Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.umkonskie.pl


Końskie: Budowa drogi gminnej Nr 001222T w Wąsoszu

Numer ogłoszenia: 13592 - 2012; data zamieszczenia: 16.01.2012

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

·         Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi gminnej Nr 001222T w Wąsoszu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie niezbędnych prac związanych z zadaniem inwestycyjnym pn.: Budowa drogi gminnej nr 001222T w Wąsoszu, w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Inwestycja przewiduje m. in.: - budowę drogi klasy D (od skrzyżowania z drogą gminną Wąsosz - Nowiny do skrzyżowania z drogą powiatową Końskie - Wąsosz), kategorii ruchu KR2, o nawierzchni z betonu asfaltowego, długości ok. 450 m, szerokości jezdni 5,5m o przekroju poprzecznym jednostronnym, - budowę jednostronnego chodnika ze ścieżką rowerową - szer. 3,0m (strona prawa); - budowę pobocza z materiału kamiennego - szer. 075,m (strona lewa) - budowę odwodnienia (rowu- strona lewa), - budowę zjazdów indywidualnych; - budowę zjazdów na drogi leśne; - budowę przepustów pod zjazdami oraz pod koroną drogi. Konstrukcja nawierzchnia jezdni: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 5cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 7cm, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20cm, - warstwa odsączająca z piasku gr. 15cm. Konstrukcja chodnik ze ścieżką rowerową: - kostka betonowa gr.8cm, - podsypka żwirowa gr.3cm, - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31.5 gr.15cm, - warstwa odsączająca z piasku gr. 15cm. Zestawienie powierzchni: - jezdnia z betonu asfaltowego + zjazdy na drogi leśne + skrzyżowania - ok 2800 m2 - chodnik ze ścieżką rowerową + zjazdy indywidualne (strona prawa) - ok. 1234 m2 - pobocze - ok. 366 m2. Zamówienie realizowane będzie na podstawie: 1. Projektu budowlanego, 2. Projektu wykonawczego, 3. Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 4. Przedmiaru robót, kosztorysu ofertowego, 5. Decyzji Starosty Koneckiego nr BP.6740.210.7.2011.JJ z dnia 27.09.2011r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. 6. Porozumieniem z dnia 29.12.2011r. zawartym pomiędzy Burmistrzem Miasta i Gminy Końskie a Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwem Barycz. Uwagi: Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Koszty odwiedzania miejsca budowy poniesie Wykonawca. Wykonawca winien mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadający wymagane polskim Prawem budowlanym uprawnienia danej specjalności do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. dysponuje osobą/osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń. Do realizacji przedmiotu zamówienia każdy Wykonawca winien dysponować sprzętem i maszynami umożliwiającymi należyte prowadzenie robót. Jeżeli w SIWZ lub załącznikach została wskazana nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane w dokumentacji technicznej. Dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.07.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do dnia 01.02.2012 do godziny 10:00 (czasu lokalnego) w wysokości:

15 000,00 słownie (piętnaście tysięcy złotych 00/100)

III.2) ZALICZKI

·         Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Wykonawca winien wskazać że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie drogi o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto Podstawą oceny spełnienia warunku, o którym mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wykazanie dysponowania osobami uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie: - co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia w specjalności drogowej. Każda wskazana osoba winna legitymować się uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia. Podstawą oceny spełnienia warunku, o którym mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie
do dysponowania tymi osobami

·         oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·         aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

d) kosztorys ofertowy- ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia kosztorys ofertowy ma charakter pomocniczy wszelkie w błędy wynikające z w/w dokumentu nie będą miały wpływu na ocenę oferty e) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną poprzez ustanowienie lidera do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: a) terminu zakończenia, ale tylko w przypadku wystąpienia robót dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych; b) przedmiotu umowy, polegające na: - rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji jego części; w takim przypadku umowne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość robót wyłączonych wyliczoną przy zastosowaniu cen jednostkowych i wskaźników kalkulacyjnych tożsamych z określonymi w kosztorysie ofertowym załączonym przez Wykonawcę do złożonej oferty; wyliczenia wartości robót wyłączonych dokonuje Wykonawca i wyliczenie to podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego; - zmianie sposobu wykonania robót na inny niż określony w dokumentacji projektowej, o ile nie zmniejsza ich jakości i użyteczności, pod warunkiem zachowania przepisów prawa budowlanego; każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpływać na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. 2. Możliwe są też inne, nieistotne zmiany, w tym dotyczące zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym, o ile zmiany te nie będą miały wpływu na zmianę terminu zakończenia realizacji robót określonego w §2 ust. 1 niniejszej umowy. 3. Każda zmiana umowy wymaga pisemnego aneksu pod rygorem nieważności

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.umkonskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie pok. 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.02.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, ul. Partyzantów 1, 26-200 Końskie pok. 24 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych-Etap II.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 


 

                                                                                                        Końskie, 18.01.2012

ZP-271/1/2012                                                 

                        

 Otrzymują wszyscy uczestnicy postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Budowa drogi gminnej Nr 001222T w Wąsoszu

 

            Na podstawie art. 38 ust. 4 pzp (Dz.U. z 2010 r nr 113 poz. 759 z późn. zm) Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez załączenie brakującej części graficznej projektu wykonawczego.

