Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

Uchwała Nr IX/79/2003

Rady Miejskiej w Końskich

z dnia 17 września 2003 roku

w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta i gminy za I półrocze 2003 r.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 p. 984, Nr 214 poz. 1806) oraz art. 135 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 15 poz. 148 z 2003r) i art. 13 pkt. 10 ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych aktów prawnych (Dz. U. z 2000r Nr 62 poz. 718 i z 2001 r Dz. U. Nr 46 poz. 499 z 2002r , Nr 74 poz. 676 i Nr 113 poz. 984) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się informację o przebiegu wykonania budżetu miasta i gminy za I półrocze 2003 roku w brzmieniu załącznika Nr l.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia

 

                                                                               Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                          Grzegorz Wąsik

 

Załącznik Nr l

do uchwały Nr IX/79/2003

Rady Miejskiej w Końskich

z dnia 17 września 2003

 

INFORMACJA

o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy Końskie

za I półrocze 2003 roku.

 

Budżet Miasta i Gminy Końskie na 2003 rok uchwalony został przez Radę Miejską w dniu 23 grudnia 2002 roku.

Obejmował on plan dochodów i wydatków na zadania własne i zlecone

zamykający się kwotami:

po stronie dochodów 40 684738 zł

po stronie wydatków 39 192 100 zł

W wyniku zmian wprowadzonych w I półroczu budżet wzrósł:

- po stronie dochodów do kwoty 42 917 235 zł tj. o kwotę 2 232 497 zł

Wzrost planu dochodów nastąpił w wyniku:

- otrzymania dotacji celowych na realizację zadań własnych 331 454 zł

- otrzymania dotacji celowych na realizację zadań zleconych bieżących 415 903zł

- współfinasowanie inwestycji ze środków pomocowych 856 236 zł

- „SAPARD” 856 236 zł

- otrzymania dotacji z funduszu celowego 198 047 zł

- zwiększenie subwencji oświatowej 157 226 zł

- zwiększenie subwencji podstawowej 3 292 zł

- zwiększenie subwencji rekompensującej 111 339 zł

- zwiększenie dochodów 322 152zł

RAZEM 2 395649 zł

Niezależnie od wzrostu planu dochodów nastąpiło jednoczesne jego zmniejszenie z tytułu wpływów podatku od osób fizycznych -163 152 zł OGÓŁEM 2232497 ZŁ

- po stronie wydatków do kwoty 43 970 593 zł to jest o kwotę 4 778 493 zł.

Plan wydatków budżetu wzrósł o plan zwiększonych dochodów w kwocie 2 232 497 zł oraz pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Kielcach w kwocie 2 268 733 zł i umorzono pożyczkę z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.

 

REALIZACJĘ BUDŻETU ZA I PÓŁROCZE 2003 ROKU OBRAZUJĄ

PONIŻSZE TABEL

 

TABELA 1

Dochody budżetu za I półrocze 2003 toku według działów i ważniejszych źródeł.

w zł

Lp.

Dział

klasyfi

kacji

Źródło dochodów

(paragrafy

klasyfikacji)

Plan na 2003

rok

Wykonanie za

I półrocze

2003

%

w tym

Dochody związane z realizacją

zadań administracji rządowej i

innych zadań zleconych gminie

ustawami

Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na

podstawie porozumień z

organami administracji

rządowej

Dochody związane z realizacją

zadań wynikających z

porozumień miedzy

jednostkami samorządu

terytorialnego

Plan na 2003

rok

Wykonanie

za I półrocze

%

Plan na

2003 rok

Wykonanie za

I półrocze

%

Plan na

2003 rok

Wykonani

e za I

półrocze

%

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1

010

Rolnictwo i

łowiectwo

106000

111060

104,8

w tym:

§ 097 - Wpływy z

różnych dochodów

§ 629 - Środki na

finansowanie

własnych inwestycji

gmin pozyskane z

innych źródeł

106000

 

13

111 047

104,8

2

400

Wytwarzanie i

zaopatrywanie w

energię

elektryczną, gaz i

wodę

200000

83171

41,6

w tym:

§ 237 - Wpływy

do budżetu

nadwyżki środków

obrotowych zakładu

budżetowego

200000

83 171

41,6

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

3

600

Transport i

łączność

-

51

W tym:

§ 097 - Wpływy z

różnych dochodów

-

51

4

700

Gospodarka

mieszkaniowa

1 680 000

880 652

52,4

w tym:

§ 047 - Wpływy z opłat za

zarząd, użytkowanie i

użytkowo wieczyste

nieruchom.

§075 - Dochody z najmu

i dzierżawy składników

majątkowych Skarbu Państwa,

jednostek samorządu terytoria!.

lub innych jednostek

zaliczanych do sektora

finansów publicznych

§ 076 - Wpływy z tyt

przekszt prawa wiecz użytk w

prawo własności

§ 077 - Wpłaty z tytułu

odplatnego nabycia prawa

własności nieruchomości

§ 092 - Pozostałe

odsetki

§ 097 - Wpływy z

różnych dochodów

 

110 000

 

 

 

70 000

 

 

 

 

 

 

 

 

1 500 000

 

 

189067

 

 

 

64452

 

 

 

 

15 688

 

 

583 427

 

 

3018

25 000

 

171,9

 

 

 

92,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

38,9

5

710

Działalność

usługowa

3 000

1 500

50,0

3000

1500

50

w tym:

§202 - Dotacje celowe

otrzymane z budżetu państwa

na realizacje zadań bieżących z

zakresu administracji rzadowej

zleconych dminie ustawamI

3 000

1 500

50,0

3000

1 500

50

l

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

6

750

Administracja

publiczna

423454

186796

44,1

168410

84180

50,00

w tym:

§ 069 - Wpływy z

óżnych opłat

§ 092 - Pozostałe osetki

§ 097 - Wpływy z

różnych dochodów

§ 201 - Dotacje celowe

otrzymane z budżetu państwa

na realizację zadań bieżących z

zakresu administracji rządowej

oraz innych zadań zleconych

gminie ustawami

30 044

200 000

25 000

 

 

168 410

25775

64660

12 181

 

 

84 180

85,7

32,3

48,7

 

 

50,0

168 410

84 180

50,0

7

751

Urzędy

naczelnych

organów władzy

państwowej,

kontroli i

ochrony prawa

oraz

sądownictwa

75 885

72 577

95,6

75 885

72 577

95,6

w tym:

§201 - Dotacje celowe

otrzymane z budżetu państwa

na realizację zadań bieżących z

zakresu administracji rządowej

oraz innych zadań zleconych

gminie ustawami

75 885

72 577

95,6

75 885

72 577

95,6

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

8

754

Bezpieczeństwo

publiczne i ochrona

przeciwpożarowa

20 000

9 000

45,0

§057- Grzywny,

mandaty i inne kary

pieniężne od

ludności

 

20 000

 

9 000

 

45,0

9

756

Dochody od osób

prawnych, od osób

fizycznych

l) od innych jednostek nie posiadających

osobowości prawnej

 

 

 

18 979 583

 

 

 

8 946 858

 

 

 

47,1

w tym:

l) udziały w

podatkach

stanowiących

dochód budżetu

państwa

 

 

620 443

 

 

2 266 44

 

 

36,5

§ 00l - podatek

dochodowy od osób

fizycznych

§002 - podatek

dochodowy od osób

prawnych

6 004 431

 

200 000

2 159 512

 

106 930

36,0

 

