Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:254689-2011:TEXT:PL:HTML
PL-Końskie: Usługi udzielania kredytu 2011/S 153-254689
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Usługi
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE
Gmina Końskie
ul. Partyzantów 1
Do wiadomości: Ewa Prasał
26-200 Końskie
POLSKA
Tel. +48 413723249 E-mail: przetargi@umkonskie.pl Faks +48 413722955 Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej http://www.umkonskie.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej Ogólne usługi publiczne
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA OPIS
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 10 500 000,00 PLN.
11.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6
Główne miejsce świadczenia usług Gmina Końskie.
Kod NUTS PL331
11.1.3) Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
11.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
11.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego dla Gminy Końskie w wysokości do 10 500 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów pięćset tysięcy złotych 00/100). Kredyt jest przeznaczony na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Końskie oraz wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach na wniosek Gminy Końskie, przy czym ostateczny termin uruchomienia kredytu przypada na dzień 31.12.2011 r.
Przed uruchomieniem transzy Gmina Końskie złoży dyspozycję - przynajmniej na 2 dni robocze przed uruchomieniem transzy. W przypadku nie uruchomienia kredytu w całości do dnia 31.12.2011 r. Gmina Końskie zastrzega sobie prawo nie pobierania przez bank prowizji od niewykorzystanej części kredytu. Spłaty rat kredytu / kapitału/ dokonywane będą w ratach miesięcznych w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca poczynając od 31.1.2012 r. Ostatnia rata kredytu do 31.12.2017 r.
Spłata odsetek dokonywana będzie do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym dokonano wpłat rat kapitałowych za wyjątkiem pierwszej raty odsetkowej, która będzie płatna do dnia 31.12.2011 r.
Oprocentowanie kredytu liczone według zmiennej stawki- WIBOR 1M średniomiesięczny, obowiązującej na pierwszy dzień okresu odsetkowego + prowizja banku.
Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki WIBOR-1M na dzień 5.8.2011 tj. 4,62 %.
O wysokości oprocentowania w danym miesiącu Wykonawca (bank) powiadomi Zamawiającego na piśmie w terminie 7 dni roboczych od daty ustalenia oprocentowania dla danego okresu odsetkowego. Oprocentowaniu podlega kwota faktycznie wykorzystanego kredytu przyjmując rzeczywistą liczbę dni w miesiącu oraz założenie, że rok liczy 365 dni, ilość dni w roku przestępnym 366. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 1 M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia.
Stawka oprocentowania kredytu za dany miesiąc kalendarzowy będzie liczona według stawki WIBOR 1M, stosowana w banku wykonawcy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. O zmianie terminu spłaty kredytu zamawiający poinformuje w formie pisemnej wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawieszenia spłat rat kredytu (kapitału) w okresie spłaty kredytu. Zawieszenie nie będzie wymagało zmiany umowy a jedynie harmonogramu spłat.
Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową z wystawienia kredytobiorcy. Koszty związane z ustanowieniem prawnego zabezpieczenia kredytu ponosi Zamawiający. Zamawiający nie dopuszcza podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji w oparciu o art. 97 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29.8.1997 r.
11.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
11.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Tak
11.1.8) Podział na części
Nie
11.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
11.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
11.2.2) Opcje
Nie
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 1.10.2011. Zakończenie 31.12.2017
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Wymagane wadia i gwarancje
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 22 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia dwa tysiące 00/100 PLN) na zasadach określonych w niniejszym rozdziale SIWZ przed upływem terminu składania ofert tj. do 21 września 2011 r. do godz. 10:00.
Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu
Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. o/Końskie, 26-200 Końskie.
Nr 40 12 40 4416 11110000 49536333, a za termin wniesienia przyjmuje się rzeczywisty czas uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do dołączenia do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać „Wadium - Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 10 500 000,00 PLN".
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w punkcie 8.2 ppkt. 2) - 5) muszą zachować ważność przez cały okres związania ofertą.
