Uchwała Nr IX/79/2003
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 17 września 2003 roku
w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta i gminy za I półrocze 2003 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 p. 984, Nr 214 poz. 1806) oraz art. 135 ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych (Dz. U. Nr 15 poz. 148 z 2003r) i art. 13 pkt. 10 ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych aktów prawnych (Dz. U. z 2000r Nr 62 poz. 718 i z 2001 r Dz. U. Nr 46 poz. 499 z 2002r , Nr 74 poz. 676 i Nr 113 poz. 984) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się informację o przebiegu wykonania budżetu miasta i gminy za I półrocze 2003 roku w brzmieniu załącznika Nr l.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia
Przewodniczący Rady Miejskiej
Grzegorz Wąsik
Załącznik Nr l
do uchwały Nr IX/79/2003
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 17 września 2003
INFORMACJA
o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy Końskie
za I półrocze 2003 roku.
Budżet Miasta i Gminy Końskie na 2003 rok uchwalony został przez Radę Miejską w dniu 23 grudnia 2002 roku.
Obejmował on plan dochodów i wydatków na zadania własne i zlecone
zamykający się kwotami:
po stronie dochodów 40 684738 zł
po stronie wydatków 39 192 100 zł
W wyniku zmian wprowadzonych w I półroczu budżet wzrósł:
- po stronie dochodów do kwoty 42 917 235 zł tj. o kwotę 2 232 497 zł
Wzrost planu dochodów nastąpił w wyniku:
- otrzymania dotacji celowych na realizację zadań własnych 331 454 zł
- otrzymania dotacji celowych na realizację zadań zleconych bieżących 415 903zł
- współfinasowanie inwestycji ze środków pomocowych 856 236 zł
- „SAPARD” 856 236 zł
- otrzymania dotacji z funduszu celowego 198 047 zł
- zwiększenie subwencji oświatowej 157 226 zł
- zwiększenie subwencji podstawowej 3 292 zł
- zwiększenie subwencji rekompensującej 111 339 zł
- zwiększenie dochodów 322 152zł
RAZEM 2 395649 zł
Niezależnie od wzrostu planu dochodów nastąpiło jednoczesne jego zmniejszenie z tytułu wpływów podatku od osób fizycznych -163 152 zł OGÓŁEM 2232497 ZŁ
- po stronie wydatków do kwoty 43 970 593 zł to jest o kwotę 4 778 493 zł.
Plan wydatków budżetu wzrósł o plan zwiększonych dochodów w kwocie 2 232 497 zł oraz pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Kielcach w kwocie 2 268 733 zł i umorzono pożyczkę z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.
REALIZACJĘ BUDŻETU ZA I PÓŁROCZE 2003 ROKU OBRAZUJĄ
PONIŻSZE TABEL
TABELA 1
Dochody budżetu za I półrocze 2003 toku według działów i ważniejszych źródeł.
w zł
Lp. |
Dział
klasyfi
kacji |
Źródło dochodów
(paragrafy
klasyfikacji) |
Plan na 2003
rok |
Wykonanie za
I półrocze
2003 |
% |
w tym |
Dochody związane z realizacją
zadań administracji rządowej i
innych zadań zleconych gminie
ustawami |
Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na
podstawie porozumień z
organami administracji
rządowej |
Dochody związane z realizacją
zadań wynikających z
porozumień miedzy
jednostkami samorządu
terytorialnego |
Plan na 2003
rok |
Wykonanie
za I półrocze |
% |
Plan na
2003 rok |
Wykonanie za
I półrocze |
% |
Plan na
2003 rok |
Wykonani
e za I
półrocze |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
1 |
010 |
Rolnictwo i
łowiectwo |
106000 |
111060 |
104,8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w tym:
§ 097 - Wpływy z
różnych dochodów
§ 629 - Środki na
finansowanie
własnych inwestycji
gmin pozyskane z
innych źródeł |
106000 |
13
111 047 |
104,8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
400 |
Wytwarzanie i
zaopatrywanie w
energię
elektryczną, gaz i
wodę |
200000 |
83171 |
41,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w tym:
§ 237 - Wpływy
do budżetu
nadwyżki środków
obrotowych zakładu
budżetowego |
200000 |
83 171 |
41,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
3 |
600 |
Transport i
łączność |
- |
51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W tym:
§ 097 - Wpływy z
różnych dochodów |
- |
51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
700 |
Gospodarka
mieszkaniowa |
1 680 000 |
880 652 |
52,4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w tym:
§ 047 - Wpływy z opłat za
zarząd, użytkowanie i
użytkowo wieczyste
nieruchom.
§075 - Dochody z najmu
i dzierżawy składników
majątkowych Skarbu Państwa,
jednostek samorządu terytoria!.
lub innych jednostek
zaliczanych do sektora
finansów publicznych
§ 076 - Wpływy z tyt
przekszt prawa wiecz użytk w
prawo własności
§ 077 - Wpłaty z tytułu
odplatnego nabycia prawa
własności nieruchomości
§ 092 - Pozostałe
odsetki
§ 097 - Wpływy z
różnych dochodów |
110 000
70 000
1 500 000
|
189067
64452
15 688
583 427
3018
25 000 |
171,9
92,1
38,9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
710 |
Działalność
usługowa |
3 000 |
1 500 |
50,0 |
|
|
|
3000 |
1500 |
50 |
|
|
|
w tym:
§202 - Dotacje celowe
otrzymane z budżetu państwa
na realizacje zadań bieżących z
zakresu administracji rzadowej
zleconych dminie ustawamI |
3 000 |
1 500 |
50,0 |
|
|
|
3000 |
1 500 |
50 |
|
|
|
l |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
6 |
750 |
Administracja
publiczna |
423454 |
186796 |
44,1 |
168410 |
84180 |
50,00 |
|
|
|
|
|
|
w tym:
§ 069 - Wpływy z
óżnych opłat
§ 092 - Pozostałe osetki
§ 097 - Wpływy z
różnych dochodów
§ 201 - Dotacje celowe
otrzymane z budżetu państwa
na realizację zadań bieżących z
zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych
gminie ustawami |
30 044
200 000
25 000
168 410 |
25775
64660
12 181
84 180 |
85,7
32,3
48,7
50,0 |
168 410 |
84 180 |
50,0 |
|
|
|
|
|
|
7 |
751 |
Urzędy
naczelnych
organów władzy
państwowej,
kontroli i
ochrony prawa
oraz
sądownictwa |
75 885 |
72 577 |
95,6 |
75 885 |
72 577 |
95,6 |
|
|
|
|
|
|
w tym:
§201 - Dotacje celowe
otrzymane z budżetu państwa
na realizację zadań bieżących z
zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych
gminie ustawami |
75 885 |
72 577 |
95,6 |
75 885 |
72 577 |
95,6 |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
8 |
754 |
Bezpieczeństwo
publiczne i ochrona
przeciwpożarowa |
20 000 |
9 000 |
45,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§057- Grzywny,
mandaty i inne kary
pieniężne od
ludności |
20 000 |
9 000 |
45,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
756 |
Dochody od osób
prawnych, od osób
fizycznych
l) od innych jednostek nie posiadających
osobowości prawnej |
18 979 583 |
8 946 858 |
47,1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w tym:
l) udziały w
podatkach
stanowiących
dochód budżetu
państwa |
620 443 |
2 266 44 |
36,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ 00l - podatek
dochodowy od osób
fizycznych
§002 - podatek
dochodowy od osób
prawnych |
6 004 431
200 000 |
2 159 512
106 930 |
36,0
53,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
l |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
|
2) Pozostałe podatki i
opłaty |
12 775152 |
6 680 416 |
52,3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§031 - Podatek od
nieruchomości
§032 - Podatek rolny
§033 - Podatek leśny
§034 - Podatek od
środków transportowy
§035 - Podatek od
działalności
gospodarczej osób
fizycznych opłacany
w formie karty
podatkowej
§036 - Podatek od
spadków i darowizn
§037 - Podatek od
posiadania psów
§041 - Wpływy z
opłaty skarbowej
§043 - Wpływy z
opłaty targowej
§044 - Wpływy z
opłaty miejscowej
§046 - Wpływy z
opłaty eksploatacyjnej
§ 048 - Wpływy z opłat
za zezwolenia na
sprzedaż alkoholu
§ 050 - Podatek od
czynności cywilnopr
§091 - Odsetki od
nieterminowych wpłat z
tytułu podatków
i opłat |
9 463 152
160 000
145 000
1 040 000
90 000
50 000
10 000
450 000
350 000
50 000
17 000
500 000
370 000
80 000 |
4820053
147 610
85 918
548 436
28 825
45432
1 100
224 521
151 818
132
-
356076
205234
65 261 |
50,9
92,3
59,3
52,7
32,0
90,9
11,0
49,9
43,4
0,3
71,2
55,5
81,6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
l |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
ł5 |
10 |
758 |
Różne
rozliczenia |
15 877 044 |
9 600 335 |
60,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w tym:
§292 - Subwencje
ogólne z budżetu
państwa |
15 877 044 |
9 600 335 |
60,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- część oświatowa
subwencji ogólnej
dla jednostek
samorządu
terytorialnego
- część podstawowa
subwencji ogólnej
dla gmin
- część
rekompensująca
subwencji ogólnej
dla gmin |
13 919 938
25 900
1 931 206 |
8566 112
12948
1 021 275 |
61,5
50,0
52,9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
801 |
Oświata i
wychowanie |
120 619 |
120 662 |
100,0 |
7 670,00 |
7 602,00 |
99,1 |
|
|
|
|
|
|
§ 075 - Dochody z najmu
i dzierżawy składników
majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytoria.