53,5

 

l

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

2) Pozostałe podatki i

opłaty

12 775152

6 680 416

52,3

§031 - Podatek od

nieruchomości

§032 - Podatek rolny

§033 - Podatek leśny

§034 - Podatek od

środków transportowy

§035 - Podatek od

działalności

gospodarczej osób

fizycznych opłacany

w formie karty

podatkowej

§036 - Podatek od

spadków i darowizn

§037 - Podatek od

posiadania psów

§041 - Wpływy z

opłaty skarbowej

§043 - Wpływy z

opłaty targowej

§044 - Wpływy z

opłaty miejscowej

§046 - Wpływy z

opłaty eksploatacyjnej

§ 048 - Wpływy z opłat

za zezwolenia na

sprzedaż alkoholu

§ 050 - Podatek od

czynności cywilnopr

§091 - Odsetki od

nieterminowych wpłat z

tytułu podatków

i opłat

9 463 152

160 000

145 000

1 040 000

90 000

 

 

 

50 000

 

10 000

 

450 000

350 000

50 000

17 000

500 000

370 000

80 000

4820053

147 610

85 918

548 436

28 825

 

 

 

45432

 

1 100

 

224 521

151 818

132

-

356076

205234

65 261

50,9

92,3

59,3

52,7

32,0

 

 

 

90,9

 

11,0

 

49,9

43,4

0,3

 

71,2

55,5

81,6

 

l

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

ł5

10

758

Różne

rozliczenia

15 877 044

9 600 335

60,5

w tym:

§292 - Subwencje

ogólne z budżetu

państwa

15 877 044

9 600 335

60,5

- część oświatowa

subwencji ogólnej

dla jednostek

samorządu

terytorialnego

- część podstawowa

subwencji ogólnej

dla gmin

- część

rekompensująca

subwencji ogólnej

dla gmin

13 919 938

 

 

25 900

 

1 931 206

8566 112

 

 

12948

 

1 021 275

61,5

 

 

50,0

 

52,9

11

801

Oświata i

wychowanie

120 619

120 662

100,0

7 670,00

7 602,00

99,1

§ 075 - Dochody z najmu

i dzierżawy składników

majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytoria.

lub innych jednostek

zaliczanych do sektora

finansów publicznych

§ 097 - Wpływy z różnych dochodów

§ 201 - Dotacje celowe

otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z

zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

gminie ustawami

§ 203 - Dotacje celowe

otrzymane z budżetu państwa

na realizację własnych Zadał]

bieżących gmin

11 500

 

 

 

28 500

7 670

 

 

 

72 949

11 698

 

 

 

28 413

7 602

 

 

 

72 949

101,7

 

 

 

99,7

99,1

 

 

 

100,0

 

 

 

 

 

 

 

7 670

 

 

 

 

 

 

 

7 602

 

 

 

 

 

 

 

99,1

 

l

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

12

853

Opieka

społeczna

3 954 877

1 984 207

50,2

3 575 310

1 657 839

46,4

w tym:

§083 - Wpływy z

usług

§ 097 - Wpływy z

różnych dochodów

§201 - Dotacje

celowe otrzymane z

budżetu państwa na

realizację zadań

bieżących z zakresu

administracji

rządowej oraz

innych zadań

zleconych gminie

ustawami

§ 203 - Dotacje

celowe otrzymane z

budżetu państwa na

realizację własnych

zadań bieżących

gmin

45 000

 

 

3575310

 

 

 

 

 

 

 

 

334567

27 571

2892

1 657839

 

 

 

 

 

 

 

 

295905

61,3

 

 

46,4

 

 

 

 

 

 

 

 

88,4

 

 

 

 

 

3 575 310

 

 

 

 

 

1 657 839

 

 

 

 

 

46,4

13

854

Edukacyjna opieka

wychowawcza

14150

14150

100,0

§ 203 - Dotacje

celowe otrzymane z

budżetu państwa na

realizację własnych

zadań bieżących

gmin

14 150

14 150

100,0

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

14

900

Gospodarka

komunalna i ochrona

środowiska

1 379 623

455 590

33,0

325 340

212 460

65,3

§ 097 - Wpływy z różnych dochodów

§201 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań

bieżących z zakresu

administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

gminie ustawami

§ 626 - Dotacje

otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub kosztów realizowanych

inwestycji

§ 628 - Środki otrzymane od

pozostałych jednostek

zaliczanych do sektora finansów publicznych

(inwestycje)

§ 629 - Środki na

dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł

 

 

325 340

 

 

 

 

198 047

 

 

 

856 236

 

 

 

 

-

l 323

 

212 460

 

 

 

 

198 047

 

 

 

-

 

 

 

 

43 760

 

 

65,3

 

 

 

 

100,0

 

 

325340

 

 

212460

 

 

65,3

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

15

921

Kultura i ochrona

dziedzictwa

narodowego

83 000

46 478

56,0

70 000

17 000

24,3

w tym:

§075 - Dochody z

najmu i dzierżawy

składników

majątkowych Skarbu

Państwa, jednostek

samorządu terytoria!.

lub innych jednostek

zaliczanych do sektora

finansów publicznych

§083 - Wpływy z

usług

§ 096 - Otrzymane

spadki, zapisy i

darowizny

§232 - Dotacje

celowe otrzymane z

powiatu na zadania

bieżące realizowane

na podstawie

porozumień (umów)

między jednostkami

samorządu

terytorialnego

§ 270 - środki na

dofinansowanie

własnych zadań

bieżących

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 000

70 000

 

 

 

 

 

 

 

3 000

12 010

 

 

 

 

 

 

 

 

4 468

10 000

17 000

 

 

 

 

 

 

 

3 000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100,0

24,3

 

 

 

 

 

 

 

100,0

70 000

17 000

24,3

OGÓŁEM

42917235

22513 087

52,5

4152615

2034658

49,0

3000

1500

50,00

70000

17000

24,3

 

Strona dochodowa budżetu za I półrocze 2003 roku została wykonana w 52,5% tj. w kwocie 22513 087 zł na plan roczny 42917 235 zł

Z powyższej tabeli wynika, że dochody ogółem w I półroczu 2003 zostały zrealizowane proporcjonalnie do upływu czasu. Z szeregu ważniejszych źródeł teoretyczny wskaźnik wykonania - 50 % - został poważnie przekroczony. Egzekucja należności podatkowych, opłat i dzierżawy prowadzona jest na bieżąco poprzez wystawianie do zalegających podatników upomnień, a gdy te nie przynoszą rezultatów wystawiane są tytułu wykonawcze i przekazywane do Urzędu Skarbowego celem egzekucji

Ponadto termin płatności niektórych opłat przypada jednorazowo na I półrocze np. dzierżawa, wieczyste użytkowanie.

Mimo, że realizacja dochodów z większości źródeł jest zadawalająca to występują również źródła dochodów, które budzą obawę ze strony gminy, co do ich realizacji w zaplanowanych wysokościach przede wszystkim chodzi tu o wpływy z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzie na plan roczny 6 004 431 zł wpłynęła kwota 2159 512zł tj. 36,0%. Udziały te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów tutejszy Urząd nie ma wpływu na ich wysokości.

Od kilku lat gmina nie otrzymuje z tego źródła dochodu w pełni zaplanowanych kwot mimo, że samo Ministerstwo Finansów określa ich wysokość.

Niższa realizacja dochodów wystąpiła również w takich źródłach jak:

- podatek opłacany w formie karty podatkowej, gdzie na plan roczny 90 000zł wpłynęła kwota 28 825zł (32%) co spowodowane jest zmniejszającą się ilością podatników korzystających z tej formy opodatkowania.