 


 

Końskie, 20.01.2012

ZP-271/1/2/2012

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Budowa drogi gminnej Nr 001222T w Wąsoszu”

 

            Informuję, że od Wykonawcy wpłynęły zapytania na które udziela się odpowiedzi:

 

Pytanie 1- Proszę o wyjaśnienie pozycji w przedmiarach :

Według projektu warstwa ścieralna powinna mieć 5 cm, natomiast poz. 24 d.5 i poz. 25 d.5 daje łączną grubość 4 cm

W pozycji 25d 5 jest warstwa wiążąca czy nie powinno być ścieralna?

Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 pzp wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez wykreślenie pozycji z przedmiaru 25 d.5 a wprowadzenie w to miejsce pozycji przedmiarowej w załączeniu.

 

Załącznik

- pozycja przedmiarowa

 


 

 

ZP-271/1/3/2012                                                                      Końskie, 23.01.2012

 

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy

postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Budowa drogi gminnej Nr 001222T w Wąsoszu”

 

            Informuję, że od Wykonawcy wpłynęło zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Pytanie 1- poz. 31 d 6 oraz poz. 33 d.6 wskazują na ustawienie słupków do znaków drogowych o średnicy fi 70 mmm natomiast opis projektu docelowych organizacji ruchu pkt. 6.1 wskazuje zastosowanie słupków o średnicy fi 60 mm. Prosimy o podanie średnicy słupka jaką należy zastosować

 Odp. Na podstawie art. 38 ust. 4 pzp, Zamawiający wprowadza modyfikację do przedmiaru: w pozycji: 31. d 6 oraz poz. 33 d.6 winna być średnica słupka fi 60 mm.

 


 

ZP-271/1/4/2012                                                                                  Końskie, 24.01.2012

 

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Budowa drogi gminnej Nr 001222T w Wąsoszu”

 

            Informuję, że od Wykonawcy wpłynęło zapytania na które udziela się odpowiedzi:

Pytanie 1.

Ekwiwalentem świadczeń Wykonawcy w umowie o roboty budowlane jest obowiązek zapłaty wynagrodzenia przez Zamawiającego. Pozyskanie środków od Zamawiającego jako zapłata za wykonane roboty jest o tyle istotna w procesie budowlanym realizowanym na zasadzie generalnego wykonawstwa, iż środki te zostąją przekazane na finansowanie dostaw usług materiałów. Każde opóźnienie w płatnościach powoduje zazwyczaj okresowe perturbacje zmuszając najczęściej do finansowania inwestycji przez Wykonawcę. Tak naprawdę jedynym środkiem zabezpieczającym Wykonawcę przed w/w sytuacją jest jego prawo do wstrzymaniu robót (w konsekwencji do odstąpienia do umowy) na koszt i ryzyko Zamawiającego (koszty utrzymania placu budowy, jego ochrony, mobilizacji sprzętu i ludzi) w razie braku zapłaty wymagalnych należności przez Zamawiającego. Ustalenie takiego prawa w umowie znacznie zmieniwszy ryzyko finansowe dla danej inwestycji, co niewątpliwie wpłynie na wysokość cen ofertowych, a więc i na oszczędność publicznych pieniędzy. Czy uwzględniając powyższe, Zamawiający wprowadzi stosowny zapis do urnowy?

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.


Pytanie 2. SIWZ określa sztywno termin zakończenia. Jednocześnie w umowie brak jest jako przesłanki zmiany terminu takich okoliczności, jak: przedłużające się postępowanie przetargowe niezawinione przez wykonawcę wstrzymanie robót przez organy administracyjne; niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające realizację; wady dokumentacji przekazanej przez inwestora: niezawinione przez wykonawcę opóźnienia procedur administracyjnych; Prosimy zatem o wprowadzenie do umowy takich przesłanek przedłużenia terminu.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ


Pytanie 3. Podstawowym wymogiem UZP jak i zasad prowadzenia działalności gospodarczej jest jednoznaczne określenie zakresu zobowiązania, w tym przypadku przedmiotu umowy.
Nie można natomiast mówić o wypełnieniu tych wymogów w sytuacji, w której przy ewentualnych rozbieżnościach w dokumentach określających zakres umowy oraz warunki i zasady realizacji, decydować miał  inwestor. W takiej bowiem sytuacji, może się okazać, że co inne zostało wycenione, a inaczej wyglądać ma realizacja. To prowadzi do oczywistej niepewności, niedopuszczalnej z punktu widzenia przejrzystości i jednoznaczności przedmiotu zamówienia. Stąd, prosimy o określenie z góry hierarchii ważności dokumentów w razie ich rozbieżności.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

Pytanie 4 4. Zapis paragrafu  9 ust. 4  stanowi o prawie inwestora do wstrzymania czynności odbiorowych w przypadku stwierdzenia wad. Prosimy o potwierdzenie, że dotyczyć to będzie istotnych tj uniemożliwiających korzystanie . przedmiotu urnowy, co zgodne jest z przyjętą linią orzeczniczą oraz doktryną.

