techniczną na przykład IBDiM. Aprobata Techniczna IBDiM rozszerza zakres cech technicznych i jakościowych opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z Ustawa o wyrobach budowlanych z dnia 16.04.2004 Rozdz.1 Art. 9, Pkt 1.

Odp. Rury i kształtki stosowane do budowy kanalizacji sanitarnej musza posiadać 100% szczelności i dlatego rury te muszą spełniać wymagania zgodnie z Polską Normą bądź Aprobatą

Pytanie 13- Czy Zamawiający zgodnie z Ustawą z dnia 21.03.1985. (Dz.U.2007r.Nr 19 poz. 115. O drogach publicznych) Art..39 p.3, lokalizując kanalizację sanitarna w pasie drogowym na bazie zezwolenia zarządcy drogi, opisując przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych wymaga, ze względu na wpływ obciążeń dynamicznych na stan techniczny nawierzchni dróg (zgodnie z normą PN-B-04500:1985 pkt. 4.7), posiadania dopuszczenia do stosowania w ciągach komunikacyjnych, na bazie posiadania Aprobaty Technicznej IBDiM, która potwierdza wzrost wytrzymałości rurociągu na zmęczenie pod obciążeniem  zmiennym 2,5-10 kN (maks. częstotliwość 12 Hz), ilość cykli (6,4*104) po nasączeniu w : paliwie i środku odladzającym zgodnie z PN-B-04500:1985 pkt 4.7

Odp. Tak Zamawiający wymaga aby rury i kształtki posiadały dopuszczenia do stosowania w ciągach komunikacyjnych zgodnie  z Polskimi Normami lub Aprobatami np. IBDiM

Pytanie 14 Pomiędzy D. 08.02.02 a rysunkami 5A-5F Szczegóły konstrukcyjne istnieje rozbieżność w SST podano jako podsypkę pod kostkę należy stosować piasek natomiast wg rysunków 5A-5F Szczegóły konstrukcyjne należy zastosować podsypkę cementowo piaskową bez podania jej wytrzymałości. Prosimy podać jakiego materiału należy wykonać podsypkę pod kostkę brukową gr 3 cm a jeśli będzie podsypka cementowo-piaskowa prosimy podać jej wytrzymałość

Odp. Należy zastosować podsypkę cementowo-piaskową grubości 3 cm ( ¼) .

Pytanie 15 Czy Zamawiający uzna za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia gdy Wykonawca Wykonawca wykaże, że wykonała (zakończył) w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert zadanie polegające na przebudowie drogi w tym roboty  branżowe: kanalizacja sanitarna , sieć wodociągowa, roboty telefoniczne , oświetlenie, przebudowa sieci energetycznych, przebudowa kabli SN przebudowa sieci gazowej, sygnalizacja świetlna na 4 skrzyżowaniach.

 

Odp. Wykonawca winien wskazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie infrastruktury technicznej w skład której wchodzą m.in. budowa dróg, oświetlenia drogowego, kanalizacji deszczowej, sanitarnej, sieci wodociągowej, usuwanie kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym, o wartości nie mniejszej niż 30 000 000 brutto PLN.

Przy innej walucie Zamawiający do przeliczenia przyjmie średni kurs tej waluty ogłoszony przez NBP i obowiązujący w dniu wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia.

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp  Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie geotechnicznego badania gruntu dla przedmiotowej inwestycji

Jednocześnie w pkt. 18.4  SIWZ zamiast zapisu

4. Cenę oferty  należy obliczyć na podstawie  Przedmiaru Robót zawartego w Tomie III Opis przedmiotu zamówienia niniejszej SIWZ oraz na podstawie informacji zawartych w Tomie III Opis przedmiotu zamówienia. Ostatecznie wyliczona cena oferty musi zawierać elementy cenotwórcze takie jak opłaty celne i importowe oraz podatek VAT.

5. Udostępniony Wykonawcy przedmiar robót jest wyłącznie materiałem pomocniczym ułatwiającym wycenę przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić  kosztorys ofertowy, w którym wskaże urządzenia i materiały budowlane do wbudowania, poprzez określenie nazwy własnej i producenta umożliwiające zbadanie Zamawiającemu, czy odpowiadają one założonym w dokumentacji projektowej parametrom technicznym i technologicznym. Kosztorys ofertowy stanowi załącznik do oferty.

Wprowadza się zapis:

4. Cenę oferty  należy obliczyć na podstawie  Przedmiaru Robót zawartego w Tomie III Opis przedmiotu zamówienia niniejszej SIWZ oraz na podstawie informacji zawartych w Tomie III Opis przedmiotu zamówienia. Ostatecznie wyliczona cena oferty musi zawierać elementy cenotwórcze takie jak opłaty celne i importowe oraz podatek VAT.

5. Udostępniony Wykonawcy przedmiar robót jest wyłącznie materiałem pomocniczym ułatwiającym wycenę przedmiotu zamówienia.

6. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić  kosztorys ofertowy, Kosztorys ofertowy stanowi załącznik do oferty i jest materiałem pomocniczym.

 

Na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy pzp Zamawiający przedłuża termin składania
i otwarcia ofert:

Termin składania ofert: 16.09.2011 godzina 09:00

Termin otwarcia ofert: 16.09.2011 godzina 10.00


 

Znak:  ZP-271/16/5/2011                                                             Końskie, 13.09.2011    

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

 postępowania przetargowego

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

 „Budowa infrastruktury technicznej- dróg sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica”

Informuję, że od jednego z Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

 

1)                 W SIWZ Zamawiający dopuścił stosowanie rozwiązań i materiałów równoważnych. Nie zostały jednak określone minimalne parametry techniczne i wymogi jakościowe co uniemożliwia dokonanie porównania zaoferowanych rozwiązań i materiałów równoważnych.

W takim tonie wypowiada się doktryna i bogate jednolite orzecznictwo np. wyrok UZP z dnia 24.04.03 sygn. Akt UZP/ZO/0-439/03 wyrok UZP z dnia 11.03.05r., sygn. Akt. UZP/ZO/03133/05 wyrok UZP  z dnia 21.06.06 sygn akt UZP/ZO/0-1755/06 wyrok KIO z dnia 13.12.07 sygn. Akt KIO/UZP 7/07 wyrok KIO z dnia 05.09.08 r., sygn. Akt. KIO/UZP 867/08, wyrok KIO z dnia 19.05.2009 sygn akt. KIO UZP 565/09

Mając na uwadze powyższe prosimy by zamawiający uzupełnił SIWZ w tym zakresie i określił minimalne parametry techniczne i wymogi jakościowe rozwiązań i materiałów równoważnych.

.Odp. Na podstawie ar. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez zamieszczenie informacji określającej minimalne parametry techniczne oraz wymogi jakościowe celem zastosowania materiałów równoważnych

2)             Umowa ogranicza możliwość zmiany terminu jedynie w przypadku zlecenia robót dodatkowych. Bark jest natomiast takich przesłanek jak siła wyższa, wystąpienie negatywnych warunków atmosferycznych (uniemożliwiających realizowanie robót przedłużające się postępowanie przetargowe, wykopaliska archeologiczne, niezawinione przez Wykonawcę wstrzymani robót działanie bądź zaniechanie Zamawiającego, niezawinione przez Wykonawcę przedłużenie procedur administracyjnych). Prosimy o skorygowanie stanowiska oraz wprowadzenie do umowy stosownych zapisów

Odp. Umowa nie przewiduje wydłużenia okresu realizacji zadania. Termin wykonania jest stały z zastrzeżeniem paragrafu 8 ust. 1 lit. a projektu umowy

3) Wiadomym jest, iż  przyszłym roku podwyższona zostanie stawka podatku od towarów  i usług. Umowa nie przewiduje możliwości zmiany wynagrodzenia w takim przypadku. Prosimy zatem o jednoznaczne potwierdzenie że każdorazowa zmiana stawki VAT obligatoryjnie spowoduje zmianę wynagrodzenia brutto oraz wprowadzenie do umowy stosownej zmiany

Odp. Oferowana cena jest ceną brutto ewentualne zwiększenie podatku VAT jest ryzykiem wykonawcy.

 4)Prosimy o dopuszczenie przez Zamawiającego możliwości wydłużenia terminu zakończenia kontraktu w przypadku gdy uzyskanie pozwolenia na użytkowanie będzie się przedłużało nie z winy Wykonawcy lub wnioskujemy o zwolnienie go z obowiązku uzyskania pozwolenia na użytkowanie.

Odp. Pozwolenie na użytkowanie jest dokumentem niezbędnym w celu zakończenia inwestycji. Z doświadczenia jakie posiadamy nie zaobserwowaliśmy, by udzielenie pozwolenia na użytkowanie przedłużało się. Termin zakończenia zadania jest stały z zastrzeżeniem paragrafu 8 ust. 1 lit. a projektu umowy

5) Prosimy o podanie przez Zamawiającego sposobu rozliczenia zamówień dodatkowych. Proponujemy standardowe stosowane rozwiązanie wycen robót na podstawie średnich cen z aktualnego biuletynu kwartalnego Sekocenbud.

Odp. Wycena robót dodatkowych może opierać się na podstawie cen jednostkowych pokazanych przez wykonawcę w jego ofercie lub jeżeli takich pozycji nie ma w kosztorysie na wykonane roboty, na podstawie średnich cen z aktualnego biuletynu kwartalnego Sekocenbud.

6) Czy w przypadku zmiany stawki VAT Zamawiający zmieni wartość brutto umowy?

Odp. Nie

7) Umowa zakłada że odbiór końcowy ma być bezusterkowy. Prosimy o potwierdzenie iż definicja bezusterkowy zgodna jest z doktryną i bogatym orzecznictwem Sądu Najwyższego w zakresie obowiązku Inwestora do odbioru robót określonego w art. 647 k.c. i obejmuje jedynie wady istotne tj. takie które uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu zamówienia.

