Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

Końskie: Dostawa energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych Gminy Końskie oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Końskich przy ul. Partyzantów 1.

Numer ogłoszenia: 288016 - 2011; data zamieszczenia: 14.09.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

·         Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych Gminy Końskie oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Końskich przy ul. Partyzantów 1..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż Zamawiającemu energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych Gminy Końskie oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Końskich przy ul. Partyzantów 1. Dane dotyczące przedmiotu zamówienia . Zadanie nr 1 - dostawa energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych Gminy Końskie, 1. zestawienie 184 miejsc poboru energii elektrycznej stanowi zał. nr 1. 2.sumaryczna moc umowna w taryfie C 12A - 1.353kW. 3.średnie zużycie energii w 2010 r. - 1.800.000 kWh w tym : a) energia rozliczana w strefie szczytowej - 335.000 kWh b) energia rozliczana w strefie pozaszczytowej - 1.465.000kWh 4. planowane całkowite zużycie energii w okresie realizacji niniejszego zamówienia ( 12 miesięcy ) 1.800.000 kWh Zadanie nr 2 - dostawa energii elektrycznej do celów zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Końskich przy ul. Partyzantów 1. 1. zestawienie 6 miejsc poboru energii elektrycznej stanowi zał. nr 1. 2.sumaryczna moc umowna w taryfie C 11 - 54 kW 3.moc umowna w taryfie C 12A - 12 kW 4.średnie zużycie energii w 2010 r. - 110.000 kWh w tym : a) energia rozliczana w strefie szczytowej - 35.000 kWh b) energia rozliczana w strefie pozaszczytowej - 75.000 kWh 5.Planowane całkowite zużycie energii w okresie realizacji niniejszego zamówienia ( 12 miesięcy ) - 110.000 kWh. U w a g a : Należy uwzględnić zmianę taryfy C-11 na C-12A ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.31.00.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 23.09.2011 do godziny 09.00 (czasu lokalnego) w wysokości:

 17 500,00 zł ( słownie siedemnaście tysięcy pięćset złotych 00/100)

III.2) ZALICZKI

·         Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca winien posiadać koncesję do prowadzenia działalności w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Podstawą oceny spełnienia warunku, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         koncesję, zezwolenie lub licencję

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·         aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. c) kosztorys ofertowy stanowiący załącznik do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zleceniodawca przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1.1 Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiana przedstawicieli stron umowy. 1.2 Pozostałe zmiany : a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ, b) zmiana obowiązującej stawki VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę zwiększonego podatku zapłaconego przez Wykonawcę, c. wystąpienia zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości punktów poboru, w zakresie łącznej ilości energii, o której mowa w § 1 ust. 1, przy uwzględnieniu ust. 4 oraz łącznej mocy umownej, o której mowa w § 1 ust. 3, przy uwzględnieniu zasad zmian mocy umownej,o których mowa w § 8 niniejszej umowy. 3. Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 2, 4 i 5, wymaga każdorazowo zaktualizowania załącznika nr 1 do niniejszej umowy. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia bądź zwiększenia łącznej ilości zakupionej energii, względem ilości określonej w § 1 ust. 1 niniejszej umowy. Zaistniałe okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym, spowodują odpowiednie zmniejszenie bądź zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu niniejszej umowy. 5. Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania umowy sprzedaży, do zmian łącznej mocy umownej w stosunku do wartości. o której mowa w § 1 ust. 3, oraz do zmian jednostkowych mocy umownych. Zmiany mocy umownej będą dokonywane na zasadach określonych w § 8 niniejszej umowy. 6. Zmiana niniejszej umowy o której mowa w § 15 wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i nie może być sprzeczna z postanowieniami ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych w szczególności z jej art. 144.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.umkonskie.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie pok. 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.09.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie pok. 24.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 


Końskie, 16.09.2011

ZP-341/19/1/2011                                                                                     

Otrzymują uczestnicy postępowania przetargowego

Dotyczy postępowania o udzielnie zamówienia publicznego: Dostawa energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych Gminy Końskie oraz do zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Końskich przy ul. Partyzantów 1.

