PROTOKÓŁ NR XIII/2011
z s e s j i Rady Miejskiej w Końskich
odbytej w dniu 28 grudnia 2011 r.
w siedzibie
Urzędu Miasta i Gminy w Końskich
W XIII sesji Rady Miejskiej w Końskich wzięło udział 20 radnych na ogólną liczbę 21. W sesji wzięły udział 52 osoby zaproszone. Łącznie w obradach uczestniczyły 72 osoby.
Listy obecności radnych i zaproszonych gości zostają załączone do oryginału niniejszego protokołu i stanowią jego załączniki.
Obrady trwały od godziny 1000 do godziny 1350.
Ad. 1
XIII sesję Rady Miejskiej w kadencji 2010 – 2014 otworzył radny Zbigniew Kowalczyk – Przewodniczący Rady Miejskiej w Końskich. Powitał przybyłych na obrady radnych Rady Miejskiej oraz gości.
Stwierdził, że w obradach bierze udział 20 radnych na ogólną liczbę 21, co zgodnie z ustawą czyni sesję zdolną do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad. pkt 2
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że Rada Miejska protokół z sesji tj. z dnia 29 września przyjmuje, ponieważ zgodnie z § 35 ust. 3 Regulaminu Rady nie zostały zgłoszone uwagi do tego protokołu, natomiast protokół z ostatniej sesji z dn. 14 listopada br. zostanie przyjęty na następnej sesji z uwagi na natężenie pracy w miesiącu grudniu spowodowane dwoma cyklami posiedzeń Komisji Rady.
Ad. 3
Przewodniczący obrad stwierdził, że radni otrzymali projekt porządku obrad i nie zachodzi potrzeba jego odczytywania.
Przypomniał, że zgodnie z art. 20 ust. 1 a ustawy o samorządzie gminnym Rada może wprowadzić zmianę w porządku obrad sesji bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady.
Przewodniczący obrad poddał projekt porządku obrad pod głosowanie.
Rada Miejska w głosowaniu jawnym w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) porządek obrad przyjęła.
P o r z ą d e k o b r a d
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich sesji.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Informacja o pracy Burmistrza Miasta i Gminy między sesjami.
5. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a) udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Koneckiego,
b) zmieniająca uchwałę Rady Miejskiej w Końskich w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Końskie na lata 2011 – 2016,
c) zmian w budżecie Miasta i Gminy Końskie na 2011 r.,
d) ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2011 oraz określenia ostatecznego terminu realizacji każdego wydatku ujętego w tym wykazie,
e) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, zwolnień od tego podatku oraz inkasa podatków na 2012 rok,
f) określenia wzorów informacji i deklaracji na podatek rolny, podatek leśny, podatek od nieruchomości,
g) zmieniająca uchwałę w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej,
h) włączenia działki 1418/4 położonej na terenie miasta Końskie w obszar Specjalnej Strefy Ekonomicznej ,,Starachowice” – Podstrefa Końskie,
i) upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy Końskie do ustalania cen i opłat za korzystanie z obiektów sportowych Gminy Końskie administrowanych przez Miejski Zarząd Obiektami Sportowymi w Końskich,
j) uchwalenia Regulaminu korzystania z ogólnodostępnego lodowiska ,,Biały Orlik” w Końskich przy ul. Południowej,
k) podwyższenia kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Końskich Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Modliszewicach w drodze wniesienia wkładu niepieniężnego,
l) przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego sołectwo Sierosławice,
m) przystąpienia do sporządzenia zmiany części miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu terenu miasta Końskie oraz części sołectwa Kornica,
n) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu terenu miasta Końskie w rejonie ulic: 3 Maja, Romualda Traugutta, Niepodległości, Kazimierza Pułaskiego i Hugo Kołłątaja,
o) uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego sołectwa Rogów i Młynek Nieświński,
p) ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Końskich na rok 2012,
q) ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Zarządu Obiektami Sportowymi w Końskich na 2012 rok,
r) zabezpieczenia środków finansowych na pokrycie wkładu własnego na realizację oraz utrzymanie trwałości projektu pod nazwą ,,eIntegracja drogą do przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w województwie świętokrzyskim” w związku z ubieganiem się przez Gminę Końskie o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Priorytet 8 Społeczeństwo informacyjne-zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3.-Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion,
s) rozpatrzenia skargi Pana Ryszarda Sroczyńskiego – pełnomocnika Pani Danuty Kozłowskiej-Sroczyńskiej na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Końskie,
t) rozpatrzenia skargi Pana Andrzeja Namysło na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Końskie oraz Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Końskich,
u) przyjęcia planów pracy Rady Miejskiej w Końskich oraz Komisji na 2012 r.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Końskie na lata 2012-2019.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok:
a) odczytanie projektu w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok,
b) odczytanie opinii właściwych Komisji Rady Miejskiej,
c) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok,
d) dyskusja nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok,
e) głosowanie nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok.
8. Interpelacje i zapytania radnych oraz udzielenie odpowiedzi.
9. Informacja o realizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta i Gminy Końskie na lata 2007-2013.
10.Informacje i komunikaty.
11.Zakończenie obrad.
Ad.pkt. 4
Burmistrz Miasta i Gminy – Michał Cichocki
Przedstawił informację o pracy Burmistrza w okresie między sesjami.