Odp. Tak

8) Po analizie posiadanej dokumentacji stwierdzono braki projektów dotyczących zasilania pompowni P1 ora P2 w energie elektryczną. Prosimy Zamawiającego o uzupełnienie oferty o projekty oraz korektę przedmiarów

Odp. Po zgłoszeniu problemu rzekomego braku lub niekompletności projektu przepompowni P1, P2 Wykonawca projektu oświadcza, że projekt dotyczący pompowni P1 oraz P2 jest kompletny.

9) Prosimy o zmieszczenie informacji na temat pompowni P1 oraz P2 ( rysunki, wymiary)

Odp. Pyt. 7 oraz 8. W/w informacje zamieszczone są w projekcie budowlanym wod-kan

 

10) W jaki sposób należy obliczyć wartość poszczególnych pozycji kosztorysowych- ilość *krotność* cena jednostkowa czy ilość * cena jednostkowa

Odp. Cena jednostkowa  x ilość

11) Prosimy o wyjaśnienie w przedmiarze drogi- budowa o symbolu 04KDZ występuję w pozycji 13. Wykonanie głębokiego recyklingu MC nawierzchni istniejącej i poszerzeń RM=2,5MPa o grubości 25 cm natomiast w opisie technicznym i przekrojach występuje MCE. Co należy wycenić MCE czy MC?

Odp. MCE

12) Czy Zamawiający ma prawo do dysponowania terenem do wykonania inwestycji

Odp. Projekt został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Na realizację inwestycji inwestor otrzymał decyzję ZRID która zezwala na realizację inwestycji. Decyzja ZRID zatwierdza jednocześnie podziały gruntowe. Właścicielem zajętego pod drogę terenu jest Gmina.

13) Czy Zamawiający posiada zgodę na wycinkę drzew?

Odp. W obszarze objętym decyzją ZRID nie jest wymagane uzyskanie decyzji na wycinkę.

14) Po czyjej stronie są opłaty za wycinkę drzew

Odp. Nie ma opłat za wycinkę drzew

 15) Czy na drodze 04 KDZ przewidziany jest głęboki recykling MC czy MCE? Różnie jest zamieszczane w dokumentacji. Proszę o zamieszczenie odpowiedniej specyfikacji.

Odp. Dla drogi KD4 przewidziany jest recykling MCE. Jednocześnie zamawiający na podstawie art. 38 ust 4 pzp wprowadza modyfikacje do SIWZ poprzez zamieszczenie odpowiedniej specyfikacji

 16) Czy pozycja nr 6 w przedmiarze drogi KDZ- STWiOR SST- D.02.01.01 Roboty ziemne koparkami przedsiębiernymi z transportem urobku samochodami samowyładowczymi do 1 km koparka 0,40-m3 grunt kategorii I-II odwóz humusu ilość 1970,43 m3 odnosi się do pozycji nr 5 STWiOR SST-D-01.02.02 Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humus) przy pomocy spycharek grubość warstwy do 15 cm ilość 19704,35m2 ? jeśli tak. Powinna być przeliczona na 15 cm humusu czyli pozycja nr 6 powinna mieć ilość 2955,65 m3.

Odp.  Pozycja nr 6 powinna wynosić 2955,65 m3.

17) W kosztorysie drogowym droga KDZ w pozycji 4 jest opłata za wycinkę drzew. Po uzyskaniu pozwolenia na wycinkę opłatę tą ponosi Zamawiający. Prosimy o wyjaśnienie czy należy wycenić w/w pozycję

 Odp. Nie należy wyceniać w/w pozycji

 

 

18)Projekt budowy drogi ) 05KDL od km 850 do 993 przewiduje wykonanie szerokości 5 m  i ścieżki rowerowej wraz z chodnikiem o szerokości 3,5 m . Aby wykonanie takich założeń było możliwe należy rozebrać ogrodzenia na działkach nr 97/2, 97/5, 97/4, 101 oraz zająć fragmenty tych działek aby zmieściła się projektowana droga i chodnik wraz ze ścieżką. Proszę o informację czy fragmenty wyżej wspomnianych są wywłaszczone i po czyjej stronie leżą koszty rozbiórki i przesunięcia ogrodzeń

Odp. Projekt został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. Na realizację inwestycji inwestor otrzymał decyzję ZRID która zezwala na realizację inwestycji. Decyzja ZRID zatwierdza jednocześnie podziały gruntowe. Właścicielem zajętego pod drogę terenu jest Gmina. Zgodnie z wyceną rzeczoznawcy powołanego przez Starostę Gmina zobowiązana jest do wypłaty odszkodowania. Rozbiórka obiektów, które znajdują się w projektowanym pasie drogowym leży po stronie Wykonawcy.