  

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację  do SIWZ poprzez załączenie zmodyfikowanego projektu umowy- Rozdział C SIWZ. 

Jednocześnie informuję iż od jednego z wykonawców wpłynęły zapytania do SIWZ- projektu umowy zamieszonego w dniu 14.09.2011r.

 

Pytanie1.

We wzorze umowy w § 10 ust.3 wymagają Państwo aby termin płatności wynosił 14 dni od dnia doręczenia faktury VAT do siedziby Odbiorcy. Informujemy, iż powyższy zapis będzie oznaczał konieczność wysyłania faktur za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w celu dokładnego ustalenia terminu płatności określenia czy zasadnym jest naliczanie karnych odsetek za jego niedotrzymanie. To z kolei negatywnie wpłynie na kalkulację cenową oferty. Dodatkowo zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.Nr 54, poz. 535 z póź. zm.) w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie. Pozostawienie zapisów zgodnie, z którymi faktury VAT będą płatne w terminie 14 dni od daty dostarczenia faktury do siedziby Odbiorcy będzie oznaczało każdorazowo konieczność ingerencji Wykonawcy w automatycznie wykonywane operacje przez systemy  rozliczeniowo- księgowe, które określają termin płatności od daty wystawienia faktury. Ponadto może zaistnieć sytuacja, w której potwierdzenie otrzymania przez \odbiorcę faktury za energie wpłynie do Wykonawcy już po złożeniu deklaracji podatkowych co spowoduje, iż zaistnieje niedopłata podatku VAT i konieczność dokonania stosownych korekt przedmiotowych deklaracji. Powyższe z kolei może zostać odebrane przez organy kontroli podatkowej jako celowe manipulowanie Wykonawcy terminami płatności i spowodować odpowiedzialność karno- skarbową Wykonawcy z tego tytułu.

W związku z powyższym wnosimy o zmianę zapisów zawartych w § 10 ust. 3 umowy, tak, aby, termin płatności był określony od daty wystawienia faktury

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w SIWZ- rozdział C projekt umowy

 

Pytanie 2.

Wnosimy o uzupełnienie § 13 wzoru umowy o następujący zapis:

„W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa do wypowiedzenia umowy, odstąpienia od umowy, lub wygaśnięcia umowy z innych przyczyn leżących po stronie klienta, przed terminem wskazanym w § 4 ust. 1, Zamawiający zobowiązany będzie do zapłaty odszkodowania, którego wysokość zostanie wyznaczona na podstawie wzoru określonego poniżej. W przypadku, gdy wartość odszkodowania będzie ujemna, wówczas Wykonawca odstępuje od obciążenia Zamawiającego odszkodowaniem.

WO=(Ez-Ew) * (Ce-K)

Gdzie:

Wo- wysokość odszkodowania

Ez- wolumen energii zakontraktowanej przez Zamawiającego, określony w SIWZ

Ew- wolumen energii wykorzystanej przez Zamawiającego

Ce- cena energii określona w umowie

K- aktualna wartość podatku akcyzowego + cena minimalna energii elektrycznej na rynku bilansującym określona w IRIESP + koszt obowiązków wynikających z art. 9a ust.1 oraz 8 Prawa energetycznego.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w SIWZ- rozdział C projekt umowy

 

Pytanie 3.

Wnosimy o dodanie w § 15 ust. 1 pkt. 1.2 b) zapisów umożliwiających zmianę cen w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego i podatku VAT.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w SIWZ- rozdział C projekt umowy

  

Pytanie 4.