Wykonawca którego oferta, nie będzie zabezpieczona wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
111.1.2)Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
111.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
111.1.4)Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Nie
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.:
Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (w szczególności wynikające z ustawy Prawo bankowe); Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże się zezwoleniem lub innym dokumentem uprawniającym do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.),
Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia;
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług polegających na udzieleniu kredytu w wysokości nie mniejszej od wielkości kredytu w kwocie 5 000
000,00 PLN; (każda).
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt 5.2. - 5.5. winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie. Warunek określony w pkt 5.2 powinien spełniać każdy z wykonawców samodzielnie. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawca powołujący się na potencjał innych podmiotów w zakresie doświadczenia zobowiązany jest do wykazania spełniania warunku poprzez wskazanie części zamówienia, jaką powierzy podwykonawcom. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy załączyć:
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, z wykorzystaniem wzoru wg Załącznika nr 2 do SIWZ;
Zezwolenie lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.);
Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług polegających na udzieleniu kredytu w
wysokości nie mniejszej od wielkości kredytu w kwocie 5 000 000,00 PLN; (każda).
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia
publicznego, oświadczenie o spełnianiu każdego z warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
składa co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy ci Wykonawcy wspólnie.
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z
postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy
Pzp należy złożyć następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonych za zgodność z
oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji:
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których
mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, z wykorzystaniem wzoru wg Załącznika 3 do SIWZ;
Aktualny odpis z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania
braku podstaw do wykluczenia oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art.
24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, z wykorzystaniem wzoru wg Załącznika 4 do SIWZ;
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
— wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.l pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w części 6 SIWZ ust. B pkt. 6.2.2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. poprzedzającym, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z wykonawców oddzielnie.
Dodatkowo Wykonawcy w ramach składanej oferty składają:
Wypełniony formularz ofertowy stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszej specyfikacji,
Dowód wniesienia wadium - kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem,
Pełnomocnictwa do podpisania oferty (w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty
należy dołączyć pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez notariusza).
Wypełniony harmonogram spłaty kredytu w kwocie do 10.500.000,00 PLN (Załącznik Nr 5 do niniejszej
specyfikacji),
Zaparafowany projekt umowy kredytowej w zakresie objętym niniejszą SIWZ i na warunkach określonych w niniejszej SIWZ sporządzony przez Wykonawcę.
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w części 6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie „spełnia"/„nie spełnia".
111.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
111.2.3)Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia;
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług polegających na udzieleniu kredytu w wysokości nie mniejszej od wielkości kredytu w kwocie 5 000
000,00 PLN; (każda).
Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch usług polegających na udzieleniu kredytu w wysokości nie mniejszej od wielkości kredytu w kwocie 5 000 000,00 PLN; (każda). Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów wymienionych w części 6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na zasadzie „spełnia"/„nie spełnia".
III.2.4) Zamówienia zastrzeżone
Nie
III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI
111.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu
Nie
111.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za
wykonanie usługi
Nie
SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
ZP-271/20/2011
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
Dokumenty odpłatne Nie
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
21.9.2011 - 10:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 21.9.2011 - 11:00
Miejsce
Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1, POLSKA, sala konferencyjna (pok.18). Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Nie
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW
WSPÓLNOTOWYCH
Nie
VI.3) INFORMACJE DODATKOWE
Podana w ogłoszeniu (pkt II.3 czas trwania zamówienia lub termin realizacji) data rozpoczęcia 1.10.2011) jest datą planowaną.
VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
VI.4.2) Składanie odwołań
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
9.8.2011
ZP-271/20/1/2011 Końskie, 30.08.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego „ Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 10.500.000,00 PLN”
Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie:
- zaświadczenia o wyborze Burmistrza
- sprawozdań z wykonania budżetu : RB-27S ( pełne i zbiorcze), Rb-28S ( pełne i zbiorcze)- za 2009, 2010 oraz II kwartał 2011r., Rb-Z, Rb-N, RB-NDS- wg stanu na II kwartał 2011.