19) Z uwagi na ryczałtowy charakter zadania oraz fakt że przedmiar stanowią materiał pomocniczy do sporządzania kosztorysu ofertowego który ma uwzględnić projekt budowlany, wykonawczy, decyzję środowiskową , decyzję ZRID itp. Wnioskujemy o nie wymaganie przez Zamawiającego załączania do oferty kosztorysu ofertowego sporządzonego na podstawie przedmiaru robót a zastąpieniem go tabelą elementów scalonych jak  w harmonogramie rzeczowo finansowym

Odp. Do oferty należy załączyć kosztorys ofertowy stanowiący materiał pomocniczy ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia.

20) Nawiązując do paragrafu 1 pkt. 3 umowy prosimy o podanie hierarchii dokumentów. Na podstawie Rozdziału II zasady udzielania zamówień Ustawy Prawo Zamówień Publicznych ( Dz.U. 2004 Nr 19 poz. 177) Wykonawca przed terminem złożenia oferty ma prawo posiadać wiedzę według jakiej kolejności ważności dokumentów ma realizować kontrakt

Odp. W przypadku wystąpienia rozbieżności Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zadania w niezbędnym najszerszym zakresie.

21) Ponieważ zapis paragrafu 8 zmiany pkt. 1 b zawiera warunki zmiany wynagrodzenia prosimy o doprecyzowanie czy zdanie” Każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpływać na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy „ odnosi się jedynie do zapisu paragrafu 8 zmiany pkt. 1 c? Zamawiający pozostawiając zapis umowy w takiej formie spowoduje sprzeczność pkt. 1 b z w/w zdaniem

 Odp. Zapis ten odnosi się do paragrafu 8 pkt 1c projektu umowy

22)             Kto ponosi opłaty środowiskowe za ewentualna wycinkę drzew i krzewów?

Odp. Nie ma opłat za wycinkę drzew i krzewów ponieważ zakres objęty jest decyzją ZRID.

 

23)  Jeżeli Zamawiający dysponuje edytowalną wersją przedmiarów robót to prosimy o zamieszczenie ich na stronie Zamawiającego.

 

Odp. Zamawiający nie dysponuje edytowalną wersją przedmiarów.

 

24)  Czy podstawy wyceny KNR, KNNR zapisane w przedmiarze robót są obowiązujące i nie podlegają zmianom jeżeli nie są obowiązujące prosimy o usunięcie ich z przedmiarów robót.

Odp. KNR i KNNR nie są obowiązujące. Przedstawione przez Zamawiającego przedmiary zostały zamieszczone jedynie w celu pomocy w oszacowaniu wielkości zamówienia

25)  Czy Oferent może dodać do kosztorysu nową pozycję nie występującą w przedmiarze robót wycenioną na podstawie kalkulacji własnej?

Odp. Może.

 

26)  Czy Oferent może dodać do kosztorysu ofertowego pozycję nie występującą w przedmiarach robót a jego zdaniem konieczną i mającą zastosowanie w kontrakcie.

Odp. Może.

 

27)  Czy nakłady rzeczowe w poszczególnych pozycjach mają być zgodne z wersją papierową tablic KNR, KNNR?

Odp. KNR i KNNR nie są obowiązujące. Przedstawione przez Zamawiającego przedmiary zostały zamieszczone jedynie w celu pomocy w oszacowaniu wielkości zamówienia.

 

28)  W jakich pozycjach kosztorysu należy ująć koszty związane z ubezpieczeniem kontraktu,  utrzymaniem zaplecza, obsługą geodezyjną, nadzorem geologicznym i archeologicznym oraz innych opłat?

Odp. Z realizacją zadania związane są różne ryzyka, które powinny być oszacowane przez Wykonawcę. Do wykonawcy należy ocena ryzyk i ubezpieczenia inwestycji w zakresie przez niego niezbędnym. Wszystkie koszty ogólne odnoszące się do niniejszego Kontraktu jako całości, należy rozdzielić pomiędzy wszystkie pozycje wprowadzone w Kosztorysie ofertowym

 

29)  Czy Zamawiający posiada pozwolenie wodno prawne na prowadzenie odwodnienia i zrzut wody z odwodnienia do istniejących odbiorników?

Odp. Tak

 

30)   Prosimy o zamieszczenie aktualnego wykazu przedmiarów robót, które należy wycenić z podziałem na poszczególne branże.

Odp. Załączone przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy.

 

31)    Czy będą pobierane opłaty za zajęcie pasa drogowego związane z wykonywaniem robót branżowych, tj.: budowa kanalizacji sanitarnej, deszczowej, gazociągu, sieci  teletechnicznej, wodociągu, oświetlenia ulicznego? Jeżeli tak to prosimy o podanie stawek za zajęcie pasa drogowego w drogach objętych Kontraktem.

Odp. Nie

32)  Kto ponosi opłaty za umieszczenie opłat za umieszczenie urządzeń w pasach drogowych objętych Kontraktem

Odp. Wykonawca nie ponosi opłat o których mowa powyżej.