Wnosimy o zmianę zapisu w § 10 ust. 4 wzoru umowy na „Za dzień zapłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek Wykonawcy”. Informujemy, że praktyka obrotu gospodarczego poparta orzecznictwem sądów potwierdza słuszność stanowiska wierzyciela, iż wykonanie zobowiązania następuje z chwilą wpływu środków na rachunek wierzyciela, a nie z chwilą obciążenia rachunku Zamawiającego.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w SIWZ –rozdział C projekt umowy

  

Załączniki: zmodyfikowany projekt umowy


Znak:ZP-341/19/1/2011                                                                    Końskie,  20.09.2011

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

postępowania przetargowego

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę energii elektrycznej do celów oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych Gminy Końskie oraz zasilania obiektów użytkowanych przez Urząd Miasta i Gminy w Końskich”

 

Informuję , że od Wykonawców wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Pytanie 1.

W Rozdziale C projekcie umowy w 3 ust. 1 lit b-i c widnieją zapisy, zgodnie z którymi zamawiający wymaga w przypadku zawarcia nowych umów z OSD OSP dostarczenia ich do zamawiającego. Uprzejmie informujemy, że wymagane przez Zamawiającego dokumenty objęte są klauzulą tajności i nie mogą być udostępniane stronom trzecim nawet w przypadku objęcia ich klauzulą tajemnica przedsiębiorstwa. Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych nie wyrażają zgody na ich udostępnienie. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą i wnosimy o zmianę zapisów poprzez ich usunięcie.

Odp. Zgodnie z modyfikacją z dnia 16.09.2011, nr ZP-341/19/1/2011w/w zapisy nie mają miejsca

 

Pytanie 2. W Rozdziale C projekcie umowy w paragrafie 4 ust. 3 widnieją zapisy dotyczące sprzedaży energii w sposób ciągły i niezakłócony. Uprzejmie informujemy, że w przypadku wystąpienia awarii w systemie, siły wyższej, działalności osób trzecich, za które nie ponosi odpowiedzialności oraz z powodu wyłączeń dokonywanych przez OSD możliwe są przerwy w sprzedaży energii, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności. Z uwagi na powyższe uprzejmie prosimy o modyfikację zapisów projektu umowy i wyłączenie odpowiedzialności Wykonawcy za przerwy w sprzedaży (dostawie) spowodowane ww. czynnikami.

Odp.

Wykonawca nie ponosi konsekwencji za wykonanie umowy w przypadku w/w czynników uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia.

Jednocześnie  na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ w paragrafie 4 ust. 3 projektu umowy:

Zamiast zapisu:

Wykonawca zobowiązany jest sprzedawać zamówioną energię przez cały czas obowiązywania niniejszej umowy w sposób ciągły i niezakłócony
Wprowadza się zapis:

Wykonawca zobowiązany jest sprzedawać zamówioną energię przez cały czas obowiązywania niniejszej umowy w sposób ciągły i niezakłócony z zastrzeżeniem wystąpienia czynników za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności – wystąpienia  awarii w systemie, siły wyższej, działalności osób trzecich, wyłączeń dokonywanych przez OSD powodujące możliwość przerwy w sprzedaży energii.

 

Pytanie 3.

W Rozdziale C — projekcie umowy w 5 ust. 1 istnieje błędna numeracja.
Powinien być nr 2) lit e paragraf  8

Odp. Zmodyfikowano w dniu 16.09.2011r.


Pytanie 4.

W Rozdziale C — projekcie umowy w 6 ust. 5, 10 i 11 widnieją zapisy dotyczące możliwości zmiany mocy umownej, standardów jakościowych energii oraz przerw planowych i nieplanowych. Informujemy, że z uwagi na fakt, że przedmiot zamówienia obejmuje wyłącznie sprzedaż energii elektrycznej bez usługi dystrybucji ww. zapisy powinny znaleźć się w umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy zamawiającym a OSD. Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za ewentualne niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez OSD. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą i wnosimy o usunięcie zapisów w całości oraz wszelkich odwołań w umowie nawiązujących do w/w zapisów.

