Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

Uchwała Nr III /26/2002

Rady Miejskiej w Końskie

z dnia 23 grudnia 2002r.

w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Końskich.

 

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984) oraz art. 4' ust. 2 i 5 i art. 18 ust. 3a i ust. 8 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 roku ( OZ.U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 oraz Nr 167, poz. 1372) i art. 4 i 13 ust. 1 ustawy z 20 lipca 2000 roku o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62 pkt. 718 i z 200 l r. Nr 46, poz. 499) Rada Miejska w Końskich uchwala co następuje:

 

§ l. Uchwala się regulamin organizacyjny Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Końskich w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc Uchwały: Nr XXVI/315/97 Rady Miejskiej w Końskich w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Końskich oraz Nr IV/48/99 Rady Miejskiej w Końskich w sprawie zmiany w regulaminie organizacyjnym Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Końskich

§ 3. Wykonanie Uchwały zleca się Przewodniczącemu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Końskich.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

                                                                       Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                    Grzegorz Wąsik

 

Załącznik

do Uchwały Nr III/26/2002

Rady Miejskiej w Końskich

z dnia 23 grudnia 2002r.

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

ALKOHOLOWYCH W KOŃSKICH

Rozdział I

Przepisy ogólne

§ 1

1. Powołana Zarządzeniem Nr 7/2002 Burmistrza Miasta i Gminy w Końskich z dnia 9 grudnia 2002r. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w KOI1skich zwana dalej "Komisją" prowadzi swą działalność w oparciu o przepisy: ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz. 1231 oraz Nr 167, poz. 1372) oraz niniejszego regulaminu.

2. Komisja obejmuje swą działalnością teren miasta i gminy Końskie.

3. Siedzibą Komisji jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Końskich.

Rozdział II

Zadania i sposób realizacji

§2

Do zadań Komisji należy w szczególności:

· realizacja Gminnego Programy Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

· przygotowanie rocznych planów pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

· działalność wychowawcza i informacyjna;

· diagnozowanie stanu problemów alkoholowych w gminie;

· inicjowanie przedsięwzięć w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych;

· współdziałanie i popieranie działalności organów samorządu mieszkańców i organizacji społecznych w zakresie krzewienia trzeźwości i abstynencji oraz udzielanie im pomocy;

· projektowanie zakresu i sposobu wykorzystania środków funduszu rozwiązywania problemów alkoholowych;

· przeprowadzanie rozmów w sprawach osób nadużywających alkoholu oraz udzielanie pomocy ich rodzinom;

· kierowanie na badanie przez lekarza biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego dla osób, które w związku z nadużywaniem napojów alkoholowych powodują rozpad pożycia rodzinnego, demoralizację małoletnich, uchylają się od pracy, albo systematycznie zakłócają spokój lub porządek publiczny;

· kierowanie do sądu wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zastosowania obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu w stosunku do osób nadużywających alkoholu i znęcających się fizycznie lub moralnie na członkami rodzin;

· opiniowanie wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży;

· przeprowadzanie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych wart. 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

§3

1. Zadania swoje Komisja realizuje następująco:

· współpracuje z dyrektorami szkół i placówek oświatowych w zakresie działalności wychowawczej i profilaktycznej wśród młodzieży;

· współpracuje z organizacjami społecznymi i samorządem mieszkańców miasta i wsi w zakresie uświadamiania społeczeństwa o skutkach nadużywania alkoholu oraz propagowania zdrowego trybu życia;

· współpracuje z organami ścigania, wymiaru sprawiedliwości i kontrolnymi w celu wypracowania metod zapobiegania następstwom nadużywania napojów alkoholowych;

· w zakresie ograniczenia dostępności alkoholu współpracuje z organami kontroli zawodowej, np. z Najwyższą Izbą Kontroli;

· w zakresie przestrzegania przepisów prawa stanowiących o sprzedaży, posiadaniu i spożywaniu napojów alkoholowych współpracuje z Policją, Strażą Miejską oraz Sądem.

2. Komisja raz w roku przedstawia informację ze swojej działalności Burmistrzowi Miasta i Gminy w Końskich oraz Radzie Miejskiej w Końskich.

Rozdział III

Podział pracy w Komisji

§4

1. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.

2. Do obowiązków Przewodniczącego Komisji należy:

· kierowanie pracą Komisji;

· pełnienie nadzoru nad realizacją decyzji Komisji;

· reprezentowanie Komisji na zewnątrz.

3. Obsługę kancelaryjno-biurową zapewnia wyznaczony pracownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Końskich do którego obowiązków należy:

· zapewnienie warunków pracy Komisji;

· zapewnienie zgodności wniosków i decyzji Komisji z obowiązującymi przepisami;

· opracowywanie projektów planów pracy Komisji oraz sprawozdań z realizacji programów i działalności Komisji;

· realizacja zadań wynikających z bieżącej działalności Komisji oraz zaleceń Przewodniczącego;

· prowadzenie dokumentacji Komisji.

4. Członkowie Komisji mają obowiązek przejawiać inicjatywę i aktywność w realizowaniu zadań.

Rozdział IV

Tryb pracy Komisji

§5

1. Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.

2. Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący lub osoba przez niego upoważniona.

3. O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad powiadamia się członków Komisji najpóźniej na 5 dni przed proponowanym terminem obrad. W sprawach nie cierpięcych zwłoki termin ten może być skrócony.

4. Członkowie Komisji potwierdzają swą obecność na posiedzeniu podpisem na liście obecności.

§6

1. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach plenarnych lub w zespołach.

· na posiedzeniach plenarnych Komisja rozpatruje sprawy związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w tym opiniowanie wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz inne wpływające do Komisji;

· w 3-, 4- osobowych zespołach rozpatrywane są wnioski o leczenie odwykowe;

· w 2-, 3- osobowych zespołach odbywają się kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

2. Posiedzenia Komisji lub zespołu są prawomocne przy obecności co najmniej 1/2 składu Komisji lub zespołu.

3. Decyzje Komisji i wnioski zespołów podejmowane są zwykłą większością głosów.

4. W przypadku niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Komisji członek ma obowiązek zawiadomić o tym Przewodniczącego Komisji za pośrednictwem pracownika prowadzącego obsługę Komisji.

5. Zmiany w składzie osobowym Komisji dokonywane są:

na skutek rezygnacji z członkostwa w Komisji;

corocznie przy ocenie realizacji programu w stosunku do członków, którzy nie biorą udziału w posiedzeniach lub nie przejawiają inicjatywy i aktywności.

6. Posiedzenia są protokołowane.

7. Protokóły podpisuje prowadzący posiedzenie i protokolant.

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2005/12/27 12:17:48
Redaktor: Administrator