33)  Po zliczeniu krawężników z przedmiaru droga KDZ ( poz. 19 i poz. 27) stwierdziliśmy niezgodności w ilościach  w porównaniu z dokumentacja projektową. Wg przedmiaru ilość wynosi 1750 mb bieżących natomiast wg. Rysunków ilość ta wynosi 3196 mb (sama droga 04KDZ ma długość 1099 mbx2=2198 mb)

 Prosimy podać jaką ilość krawężników należy wybudować na drodze 04KDZ?

Odp. Zgodnie z dokumentacją projektową.

 

Na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy pzp Zamawiający przedłuża termin składania
i otwarcia ofert:

Termin składania ofert: 22.09.2011 godzina 09:00

Termin otwarcia ofert: 22.09.2011 godzina 10:00

 


 Znak:  ZP-271/16/6/2011                                                              Końskie, 16.09.2011  

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

postępowania przetargowego

dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:

 „Budowa infrastruktury technicznej- dróg sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica”

 

Informuję, że od jednego z Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:
1. Prosimy  Zamawiającego o umieszczenie załącznika nr 32 „.Decyzja pozwolenia wodno prawnego wydana przez starostę Koneckiego dn. 17.03.2010 dotycząca wylotu do rowu R1”.
2. Prosimy Zamawiającego o umieszczenie załącznika nr 33 „Decyzja pozwolenia wodno prawnego wydana przez Starostę Koneckiego dn. 11.05.2010 dotycząca wylotu do rzeki Czysta”.
3. Prosimy Zamawiającego o umieszczenie załącznika nr 28 „Uzgodnienia projektu przez Zakład Gazowniczy w Kielcach”

4. Prosimy Zamawiającego o umieszczenie załącznika nr 17 „Uzgodnienia lokalizacji kanału deszczowego przez Mazowiecką Spółkę Gazownictwa znak LTW/687/2009 z dnia 11.12. .2009”
5. Prosimy Zamawiającego o umieszczenie załącznika nr 15 „Uzgodnienia świętokrzyskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń wodnych w Kielcach z dnia 31.12.2009”
6. Prosimy Zamawiającego o umieszczenie załącznika nr 12 „Postanowienie Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej W Warszawie nr 522/P/OZ/09 z dnia 27,11.2009”
7. Prosimy Zamawiającego  o umieszczenie załącznika nr 9 „Warunki techniczne świętokrzyskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń wodnych w Kielcach z dnia 07.08.2009”
8. Prosimy Zamawiającego o umieszczenie załącznika nr 7a „ Warunki techniczne przebudowy infrastruktury teletechnicznej TP Rzeszów z dn. 06.01.2010 dot. ul. Gazowniczej

Odp.  Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie w/w dokumentów oraz operatów wodno prawnych- wylot do rzeki Czysta oraz wylot do rowu R1, załącznika nr 2, załącznika nr 6, załącznika nr 19,
Sieć  kanalizacji sanitarnej
 Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy przedmiarem sieci sanitarnej, a dokumentacją  techniczną dotyczącą kanału „B”. W przedmiarze występuje 32 szt. studni rewizyjnych z kręg6w betonowych 1200 mm, natomiast w dokumentacji technicznej występuje 33 szt. studni rewizyjnych. Prosimy o korektę przedmiarów robót.

Odp. Przedmiar kanału „B” obejmuje 32 studnie rewizyjne.

Dokumentacja techniczna przewiduje wykonanie 32 studni rewizyjnych w odcinkach    B1 ÷ B24 (24szt) +

L1 ÷ L7  (7szt) +

                 studnia z zasuwą 1 szt

RAZEM 32 szt

Na rys. 17 oznaczenie P1 to pompownia ścieków – policzona odrębnie, i nie należy ją wliczać jako 33 studnię.


10. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy przedmiarem sieci sanitarnej, a dokumentacją techniczną dotyczącą kanału „D”. W przedmiarze występuje 40 szt. studni rewizyjnych z kręgów betonowych 1200mm, natomiast w dokumentacji technicznej występuje 43 szt. studni rewizyjnych. Prosimy o korektę przedmiarów robót,

Odp. Dokumentacja techniczna przewiduje wykonanie 42 studni rewizyjnych ø 1200m
w odcinakach             D3 ÷ D30 (28szt)

                        D27 ÷ D42 (12szt)

                        D1 ÷ D2 (2 szt)

Przedmiar powinien obejmować wykonanie 42 studni rewizyjnych. 
11. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy rysunkiem nr 5, a rysunkiem nr 7 dotyczącym przebiegu rurociągów oraz lokalizacji pompowni P2. Na planie sytuacyjnym (rysunek nr 5) nie uwzględniono odcinka D4-D I oraz pompowni P2 znajdujących się na planie sytuacyjnym (rysunek nr 7). Ponadto do rysunku nr 7 nie został zamieszczony profil przebiegu rurociągu. Prosimy Zamawiającego o podanie, które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny? Prosimy również o uzupełnienie dołączonej dokumentacji o w/w profil

Odp. Sieci wodociągu i kanalizacji sanitarnej oznaczone na Rys. nr 7 nie stanowią zakresu rzeczowego projektowanych robót.