Odp. Zgodnie z modyfikacją z dnia 16.09.2011, nr ZP-341/19/1/2011 w/w zapisy nie mają miejsca

 

Pytanie 5.

Dotyczy Rozdziału C — projektu umowy w paragrafie  9 ust. 2. Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, ustawowej zamianie stawki podatku VAT lub opodatkowania energii podatkiem akcyzowym wykonawca zwracamy się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: Wykonawca zapewnia stałość ceny jednostkowej 1 kWh energii elektrycznej przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy, za wyjątkiem zmiany przepisów skutkujących zmianą kwoty podatku VAT lub podatku akcyzowego. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie. W przypadku zaakceptowania powyższej propozycji prosimy dodać w paragrafie 15 ust. 1 .2 lit b) możliwość zmiany cen w przypadku zmiany stawki podatku akcyzowego oraz zmodyfikować zapis w 15 ust 6 do treści: Zmiana niniejszej umowy o której mowa w 15 z wyjątkiem zmiany przewidzianej ust. 1.2 lit b), wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i ne może być sprzeczna z postanowieniami ustawy z dnia 29.01,2004r. Prawo Zamówień Publicznych w szczególności  z jej art 144

 

Odp. Zgodnie ze zmodyfikowaną w dniu 16.09.2011 umową zapisy brzmią:

§ 14

Zleceniodawca przewiduje możliwość  zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia.

1.1 Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:

a) zmiana przedstawicieli stron umowy.

1.2 Pozostałe zmiany :

a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ,

b) zmiana obowiązujących przepisów podatkowych. Jeśli zmiany będą powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę zwiększonego podatku zapłaconego przez Wykonawcę,

2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości punktów poboru, w zakresie  łącznej ilości energii, o której mowa w § 1 ust. 1, przy uwzględnieniu ust.  4 oraz łącznej mocy umownej.

3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia bądź zwiększenia łącznej ilości   zakupionej energii, względem ilości określonej w § 1 ust. 1 niniejszej umowy. Zaistniałe okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym, spowodują odpowiednie zmniejszenie bądź zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu niniejszej umowy.

4.Zainstnienie okoliczności, o których mowa w ust. 2,3, wymaga każdorazowo zaktualizowania załącznika nr 1 do niniejszej umowy.

 

5.Zmiana niniejszej umowy o której mowa w § 14 wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i nie może być sprzeczna z postanowieniami ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych w szczególności z jej art. 144.

 

 

Pytanie 6.

W Rozdziale C — projekcie umowy w 9 ust. 6- umowa nie reguluje przypadku gdyby wykonawca z niezawinionych przyczyn nie otrzymał danych pomiarowych od OSD, Zwracamy się z prośbą o wprowadzenie zapisu o treści: W przypadku braku danych pomiarowo rozliczeniowych Wykonawca upoważniony jest do wystawiania  faktur VAT szacowanych.

Odp. Brak danych pomiarowych dotyczy tylko przypadków gdy układy pomiarowe są niesprawne. Zapłata ustalana jest na podstawie rozporządzenia taryfowego.

 

Pytanie 7.