- wpływy z odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, gdzie na plan roczny 200 000 zł wpłynęła kwota 64 660zł(32,30/0), co spowodowane jest systematycznym spadkiem oprocentowania przez banki, -wpływy ze sprzedaży mienia, gdzie na plan roczny 1 500 000 zł wpłynęła kwota 583 427 zł (38,9%).

Przyczyną było zmniejszenie się zainteresowania wykupem lokali mieszkalnych oraz działek.

 

TABELA 2 Wydatki budżetu za I półrocze 2003 roku w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.

w zł

Lp.

Nazwa działu i

rozdziału

Symbol

WYDA TKI

Dz.

Roz

dział

Plan

ogółem

na rok

2003

Wydatki

za I

półrocze

2003

%

wy

k

Wydatki b i e ż ą c e

Majątkowe

Razem

plan na

rok 2003

Wyk za I

półrocze

2003

w tym:

wynagrodzenia i

pochodne

dotacje

obsługa długu

z tyt.

porę

czeń i

gwara

ncji

Plan

Wyk

Plan

Wyk

Plan

Wyk

PI

an

W

yk

Plan

Wyk

1

2

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

I

WYDATKI NA ZADANIA

WŁASNE

39 744 978

17 771 026

44,7

28 700 999

15 109 262

16821798

8 879 972

3 389 339

16 36 450

182 300

99 391

-

-

11043979

2 661 764

1

Rolnictwo i łowiectwo

010

415 000

109 107

26,3

9 000

3 406

-

-

-

-

-

-

-

406 000

105 701

- Infrastruktura

wodociągowa

i sanitacyjna wsi

- Izby rolnicze

- Pozostała działalność

01010

 

01030

01095

406 000

 

4 000

5 000

105 701

 

2 893

513

26,0

 

72,3

10,3

 

 

4 000

5 000

2 893

513

406 000

105 70l

2

Transport i łączność

600

2 579 000

575 234

22,3

479 000

243797

-

-

-

-

-

-

-

2 100 000

331 437

- Drogi publiczne

powiatowe

- Drogi publiczne

gminne

60014

60016

261 000

2 318 000

191 713

383 521

73,4

16,5

 

479 000

 

243 797

261 000

1 839 000

191 713

139 724

3

Gospodarka

mieszkaniowa

700

440 000

188 623

42,9

360 000

139 245

-

-

300 000

100 000

-

-

-

-

80 000

49 378

-Gospodarka gruntami

i nieruchomościami

- Towarzystwo

Budownictwa Społ

70005

70021

140 000

300 000

88 623

100 000

63,3

33,3

60 000

300 000

39 245

100 000

 

300 000

 

100 000

80 000

49 378

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

4

Działalność usługowa

710

38 000

7878

20,7

38 000

7 878

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

- Plany zagospodar

przestrzennego

- Cmentarze

71004

71035

30 000

8 000

2 258

5 620

7,5

70,2

30 000

8 000

2 258

5 620

5

Administracja

publiczna

750

3 380 000

1 878 892

55,6

3 330 000

1 878 892

2 645 800

1 458 145

-

-

-

-

-

-

50 000-

-

-Rada gmin

-Urzędy gmin

-Pobór podatków,

opłat i niepodatk,

należności budżet.

-Pozostała działalność

75022

75023

75047

 

75095

150 000

3 020 000

125 000

 

85 000

86 950

l 720 827

40 558

 

30 557

58,0

57,0

32,4

 

35,9

150 000

2 970 000

125 000

 

85 000

86 950

l 720 827

40 558

 

30 557

2 525 800

120 000

1 417 587

40 558

50 000

6

Bezpieczeństwo

publiczne i ochrona

przeciwpożarowa

754

425 000

185129

43,5

375 000

185 129

191 725

90129

50 000

- Ochotnicze straże

pożarne

- Straż miejska

75412

75416

210 000

215 000

78 382

106 747

37,3

49,6

160 000

215 000

78 382

106 747

2 225

189 500

l 177

88 952

50 000

7

Obsługa długu

publicznego

757

182 300

99 391

54,5

182 300

99 391

-

-

182 300

99 391

Obsługa pap wartość

kredytów i pożyczek jst

75702

182 300

99 391

54,5

182 300

99 391

182 300

99 391

8

Różne rozliczenia

758

150 264

-

150 264

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Rezerwy ogólne i

celowe

75818

150 264

150 264

9

Oświata i wychowanie

801

17 880 405

8 547 405

47,8

14 660 405

7 894 976

11 940 218

6 302 623

3 220 000

652 429

- Szkoły podstawowe

- Przedszkola przy

szkołach podstaw

- Gimnazja

- Dowożenie uczniów

do szkół

-Zespoły ekono-admin

szkół

-Pozostała działalność

80101

80104

80110

80113

80114

80195

11 823 216

379 390

4 669 940

355 750

529 160

122 949

5 318 283

213 607

2 465 206

198 641

275 695

75 973

44,9

56,3

52,8

55,8

52,1

61,8

8603216

379390

4669940

355750

529 160

122949

4665 854

213 607

2 465 206

198 641

275 695

75 973

7 095 760

334 564

4 007 860

21 119

451 730

29 185

3 826 155

188 322

2 046 521

10 790

230 835

-

3 220 000

652429

 

1

2

3

4

5

6

6

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

10

Ochrona zdrowia

851

500 000

277 276

55,4

500 000

277 276

161 400

73 365

-

-

-

-

-

-

Przeciwdziałanie

alkoholizmowi

85154

500 000

277 276

55,4

500 000

277 276

161 400

73 365

11

Opieka społeczna

853

2 745 787

1 463 113

53,3

2 745 787

1 463 113

l 003 944

492 842

- Zasiłki i pomoc w

naturze oraz składki

na ubezpiecz społ

- Dodatki mieszkanio

- Ośrodki Pomoc Społ

- Usługi opiekuńcze

- Pozostała działalność

85314

 

 

85315

85319

85328

85395

700 000

 

 

690 947

900 000

12 000

442 840

365 288

 

 

405 531

456 356

5 001

230 937

52,2

 

 

58,7

50,7

41,7

52,1

700 000

 

 

690 947

900 000

12 000

442 840

365 288

 

 

405 531

456 356

5 001

230 937

 

 

 

 

847 541

l 000

155 403

 

 

 

 

416 473

195

76 174

12

Edukacyjna opieka

wychowawcza

854

2 705 488

1 364 415

50,4

2 705 488

1 364 415

281 910

15 5296

2 358 000

1 162 200

- Świetlice szkolne

- Przedszkola

- Kolonie i obozy

- Pozostała działalność

85401

85404

85412

85495

330 338

2 335 000

26 000

14 150

188 065

l 160 200

2 000

14 150

56,9

49,7

7,7

100

330 338

2 335 000

26 000

14 150

188 065

l 160 200

2 000

14 150

281 910

155 296

2 335 000

23 000

1 160 200

2 000

13

Gospodarka komunal i

ochrona środowiska

900

6592 979

2 204 476

33,4

1 455 000

681 657

25 761

22 990

5 137 979

1 522 819

-Gospod ściek i ochr wó

-Oczyszcz miast i wsi

-Utrzymanie zieleni w

miastach i gminach

-Oświetlenie ulic,

-Pozostała działalność

90001

90003

90004

 

90015

90095

5 507 979

300 000

160 000

 

530 000

95 000

l 674 443

140 310

23 305

 

319 024

47 394

30,4

46,8

14,6

 

60,2

49,9

370 000

300 000

160 000

 

530 000

95 000

151 624

140 310

23 305

 

319 024

47 394

 

 

 

 

 

25 761

 

 

 

 

 

22 990

5 137 979

1 522 819

14

Kultura i ochrona

dziedzictwa narodowego

921

959416

486433

50,7

959416

486433

571 040

284582

-Domy i ośrodki

kultury, świetlice.