lub innych jednostek
zaliczanych do sektora
finansów publicznych
§ 097 - Wpływy z różnych dochodów
§ 201 - Dotacje celowe
otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z
zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
gminie ustawami
§ 203 - Dotacje celowe
otrzymane z budżetu państwa
na realizację własnych Zadał]
bieżących gmin |
11 500
28 500
7 670
72 949 |
11 698
28 413
7 602
72 949 |
101,7
99,7
99,1
100,0 |
7 670 |
7 602 |
99,1 |
|
|
|
|
|
|
l |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
12 |
853 |
Opieka
społeczna |
3 954 877 |
1 984 207 |
50,2 |
3 575 310 |
1 657 839 |
46,4 |
|
|
|
|
|
|
w tym:
§083 - Wpływy z
usług
§ 097 - Wpływy z
różnych dochodów
§201 - Dotacje
celowe otrzymane z
budżetu państwa na
realizację zadań
bieżących z zakresu
administracji
rządowej oraz
innych zadań
zleconych gminie
ustawami
§ 203 - Dotacje
celowe otrzymane z
budżetu państwa na
realizację własnych
zadań bieżących
gmin |
45 000
3575310
334567 |
27 571
2892
1 657839
295905 |
61,3
46,4
88,4 |
3 575 310 |
1 657 839 |
46,4 |
|
|
|
|
|
|
13 |
854 |
Edukacyjna opieka
wychowawcza |
14150 |
14150 |
100,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ 203 - Dotacje
celowe otrzymane z
budżetu państwa na
realizację własnych
zadań bieżących
gmin |
14 150 |
14 150 |
100,0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
14 |
900 |
Gospodarka
komunalna i ochrona
środowiska |
1 379 623 |
455 590 |
33,0 |
325 340 |
212 460 |
65,3 |
|
|
|
|
|
|
§ 097 - Wpływy z różnych dochodów
§201 – Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań
bieżących z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
gminie ustawami
§ 626 - Dotacje
otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub kosztów realizowanych
inwestycji
§ 628 - Środki otrzymane od
pozostałych jednostek
zaliczanych do sektora finansów publicznych
(inwestycje)
§ 629 - Środki na
dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł |
325 340
198 047
856 236
- |
l 323
212 460
198 047
-
43 760 |
65,3
100,0 |
325340 |
212460 |
65,3 |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
15 |
921 |
Kultura i ochrona
dziedzictwa
narodowego |
83 000 |
46 478 |
56,0 |
|
|
|
|
|
|
70 000 |
17 000 |
24,3 |
|
w tym:
§075 - Dochody z
najmu i dzierżawy
składników
majątkowych Skarbu
Państwa, jednostek
samorządu terytoria!.
lub innych jednostek
zaliczanych do sektora
finansów publicznych
§083 - Wpływy z
usług
§ 096 - Otrzymane
spadki, zapisy i
darowizny
§232 - Dotacje
celowe otrzymane z
powiatu na zadania
bieżące realizowane
na podstawie
porozumień (umów)
między jednostkami
samorządu
terytorialnego
§ 270 - środki na
dofinansowanie
własnych zadań
bieżących |
10 000
70 000
3 000 |
12 010
4 468
10 000
17 000
3 000 |
100,0
24,3
100,0 |
|
|
|
|
|
|
70 000 |
17 000 |
24,3 |
OGÓŁEM |
42917235 |
22513 087 |
52,5 |
4152615 |
2034658 |
49,0 |
3000 |
1500 |
50,00 |
70000 |
17000 |
24,3 |
Strona dochodowa budżetu za I półrocze 2003 roku została wykonana w 52,5% tj. w kwocie 22513 087 zł na plan roczny 42917 235 zł
Z powyższej tabeli wynika, że dochody ogółem w I półroczu 2003 zostały zrealizowane proporcjonalnie do upływu czasu. Z szeregu ważniejszych źródeł teoretyczny wskaźnik wykonania - 50 % - został poważnie przekroczony. Egzekucja należności podatkowych, opłat i dzierżawy prowadzona jest na bieżąco poprzez wystawianie do zalegających podatników upomnień, a gdy te nie przynoszą rezultatów wystawiane są tytułu wykonawcze i przekazywane do Urzędu Skarbowego celem egzekucji
Ponadto termin płatności niektórych opłat przypada jednorazowo na I półrocze np. dzierżawa, wieczyste użytkowanie.
Mimo, że realizacja dochodów z większości źródeł jest zadawalająca to występują również źródła dochodów, które budzą obawę ze strony gminy, co do ich realizacji w zaplanowanych wysokościach przede wszystkim chodzi tu o wpływy z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzie na plan roczny 6 004 431 zł wpłynęła kwota 2159 512zł tj. 36,0%. Udziały te przekazywane są przez Ministerstwo Finansów tutejszy Urząd nie ma wpływu na ich wysokości.
Od kilku lat gmina nie otrzymuje z tego źródła dochodu w pełni zaplanowanych kwot mimo, że samo Ministerstwo Finansów określa ich wysokość.
Niższa realizacja dochodów wystąpiła również w takich źródłach jak:
- podatek opłacany w formie karty podatkowej, gdzie na plan roczny 90 000zł wpłynęła kwota 28 825zł (32%) co spowodowane jest zmniejszającą się ilością podatników korzystających z tej formy opodatkowania.
- wpływy z odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, gdzie na plan roczny 200 000 zł wpłynęła kwota 64 660zł(32,30/0), co spowodowane jest systematycznym spadkiem oprocentowania przez banki, -wpływy ze sprzedaży mienia, gdzie na plan roczny 1 500 000 zł wpłynęła kwota 583 427 zł (38,9%).
Przyczyną było zmniejszenie się zainteresowania wykupem lokali mieszkalnych oraz działek.