ZP-271/20/2/2011 Końskie, 01.09.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego „ Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 10.500.000,00 PLN”
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi.
Pytanie 1- Cz na wekslu własnym in blanco oraz deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Miasta i Gminy Końskie
Odp. Tak
Pytanie 2-Cz y Zamawiający korzysta z wykupów wierzytelności?
Odp. Nie
Pytanie 3- W związku z treścią pkt. 4.3 SIWZ oraz pkt. 1b) załącznika nr 1 do SIWZ (Oferta) Jaką ilość dni powinni przyjąć wykonawcy do wyliczenia ceny w latach przestępnych.
Odp. 366 dni
Pytanie 4- Proszę o zamieszczenie Uchwały RIO w sprawie opinii możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem zamówienia publicznego?
-Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zapisu w umowie kredytu, że uruchomienie środków nastąpi po dostarczeniu jednoznacznie pozytywnej opinii RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu?
Odp. Zamawiający na dzień dzisiejszy nie posiada opinii RIO jednocześnie Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zapisu w umowie kredytu, że uruchomienie środków nastąpi po dostarczeniu jednoznacznie pozytywnej opinii RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu
Pytanie 5- Czy w majątku Gminy powstały straty w wyniku powodzi w 2010r.? W przypadku wystąpienia strat powodziowych prosimy o podanie ich wartości szacunkowej?
Nie
Pytanie 6- Czy na w załącznikach do uchwały rady Miejskiej w sprawie WPF na 2011 zadania inwestycyjne realizowane ze środków pochodzących z UE- Zamawiający posiada podpisane umowy i preumowy?
Odp. Modernizacja systemu ciepłowniczego preumowa, pozostałe zadania umowy,
Pytanie 7- Czy Zamawiający potwierdza że możliwość zwieszenia spłat rat kredytu o której mowa w pkt. 3.7 SIWZ rozumiana jako przesunięcie terminu spłat rat kapitałowych wyłącznie w obrębie danego roku budżetowego przy zachowaniu założonej przez Zamawiającego łącznej kwoty spłat kapitału w danym roku oraz okresu kredytowania określonego w SIWZ- będzie możliwa za zgodą Banku?
Odp. Cała spłata kapitału nastąpi w okresie kredytowania. Zawieszenie- zmniejszenie obciążenia z tytułu spłaty kapitału w danym roku budżetowym przy jednoczesnym zwiększeniu w kolejnym.
Pytanie 8- Czy gmina korzysta z wykupu wierzytelności factoringu,forfaitingu.
Odp. Nie
Pytanie 9- Czy Gmina realizuje programy i projekty z udziałem środków o których w art. 5 ust. 1 pkt 2 uofp – prośba o przedstawienie zestawienia tych umów (jakich projektów dotyczą, w jakich kwotach dofinansowanie?
Odp. -Modernizacja systemu ciepłowniczego w Końskich. Kwota dofinansowania 3 296 135,00 zł
-Budowa infrastruktury technicznej dróg, sieci, kanalizacyjnej, sanitarnej, deszczowej i wodociągowej dla terenów zabudowy produkcji w części terenu Końskich i sołectwa Kornica. Kwota dofinansowania 20 371 084,00 zł
-Rewitalizacja miasta Końskie I Kwota dofinansowania 4 701 330,00 zł
-Budowa boisk wielofunkcyjnych w msc. Brody Sierosławice, Modliszewice, Górny Młyn, Wąsosz i Rewitalizacja boisk sportowych w msc. Rogów Nowy Dziebałtów, Nowy Kazanów, kwota dofinansowania 772 005,00 zł.