-Biblioteki

-Ochrona i

konserwacja zabytków

-Pozostała działalność

92109

 

92116

92120

92195

470 000

 

450 000

9 916

29 500

231 323

 

237 347

9 916

7 847

49,2

 

52,7

100

26,6

470 000

 

450 000

9 916

29 500

231 323

 

237 347

9 916

7 847

208 800

 

360 800

 

1 440

9 9254

 

185 328

-

-

15

Kultura fizycz i sport

926

751 339

383 654

51,0

751 339

383 654

731 339

374 250

-Zadania w zakresie

kultury fizycz i sportu

-Pozostała działalność

92605

92695

335 000

416 339

168 000

215 654

50,1

51,8

335 000

416 339

168 000

215 654

335 000

396 339

168 000

206 250

 

1

2

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

Lp.

WYDATKI NA

ZADANIA Z

ZAKRESU

ADMINISTRACJI

RZĄDOWEJ I

INNYCH ZADAŃ

ZLECONYCH

USTAWAMI

4 152 615

1 995 657

48,0

4 152 615

1 995 657

700 491

353 426

1

Administracja publiczna

750

168 410

84 180

50,0

168 410

84 180

168 410

84 180

- Urzędy Wojewódzkie

75011

168 410

84 180

50,0

168 410

84 180

168 410

84 180

2

Urzędy naczelnych

organów władzy

państwowej, kontroli i

ochrony prawa oraz

sądownictwa

751

75885

63 213

83,3

75 885

63 213

1 259

1 259

- Urzędy naczelnych

organów władzy

państwowej, kontroli i

ochrony prawa

- Referenda

ogólnokrajowe i konst

75101

75110

5 798

70 087

63 213

-

90,2

5 798

70 087

63 213

1 259

1 259

3

- Oświata i wychowanie

801

7 670

7 602

99,1

7 670

7 602

Szkoły podstawowe

80101

7 670

7 602

99,1

7 670

7602

4

Opieka społeczna

853

3 575 310

1 628 202

45,5

3 575 310

1 628 202

530 822

267 987

-Składki na ubezpiecz

zdrowotne opłacane za

osoby pobierające

niektóre świadczenia z

pomocy społecznej

-Zasiłki i pomoc w naturze

oraz składki na ubezp

społeczne

-Zasiłki rodzinne, pielęgnac i wychow

-Ośrodki pomocy spał.

- Pozostała działalność

85313

 

 

 

85314

 

85316

85319

85395

179 934

 

 

 

2 463 075

 

354 475

569 416

8 410

72 156

 

 

 

1 088 724

 

161 237

298 930

7 155

40,1

 

 

 

44,2

 

45,5

52,5

85,0

179 934

 

 

 

2 463 075

 

354 475

569 416

8 410

72 156

 

 

 

1 088 724

 

161 237

298 930

7 155

530 822

267 987

5

Gospodarka komunalna i

ochrona środowiska

900

325 340

212 460

65,3

325 340

212 460

-Oświetlenie ulic,

placów i dróg

90015

325 340

212 460

65,3

325 340

212 460

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

Lp.

WYDATKINA

ZADANIA

I REALIZOWANE NA

PODSTAWIE

POROZUMIEŃ Z

ORGANAMI

ADMINISTRACJI

RZĄDOWEJ

3 000

-

3 000

1

Działalność usługowa

710

3 000

-

3 000

Cmentarze

71035

3 000

-

3 000

WYDATKINA

ZADANIA

REALIZOWANE NA

PODSTAWIE

POROZUMIEŃ

(UMÓW) Z INNYMI

JEDNOSTKAMI

SAMORZADU

TERYTORIALNEGO

70 000

17 000

24,3

70 000

17 000

66 500

16 648

-

-

Kultura i ochrona

dziedzictwa

narodowego

921

70 000

17 000

24,3

70 000

17 000

66 500

16 648

-

-

-Biblioteka

92116

70 000

17 000

24,3

70 000

17 000

66 500

16 648

-

-

OGÓŁEM WYDATKI

43 970 593

19 783 683

45,0

32 926 614

17 121 919

17 588 789

9 250 046

3 389 339

1 636 450

182 300

99 391

-

-

11 043 979

2 661 764

Wydatki budżetu miasta i gminy za I półrocze 2003 roku zostały zrealizowane W 45,0% tj. w kwocie 19 783 683 zł na plan

roczny 43 970 593 zł W tym w zakresie zadań własnych w 44,7% W kwocie 17 771 026 zł na plan roczny 39 744 978 zł.

 

REALIZACJA WYDATKOW W POSZCZEG07LNYCH DZIAŁACH W ZAKRESIE ZADAN WŁASNYCH PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:

Dział 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO - wydatkowano kwotę 109 107zł tj. 26,3% planu rocznego

z przeznaczemem na:

- uregulowanie składki na konserwację urządzeń melioracyjnych 513 zł

- działalność izby rolniczej 2 893 zł

- inwestycje 105 701 zł

w tym:

-budowa wodociągu dla wsi Bedlenko, Bedlno Grabków, Sworzyce, Radomek, Trzemeszna -zapłata końcowej faktury 105 701 zł

 

Dział 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ - wydatkowano kwotę 575 234zł tj. 22,3%

planu rocznego

z przeznaczemem na:

- utrzymanie letnie i zimowe dróg publicznych gminnych oraz chodników 243 797 zł.

Równanie nawierzchni dróg i ulic na terenie miasta i gminy - 6830mb

Teren miasta: ul. Kolejowa - 450mb, Leśna - 1000mb, Akacjowa - 470mb, Warsztatowa - 240mb, Niepodległości - 60mb.W miejscowościach: Izabelów - 850mb, Stary Dziebałtów - 1040mb, Górny Młyn - Piła - Szabelnia - 760mb, Poczwara - 1000mb, Proćwin - 360mb, Gracuch - 500mb, Jeżów - 100mb

Dokonano remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych na terenie miasta i gminy (245m2 nakładek z betonu asfaltowego, 400m2 remont emulsją i grysem, 80m2 -remont masą bitumiczną) ul. Mieszka I, Piłsudskiego, pl. Kościuszki, Izabelów, Małachów. Dofinansowano remont chodnika przy drodze krajowej w Czerwonym Moście.

- inwestycje 331 437 zł.

w tym:

- budowa ulic w Stadnickiej Woli-kanalizacja 122 036 zł.

- wykupy gruntów pod budowę ul. Leśnej 3 87 zł.

- wykup gruntów pod budowę ul. Spokojnej 13 811 zł.

- budowa wspólnie ze Starostwem ulicy

Górnej i Krzywej w Końskich 191 713 zł.

 

Dział 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA - wydatkowano kwotę 188 623zł tj. 42,9% planu rocznego

z przeznaczemem na:

- dotacja dla TBS z przeznaczeniem na remonty budynków komunalnych 100 000 zł

- gospodarkę gruntami i nieruchomościami 39 245 zł

z przeznaczeniem na szacunki mienia i opłaty oraz opracowania i usługi geodezyjne.