TABELA 2 Wydatki budżetu za I półrocze 2003 roku w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej.
w zł
Lp. |
Nazwa działu i
rozdziału |
Symbol |
WYDA TKI |
Dz. |
Roz
dział |
Plan
ogółem
na rok
2003 |
Wydatki
za I
półrocze
2003 |
%
wy
k |
Wydatki b i e ż ą c e |
Majątkowe |
Razem
plan na
rok 2003 |
Wyk za I
półrocze
2003 |
w tym: |
wynagrodzenia i
pochodne |
dotacje |
obsługa długu |
z tyt.
porę
czeń i
gwara
ncji |
Plan |
Wyk |
Plan |
Wyk |
Plan |
Wyk |
PI
an |
W
yk |
Plan |
Wyk |
1 |
2
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
I |
WYDATKI NA ZADANIA
WŁASNE |
|
|
39 744 978 |
17 771 026 |
44,7 |
28 700 999 |
15 109 262 |
16821798 |
8 879 972 |
3 389 339 |
16 36 450 |
182 300 |
99 391 |
- |
- |
11043979 |
2 661 764 |
1 |
Rolnictwo i łowiectwo |
010 |
|
415 000 |
109 107 |
26,3 |
9 000 |
3 406 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
406 000 |
105 701 |
|
- Infrastruktura
wodociągowa
i sanitacyjna wsi
- Izby rolnicze
- Pozostała działalność |
|
01010
01030
01095 |
406 000
4 000
5 000 |
105 701
2 893
513 |
26,0
72,3
10,3 |
4 000
5 000 |
2 893
513 |
|
|
|
|
|
|
|
|
406 000 |
105 70l |
2 |
Transport i łączność |
600 |
|
2 579 000 |
575 234 |
22,3 |
479 000 |
243797 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 100 000 |
331 437 |
|
- Drogi publiczne
powiatowe
- Drogi publiczne
gminne |
|
60014
60016 |
261 000
2 318 000 |
191 713
383 521 |
73,4
16,5 |
479 000 |
243 797 |
|
|
|
|
|
|
|
|
261 000
1 839 000 |
191 713
139 724 |
3 |
Gospodarka
mieszkaniowa |
700 |
|
440 000 |
188 623 |
42,9 |
360 000 |
139 245 |
- |
- |
300 000 |
100 000 |
- |
- |
- |
- |
80 000 |
49 378 |
|
-Gospodarka gruntami
i nieruchomościami
- Towarzystwo
Budownictwa Społ |
|
70005
70021 |
140 000
300 000 |
88 623
100 000 |
63,3
33,3 |
60 000
300 000 |
39 245
100 000 |
|
|
300 000 |
100 000 |
|
|
|
|
80 000 |
49 378 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
4 |
Działalność usługowa |
710 |
|
38 000 |
7878 |
20,7 |
38 000 |
7 878 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
- Plany zagospodar
przestrzennego
- Cmentarze |
|
71004
71035 |
30 000
8 000 |
2 258
5 620 |
7,5
70,2 |
30 000
8 000 |
2 258
5 620 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Administracja
publiczna |
750 |
|
3 380 000 |
1 878 892 |
55,6 |
3 330 000 |
1 878 892 |
2 645 800 |
1 458 145 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
50 000- |
- |
|
-Rada gmin
-Urzędy gmin
-Pobór podatków,
opłat i niepodatk,
należności budżet.
-Pozostała działalność |
|
75022
75023
75047
75095 |
150 000
3 020 000
125 000
85 000 |
86 950
l 720 827
40 558
30 557 |
58,0
57,0
32,4
35,9 |
150 000
2 970 000
125 000
85 000 |
86 950
l 720 827
40 558
30 557 |
2 525 800
120 000 |
1 417 587
40 558 |
|
|
|
|
|
|
50 000 |
|
6 |
Bezpieczeństwo
publiczne i ochrona
przeciwpożarowa |
754 |
|
425 000 |
185129 |
43,5 |
375 000 |
185 129 |
191 725 |
90129 |
|
|
|
|
|
|
50 000 |
|
|
- Ochotnicze straże
pożarne
- Straż miejska |
|
75412
75416 |
210 000
215 000 |
78 382
106 747 |
37,3
49,6 |
160 000
215 000 |
78 382
106 747 |
2 225
189 500 |
l 177
88 952 |
|
|
|
|
|
|
50 000 |
|
7 |
Obsługa długu
publicznego |
757 |
|
182 300 |
99 391 |
54,5 |
182 300 |
99 391 |
- |
- |
|
|
182 300 |
99 391 |
|
|
|
|
|
Obsługa pap wartość
kredytów i pożyczek jst |
|
75702 |
182 300 |
99 391 |
54,5 |
182 300 |
99 391 |
|
|
|
|
182 300 |
99 391 |
|
|
|
|
8 |
Różne rozliczenia |
758 |
|
150 264 |
- |
|
150 264 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Rezerwy ogólne i
celowe |
|
75818 |
150 264 |
|
|
150 264 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Oświata i wychowanie |
801 |
|
17 880 405 |
8 547 405 |
47,8 |
14 660 405 |
7 894 976 |
11 940 218 |
6 302 623 |
|
|
|
|
|
|
3 220 000 |
652 429 |
|
- Szkoły podstawowe
- Przedszkola przy
szkołach podstaw
- Gimnazja
- Dowożenie uczniów
do szkół
-Zespoły ekono-admin
szkół
-Pozostała działalność |
|
80101
80104
80110
80113
80114
80195 |
11 823 216
379 390
4 669 940
355 750
529 160
122 949 |
5 318 283
213 607
2 465 206
198 641
275 695
75 973 |
44,9
56,3
52,8
55,8
52,1
61,8 |
8603216
379390
4669940
355750
529 160
122949 |
4665 854
213 607
2 465 206
198 641
275 695
75 973 |
7 095 760
334 564
4 007 860
21 119
451 730
29 185 |
3 826 155
188 322
2 046 521
10 790
230 835
- |
|
|
|
|
|
|
3 220 000 |
652429 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
6 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
10 |
Ochrona zdrowia |
851 |
|
500 000 |
277 276 |
55,4 |
500 000 |
277 276 |
161 400 |
73 365 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
|
Przeciwdziałanie
alkoholizmowi |
|
85154 |
500 000 |
277 276 |
55,4 |
500 000 |
277 276 |
161 400 |
73 365 |
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Opieka społeczna |
853 |
|
2 745 787 |
1 463 113 |
53,3 |
2 745 787 |
1 463 113 |
l 003 944 |
492 842 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Zasiłki i pomoc w
naturze oraz składki
na ubezpiecz społ
- Dodatki mieszkanio
- Ośrodki Pomoc Społ
- Usługi opiekuńcze
- Pozostała działalność |
|
85314
85315
85319
85328
85395 |
700 000
690 947
900 000
12 000
442 840 |
365 288
405 531
456 356
5 001
230 937 |
52,2
58,7
50,7
41,7
52,1 |
700 000
690 947
900 000
12 000
442 840 |
365 288
405 531
456 356
5 001
230 937 |
847 541
l 000
155 403 |
416 473
195
76 174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Edukacyjna opieka
wychowawcza |
854 |
|
2 705 488 |
1 364 415 |
50,4 |
2 705 488 |
1 364 415 |
281 910 |
15 5296 |
2 358 000 |
1 162 200 |
|
|
|
|
|
|
|
- Świetlice szkolne
- Przedszkola
- Kolonie i obozy
- Pozostała działalność |
|
85401
85404
85412
85495 |
330 338
2 335 000
26 000
14 150 |
188 065
l 160 200
2 000
14 150 |
56,9
49,7
7,7
100 |
330 338
2 335 000
26 000
14 150 |
188 065
l 160 200
2 000
14 150 |
281 910 |
155 296 |
2 335 000
23 000 |
1 160 200
2 000 |
|
|
|
|
|
|
13 |
Gospodarka komunal i
ochrona środowiska |
900 |
|
6592 979 |
2 204 476 |
33,4 |
1 455 000 |
681 657 |
25 761 |
22 990 |
|
|
|
|
|
|
5 137 979 |
1 522 819 |
|
-Gospod ściek i ochr wó
-Oczyszcz miast i wsi
-Utrzymanie zieleni w
miastach i gminach
-Oświetlenie ulic,
-Pozostała działalność |
|
90001
90003
90004
90015
90095 |
5 507 979
300 000
160 000
530 000
95 000 |
l 674 443
140 310
23 305
319 024
47 394 |
30,4
46,8
14,6
60,2
49,9 |
370 000
300 000
160 000
530 000
95 000 |
151 624
140 310
23 305
319 024
47 394 |
25 761 |
22 990 |
|
|
|
|
|
|
5 137 979 |
1 522 819 |
14 |
Kultura i ochrona
dziedzictwa narodowego |
921 |
|
959416 |
486433 |
50,7 |
959416 |
486433 |
571 040 |
284582 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Domy i ośrodki
kultury, świetlice.