W Rozdziale C — projekcie umowy w paragrafie 10 ust. 3 widnieje zapis:
Należności z tytułu sprzedanej i odebranej przez Zamawiającego energii płatne będą w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury VAT przez Zamawiającego. Uprzejmie informujemy, iż termin płatności określony od daty dostarczenia faktury „przez Zamawiającego będzie oznaczał konieczność wysyłania faktur za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w celu dokładnego ustalenia terminu płatności i określenia czy zasadnym jest naliczanie karnych odsetek za jego niedotrzymanie. Dodatkowo zgodnie z art. 19 ust. 13 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.Nr 54, poz 535 z póź. zm.) w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą upływu terminu płatności, jeżeli został on określony w umowie. Pozostawienie zapisów, zgodnie z którymi faktury VAT będą płatne w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego będzie oznaczało każdorazowo konieczność ingerencji Wykonawcy w automatycznie wykonywane operacje przez systemy rozliczeniowo - księgowe, które określają termin płatności od daty wystawienia faktury. Ponadto może zaistnieć sytuacja, w której potwierdzenie otrzymania przez Zamawiającego faktury za energię wpłynie do Wykonawcy już po złożeniu deklaracji podatkowych co spowoduje, iż zaistnieje niedopłata podatku VAT konieczność dokonania stosownych korekt przedmiotowych deklaracji, Powyższe z kolei może zostać odebrane przez organy kontroli podatkowej jako celowe manipulowanie Wykonawcy terminami płatności i spowodować odpowiedzialność karno - skarbową Wykonawcy z tego tytułu. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o dokonanie modyfikacji w paragrafie  10 ust. 3 do treści: „Należności z tytułu sprzedanej i odebranej przez Zamawiającego energii płatne będą w terminie 14 dni od daty wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT, pod warunkiem, że faktura wpłynie do Zamawiającego nie później niż 7 dni przed upływem terminu płatności. W przypadku opóźnień w dostarczaniu do Zamawiającego wystawionej faktury, termin płatności ulegnie przesunięciu o liczbę dni opóźnienia”. Taki sposób zapisania terminu płatności zapewnia finansowe bezpieczeństwo Zamawiającego, który nie będzie mógł zostać przez wykonawcę obciążony za nieterminową zapłatę faktury VAT w przypadku, kiedy ta faktura nie zostanie zamawiającemu doręczona w terminie do 7 dni przed terminem płatności.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w projekcie umowy – rozdział C SIWZ


Pytanie 8.

W Rozdziale C — projekcie umowy w 10 ust. 4 widnieje zapis:
Za datę płatności uznaje się datę obciążenia rachunku Zamawiającego kwotą płatności.”
Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami w obrocie gospodarczym za dzień zapłaty uznaje się dzień, w którym środki pieniężne wpłyną na rachunek bankowy podmiotu, któremu należna jest zapłata. Sprawę tę reguluje także art. 19 ust. 13 pkt.1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów usług (Dz.U. Nr 54 „ poz. 535 z późn. zm.). W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmianę zapisu na:
Za dzień zapłaty uważa się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy.”

Odp. Na podstawie art. 38 ust. 4 pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ
w paragrafie 9 pkt. 4 projektu umowy-rozdział C SIWZ

Zamiast zapisu:

Za datę płatności uznaje się datę obciążenia rachunku Zamawiającego kwota płatności.

Wprowadza się zapis:

Za datę zapłaty uważa się datę uznania rachunku bankowego Wykonawcy


Pytanie 9.

W Rozdziale C — projekcie umowy w 11 ust. 2 i 3 widnieje zapis:
Wykonawca ma obowiązek rozpatrzeć reklamację w terminie 7 dni od daty jej doręczenia.
Nie rozpatrzenie reklamacji lub przekroczenie terminu jej rozpatrzenia w stosunku do terminu, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, poczytuje się za uznanie reklamacji,
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 04.05.2007r. W sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni. Ponadto w przypadku niedotrzymania terminu na rozpatrzenie reklamacji Zamawiającemu przysługuje bonifikata. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisu w 11 ust. 2 i 3 do treści:
Wykonawca ma obowiązek rozpatrzeć reklamację w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
W przypadku nie rozpatrzenia reklamacji lub przekroczenia terminu jej rozpatrzenia w stosunku do terminu, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu Zamawiającemu przysługują bonifikaty.