- inwestycje 49 378 zł

z przeznaczeniem na wykup gruntów pod budowę ul. Leśnej, Spokojnej w Końskich i ul. Wąskiej w Dyszowie

 

Dział 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA-wydatkowano kwotę 7878zł tj. 20,7% planu rocznego

z przeznaczemem na:

- zapłatę należności za ogłoszenia prasowe związane z przystąpieniem do sporządzenia planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy oraz uchwaleniem planów miejscowych – 2 258zł

- utrzymanie cmentarzy - 5620zł

 

Dział 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA - wydatkowano kwotę l 878 892 zł tj. 55,6% planu rocznego

z przeznaczemem na:

- funkcjonowanie Rady Miejskiej diety, koszty podróży 869 50 zł

- funkcjonowanie Urzędu 1 720 827 zł

w tym:

- wynagrodzenia i pochodne (składki ZUS, FP, ZFN) 1 417 587 zł

Na koniec czerwca zatrudnionych było 72 pracowników (71,5 etatu) oraz 5 osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych

- podróże służbowe krajowe 10 900 zł

- materiały i wyposażenie (materiały biurowe, druku) 48 544 zł

- energia 46 446 zł

- usługi pozostałe (przesyłki pocztowe, rozmowy telefoniczne, opłaty bankowe i komornicze) 155 735 zł

- różne opłaty i składki (ubezpieczenia budynków i samochodów,

odpisy na ZFŚS) 41 615 zł

- pozostała działalność (prowizja i ryczałty sołtysów) 44 416 zł

- promocja gminy 26 699 zł

 

Dział 754 BEZPIECZENSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA wydatkowano kwotę 185 129zł tj. 43,5% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- utrzymanie ochotniczych straży pożarnych (zakup paliwa, części zamiennych i sprzętu oraz umundurowania, ryczałty dla kierowców, ubezpieczenia, przeglądy samochodów, naprawa sprzętu i samochodów) 78 382 zł

- funkcjonowanie straży miejskiej (wynagrodzenia i pochodne, zakup materiałów i paliwa, drobne naprawy sprzętu i samochodów) 106 747 zł

 

Dział 757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO - wydatkowano kwotę 99 391zł tj. 54,5% planu rocznego.

z przeznaczeniem na zapłatę odsetek od pożyczek pobranych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.

Dział 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE - wydatkowano kwotę 8 547 405zł tj. 47,8% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- utrzymanie szkół podstawowych 4 665 854 zł

- utrzymanie gimnazjów 2 465 206 zł

- dowożenie uczniów do szkół 198 641 zł

- utrzymanie zespołu placówek oświatowych 275 695 zł

- utrzymanie klas zerowych 213 607 zł

- pozostała działalność 75 973 zł

- inwestycje 652 429 zł

w tym:

- budowa Zespołu Szkół w Stadnickiej Woli 640 479 zł

- opracowanie dokumentacji na modernizację kotłowni przy szkołach podstawowych w Nieświniu i Modliszewicach 11 950 zł

 

Dział 851 OCHRONA ZDROWIA - wydatkowano kwotę 277 276zł tj. 55,4% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- funkcjonowanie komisji rozwiązywania problemów alkoholowych 277 276 zł

Dział 853 OPIEKA SPOŁECZNA - wydatkowano kwotę 1 463 113 zł tj. 53,3% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- zasiłki i pomoc w naturze 365 288 zł

w tym:

- wypłatę zasiłków celowych wypłacono 2571 zasiłków dla 1293 rodzin 288 751 zł

- zakup posiłków dla dzieci w szkołach i dorosłych 29 064 zł

- zapłatę talonów żywnościowych wydawanych bezpłatnie 40 676 zł

- usługi pomocy sąsiedzkiej 1 823 zł

- inne 4 974 zł

- wypłatę dodatków mieszkaniowych przyznano 3585 dodatków dla 719 rodzin 405 531 zł

- utrzymanie ośrodka 456 356 zł

- usługi opiekuńcze 5 001 zł

- utrzymanie domu Dziennego Pobytu (obecnie jest 29 pensjonariuszy) i stołówki, z której korzysta 83 podopiecznych 114 866 zł

- dożywianie uczniów w szkołach podstawowych 116 071 zł

Ogółem w I półroczu 2003 roku w ramach zadań własnych i zleconych bez względu na formę, rodzaj, liczbę oraz źródło finansowania skorzystało z pomocy społecznej 6432 osoby z 2708 gospodarstw domowych.

Dział 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - wydatkowano kwotę 1 364 415zł tj. 50,4% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- utrzymanie świetlic szkolnych 188 065 zł

- dotacje dla przedszkoli 1 160 200 zł

- zorganizowanie kolonii i obozów 2 000 zł

- pozostała działalność 14 150 zł

 

Dział 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA wydatkowano kwotę 2 204 476zł tj. 33,4% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- oczyszczanie miasta 140 310 zł

W ramach wydatkowanych środków wykonano prace polegające na: zimowym i letnim oczyszczaniu ulic, chodników, alejek i placów, mechanicznym omiataniu ulic, utrzymaniu szaletu miejskiego

- utrzymanie zieleni miejskiej 23 305 zł

W ramach wydatkowanych środków wykonano prace związane z bieżącym utrzymaniem zieleni i infrastruktury w parku oraz na terenie miasta

Na terenie miasta pielęgnacją objętych jest 164 800m2 terenów zieleni, 3 795m2 żywopłotów, 635m2 rabat kwiatowych.

- oświetlenie ulic 319 024 zł

W ramach wydatkowanych środków dokonano opłat związanych ze zużyciem energii elektrycznej do celów oświetlenia ulicznego przy drogach gminnych oraz konserwację oświetlenia drogowego w Grabkowie, Sworzycach i Poraju.

- prace interwencyjne i roboty publiczne 225 84 zł

wydatki związane z zatrudnieniem pracowników w ramach prac interwencyjnych związanych z utrzymaniem porządku na terenie miasta.

- pozostała działalność w zakresie gospodarki komunalnej 176 434 zł

W ramach wydatkowanych środków dokonano zapłaty za opracowane koncepcje i dokumentacje na budowę kanalizacji w Komicy, Modliszewicach, Pile, Pomykowie, Górnym Młynie, Koczwarze, Wincentowie i w ul. Browarnej. Dokonano wypłat prowizji dla PGK za inkaso opłaty targowej, zapłacono za konserwację sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta, dekoracje miasta z okazji świąt i inne.

- inwestycje l 522 819 zł

w tym:

- budowa kanalizacji Sielpia – Letnisko (II etap) 627 987 zł

- budowa kanalizacji we wsi Gatniki 776 091 zł

- budowa kanalizacji w Stadnickiej Woli 118 741 zł

 

Dział 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO wydatkowano kwotę 486 433zł tj. 50,7% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- utrzymanie biblioteki 237 347 zł

- utrzymanie domu kultury i świetlic 231 323 zł

- dofinansowanie imprez kulturalnych 7 847 zł

- zakup materiałów na remont obiektu Kolegiaty 9 916 zł

Dział 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT - wydatkowano kwotę 383 654zł tj. 51,0% planu rocznego.

z przeznaczemem na:

- dotację dla Miejskiego Klubu Sportowego 168 000 zł

- dotację dla Koneckiego Towarzystwa Tenisowego 15 000 zł

- dotację dla Pływalni 191 250 zł

- dofinansowanie imprez sportowych 9 404 zł

TABELA 3

PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU za I półrocze 2003 roku

w zł

Lp.