Właściwy zakres rzeczowy wodociągów i kanalizacji sanitarnej określa Rys. nr 5.


12. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie  rozbieżności na odcinku G7-G8 pomiędzy planem zagospodarowania terenu a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 8) występują odcinki G7-G7.1-G7.2 nie ujęte w profilu na rysunku nr 19. Które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Do sporządzenia wyceny należy przyjąć wykonanie kanału i wodociągu w odcinku G7 – G7.1 – G7.2 – G8 zamiast odcinka G7 ÷ G8 wg załączonego profilu nr 19. Zmianę projektu w w/w odcinku wprowadzono po wykonaniu przedmiaru robót z powodu braku zgody właściciela działki nr 924.


13. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy przedmiarami sieci sanitarnej, a dokumentacją techniczną dotyczącą kanału „D”. W przedmiarze występuje 16 szt. studni rewizyjnych z kręgów betonowych 1200 mm, natomiast w dokumentacji technicznej występuje 18 szt. studni rewizyjnych. Na planie (rysunek nr 8) występują odcinki

G7-G7. 1 -G7.2,  na których usytuowano 2 studnie rewizyjne, które nie zostały ujęte w profilu na rysunku nr 19. Które rozwiązanie należy przyjąć do wyceny? Prosimy o korektę dołączonych przedmiarów robót.

Odp. Do sporządzenia wyceny należy przyjąć wykonanie kanału i wodociągu w odcinku G7 – G7.1 – G7.2 – G8 zamiast odcinka G7 ÷ G8 wg załączonego profilu nr 19. Zmianę projektu w w/w odcinku wprowadzono po wykonaniu przedmiaru robót z powodu braku zgody właściciela działki nr 924.


Sieć kanalizacji deszczowej


14. Projektant w dokumentacji odwołuje się do projektów sieci
sporządzanych przez Biuro Projektowe „środowisko”. Część wpustów i włączeń jest dokonywana do mych sieci. Czy sieci projektowane przez BP Środowisko wchodzą również w zakres tego przetargu? Jeżeli tak, to prosimy o zamieszczenie stosownej dokumentacji oraz przedmiarów udostępniona dokumentacja techniczna nie zawiera tego zakresu.

Odp. Projekt ZEPOŚ obejmuje wyłącznie wpusty i przykanaliki do kanału deszczowego proj. przez Biuro  „Środowisko”


15. Czy Inwestor posiada pozwolenie wodno- prawne na zrzut oczyszczonych ścieków deszczowych w punkcie Al i A2 (wylot do rzeki Czysta i rowu R1 załączniki nr 32 i 33 do projektu)? Prosimy o ich udostępnienie wraz z operatem wodno—prawnym.

Odp. Załącznik nr 32, 33


16. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku Dd19-Dd203 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 5) występuje włączenie wpustu bezpośrednio do studni, natomiast w profilu odcinka na rysunku nr 13 wpust włączony jest bezpośrednio do rurociągu. Które rozwiązanie  projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Włączenie należy wykonać jak na rys. nr 5 tj. bez pośrednio do studni kanalizacyjnej


17. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku Dd26-Dd203 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 5) występuje włączenie wpustu bezpośrednio do rury, natomiast w profilu odcinka na rysunku nr 17 brak jest takiego włączenia. Jakie rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Włączenie należy wykonać jak na rys. nr 5 tj. bez pośrednio do studni kanalizacyjnej

18. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie, rozbieżności na odcinku Fd5-Fd6 pomiędzy planem zagospodarowania terenu; przedmiarem, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunki nr 4 i 5) w przedmiarach  dołączonych do SIWZ rurociąg został przedstawiony jako DN300, natomiast w profilu odcinka na rysunku nr 17 występ ę .jako DN400. Jaką średnicę należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. W odcinku Fd5 do Fd6: przedmiar, Rys. nr 4 i 5, profil podłużny kanału Rys. 17 określają  średnicę odcinka jako DN300mm.


19. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku Kd17-Kd18 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 3) występuje włączenie wpustów bezpośrednio do rury natomiast w profilu odcinka na rysunku nr 16 brak jest takich włączeń. Jakie rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. W odcinku kanału  Kd 17 ÷ Kd18 wpusty należy włączyć bezpośrednio do proj. kanału deszczowego.
20. Prosimy Zamawiającego a wyjaśnienie rozbieżności na odcinku Kd22-Kd23 pomiędzy planem zagospodarowania terenu,, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 3) rurociąg został przedstawiony jako DN300, natomiast w profitu odcinka na rysunku nr 16 występuje jako DN400. Jaką średnicę należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. W odcinku Kd22 do Kd23 należy przyjąć średnicę DN 400 wg profilu podłużnego (Rys. nr 16) i przedmiaru robót.


21. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku Bd15-Bd16 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 9) występuje włączenie wpustu bezpośrednio do rury, natomiast w profilu odcinka na rysunku nr 18 brak  jest takiego włączenia. Jakie rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny

Odp. W odcinku kanału  Bd 15 ÷ Bd16 wpusty należy włączyć bezpośrednio do proj. kanału deszczowego.


22. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku D25-Gd1 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 8) występuje brak wpustów włączonych bezpośrednio do rury, natomiast w profilu odcinka na rysunku nr 20 występują takie włączenia. Co należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Należy przyjąć rozwiązania jak na planie zagospodarowania Rys. nr 8.


23. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku Gd1-Gd2 pomiędzy

planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 8) występuje włączenie wpustu bezpośrednio do rury natomiast w profilu odcinka na rysunku nr 20 brak jest takiego włączenia. Co przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Należy przyjąć rozwiązania jak na planie zagospodarowania Rys. nr 8.


Sieć wodociągowa

24. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku G7-G8 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 8) występują odcinki W38-W38.1-W39 nie ujęte w profilu na rysunku nr 35. Które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Do sporządzenia wyceny należy przyjąć wykonanie kanału i wodociągu w odcinku G7 – G7.1 – G7.2 – G8 zamiast odcinka G7 ÷ G8 wg załączonego profilu nr 19. Zmianę projektu w w/w odcinku wprowadzono po wykonaniu przedmiaru robót z powodu braku zgody właściciela działki nr 924.


25. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku A6-A7 pomiędzy planem zagospodarowania terenu a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 3) występuje hydrant p.poż. DN 100 nie ujęte w profilu odcinka na rysunku nr 26. Które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Należy przyjąć lokalizację hydrantów p.poż DN80 zgodnie z mapami syt wys.  


26. Prosimy Zamawiającego w wyjaśnienie rozbieżności na odcinku W42-.W43 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 8) występuje rura stalowa przewiertowa 323,9x6,3 mm L=50 m nic ujęta w profilu odcinka na rysunku nr Które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Należy przyjąć zgodnie z mapą syt wys. (Rys. nr 8).

W załączeniu profil odcinka Rys. nr 35

 

27. Prosimy Zamawiającego o dokonanie korekty przedmiarów dotyczącej ilości hydrantów Dn80 na sieci wodociągowej — w przedmiarze 40 szt. według dokumentacji hydrantówDn80— 6 szt. Dn1 00—34 szt.

Odp. Dokumentacja techniczna przewiduje wykonanie

·      hydrantów DN 80 w ilości 40szt

·      zasuw DN 80 w ilości 40szt.

·      kolan stopowych DN 80 w ilości 40 szt

 
28 Prosimy Zamawiającego o dokonanie korekty  przedmiarów dotyczącej  ilości zasuw Dn80 przy hydrantach p.poż. na sieci wodociągowej w przedmiarze 40 szt zasuw DN8O, według dokumentacji hydrantów Dn80 —6 sz i DN 100-034 szt.

Odp. Dokumentacja techniczna przewiduje wykonanie

·      hydrantów DN 80 w ilości 40szt

·      zasuw DN 80 w ilości 40szt.

·      kolan stopowych DN 80 w ilości 40 szt


29. Prosimy Zamawiającego o dokonanie korekty przedmiarów dotyczącej  ilości kolan stopowych Dn8O na sieci wodociągowej — w przedmiarze 40 szt. według dokumentacji kolan stopowych Dn80- 6 szt, Dn100 —34 szt.

Odp. Dokumentacja techniczna przewiduje wykonanie

·      hydrantów DN 80 w ilości 40szt

·      zasuw DN 80 w ilości 40szt.

·      kolan stopowych DN 80 w ilości 40 szt


30. Prosimy Zamawiającego o dokonanie korekty przedmiarów dotyczącej ilości zasuw Dn 150 na sieci wodociągowej — w przedmiarze 31 szt według dokumentacji  Dn150 —32 szt.

Odp. Dokumentacja techniczna przewiduje na sieci wodociągowej zasuwy DN 150 w ilości 29szt.
31. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku A28-A29 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 9) występuje zasuwa Dn150 nie ujęta w profilu odcinka na rysunku nr 28. Które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Należy przyjąć zgodnie z projektami zagospodarowania terenu tj. Rys. nr 5, 9 i 10


32. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku N2-N3 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 5) występuje zasuwa Dn150 nie ujęta w profilu odcinka na rysunku nr 34. Które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

Odp. Należy przyjąć zgodnie z projektami zagospodarowania terenu tj. Rys. nr 5, 9 i 10


33. Prosimy Zamawiającego o wyjaśnienie rozbieżności na odcinku W34-W35 pomiędzy planem zagospodarowania terenu, a profilem przebiegu rurociągu. Na planie (rysunek nr 10) występuje zasuwa Dn 150 nie ujęta w profilu odcinka na rysunku nr 32. Które rozwiązanie projektowe należy przyjąć do sporządzenia wyceny?