Odp. Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy pzp Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ w paragrafie 10 ust. 2 projektu umowy:

Zamiast zapisu: Wykonawca ma obowiązek rozpatrzeć reklamację  w terminie 7 dni od daty jej doręczenia

Wprowadza się zapis: Wykonawca ma obowiązek rozpatrzeć reklamację  w terminie 14 dni od daty jej doręczenia

 

Pytanie 10

Dotyczy Rozdziału C — projektu umowy  Zapis przedmiotowego paragrafu jest nieproporcjonalny i narusza zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym. Ponad to w zakresie odpowiedzialności za niedotrzymanie standardów jakościowych obsługi Zamawiającemu przysługuje bonifikata w wysokości określonej w  paragrafie 38 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2007r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania kalkulacji taryf oraz rozliczeń obrocie energią elektryczną.
Zwracamy się z prośbą o wprowadzenie bonifikat w wysokości zgodnej w ww. Rozporządzeniem oraz adekwatnych kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Zamawiającego lub o usunięcie powyższego paragrafu w całości.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w projekcie umowy

 

Pytanie 11. W załączniku nr 1 do SIWZ brak jest grup taryfowych poszczególnych PPE
i okresów rozliczeniowych. /

Odp. Powyższe reguluje paragraf 9 pkt. 1 i 2 projektu umowy- rozdział C SIWZ.


 

Numer ogłoszenia: 297922 - 2011; data zamieszczenia: 21.09.2011

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 288016 - 2011 data 14.09.2011 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Końskie, ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, fax. 041 3722955.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

·         Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.3.

·         W ogłoszeniu jest: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zleceniodawca przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1.1 Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiana przedstawicieli stron umowy. 1.2 Pozostałe zmiany : a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ, b) zmiana obowiązującej stawki VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę zwiększonego podatku zapłaconego przez Wykonawcę, c. wystąpienia zamówień dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości punktów poboru, w zakresie łącznej ilości energii, o której mowa w § 1 ust. 1, przy uwzględnieniu ust. 4 oraz łącznej mocy umownej, o której mowa w § 1 ust. 3, przy uwzględnieniu zasad zmian mocy umownej,o których mowa w § 8 niniejszej umowy. 3. Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 2, 4 i 5, wymaga każdorazowo zaktualizowania załącznika nr 1 do niniejszej umowy. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia bądź zwiększenia łącznej ilości zakupionej energii, względem ilości określonej w § 1 ust. 1 niniejszej umowy. Zaistniałe okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym, spowodują odpowiednie zmniejszenie bądź zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu niniejszej umowy. 5. Zamawiający ma prawo, w okresie obowiązywania umowy sprzedaży, do zmian łącznej mocy umownej w stosunku do wartości. o której mowa w § 1 ust. 3, oraz do zmian jednostkowych mocy umownych. Zmiany mocy umownej będą dokonywane na zasadach określonych w § 8 niniejszej umowy. 6. Zmiana niniejszej umowy o której mowa w § 15 wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i nie może być sprzeczna z postanowieniami ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych w szczególności z jej art. 144..

·         W ogłoszeniu powinno być: 1.Zleceniodawca przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 1.1 Zmiana sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiana przedstawicieli stron umowy. 1.2 Pozostałe zmiany : a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ, b) zmiana obowiązujących przepisów podatkowych. Jeśli zmiany będą powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę zwiększonego podatku zapłaconego przez Wykonawcę, 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości punktów poboru, w zakresie łącznej ilości energii, o której mowa w § 1 ust. 1, przy uwzględnieniu ust. 4 oraz łącznej mocy umownej. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia bądź zwiększenia łącznej ilości zakupionej energii, względem ilości określonej w § 1 ust. 1 niniejszej umowy. Zaistniałe okoliczności, o których mowa w zdaniu pierwszym, spowodują odpowiednie zmniejszenie bądź zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy z tytułu niniejszej umowy. 4.Zainstnienie okoliczności, o których mowa w ust. 2,3, wymaga każdorazowo zaktualizowania załącznika nr 1 do niniejszej umowy. 5.Zmiana niniejszej umowy o której mowa w § 14 wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności i nie może być sprzeczna z postanowieniami ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych w szczególności z jej art. 144..

 


 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2011/09/21 08:23:16
Redaktor: Administrator