W 2011 r. gmina otrzymała i otrzyma również środki z umów o dofinansowanie zdań inwestycyjnych zrealizowanych w latach poprzednich
- Termomodernizacje budynków użyteczności publicznej. Kwota dofinansowania 2 980 876,34 zł
- Budowa Sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 1 i Gimnazjum Nr 1 w Końskich- 417 660,68 zł
Pytanie 10- Na 2011r. gmina zaplanowała dochody ze sprzedaży majątku 6,5 mln zł, na 2012 r. 6 mln- zł. czy są to założenia realne jeśli w 2010 r. dochody te wynosiły 2,2 mln a wykonanie za 6M 2011 wynosi 1,1, mln zł. Co Gmina planuje sprzedać i czy posiada wycenę tego majątku
Na 2011r. gmina Końskie zaplanowała sprzedaż działek budowlanych oraz nieruchomości gminnych 56 działek budowlanych wycenionych na 7 397 000,00 zł ( gmina posiada wycenę działek przeznaczonych do sprzedaży- termin przetagu wrzesień 2011r.)
Nieruchomości gminne- operaty w opracowaniu
Pytanie 11- Z czego wynika tak duży wzrost dochodów w latach 2011, 2012 i 2013 r. zarówno bieżących jak i majątkowych ( te wskazują szczególny wzrost- nawet kilkukrotny).
Odp. Wzrost dochodów bieżących wynika z planowanego wzrostu stawek podatkowych. Wzrost dochodów majątkowych uwzględnia kwoty dotacji na wydatki majątkowe na podstawie zawartych umów ( o których mowa w odpowiedzi na pyt. 9)
Pytanie 12- Należności wymagalne na koniec czerwca 2011 wynoszą aż 8,7 mln zł. Z jakiego tytułu są to należności ponieważ dotyczą głównie gospodarstw domowych i czy są do odzyskania.
Odp. Należności wymagalne od gospodarstw domowych to należności z tytułu :
- świadczeń z pomocy społecznej 3 334 381,50 zł
-podatków i opłat 3 035 706,20 zł
-czynszu za lokale mieszkalne 852 373,63 zł
Należności te są monitorowane przez jednostki którym są należne. Prowadzone postępowania windykacyjne, corocznie przynoszą wpływy z tych należności. Trudno jest ocenić na dzień dzisiejszy w jakim % są możliwe do odzyskania. W przypadku należności podatkowych gmina stosuje wszelkie możliwe zasady które zabezpieczają przed ich przedawnieniem.
Pytanie 13
- pkt. 3.4 SIWZ „spłata odsetek dokonywana będzie do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym dokonano wpłat rat kapitałowych za wyjątkiem pierwszej raty odsetkowej która będzie płatna do dnia 31 grudnia 2011r.”
Czy zapis ten oznacza że odsetki za bieżący miesiąc będą płacone z miesięcznym opóźnieniem to znaczy na koniec następnego miesiąca i czy oznacza to również że w miesięcy styczniu 2012 nie nastąpi spłata odsetek.
Odp. Spłata odsetek dokonywana będzie w terminie spłaty raty kapitałowej za wyjątkiem pierwszej raty odsetkowej, która będzie płatna w terminie do 31 grudnia 2011r.
Pytanie 14- Pkt. 3.7 SIWZ „Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawieszenia spłat rat kredytu ( kapitału) w okresie spłaty kredytu:
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zapis zawarty w umowie kredytowej i w brzmieniu : „w szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Kredytobiorcy i za zgodą Banku strony dopuszczą możliwość przesunięcia terminu spłaty raty (części raty) kredytu z zachowaniem terminu ostatecznej spłaty do dnia 31 grudnia 2017r. co nie będzie skutkować dla Kredytobiorcy żadnymi dodatkowymi kosztami finansowymi poza określonymi w niniejszej umowie.
- czy Zamawiający wyrazi zgodę na podpisanie aneksu zmieniającego harmonogram spłat?