Klasyfikacja

Przychody

Kwota

Plan

Wykonanie

%

l

957

Nadwyżki z lat ubiegłych

-

-

2

931

Przychody ze sprzedaży innych

papierów wartościowych

-

-

3

952

Przychody z zaciągniętych

pożyczek i kredytów na rynku

krajowy

2 268 733

682 114

30

4

941,942

Przychody z prywatyzacji

pośredniej, bezpośredniej

-

-

5

951

Przychody ze spłat pożyczek o

kredytów ze środków

publicznych

-

-

6

955

Wolne środki jako nadwyżka

środków pieniężnych na

rachunku bieżącym budżetu .j.s.t.

wynikaj ąca z rozliczeń kredytów

kredytów pożyczek z lat ubiegłych

277 263

277 263

100

Razem przychody

2 545 996

959 377

37,7

Rozchody

1

992

Spłaty otrzymanych krajowych

pożyczek i kredytów

1 492 638

460 408

30,8

2

982

Wykup innych papierów

wartościowych

-

-

3

991

Udzielone pożyczki i kredyty

-

-

4

994

Lokaty

-

-

Razem rozchody

1 492 638

460 408

30,8

W I półroczu 2003 roku Urząd Miasta i Gminy realizował również wydatki majątkowe, które zostały zrealizowane w 24,1 % planu rocznego na planowaną kwotę 11 043 979 zł wydatkowano 2 661 764 zł.

TABELA 4

Wydatki na inwestycje roczne za I półrocze 2003 roku

(w zł)

Lp.

Program, jego cele i zadania (zadania inwestycyjne)

Jednostka organizacyjna

realizująca program lub

koordynująca jego wykonanie

Dział

Rozdział

Wysokość wydatków w roku

budżetowym

Wykonanie

%

l

2

3

4

5

6

7

8

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Budowa wodociągu dla wsi Bedlno, Bedlenko, Grabków,

Sworzyce, Trzemoszna, Radomek

Budowa sieci wodociągowej dla wsi Wąsosz-Małachów

Budowa sieci wodociągowej łączącej wsie Wincentów - Gatniki

Budowa ulicy Górnej w Końskich

Budowa ulicy Leśnej

Budowa ulicy Klonowej, Jarzębinowej

Budowa ulic w Stadnickiej Woli

Budowa ulicy Spokojnej

 

 

Wykup nieruchomości

Zakup kserokopiarki i wykonanie sieci instalacji komputerowej w Urzędzie

Modernizacja strażnicy OSP w Dziebahowie

Budowa Zespołu Szkół w Stadnickiej Woli

Modernizacja kotłowni w SP w Modliszewicach

Modernizacja kotłowni w SP w Nieświniu

Budowa kanalizacji Sielpia - Letnisko II etap

Budowa kanalizacji we wsi Gatniki

Budowa kanalizacji w ulicy Zachodniej

Budowa kanalizacji i sieci wodociągowej w ulicy Polnej

Budowa kanalizacji w Stadnickiej Woli

Budowa kanalizacji w ulicy Browarnej

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

 

 

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

010

010

010

01010

01010

01010

106000

198000

102000

105 70l

-

-

99,7

-

-

010

600

600

600

600

600

01010

60014

60016

60016

60016

60016

406 000

261 000

1 000 000

200000

439000

200000

105701

191 713

3877

-

122036

13 811

26,0

73,4

0,4

-

27,8

6,9

60016

1 839 000

139 724

7,6

600

700

750

754

801

801

801

75005

75023

75412

8010

80101

80101

80101

2 100 000

80 000

50 000

50 000

3 000 000

99 000

121 000

331437

49378

-

-

640479

5978

5972

15,8

61,7

-

-

21,3

6,0

4,9

801

80101

3 220 000

652 429

20,3

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

Urząd Miasta i Gminy w Końskich

900

900

900

900

900

900

90001

90001

90001

90001

90001

90001

679963

l 721 771

400 000

393 000

214 626

l 728619

627 987

77 6091

-

-

118 741

-

92,4

45,0

-

-

55,3

-

900

90001

5137979

1522819

29,6

Razem:

11043979

2661 764

24,1

 

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo

1. Budowa wodociągu dla wsi Bedlenko, Bedlno, Grabków, Sworzyce, Radomek, Trzemoszna, Kopaniny.

Inwestycja zakończona. Zbudowano sieć wodociągową o długości 8 668 mb wraz

z przyłączami domowymi w ilości 267 sztuk. Udział mieszkańców w kosztach budowy sieci wraz z przyłączem-1800zł

2. Budowa sieci wodociągowej wraz z ujęciem wody dla wsi Wąsosz i Małachów.

W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie:

· sieci wodociągowej z rur PE0 90-l60mm o długości 11 400m,

· przyłączy wodociągowych do posesji w ilości 210 sztuk,

· stacji wodociągowej,

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa została wykonana. W dniu 07.07.2003 uzyskano pozwolenia na budowę ze Starostwa Powiatowego. Zadanie planowane do zgłoszenia do II-giej edycji programu SAPARD. Wartość robót wg. kosztorysu inwestorskiego-5 161 720,00 zł.

3. Budowa sieci wodociągowej łączącej wieś Wincentów ze wsią Gatniki.

Obecnie wieś Wincentów zaopatrywana jest w wodę z głównego ujęcia w Modliszewicach a wieś Gatniki z lokalnego ujęcia znajdującego się na terenie wsi Sielpia - Letnisko. Woda pobierana z tego ujęcia wymaga uzdatniania w celu uzyskania parametrów wody do spożycia. Połączenie tych dwóch miej scowości wodociągiem o średnicy 160 mm , długości 1 500m pozwoli dostarczać dla wsi Gatniki oraz całej Sielpi wodę o znacznie wyższych parametrach jakościowych niż dotychczas oraz znacznie zmniejszyć koszty ponoszone przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji o uzdatnianie wody oraz eksploatację lokalnego ujęciai hydroforni. Dokumentację projektowo-kosztorysową wykonuje Przedsiębiorstwo "ADIR" z Kielc za kwotę 11 994,00. Umowny termin wykonania 30.07.2003 L nie został dotrzymany z uwagi na brak zgody wszystkich właścicieli działek przez które ma przebiegać sieć wodociągowa.

Dział 600- Transport i łączność

4. Budowa ulicy Górnej w Końskich

Końcowa faza realizacji rozpoczętej w 2001 L i kontynuowanej w 2002 r., wspólnie

z Zarządem Dróg Powiatowych, budowy asfaltowej nawierzchni ulicy Górnej i Krzywej wraz z chodnikami, odwodnieniem i oświetleniem na odcinku od ul. Fabrycznej do ul. Partyzantów o łącznej długości l 146 m. Całkowita wartość robót l 721 819,80 zł w tym udziały gminy 860 909,90 zł (50%). Umowny termin zakończenia robot 30.12.2003 r.

5. Budowa ulicy Leśnej.

Planuje się budowę ulicy lokalnej na odcinku od ulicy Kieleckiej do ulicy Południowej o długości l 476m wraz z kanalizacją deszczową i modernizacją oświetlenia ulicznego. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa jest już wykonana. Wartość robot według kosztorysu inwestorskiego-4 606 696,00 zł. W celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę ze Starostwa Powiatowego w Końskich. Gmina musi być właścicielem całego terenu przeznaczonego pod budowę ulicy. Trwają procedury związane z wykupem od prywatnych właścicieli pod budowę ulicy. Dotychczasowe wydatki dotyczą spraw związanych z wykupami gruntów.

6. Budowa ulicy Klonowej i Jarzębinowej

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa została opracowana. Uzyskano decyzję

o pozwoleniu na budowę. Rozpoczęto procedurę przetargową związaną z wyborem wykonawcy robót. Przetarg nieograniczony odbędzie się w dniu 28.07.2003 r. Planowany termin zakończenia robot-sierpień 2006 r. Całkowita wartość robót wg. kosztorysu inwestorskiego 5,6 mln zł.