-Biblioteki
-Ochrona i
konserwacja zabytków
-Pozostała działalność |
|
92109
92116
92120
92195 |
470 000
450 000
9 916
29 500 |
231 323
237 347
9 916
7 847 |
49,2
52,7
100
26,6 |
470 000
450 000
9 916
29 500 |
231 323
237 347
9 916
7 847 |
208 800
360 800
1 440 |
9 9254
185 328
-
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Kultura fizycz i sport |
926 |
|
751 339 |
383 654 |
51,0 |
751 339 |
383 654 |
|
|
731 339 |
374 250 |
|
|
|
|
|
|
|
-Zadania w zakresie
kultury fizycz i sportu
-Pozostała działalność |
|
92605
92695 |
335 000
416 339 |
168 000
215 654 |
50,1
51,8 |
335 000
416 339 |
168 000
215 654 |
|
|
335 000
396 339 |
168 000
206 250 |
|
|
|
|
|
|
1 |
2
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
Lp. |
WYDATKI NA
ZADANIA Z
ZAKRESU
ADMINISTRACJI
RZĄDOWEJ I
INNYCH ZADAŃ
ZLECONYCH
USTAWAMI |
|
|
4 152 615 |
1 995 657 |
48,0 |
4 152 615 |
1 995 657 |
700 491 |
353 426 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Administracja publiczna |
750 |
|
168 410 |
84 180 |
50,0 |
168 410 |
84 180 |
168 410 |
84 180 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Urzędy Wojewódzkie |
|
75011 |
168 410 |
84 180 |
50,0 |
168 410 |
84 180 |
168 410 |
84 180 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Urzędy naczelnych
organów władzy
państwowej, kontroli i
ochrony prawa oraz
sądownictwa |
751 |
|
75885 |
63 213 |
83,3 |
75 885 |
63 213 |
1 259 |
1 259 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Urzędy naczelnych
organów władzy
państwowej, kontroli i
ochrony prawa
- Referenda
ogólnokrajowe i konst |
|
75101
75110 |
5 798
70 087 |
63 213 |
-
90,2 |
5 798
70 087 |
63 213 |
1 259 |
1 259 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
- Oświata i wychowanie |
801 |
|
7 670 |
7 602 |
99,1 |
7 670 |
7 602 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Szkoły podstawowe |
|
80101 |
7 670 |
7 602 |
99,1 |
7 670 |
7602 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Opieka społeczna |
853 |
|
3 575 310 |
1 628 202 |
45,5 |
3 575 310 |
1 628 202 |
530 822 |
267 987 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Składki na ubezpiecz
zdrowotne opłacane za
osoby pobierające
niektóre świadczenia z
pomocy społecznej
-Zasiłki i pomoc w naturze
oraz składki na ubezp
społeczne
-Zasiłki rodzinne, pielęgnac i wychow
-Ośrodki pomocy spał.
- Pozostała działalność |
|
85313
85314
85316
85319
85395 |
179 934
2 463 075
354 475
569 416
8 410 |
72 156
1 088 724
161 237
298 930
7 155 |
40,1
44,2
45,5
52,5
85,0 |
179 934
2 463 075
354 475
569 416
8 410 |
72 156
1 088 724
161 237
298 930
7 155 |
530 822 |
267 987 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Gospodarka komunalna i
ochrona środowiska |
900 |
|
325 340 |
212 460 |
65,3 |
325 340 |
212 460 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Oświetlenie ulic,
placów i dróg |
|
90015 |
325 340 |
212 460 |
65,3 |
325 340 |
212 460 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
Lp. |
WYDATKINA
ZADANIA
I REALIZOWANE NA
PODSTAWIE
POROZUMIEŃ Z
ORGANAMI
ADMINISTRACJI
RZĄDOWEJ |
|
|
3 000 |
|
- |
3 000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Działalność usługowa |
710 |
|
3 000 |
|
- |
3 000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cmentarze |
|
71035 |
3 000 |
|
- |
3 000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WYDATKINA
ZADANIA
REALIZOWANE NA
PODSTAWIE
POROZUMIEŃ
(UMÓW) Z INNYMI
JEDNOSTKAMI
SAMORZADU
TERYTORIALNEGO |
|
|
70 000 |
17 000 |
24,3 |
70 000 |
17 000 |
66 500 |
16 648 |
|
|
|
|
|
|
- |
- |
|
Kultura i ochrona
dziedzictwa
narodowego |
921 |
|
70 000 |
17 000 |
24,3 |
70 000 |
17 000 |
66 500 |
16 648 |
|
|
|
|
|
|
- |
- |
|
-Biblioteka |
|
92116 |
70 000 |
17 000 |
24,3 |
70 000 |
17 000 |
66 500 |
16 648 |
|
|
|
|
|
|
- |
- |
OGÓŁEM WYDATKI |
43 970 593 |
19 783 683 |
45,0 |
32 926 614 |
17 121 919 |
17 588 789 |
9 250 046 |
3 389 339 |
1 636 450 |
182 300 |
99 391 |
- |
- |
11 043 979 |
2 661 764 |
Wydatki budżetu miasta i gminy za I półrocze 2003 roku zostały zrealizowane W 45,0% tj. w kwocie 19 783 683 zł na plan
roczny 43 970 593 zł W tym w zakresie zadań własnych w 44,7% W kwocie 17 771 026 zł na plan roczny 39 744 978 zł.
REALIZACJA WYDATKOW W POSZCZEG07LNYCH DZIAŁACH W ZAKRESIE ZADAN WŁASNYCH PRZEDSTAWIA SIĘ NASTĘPUJĄCO:
Dział 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO - wydatkowano kwotę 109 107zł tj. 26,3% planu rocznego
z przeznaczemem na:
- uregulowanie składki na konserwację urządzeń melioracyjnych 513 zł
- działalność izby rolniczej 2 893 zł
- inwestycje 105 701 zł
w tym:
-budowa wodociągu dla wsi Bedlenko, Bedlno Grabków, Sworzyce, Radomek, Trzemeszna -zapłata końcowej faktury 105 701 zł
Dział 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ - wydatkowano kwotę 575 234zł tj. 22,3%
planu rocznego
z przeznaczemem na:
- utrzymanie letnie i zimowe dróg publicznych gminnych oraz chodników 243 797 zł.
Równanie nawierzchni dróg i ulic na terenie miasta i gminy - 6830mb
Teren miasta: ul. Kolejowa - 450mb, Leśna - 1000mb, Akacjowa - 470mb, Warsztatowa - 240mb, Niepodległości - 60mb.W miejscowościach: Izabelów - 850mb, Stary Dziebałtów - 1040mb, Górny Młyn - Piła - Szabelnia - 760mb, Poczwara - 1000mb, Proćwin - 360mb, Gracuch - 500mb, Jeżów - 100mb
Dokonano remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych na terenie miasta i gminy (245m2 nakładek z betonu asfaltowego, 400m2 remont emulsją i grysem, 80m2 -remont masą bitumiczną) ul. Mieszka I, Piłsudskiego, pl. Kościuszki, Izabelów, Małachów. Dofinansowano remont chodnika przy drodze krajowej w Czerwonym Moście.
- inwestycje 331 437 zł.
w tym:
- budowa ulic w Stadnickiej Woli-kanalizacja 122 036 zł.
- wykupy gruntów pod budowę ul. Leśnej 3 87 zł.
- wykup gruntów pod budowę ul. Spokojnej 13 811 zł.
- budowa wspólnie ze Starostwem ulicy
Górnej i Krzywej w Końskich 191 713 zł.
Dział 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA - wydatkowano kwotę 188 623zł tj. 42,9% planu rocznego
z przeznaczemem na:
- dotacja dla TBS z przeznaczeniem na remonty budynków komunalnych 100 000 zł
- gospodarkę gruntami i nieruchomościami 39 245 zł
z przeznaczeniem na szacunki mienia i opłaty oraz opracowania i usługi geodezyjne.