 

Odp. Należy przyjąć zgodnie z projektami zagospodarowania terenu tj. Rys. nr 5, 9 i 10


34. Prosimy Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji dla odcinka M4- IW4. Brak profilu poprzecznego dla w/w odcinka, który uwzględnia plan zagospodarowania terenu na rysunku nr 7.

Odp. Sieci wodociągu i kanalizacji sanitarnej oznaczone na Rys. nr 7 nie stanowią zakresu rzeczowego projektowanych robót.

Właściwy zakres rzeczowy wodociągów i kanalizacji sanitarnej określa Rys. nr 5.


35. Prosimy Zamawiającego o określenie szczegółów wyposażenia i zabudowy punktów charakterystycznych M3 i M2 przedstawionych na planie źagospodarowania terenu - rysunek nr7.

Odp. Sieci wodociągu i kanalizacji sanitarnej oznaczone na Rys. nr 7 nie stanowią zakresu rzeczowego projektowanych robót.

Właściwy zakres rzeczowy wodociągów i kanalizacji sanitarnej określa Rys. nr 5.


Sieć gazowa


36. Prosimy Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji dotyczącej przebudowy gazociągów fi 350 PN 6,3 MPa o Warunki  techniczne przebudowy gazociągu wysokiego ciśnienia pismo nr KSGV/OTE/3/28/09 z dnia 11.12.2009) — załącznik nr 3 do projektu.

Odp. Załączniki nr 10

37. W związku z niepełnym zamieszczeniem rysunków; - nr 2— Profile gazociągów - nr ó wpięcie hermetyczne — wariant I - wpięcie hermetyczne — wariant II

Odp. Załączniki nr 2, 6
38. Dotyczy: Kosztorys ofertowy . część drogowa. Podbudowa z kruszywa łamanego.

Pozycje 56 i 65 odnoszą się do poszerzeń — odpowiednio ilości  122 68 m2 korytowmie  122 844,00 podbudowa, natomiast pozycje 58 i 59 odnoszące się do korytowań dla konstrukcji nr 4 I 5 wg projektu nie mają swojego odpowiednika w dziale 4 „Podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie”. Projekt wykonawczy przewiduje podbudowę z kruszywa łamanego 0/31 mm gr 20 etn dla konstrukcji  Nr 4 i 5. W której pozycji kosztorysu ofertowego należ wycenić podbudowę pomocniczą z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm grubości 20cm dla
konstrukcji nr 4 i 5 wg opisu technicznego? Czy Zamawiający uwzględnił w kosztorysie ofertowym  podbudowę z kruszywa łamanego 0/31 mm dla konstrukcji nr 4 i 5?

Odp. Nie dotyczy przedmiotowego postępowania

39. Dotyczy. Kosztorys ofertowy - część drogowa . poz. 97. Stabi1izacja kruszywa łamanego 0/63 mm cementem o Rm- 2,5MPa - grubość warstwy 25 cm” Jakie kruszywo należy przyjąć do wyceny stabilizacji.? SST D-04.05.0l. mówi o kruszywie naturalnym łamanym 0/31 mm (kruszywo naturalne nie może być jednocześnie kruszywem łamanym), a opis pozycji mówi o kruszywie łamanym 0/63 mm. Odp. Nie dotyczy przedmiotowego postępowania


40. Dotyczy kosztorysu Rozbudowa wiaduktu w msc. Szczukowice krn 113+771, poz.40. „Wykonanie nowego umocnienia skarpy stożków” Prosimy o podanie wskaźnika zbrojenia betonu na m3 lub rozmiaru oczka siatki zbrojeniowej.

Odp. Nie dotyczy przedmiotowego postępowania

41. Czy osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych może pełnić jednocześnie obowiązki kierownika robót gazowych i wodociągowo-kanaliacyjnych

Odp. Tak

Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ : zamiast zapisu:

 

§ 8. ZMIANY

1.      Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie

a)    terminu zakończenia, ale tylko w przypadku wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wyłącznie wtedy, kiedy wykonanie zamówień dodatkowych powoduje konieczność wstrzymania wykonywania wszystkich robót, a fakt ten został odnotowany w dzienniku budowy i potwierdzone przez Koordynatora robót i Inspektora Nadzoru,…..

wprowadza się zapis:

§ 8. ZMIANY

1.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie

a)      terminu zakończenia, ale tylko w przypadku:

-wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wyłącznie wtedy, kiedy wykonanie zamówień dodatkowych powoduje konieczność wstrzymania wykonywania wszystkich robót, a fakt ten został odnotowany w dzienniku budowy i potwierdzone przez Koordynatora robót i Inspektora Nadzoru,

- wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót. Wystąpienie takich warunków musi być odnotowane bieżącym wpisem  w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru i Koordynatora robót.

 

W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 1 lit. a termin wykonania umowy może podlegać odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności…


Jednocześnie informuję że ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia przedmiary stanowią materiał pomocniczy

  

Załączniki nr 2,6,7,9,10,12,15,17,19,28,32,33,35.

  

... dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego...

 


 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2011/09/16 14:43:10
Redaktor: Administrator