7. Budowa ulic w Stadnickiej Woli.

Inwestycja będzie obejmować budowę asfaltowej nawierzchni ulic wraz z ich odwodnieniem

o następującym zakresie rzeczowym:

· nawierzchnia asfaltowa o pow. 8 909m2,

· chodniki, wjazdy do posesji i parkingi z kostki betonowej o pow. 4257m2,

· kanalizacja deszczowa o dł. 1 748m,

· przebudowa wodociągu i linii NN.

Inwestycja posiada pozwolenie na budowę. Wartość robót według kosztorysu inwestorskiego-3 748 959,00 zł. Zadanie planowane do zgłoszenia do II - giej edycji programu SAP ARD.

8. Budowa ulicy Spokojnej w Końskich.

Planuje się rozpoczęcie inwestycji polegającej na budowie asfaltowej nawierzchni ulicy Spokojnej wraz z jej połączeniem nową ulicą łączącą ulice Strażacką z ulicą Krakowską oraz wykonanie uzbrojenia technicznego tych ulic takich jak sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna i deszczowa, oświetlenie terenu. Rozpoczęcie budowy warunkuje otrzymanie pozwolenia na budowę. Trwa procedura jego wydawania uwarunkowana aktualizacją dokumentacji projektowej. Szacunkowa wartość inwestycji według kosztorysu inwestorskiego 991 344,00 zł. Dotychczasowe wydatki dotyczą spraw związanych z wykupami gruntów.

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

9. Wykup nieruchomości.

Środki wydatkowano na wykup gruntów pod budowę ul. Leśnej i Spokojnej w Końskich i ul. Wąskiej w Dyszowie.

Dział 750-Administracja publiczna

10. Zakupy inwestycyjne.

Środki planuje się wydatkować na zakup kserokopiarki i drukarek dla potrzeb Urzędu oraz wykonanie sieci komputerowej w Urzędzie.

 

Dział 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

11. Modernizacja strażnicy OSP w Dziebałtowie

Kontynuowana jest rozpoczęta w 2002 r. modernizacja strażnicy OSP w Dziebałtowie w ramach robót publicznych. Wykonane zostały fundamenty i ściany przyziemne wraz ze stropem.

Dział 801-0świata i wychowanie

12. Budowa Zespołu Szkół w Stadnickiej Woli

Kontynuacja rozpoczętej w 2002 roku budowy kompleksu oświatowego w skład którego będą wchodzić szkoła podstawowa dla 300 uczniów, gimnazjum dla 300 uczniów oraz wspólna sala gimnastyczna o wymiarach 37 x 22 m, boiska sportowe, biblioteka, kompleks żywieniowy, aula. Łączna powierzchnia użytkowa 7 465,3m2. Koszt inwestycji 10789 143 zł. Umowny termin zakończenia 30.06.2004 r. Inwestycja w trakcie realizacji zgodnie z harmonogramem.

13. Modernizacja kotłowni węglowej w szkole podstawowej w Modliszewicach.

Wykonano dokumentacje projektowo-kosztorysową (5 978,00 zł) i uzyskano pozwolenie na budowę na modernizację kotłowni węglowej na olejową o mocy 170 kW. W wyniku przeprowadzonego przetargu nieograniczonego na wykonawcę robót została wybrana firma "INSBUD" z Końskich. Wartość robót-94 239,82 zł. Termin zakończenia robót 15.09.2003 r. Pomoc finansową w formie pożyczki 60 240,00 zł i dotacji 15 060,00 zł udzielił WFOŚiGW w Kielcach.

14. Modernizacja kotłowni węglowej w szkole podstawowej w Nieświniu.

Wykonano dokumentację projektowo-kosztorysową (5 972,00 zł) i uzyskano pozwolenie na budowę na modernizację kotłowni węglowej na olejową o mocy 225 kW. W wyniku przeprowadzonego przetargu nieograniczonego na wykonawcę robót została wybrana firma "INSBUD" z Końskich. Wartość robót-96 674,82 zł. Termin zakończenia robót 15.09.2003 r. Pomoc finansową w formie pożyczki 61 840,00 i dotacji 15 460,00 zł udzielił WFOŚiGW w Kielcach.

Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

15. Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Sielpia - Letnisko.

W dniu 30.05.2003 r. zakończono budowę rozpoczętej w 2002 r. kanalizacji sanitarnej długości 1 660m wraz z przepompownią ścieków. Całkowita wartość robót-773 479,07 zł. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Inżynierii Ochrony Środowiska "Hydromel"

z Końskich. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska przyznał na realizację tej inwestycji dotację w wysokości 277 263,00 zł.

16. Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Gatniki.

W dniu 15.07.2003 r. została zakończona budowa kanalizacji sanitarnej o dł.1 392m z przepompownią ścieków dla wsi Gatniki wraz z przyłączami domowymi do 39 posesji. Zadanie zostało dofinansowane w ramach programu SAP ARD w wysokości 856 236,00 zł (49,73%). Wartość robót według przetargu 1 721 771,00 zł. Pomocy finansowej udzielił WFOŚ w Kielcach przyznając pożyczkę w wysokości 532 428,00 zł i dotacje w wysokości 133 107,00 zł. Obecnie trwa rozliczanie finansowe zadania.

17. Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Zachodniej.

Od 01.07.2003 r. rozpoczęto budowę kanalizacji sanitarnej o długości 627,5m wraz z przyłączami do posesji w ilości 17 sztuk. Dokonana zostanie całkowita odbudowa nawierzchni drogowej ulicy Zachodniej. Wartość inwestycji według kosztorysu inwestorskiego 1 245 964 zł. Po przeprowadzeniu w dniu 21.05.2003 r. procedury przetargowej wartość robót wynosi 537 685,77 zł w tym:

· rurociąg główny-l 73 864,41 zł

· przyłącza do budynków-30 715,48 zł

· odbudowa nawierzchni ulicy Zachodniej-369 105,88 zł.

Wykonawcą robót zostało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „DROMO” z Końskich. Termin zakończenia robót 30.09.2003 r. Mieszkańcy ulicy Zachodniej partycypują w kosztach budowy kanalizacji w wysokości 1 897,00 zł.

18. Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ulicy Polnej.

W ramach tego zadania planuje się budowę sieci wodociągowej długości 650m oraz kanalizację sanitarną wraz z przyłączami do budynków mieszkalnych. Na budowę wodociągu Urząd posiada kompletną dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę, natomiast na budowę kanalizacji sanitarnej trwają prace projektowe, które powinny zostać ukończone w miesiącu kwietniu 2004 roku. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego jako wykonawca dokumentacji projektowej uzyskało dopiero decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu i złożyło dokumentację do uzgodnienia przez ZUD. Mimo znacznego opóźnienia biuro projektowe podtrzymuje nadal gotowość wykonania dokumentacji.

19. Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Stadnicka Wola.

W dniu 30.05.2003 r. firma REM-WOD z Kielc zakończyła budowę głównego rurociągu kanalizacji sanitarnej z rur PE0 200 mm o dł. 2 840,5m, który jest usytuowany w przyszłej jezdni. Koszt realizacji inwestycji-459 877,07 zł. Pomocy finansowej udzielił Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w wysokości-324 700,00 zł z czego pożyczka 259760,00 zł i dotacja 64940,00 zł. Mieszkańcy wsi Stadnicka Wola (l05 domów) mogą już rozpocząć budowę przyłączy do swoich mieszkań po dokonaniu wpłaty w wysokości 580,00 zł z tytułu udziału w kosztach budowy sieci głównej. Projekt budowlany na przyłącze odebrało dotychczas 54 osoby.

20. Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Browarnej.

Rozpoczęcie budowy kanalizacji sanitarnej w ulicach Browarnej, Cichej, Słonecznej, Nowej, Jasnej, Folwarcznej i Kościeliskiej. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa została wykonana. W dniu 25.06.2003 r. uzyskano decyzję o pozwoleniu na budowę. Rozpoczęto procedurę przetargową związaną z wyborem wykonawcy robót. Przetarg nieograniczony odbędzie się w dniu 28.07.2003 r. Pomocy finansowej udzieli WFOŚiGW w Kielcach przyznając pożyczkę i dotację w wysokości 80% kosztów zadania. Planowany termin zakończenia robót 30.09.2004 r.

ZADANIA ZLECONE

Urząd Miasta i Gminy w Końskich oprócz zadań własnych realizował zadania zlecone, na które otrzymał środki z budżetu wojewody.

Realizacja dochodów i wydatków na zadania zlecone na dzień 30.06.2003 roku obrazują tabele Nr 1 i 2.

Dochody zrealizowano w 49% a wydatki w 48%.

Realizacja dochodów i wydatków uzależniona jest od wysokości środków przekazywanych z budżetu państwa. Największą pozycje w wydatkach zadań zleconych stanowią środki na pomoc społeczną.

Środki te wydatkowano na:

- wypłatę 1688 rent socjalnych dla 287 osób 487 397 zł

- wypłatę 1013 zasiłków stałych dla 201 osób 334 415 zł

- wypłatę 10 zasiłków okresowych, dla 2 osób na kwotę 2 278 zł

- pomoc dla kobiet w ciąży oraz wychowujących dzieci, wypłacono 210 zasiłków dla 64 kobiet na kwotę 51 410 zł

- zasiłki okresowe gwarantowane, wypłacono 360 zasiłków dla 65 osób na kwotę 124 490 zł

- przekazanie składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe od zasiłków stałych i okresowych gwarantowanych dla 139 osób miesięcznie 88 734 zł

- wypłatę zasiłków rodzinnych, wypłacono 271 zasiłków dla 49 osób na kwotę 10 429 zł

- wypłatę zasiłków pielęgnacyjnych, wypłacono 1206 zasiłków dla 198 osób na kwotę 150 808 zł

- przekazanie składki na ubezpieczenie zdrowotne od zasiłków stałych, rent socjalnych i zasiłków okresowych gwarantowanych dla 474 osób miesięcznie na kwotę 72 156 zł

- utrzymanie ośrodka pomocy społecznej298 930 zł

- wyprawki szkolne dla 95 dzieci 7 155 zł

 

 

Z budżetem miasta i gminy powiązane są jednostki finansujące swoją działalność w ramach środków pozabudżetowych.

TABELA 5

Przychody budżetowych wydatki zakładów budżetowych za I półrocze 2003 roku

(w zł)

Lp.

Nazwa zakładu

budżetowego

Dział

rozdział

Przychody

W tym: dotacje z budżetu

Wydatki

Plan

Wyk.

%

Plan

Wyk

%

Plan

Wyk.

%

Plan

Wyk.

%

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1

Zakład Energetyki

Cieplnej

400

400 01

400 03

7 639 693

2 611 815

4 240 198

1 830095

55,5

70,0

7 529 693

2 557 315

3 909 362

1 594996

51,9

62,4

10 251 508

6 0702 93

59,2

10 087 008

5 504 358

54,6

2

Zakład

Wodociągów i

Kanalizacji

400

400.02

900

900.01

2 690 470

2 063 580

1 226 222

822 375

45,6

39,9

2569770

2074280

1 224 299

928 440

47,6

44,8

4 754 050

2048597

43,1

4644050

2152739

46,3

3

Przedszkola

854

85404

3 076 703

1 425768

46,3

2335000

1 160200

49,7

3072 070

1 337366

43,5

4

Pływalnia

926

92695

963 632

369657

38,3

381 339

191 250

50,1

963 155

417448

43,3

RAZEM

19 045 893

9914315

52,0

2716339

1351450

49,8

18766283

9411 911

50,1

Ogółem plan przychodów zakładów budżetowych za I półrocze został wykonany w 52% planu rocznego, zaś plan rozchodów 50,1%.

Plan przychodów zakładów budżetowych stanowią dochody własne i dotacja z budżetu. Realizacja planów przychodów w zakładach budżetowych przebiegała w granicach proporcjonalności do upływu czasu.

Przekroczenia planowanych wydatków nie wystąpły

 

TABELA 6

Przychody i wydatki środków specjalnych za I półrocze 2003 roku zł.

Lp.

Dział

rozdział

N zwa środka

Przychody

Wydatki

Plan

Wyk.

%

Plan

Wyk.

%

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

600

60016

U sługi parkingowe

30 000

20 395

68,0

30 000

15 477

51,6

2

801

80101

Poprawa warunków w

szkołach

podstawowych

31 500

19 483

61,8

31 500

162 73

51,6

3

801

80110

Poprawa warunków

realizacji ustawowych

i statutowych zadań

gimnazjum

25 000

11 984

48,0

25 000

11 362

45,5

4

921

92109

Środki z działalności

kulturalnej

25 000

5 235

21,0

25 000

3 676

14,7

RAZEM

111 500

57 097

51,2

111 500

467 88

42,0

Środki pozyskane w ramach środków specjalnych przeznaczone zostały na dofinansowanie Miejskiego Klubu Sportowego, utrzymanie szkół podstawowych i gimnazjów oraz imprez kulturalnych.

 

TABELA 7

Przychody i wydatki funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej za I półrocze 2003 roku

w zł

Lp

Treść

Kwota

Plan

Wykonanie

l

2

3

4

1

Stan funduszu na początek roku

192 700

373 429

2

Przychody:

W tym:

-dotacje z budżetu

-wpływy z różnych opłat

-pozostałe odsetki

-wpływy z różnych dochodów

-grzywny i inne kary pien.

150 000

-

30 000

-

120 000

-

151 567

-

4 958

11 341

133 576

1 692

3

Wydatki

W tym na:

-zakup materiałów wyposażenia

-zakup usług remontowych

-zakup usług pozostałych

-wydatki inwestycyjne funduszy

celowych

300 000

30 000

10 000

60 000

200 000

33 288

218

-

33 070

-

4

Stan funduszu na koniec I półrocza

42 700

491 708

 

TABELA 8 Dotacje udzielone z budżetu w I półroczu 2003 roku

 

Lp

Dział

Rozdział

Podmiot otrzymujący dotacje

Kwota dotacji

Plan

Wykonanie

%

1

 

2

 

 

3

700

854

 

 

926

70021

 

85404

85412

92695

Jednostki gosp. mieszk.

Towarz. Bud. Społecznego

Jednostki oświatowe

Przedszkola

Kolonie i obozy

Jednostki kultury fizycznej

Pływalnia

300 000

 

2 335 000

23 000

381 339

100 000

 

1 160 200

2000

191 250

33,3

 

49,7

8,7

50,1

Razem

3 039 339

1 453 450

47,8

4

 

926

 

92605

92695

Jednostki nie zaliczane do

sektora finansów publicznych

Miejski Klub Sportowy w

Końskich

Koneckie Towarzystwo Tenisowe

335 000

15 000

168 000

15 000

50,1

100,0

Razem

350 000

183 000

52,3

OGÓŁEM

3 389 339

1 636 450

48,3

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2005/11/29 08:20:03
Redaktor: Administrator