- inwestycje 49 378 zł
z przeznaczeniem na wykup gruntów pod budowę ul. Leśnej, Spokojnej w Końskich i ul. Wąskiej w Dyszowie
Dział 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA-wydatkowano kwotę 7878zł tj. 20,7% planu rocznego
z przeznaczemem na:
- zapłatę należności za ogłoszenia prasowe związane z przystąpieniem do sporządzenia planów zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy oraz uchwaleniem planów miejscowych – 2 258zł
- utrzymanie cmentarzy - 5620zł
Dział 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA - wydatkowano kwotę l 878 892 zł tj. 55,6% planu rocznego
z przeznaczemem na:
- funkcjonowanie Rady Miejskiej diety, koszty podróży 869 50 zł
- funkcjonowanie Urzędu 1 720 827 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne (składki ZUS, FP, ZFN) 1 417 587 zł
Na koniec czerwca zatrudnionych było 72 pracowników (71,5 etatu) oraz 5 osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych
- podróże służbowe krajowe 10 900 zł
- materiały i wyposażenie (materiały biurowe, druku) 48 544 zł
- energia 46 446 zł
- usługi pozostałe (przesyłki pocztowe, rozmowy telefoniczne, opłaty bankowe i komornicze) 155 735 zł
- różne opłaty i składki (ubezpieczenia budynków i samochodów,
odpisy na ZFŚS) 41 615 zł
- pozostała działalność (prowizja i ryczałty sołtysów) 44 416 zł
- promocja gminy 26 699 zł
Dział 754 BEZPIECZENSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA wydatkowano kwotę 185 129zł tj. 43,5% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- utrzymanie ochotniczych straży pożarnych (zakup paliwa, części zamiennych i sprzętu oraz umundurowania, ryczałty dla kierowców, ubezpieczenia, przeglądy samochodów, naprawa sprzętu i samochodów) 78 382 zł
- funkcjonowanie straży miejskiej (wynagrodzenia i pochodne, zakup materiałów i paliwa, drobne naprawy sprzętu i samochodów) 106 747 zł
Dział 757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO - wydatkowano kwotę 99 391zł tj. 54,5% planu rocznego.
z przeznaczeniem na zapłatę odsetek od pożyczek pobranych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.
Dział 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE - wydatkowano kwotę 8 547 405zł tj. 47,8% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- utrzymanie szkół podstawowych 4 665 854 zł
- utrzymanie gimnazjów 2 465 206 zł
- dowożenie uczniów do szkół 198 641 zł
- utrzymanie zespołu placówek oświatowych 275 695 zł
- utrzymanie klas zerowych 213 607 zł
- pozostała działalność 75 973 zł
- inwestycje 652 429 zł
w tym:
- budowa Zespołu Szkół w Stadnickiej Woli 640 479 zł
- opracowanie dokumentacji na modernizację kotłowni przy szkołach podstawowych w Nieświniu i Modliszewicach 11 950 zł
Dział 851 OCHRONA ZDROWIA - wydatkowano kwotę 277 276zł tj. 55,4% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- funkcjonowanie komisji rozwiązywania problemów alkoholowych 277 276 zł
Dział 853 OPIEKA SPOŁECZNA - wydatkowano kwotę 1 463 113 zł tj. 53,3% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- zasiłki i pomoc w naturze 365 288 zł
w tym:
- wypłatę zasiłków celowych wypłacono 2571 zasiłków dla 1293 rodzin 288 751 zł
- zakup posiłków dla dzieci w szkołach i dorosłych 29 064 zł
- zapłatę talonów żywnościowych wydawanych bezpłatnie 40 676 zł
- usługi pomocy sąsiedzkiej 1 823 zł
- inne 4 974 zł
- wypłatę dodatków mieszkaniowych przyznano 3585 dodatków dla 719 rodzin 405 531 zł
- utrzymanie ośrodka 456 356 zł
- usługi opiekuńcze 5 001 zł
- utrzymanie domu Dziennego Pobytu (obecnie jest 29 pensjonariuszy) i stołówki, z której korzysta 83 podopiecznych 114 866 zł
- dożywianie uczniów w szkołach podstawowych 116 071 zł
Ogółem w I półroczu 2003 roku w ramach zadań własnych i zleconych bez względu na formę, rodzaj, liczbę oraz źródło finansowania skorzystało z pomocy społecznej 6432 osoby z 2708 gospodarstw domowych.
Dział 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - wydatkowano kwotę 1 364 415zł tj. 50,4% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- utrzymanie świetlic szkolnych 188 065 zł
- dotacje dla przedszkoli 1 160 200 zł
- zorganizowanie kolonii i obozów 2 000 zł
- pozostała działalność 14 150 zł
Dział 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA wydatkowano kwotę 2 204 476zł tj. 33,4% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- oczyszczanie miasta 140 310 zł
W ramach wydatkowanych środków wykonano prace polegające na: zimowym i letnim oczyszczaniu ulic, chodników, alejek i placów, mechanicznym omiataniu ulic, utrzymaniu szaletu miejskiego
- utrzymanie zieleni miejskiej 23 305 zł
W ramach wydatkowanych środków wykonano prace związane z bieżącym utrzymaniem zieleni i infrastruktury w parku oraz na terenie miasta
Na terenie miasta pielęgnacją objętych jest 164 800m2 terenów zieleni, 3 795m2 żywopłotów, 635m2 rabat kwiatowych.
- oświetlenie ulic 319 024 zł
W ramach wydatkowanych środków dokonano opłat związanych ze zużyciem energii elektrycznej do celów oświetlenia ulicznego przy drogach gminnych oraz konserwację oświetlenia drogowego w Grabkowie, Sworzycach i Poraju.
- prace interwencyjne i roboty publiczne 225 84 zł
wydatki związane z zatrudnieniem pracowników w ramach prac interwencyjnych związanych z utrzymaniem porządku na terenie miasta.
- pozostała działalność w zakresie gospodarki komunalnej 176 434 zł
W ramach wydatkowanych środków dokonano zapłaty za opracowane koncepcje i dokumentacje na budowę kanalizacji w Komicy, Modliszewicach, Pile, Pomykowie, Górnym Młynie, Koczwarze, Wincentowie i w ul. Browarnej. Dokonano wypłat prowizji dla PGK za inkaso opłaty targowej, zapłacono za konserwację sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta, dekoracje miasta z okazji świąt i inne.
- inwestycje l 522 819 zł
w tym:
- budowa kanalizacji Sielpia – Letnisko (II etap) 627 987 zł
- budowa kanalizacji we wsi Gatniki 776 091 zł
- budowa kanalizacji w Stadnickiej Woli 118 741 zł
Dział 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO wydatkowano kwotę 486 433zł tj. 50,7% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- utrzymanie biblioteki 237 347 zł
- utrzymanie domu kultury i świetlic 231 323 zł
- dofinansowanie imprez kulturalnych 7 847 zł
- zakup materiałów na remont obiektu Kolegiaty 9 916 zł
Dział 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT - wydatkowano kwotę 383 654zł tj. 51,0% planu rocznego.
z przeznaczemem na:
- dotację dla Miejskiego Klubu Sportowego 168 000 zł
- dotację dla Koneckiego Towarzystwa Tenisowego 15 000 zł
- dotację dla Pływalni 191 250 zł
- dofinansowanie imprez sportowych 9 404 zł
TABELA 3
PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU za I półrocze 2003 roku
w zł
Lp. |
Klasyfikacja |
Przychody |
Kwota |
Plan |
Wykonanie |
% |
l |
957 |
Nadwyżki z lat ubiegłych |
- |
- |
|
2 |
931 |
Przychody ze sprzedaży innych
papierów wartościowych |
- |
- |
|
3 |
952 |
Przychody z zaciągniętych
pożyczek i kredytów na rynku
krajowy |
2 268 733 |
682 114 |
30 |
4 |
941,942 |
Przychody z prywatyzacji
pośredniej, bezpośredniej |
- |
- |
|
5 |
951 |
Przychody ze spłat pożyczek o
kredytów ze środków
publicznych |
- |
- |
|
6 |
955 |
Wolne środki jako nadwyżka
środków pieniężnych na
rachunku bieżącym budżetu .j.s.t.