Odp. Tak


Pytanie 5. Zgodnie z zapisem paragrafu 12 ust. 1 g) przesłanką odstąpienia od umowy ma być opóźnienie wykonawcy z realizacją. Opóźnienie może natomiast zostać spowodowane różnymi okolicznościami, niekoniecznie zależnymi od wykonawcy. W skrajnej sytuacji, opóźnienie w realizacji może też być spowodowane działaniem bądź zaniechaniem inwestora.
Stąd prosimy, o skorygowanie tego zapisu i odniesienie go do okoliczności zawinionych przez wykonawcę.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.
Pytanie 6. Zgodnie z komunikatem rządowym prawdopodobnym jest, iż podwyższona zostanie stawka podatku od towarów i usług. Stąd prosimy o wprowadzenie do umowy zapisu pozwalającego na jej zmianę w zakresie zmiany wynagrodzenia z uwagi na urzędową zmianę stawki podatku VAT.

Odp. Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ.

Pytanie 7. Zgodnie z zapisem S1WZ, wykonawcy mogą zastosować przy realizacji zamówienia inne niż wyszczególnione w dokumentacji materiały i urządzenia o równoważnych parametrach, nie gorszych niż wskazane. Mając na uwadze powyższe, jak i zapis art. 29 ust.3 oraz art. 30 ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz nie do końca sprecyzowane minimalne parametry do oceny równoważności, prosimy o jednoznaczne potwierdzenie, że w niniejszym postępowaniu zasadą jest z góry udzielona zgoda na stosowanie rozwiązań, materiałów i urządzeń równoważnych, bez konieczności przeprowadzania odrębnej procedury wyrażania zgody przez Zamawiającego także w zakresie zmian projektowych. W przypadku odmiennego stanowiska prosimy o określenie minimalnych parametrów technicznych i wymogów jakościowych, co jest konieczne dla porównania zaoferowanych rozwiązań i materiałów równoważnych (tak doktryna i bogate, jednolite orzecznictwo np.: Wyrok UZP z dnia 24.04.03r., sygn.akt UZP/ZO/O-439/03; wyrok UZP z dnia 11.03.05r., sygn.akt UZP/ZO/0-3133/05: wyrok UZP z dnia 21.06.06, sygn.akt UZP/ZO/O-1755/06 ; wyrok KIO z dnia 13.12.07r. sygn.akt KIO/UZP 7/07; wyrok KIO z dnia 05.09.08r., sygn.akt KIO/UZP 867/08; wyrok KIO z dnia 19.05.09r., sygn.akt KIO/UZP 565/09;).

Odp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne tam gdzie została wskazana nazwa producenta lub pochodzenie produktu. Każda zmiana  wymaga wyrażenia zgody Zamawiającego.


 

ZP-271/1/5/2012                                                                                  Końskie, 26.01.2012

 

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Budowa drogi gminnej Nr 001222T w Wąsoszu”

 

Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawców na które udziela się odpowiedzi.

 

Pozycje przedmiaru 2.d.1 , 3.d.1, 4.d.1  dotyczą zarówno ścinania i karczowania zagajników w pasie drogowym drzew o średnicy 30-40 cm, czego nie obejmują pozycje w/w przedmiaru.

 

Pytanie 1- Czy wycinka tych drzew wchodzić będzie w/w zakres robót Wykonawcy?

Odp. Wycinki drzew powyżej 20 lat oraz uprzątnięcia terenu po wycince dokona Nadleśnictwo Barycz, zgodnie z zawartym porozumieniem pomiędzy Burmistrzem Miasta i Gminy Końskie a Nadleśnictwem Barycz. Ewentualne pozostałości drobnych drzew dokona Wykonawca wyłoniony z przetargu

 

Pytanie 2- Czyją własność stanowić będzie drewno pozyskane z wycinki?

Odp. Drewno z wycinki powyżej 20 lat stanowi własność Nadleśnictwa Barycz. Ewentualne pozostałości drobnych drzew będą stanowić własność Wykonawcy wyłonionego z przetargu.

 

Pytanie 3- Do kogo należeć będzie karczowanie pni?

Odp. Karczowanie pni po ściętych drzewach, leży po stronie Wykonawcy wyłonionego z przetargu

 


Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2012/01/26 13:29:19
Redaktor: Administrator