Odp. Zamawiający poprzez zawieszenie rozumie zmianę harmonogramu spłaty raty kredytu (ograniczającego wysokość spłaty kapitału w danym roku z jednoczesnym zwiększeniem jego spłaty w innych latach. Zamawiający wyrazi zgodę na podpisanie aneksu zmieniającego jedynie harmonogram spłat wynikający z wniosku zamawiającego
Pytanie 15-
Z jakiego tytułu wystąpiły należności wymagalne wykazane w sprawozdaniu RB-N na koniec II kwartału 2011r. . Prosimy podać ich strukturę wraz z kwotami.
Odp. Należności wymagalne od gospodarstw domowych to należności z tytułu :
- świadczeń z pomocy społecznej 3 334 381,50 zł
-podatków i opłat 3 035 706,20 zł
-czynszu za lokale mieszkalne 852 373,63 zł
Jednocześnie Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie:
- aktualnego wykazu jednostek powiązanych kapitałowo z Miastem i Gminą Końskie (w załączeniu)
- wykazu instytucji w których Miasta o i Gmina Końskie korzysta z kredytów lub/ i pożyczek z uwzględnieniem nazwy, aktualnego zadłużenia, miesięcznych obciążeń i ostatecznego terminu spłaty( w załączeniu)
- Uchwały Rady Miejskiej w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Końskie za 2009r.
Uchwały w sprawie opinii o sprawozdaniach z wykonania budżetu Miasta i Gminy Końskie za 2009r.
ZP-271/20/3/2011 Końskie, 08.09.2011
Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego „Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie do 10.500.000,00 PLN”
Informuję, że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi.
Pytanie 1.
Jakie są planowane kwoty długu Gminy z tytułu kredytów i pożyczek związanych ze środkami Unii Europejskiej o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 ustawy o finansach publicznych z dnia 27.08.2009r. w okresach objętych prognozą
Odp. Nie planowano kredytów na zadania ze środkami o których mowa powyżej. Planowane kwoty długu dotyczą ogółu zadania.
Pytanie 2.
Jakie są planowane kwoty spłaty kredytów i pożyczek związanych ze środkami Unii Europejskiej o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 ustawy o finansach publicznych z dnia 27.08.2009r. w okresach objętych prognozą?
Odp. Nie planowano.
Pytanie 3
a) Czy wieloletnia prognoza Finansowa zawiera inne tytuły dłużne, o których |mowa w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2010r. dotyczącym szczegółowego sposobu kwalifikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego, w tym do długu Skarbu Państwa
b) czy w związku z nowym rozporządzeniem nie zostanie przekroczony wskaźnik poziomu zadłużenia i Obsługi długu w okresie funkcjonowania wnioskowanego kredytu?
Odp. a) Tak.
b) Nie .
Pytanie 4.
Czy przedstawiona Wieloletnia Prognoza Finansowa sporządzona jest z uwzględnieniem przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2010r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego w tym do długu Skarbu państwa
Odp. Tak.
Pytanie 5- Czy w związku z powyższym rozporządzeniem nie zostanie przekroczony wskaźnik poziomu zadłużenia i obsługi długu?
Odp. Nie.
Pytanie 6.
Celem wyliczenia ceny oferty proszę o podanie na jaki dzień należy przyjąć wykorzystanie kredytu. Czy zgodnie z SIWZ do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć całkowite wykorzystanie kredytu jednorazowo w wysokości 10 500 000,00 zł w dniu 31 grudnia 2011
Odp. Tak
Dotyczy uszczegółowienia odpowiedzi na pytanie nr 14 w piśmie ZP-271/20/2/2011 Końskie, 01.09.2011
Pytanie: Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zapis zawarty w umowie kredytowej w brzmieniu: w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na wniosek Kredytobiorcy i za zgodą Banku strony dopuszczą możliwość przesunięcia terminu spłaty (części raty) kredytu z zachowaniem terminu ostatecznej spłaty do dnia 31 grudnia 2017r. co nie będzie skutkować dla kredytobiorcy żadnymi dodatkowymi kosztami finansowymi poza określonymi
w niniejszej umowie.
Odp. Tak.