wynikaj ąca z rozliczeń kredytów
kredytów pożyczek z lat ubiegłych |
277 263 |
277 263 |
100 |
Razem przychody |
2 545 996 |
959 377 |
37,7 |
Rozchody |
|
|
|
1 |
992 |
Spłaty otrzymanych krajowych
pożyczek i kredytów |
1 492 638 |
460 408 |
30,8 |
2 |
982 |
Wykup innych papierów
wartościowych |
- |
- |
|
3 |
991 |
Udzielone pożyczki i kredyty |
- |
- |
|
4 |
994 |
Lokaty |
- |
- |
|
Razem rozchody |
1 492 638 |
460 408 |
30,8 |
W I półroczu 2003 roku Urząd Miasta i Gminy realizował również wydatki majątkowe, które zostały zrealizowane w 24,1 % planu rocznego na planowaną kwotę 11 043 979 zł wydatkowano 2 661 764 zł.
TABELA 4
Wydatki na inwestycje roczne za I półrocze 2003 roku
(w zł)
Lp. |
Program, jego cele i zadania (zadania inwestycyjne) |
Jednostka organizacyjna
realizująca program lub
koordynująca jego wykonanie |
Dział |
Rozdział |
Wysokość wydatków w roku
budżetowym |
|
Wykonanie |
% |
l |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 |
Budowa wodociągu dla wsi Bedlno, Bedlenko, Grabków,
Sworzyce, Trzemoszna, Radomek
Budowa sieci wodociągowej dla wsi Wąsosz-Małachów
Budowa sieci wodociągowej łączącej wsie Wincentów - Gatniki
Budowa ulicy Górnej w Końskich
Budowa ulicy Leśnej
Budowa ulicy Klonowej, Jarzębinowej
Budowa ulic w Stadnickiej Woli
Budowa ulicy Spokojnej
Wykup nieruchomości
Zakup kserokopiarki i wykonanie sieci instalacji komputerowej w Urzędzie
Modernizacja strażnicy OSP w Dziebahowie
Budowa Zespołu Szkół w Stadnickiej Woli
Modernizacja kotłowni w SP w Modliszewicach
Modernizacja kotłowni w SP w Nieświniu
Budowa kanalizacji Sielpia - Letnisko II etap
Budowa kanalizacji we wsi Gatniki
Budowa kanalizacji w ulicy Zachodniej
Budowa kanalizacji i sieci wodociągowej w ulicy Polnej
Budowa kanalizacji w Stadnickiej Woli
Budowa kanalizacji w ulicy Browarnej |
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
|
010
010
010 |
01010
01010
01010 |
106000
198000
102000 |
105 70l
-
- |
99,7
-
- |
010
600
600
600
600
600 |
01010
60014
60016
60016
60016
60016 |
406 000
261 000
1 000 000
200000
439000
200000 |
105701
191 713
3877
-
122036
13 811 |
26,0
73,4
0,4
-
27,8
6,9 |
60016 |
1 839 000 |
139 724 |
7,6 |
600
700
750
754
801
801
801 |
75005
75023
75412
8010
80101
80101
80101 |
2 100 000
80 000
50 000
50 000
3 000 000
99 000
121 000 |
331437
49378
-
-
640479
5978
5972 |
15,8
61,7
-
-
21,3
6,0
4,9 |
801 |
80101 |
3 220 000 |
652 429 |
20,3 |
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich
Urząd Miasta i Gminy w Końskich |
900
900
900
900
900
900 |
90001
90001
90001
90001
90001
90001 |
679963
l 721 771
400 000
393 000
214 626
l 728619 |
627 987
77 6091
-
-
118 741
- |
92,4
45,0
-
-
55,3
- |
900 |
90001 |
5137979 |
1522819 |
29,6 |
Razem: |
|
|
|
|
11043979 |
2661 764 |
24,1 |
Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo
1. Budowa wodociągu dla wsi Bedlenko, Bedlno, Grabków, Sworzyce, Radomek, Trzemoszna, Kopaniny.
Inwestycja zakończona. Zbudowano sieć wodociągową o długości 8 668 mb wraz
z przyłączami domowymi w ilości 267 sztuk. Udział mieszkańców w kosztach budowy sieci wraz z przyłączem-1800zł
2. Budowa sieci wodociągowej wraz z ujęciem wody dla wsi Wąsosz i Małachów.
W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie:
· sieci wodociągowej z rur PE0 90-l60mm o długości 11 400m,
· przyłączy wodociągowych do posesji w ilości 210 sztuk,
· stacji wodociągowej,
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa została wykonana. W dniu 07.07.2003 uzyskano pozwolenia na budowę ze Starostwa Powiatowego. Zadanie planowane do zgłoszenia do II-giej edycji programu SAPARD. Wartość robót wg. kosztorysu inwestorskiego-5 161 720,00 zł.
3. Budowa sieci wodociągowej łączącej wieś Wincentów ze wsią Gatniki.
Obecnie wieś Wincentów zaopatrywana jest w wodę z głównego ujęcia w Modliszewicach a wieś Gatniki z lokalnego ujęcia znajdującego się na terenie wsi Sielpia - Letnisko. Woda pobierana z tego ujęcia wymaga uzdatniania w celu uzyskania parametrów wody do spożycia. Połączenie tych dwóch miej scowości wodociągiem o średnicy 160 mm , długości 1 500m pozwoli dostarczać dla wsi Gatniki oraz całej Sielpi wodę o znacznie wyższych parametrach jakościowych niż dotychczas oraz znacznie zmniejszyć koszty ponoszone przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji o uzdatnianie wody oraz eksploatację lokalnego ujęciai hydroforni. Dokumentację projektowo-kosztorysową wykonuje Przedsiębiorstwo "ADIR" z Kielc za kwotę 11 994,00. Umowny termin wykonania 30.07.2003 L nie został dotrzymany z uwagi na brak zgody wszystkich właścicieli działek przez które ma przebiegać sieć wodociągowa.
Dział 600- Transport i łączność
4. Budowa ulicy Górnej w Końskich
Końcowa faza realizacji rozpoczętej w 2001 L i kontynuowanej w 2002 r., wspólnie
z Zarządem Dróg Powiatowych, budowy asfaltowej nawierzchni ulicy Górnej i Krzywej wraz z chodnikami, odwodnieniem i oświetleniem na odcinku od ul. Fabrycznej do ul. Partyzantów o łącznej długości l 146 m. Całkowita wartość robót l 721 819,80 zł w tym udziały gminy 860 909,90 zł (50%). Umowny termin zakończenia robot 30.12.2003 r.
5. Budowa ulicy Leśnej.
Planuje się budowę ulicy lokalnej na odcinku od ulicy Kieleckiej do ulicy Południowej o długości l 476m wraz z kanalizacją deszczową i modernizacją oświetlenia ulicznego. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa jest już wykonana. Wartość robot według kosztorysu inwestorskiego-4 606 696,00 zł. W celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę ze Starostwa Powiatowego w Końskich. Gmina musi być właścicielem całego terenu przeznaczonego pod budowę ulicy. Trwają procedury związane z wykupem od prywatnych właścicieli pod budowę ulicy. Dotychczasowe wydatki dotyczą spraw związanych z wykupami gruntów.
6. Budowa ulicy Klonowej i Jarzębinowej
Dokumentacja projektowo-kosztorysowa została opracowana. Uzyskano decyzję
o pozwoleniu na budowę. Rozpoczęto procedurę przetargową związaną z wyborem wykonawcy robót. Przetarg nieograniczony odbędzie się w dniu 28.07.2003 r. Planowany termin zakończenia robot-sierpień 2006 r. Całkowita wartość robót wg. kosztorysu inwestorskiego 5,6 mln zł.
7. Budowa ulic w Stadnickiej Woli.
Inwestycja będzie obejmować budowę asfaltowej nawierzchni ulic wraz z ich odwodnieniem
o następującym zakresie rzeczowym:
· nawierzchnia asfaltowa o pow. 8 909m2,
· chodniki, wjazdy do posesji i parkingi z kostki betonowej o pow. 4257m2,
· kanalizacja deszczowa o dł. 1 748m,
· przebudowa wodociągu i linii NN.
Inwestycja posiada pozwolenie na budowę. Wartość robót według kosztorysu inwestorskiego-3 748 959,00 zł. Zadanie planowane do zgłoszenia do II - giej edycji programu SAP ARD.
8. Budowa ulicy Spokojnej w Końskich.
Planuje się rozpoczęcie inwestycji polegającej na budowie asfaltowej nawierzchni ulicy Spokojnej wraz z jej połączeniem nową ulicą łączącą ulice Strażacką z ulicą Krakowską oraz wykonanie uzbrojenia technicznego tych ulic takich jak sieć wodociągowa, kanalizacja sanitarna i deszczowa, oświetlenie terenu. Rozpoczęcie budowy warunkuje otrzymanie pozwolenia na budowę. Trwa procedura jego wydawania uwarunkowana aktualizacją dokumentacji projektowej. Szacunkowa wartość inwestycji według kosztorysu inwestorskiego 991 344,00 zł. Dotychczasowe wydatki dotyczą spraw związanych z wykupami gruntów.
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa
9. Wykup nieruchomości.
Środki wydatkowano na wykup gruntów pod budowę ul. Leśnej i Spokojnej w Końskich i ul. Wąskiej w Dyszowie.
Dział 750-Administracja publiczna
10. Zakupy inwestycyjne.
Środki planuje się wydatkować na zakup kserokopiarki i drukarek dla potrzeb Urzędu oraz wykonanie sieci komputerowej w Urzędzie.
Dział 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
11. Modernizacja strażnicy OSP w Dziebałtowie
Kontynuowana jest rozpoczęta w 2002 r. modernizacja strażnicy OSP w Dziebałtowie w ramach robót publicznych. Wykonane zostały fundamenty i ściany przyziemne wraz ze stropem.
Dział 801-0świata i wychowanie
12. Budowa Zespołu Szkół w Stadnickiej Woli
Kontynuacja rozpoczętej w 2002 roku budowy kompleksu oświatowego w skład którego będą wchodzić szkoła podstawowa dla 300 uczniów, gimnazjum dla 300 uczniów oraz wspólna sala gimnastyczna o wymiarach 37 x 22 m, boiska sportowe, biblioteka, kompleks żywieniowy, aula. Łączna powierzchnia użytkowa 7 465,3m2. Koszt inwestycji 10789 143 zł. Umowny termin zakończenia 30.06.2004 r. Inwestycja w trakcie realizacji zgodnie z harmonogramem.
13. Modernizacja kotłowni węglowej w szkole podstawowej w Modliszewicach.
Wykonano dokumentacje projektowo-kosztorysową (5 978,00 zł) i uzyskano pozwolenie na budowę na modernizację kotłowni węglowej na olejową o mocy 170 kW. W wyniku przeprowadzonego przetargu nieograniczonego na wykonawcę robót została wybrana firma "INSBUD" z Końskich. Wartość robót-94 239,82 zł. Termin zakończenia robót 15.09.2003 r. Pomoc finansową w formie pożyczki 60 240,00 zł i dotacji 15 060,00 zł udzielił WFOŚiGW w Kielcach.
14. Modernizacja kotłowni węglowej w szkole podstawowej w Nieświniu.
Wykonano dokumentację projektowo-kosztorysową (5 972,00 zł) i uzyskano pozwolenie na budowę na modernizację kotłowni węglowej na olejową o mocy 225 kW. W wyniku przeprowadzonego przetargu nieograniczonego na wykonawcę robót została wybrana firma "INSBUD" z Końskich. Wartość robót-96 674,82 zł. Termin zakończenia robót 15.09.2003 r. Pomoc finansową w formie pożyczki 61 840,00 i dotacji 15 460,00 zł udzielił WFOŚiGW w Kielcach.
Dział 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
15. Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Sielpia - Letnisko.
W dniu 30.05.2003 r. zakończono budowę rozpoczętej w 2002 r. kanalizacji sanitarnej długości 1 660m wraz z przepompownią ścieków. Całkowita wartość robót-773 479,07 zł. Wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Inżynierii Ochrony Środowiska "Hydromel"
z Końskich. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska przyznał na realizację tej inwestycji dotację w wysokości 277 263,00 zł.
16. Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Gatniki.
W dniu 15.07.2003 r. została zakończona budowa kanalizacji sanitarnej o dł.1 392m z przepompownią ścieków dla wsi Gatniki wraz z przyłączami domowymi do 39 posesji. Zadanie zostało dofinansowane w ramach programu SAP ARD w wysokości 856 236,00 zł (49,73%). Wartość robót według przetargu 1 721 771,00 zł. Pomocy finansowej udzielił WFOŚ w Kielcach przyznając pożyczkę w wysokości 532 428,00 zł i dotacje w wysokości 133 107,00 zł. Obecnie trwa rozliczanie finansowe zadania.
17. Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Zachodniej.
Od 01.07.2003 r. rozpoczęto budowę kanalizacji sanitarnej o długości 627,5m wraz z przyłączami do posesji w ilości 17 sztuk. Dokonana zostanie całkowita odbudowa nawierzchni drogowej ulicy Zachodniej. Wartość inwestycji według kosztorysu inwestorskiego 1 245 964 zł. Po przeprowadzeniu w dniu 21.05.2003 r. procedury przetargowej wartość robót wynosi 537 685,77 zł w tym:
· rurociąg główny-l 73 864,41 zł
· przyłącza do budynków-30 715,48 zł
· odbudowa nawierzchni ulicy Zachodniej-369 105,88 zł.
Wykonawcą robót zostało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „DROMO” z Końskich. Termin zakończenia robót 30.09.2003 r. Mieszkańcy ulicy Zachodniej partycypują w kosztach budowy kanalizacji w wysokości 1 897,00 zł.
18. Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ulicy Polnej.
W ramach tego zadania planuje się budowę sieci wodociągowej długości 650m oraz kanalizację sanitarną wraz z przyłączami do budynków mieszkalnych. Na budowę wodociągu Urząd posiada kompletną dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę, natomiast na budowę kanalizacji sanitarnej trwają prace projektowe, które powinny zostać ukończone w miesiącu kwietniu 2004 roku. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego jako wykonawca dokumentacji projektowej uzyskało dopiero decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu i złożyło dokumentację do uzgodnienia przez ZUD. Mimo znacznego opóźnienia biuro projektowe podtrzymuje nadal gotowość wykonania dokumentacji.
19. Budowa kanalizacji sanitarnej we wsi Stadnicka Wola.
W dniu 30.05.2003 r. firma REM-WOD z Kielc zakończyła budowę głównego rurociągu kanalizacji sanitarnej z rur PE0 200 mm o dł. 2 840,5m, który jest usytuowany w przyszłej jezdni. Koszt realizacji inwestycji-459 877,07 zł. Pomocy finansowej udzielił Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w wysokości-324 700,00 zł z czego pożyczka 259760,00 zł i dotacja 64940,00 zł. Mieszkańcy wsi Stadnicka Wola (l05 domów) mogą już rozpocząć budowę przyłączy do swoich mieszkań po dokonaniu wpłaty w wysokości 580,00 zł z tytułu udziału w kosztach budowy sieci głównej. Projekt budowlany na przyłącze odebrało dotychczas 54 osoby.
20. Budowa kanalizacji sanitarnej w ulicy Browarnej.
Rozpoczęcie budowy kanalizacji sanitarnej w ulicach Browarnej, Cichej, Słonecznej, Nowej, Jasnej, Folwarcznej i Kościeliskiej. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa została wykonana. W dniu 25.06.2003 r. uzyskano decyzję o pozwoleniu na budowę. Rozpoczęto procedurę przetargową związaną z wyborem wykonawcy robót. Przetarg nieograniczony odbędzie się w dniu 28.07.2003 r. Pomocy finansowej udzieli WFOŚiGW w Kielcach przyznając pożyczkę i dotację w wysokości 80% kosztów zadania. Planowany termin zakończenia robót 30.09.2004 r.
ZADANIA ZLECONE
Urząd Miasta i Gminy w Końskich oprócz zadań własnych realizował zadania zlecone, na które otrzymał środki z budżetu wojewody.
Realizacja dochodów i wydatków na zadania zlecone na dzień 30.06.2003 roku obrazują tabele Nr 1 i 2.
Dochody zrealizowano w 49% a wydatki w 48%.
Realizacja dochodów i wydatków uzależniona jest od wysokości środków przekazywanych z budżetu państwa. Największą pozycje w wydatkach zadań zleconych stanowią środki na pomoc społeczną.
Środki te wydatkowano na:
- wypłatę 1688 rent socjalnych dla 287 osób 487 397 zł
- wypłatę 1013 zasiłków stałych dla 201 osób 334 415 zł
- wypłatę 10 zasiłków okresowych, dla 2 osób na kwotę 2 278 zł
- pomoc dla kobiet w ciąży oraz wychowujących dzieci, wypłacono 210 zasiłków dla 64 kobiet na kwotę 51 410 zł
- zasiłki okresowe gwarantowane, wypłacono 360 zasiłków dla 65 osób na kwotę 124 490 zł
- przekazanie składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe od zasiłków stałych i okresowych gwarantowanych dla 139 osób miesięcznie 88 734 zł
- wypłatę zasiłków rodzinnych, wypłacono 271 zasiłków dla 49 osób na kwotę 10 429 zł
- wypłatę zasiłków pielęgnacyjnych, wypłacono 1206 zasiłków dla 198 osób na kwotę 150 808 zł
- przekazanie składki na ubezpieczenie zdrowotne od zasiłków stałych, rent socjalnych i zasiłków okresowych gwarantowanych dla 474 osób miesięcznie na kwotę 72 156 zł
- utrzymanie ośrodka pomocy społecznej298 930 zł
- wyprawki szkolne dla 95 dzieci 7 155 zł
Z budżetem miasta i gminy powiązane są jednostki finansujące swoją działalność w ramach środków pozabudżetowych.
TABELA 5
Przychody budżetowych wydatki zakładów budżetowych za I półrocze 2003 roku
(w zł)
Lp. |
Nazwa zakładu
budżetowego |
Dział
rozdział |
Przychody |
W tym: dotacje z budżetu |
Wydatki |
Plan |
Wyk. |
% |
Plan |
Wyk
|
% |
Plan |
Wyk. |
% |
|
|
|
|
|
|
Plan |
Wyk. |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
1 |
Zakład Energetyki
Cieplnej |
400
400 01
400 03 |
7 639 693
2 611 815 |
4 240 198
1 830095 |
55,5
70,0 |
|
|
|
|
|
|
7 529 693
2 557 315 |
3 909 362
1 594996 |
51,9
62,4 |
10 251 508 |
6 0702 93 |
59,2 |
|
|
|
|
|
|
10 087 008 |
5 504 358 |
54,6 |
2 |
Zakład
Wodociągów i
Kanalizacji |
400
400.02
900
900.01 |
2 690 470
2 063 580 |
1 226 222
822 375 |
45,6
39,9 |
|
|
|
|
|
|
2569770
2074280 |
1 224 299
928 440 |
47,6
44,8 |
4 754 050 |
2048597 |
43,1 |
|
|
|
|
|
|
4644050 |
2152739 |
46,3 |
3 |
Przedszkola |
854
85404 |
3 076 703 |
1 425768 |
46,3 |
2335000 |
1 160200 |
49,7 |
|
|
|
3072 070 |
1 337366 |
43,5 |
4 |
Pływalnia |
926
92695 |
963 632 |
369657 |
38,3 |
381 339 |
191 250 |
50,1 |
|
|
|
963 155 |
417448 |
43,3 |
|
RAZEM |
|
19 045 893 |
9914315 |
52,0 |
2716339 |
1351450 |
49,8 |
|
|
|
18766283 |
9411 911 |
50,1 |
Ogółem plan przychodów zakładów budżetowych za I półrocze został wykonany w 52% planu rocznego, zaś plan rozchodów 50,1%.
Plan przychodów zakładów budżetowych stanowią dochody własne i dotacja z budżetu. Realizacja planów przychodów w zakładach budżetowych przebiegała w granicach proporcjonalności do upływu czasu.
Przekroczenia planowanych wydatków nie wystąpły
TABELA 6
Przychody i wydatki środków specjalnych za I półrocze 2003 roku zł.
Lp. |
Dział
rozdział |
N zwa środka |
Przychody |
Wydatki |
Plan |
Wyk. |
% |
Plan |
Wyk. |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1 |
600
60016 |
U sługi parkingowe |
30 000 |
20 395 |
68,0 |
30 000 |
15 477 |
51,6 |
2 |
801
80101 |
Poprawa warunków w
szkołach
podstawowych |
31 500 |
19 483 |
61,8 |
31 500 |
162 73 |
51,6 |
3 |
801
80110 |
Poprawa warunków
realizacji ustawowych
i statutowych zadań
gimnazjum |
25 000 |
11 984 |
48,0 |
25 000 |
11 362 |
45,5 |
4 |
921
92109 |
Środki z działalności
kulturalnej |
25 000 |
5 235 |
21,0 |
25 000 |
3 676 |
14,7 |
|
|
RAZEM |
111 500 |
57 097 |
51,2 |
111 500 |
467 88 |
42,0 |
Środki pozyskane w ramach środków specjalnych przeznaczone zostały na dofinansowanie Miejskiego Klubu Sportowego, utrzymanie szkół podstawowych i gimnazjów oraz imprez kulturalnych.
TABELA 7
Przychody i wydatki funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej za I półrocze 2003 roku
w zł
Lp |
Treść |
Kwota |
|
Plan |
Wykonanie |
l |
2 |
3 |
4 |
1 |
Stan funduszu na początek roku |
192 700 |
373 429 |
2 |
Przychody:
W tym:
-dotacje z budżetu
-wpływy z różnych opłat
-pozostałe odsetki
-wpływy z różnych dochodów
-grzywny i inne kary pien. |
150 000
-
30 000
-
120 000
- |
151 567
-
4 958
11 341
133 576
1 692 |
3 |
Wydatki
W tym na:
-zakup materiałów wyposażenia
-zakup usług remontowych
-zakup usług pozostałych
-wydatki inwestycyjne funduszy
celowych |
300 000
30 000
10 000
60 000
200 000 |
33 288
218
-
33 070
- |
4 |
Stan funduszu na koniec I półrocza |
42 700 |
491 708 |
TABELA 8 Dotacje udzielone z budżetu w I półroczu 2003 roku
Lp |
Dział |
Rozdział |
Podmiot otrzymujący dotacje |
Kwota dotacji |
Plan |
Wykonanie |
% |
1
2
3 |
700
854
926 |
70021
85404
85412
92695 |
Jednostki gosp. mieszk.
Towarz. Bud. Społecznego
Jednostki oświatowe
Przedszkola
Kolonie i obozy
Jednostki kultury fizycznej
Pływalnia |
300 000
2 335 000
23 000
381 339 |
100 000
1 160 200
2000
191 250 |
33,3
49,7
8,7
50,1 |
Razem |
3 039 339 |
1 453 450 |
47,8 |
4 |
926 |
92605
92695 |
Jednostki nie zaliczane do
sektora finansów publicznych
Miejski Klub Sportowy w
Końskich
Koneckie Towarzystwo Tenisowe |
335 000
15 000 |
168 000
15 000 |
50,1
100,0 |
Razem |
350 000 |
183 000 |
52,3 |
|
|
|
OGÓŁEM |
3 389 339 |
1 636 450 |
48,3 |