Uwagi do przedstawionej informacji wnieśli:
Radna Barbara Zielińska
Poprosiła, aby Burmistrz uzupełnił swoją informację o realizację największego projektu w gminie, jakim jest uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej, ponieważ na sesji są obecni sołtysi i też chętnie usłyszą kilka słów na ten temat. Chciałaby, aby w tej informacji były odpowiedzi na następujące pytania:
- czy roboty zostały zakończone w Modliszewicach, Rogowie, ,,Sześciogrodzie”, bo miały być zakończone na dzień 13 listopada br.,
- czy został wykonany cały ich zakres,
- czy naliczane są kary za przekroczenie terminu np. w Modliszewicach i na Starym Młynie,
- co z drogami,
- czy gospodarstwa w Modliszewicach są już podłączone,
- czy termin wykonania przyłączy kanalizacyjnych został utrzymany, czy przedłużony,
- czy z przyłączonymi gospodarstwami zostały podpisane umowy na odbiór ścieków i ile tych umów podpisano na dzień dzisiejszy.
Burmistrz Miasta i Gminy – Pan Michał Cichocki
Odpowiedział, że ten temat na jej wniosek był omawiany na komisji. On w swoim sprawozdaniu zdaje relację z tego, co działo się w urzędzie, co robi Burmistrz, i z tego składa się sprawozdanie. Jeśli chodzi o sprawozdanie spółki to na sesji jest obecny prezes i jest przygotowany do tego, aby udzielić odpowiedzi na te pytania, a to nie wchodzi w zakres zdania relacji z pracy Burmistrza w tym okresie. Zapytał Przewodniczącego, czy to się tyczy tego punktu obrad czy to się tyczy innych spraw.
Radna Barbara Zielińska
Odpowiedziała, że to się tyczy Gminy, to jest najważniejsza sprawa dla gminy, bo tam idą niesamowite pieniądze i Burmistrz doskonale wie jakie konsekwencje mogą być jeżeli cokolwiek nie będzie dopatrzone. Stwierdziła, że takie informacje należą się wszystkim obecnym na tej sali.
Burmistrz Miasta i Gminy – Pan Michał Cichocki
Ta informacja została przedstawiona radnym na komisji i nikt nie mówi o tym, czy to jest komuś wygodne, czy niewygodne. Jego obowiązkiem jest zdawanie relacji z tego, co się dzieje i prezes jest tu dzisiaj po to, żeby udzielić odpowiedzi na te pytania więc prosi nie insynuować, że komuś jest wygodnie albo niewygodnie. Co do porządku obrad, to radni go przyjęli i Przewodniczący zdecyduje czy w tym momencie ma być udzielona ta odpowiedź czy w dalszym czasie. Po to jest prezes i za chwilę ta informacja będzie. Taką informację też radna dostała na komisji, więc nie wie dlaczego radna insynuuje, że ktoś próbuje nie udzielić tej informacji.
Radny Zbigniew Kucharski
Jest to ważna informacja i chciałby uzyskać odpowiedź.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Stwierdził, że nie powiedział jeszcze, że tej informacji nie będzie, poprosił aby nie wybiegać do przodu tak szybko. Uważa, że temat jest ważny, są obecni sołtysi i prosi prezesa o podanie tych informacji ogólnie, nie tak szczegółowo, natomiast szczegółowo te pytania, które radna Zielińska zadała będziemy pytali w interpelacjach i zapytaniach.
Prezes PWiK – Pan Dariusz Jędrzejczyk
Stwierdził, że tak jak przedstawiał na wniosek radnej Zielińskiej informację, o stanie zaawansowania robót na komisji, tak również teraz przedstawi stan zaawansowania w chwili obecnej. Cały projekt podzielony jest na kilka zadań, część z nich została w tej chwili już zakończona, część jest w trakcie czynności odbiorowych, a w części prace jeszcze trwają. Zakończenie tych zadań planowana jest na wiosnę przyszłego roku, w tej chwili są prowadzone postępowania przetargowe, zostały podpisane dwie umowy, a dwa następne wkrótce zakończą się podpisaniem umowy. Ogólnie przedstawiał w poszczególnych miejscowościach stan zaawansowania wybudowanej już sieci, może powiedzieć, że na dzień dzisiejszy na podstawie tych danych, którymi dzisiaj dysponuje wybudowano już 45% sieci kanalizacji sanitarnej, która była planowana do wybudowania. Jeżeli chodzi o kanalizację deszczową, zostało wybudowane blisko 98% tej kanalizacji. Jeżeli chodzi o wykonanie przyłączy, bo to jest ważna informacja ze względu na osiągnięty efekt ekologiczny, w chwili obecnej samych przyłączy zostało wykonane 1300-1400 sztuk a podpiętych do kanalizacji w tym momencie jest blisko 3 tys. osób. Na początku przyszłego roku te zadania, ponieważ mówiono tutaj o Modliszewicach, gdzie wiadomo, że te roboty się opóźniają, po zakończeniu tych zadań w Modliszewicach, będzie możliwe podpięcie do kanalizacji ponad 5 tys. osób. To jest w świetle założeń, które były przewidywane do projektu, to co było we wniosku zakładane jako osiągnięcie efektu, to w roku 2011 miano podpiąć 800 osób, w tej chwili jest podpiętych już efektywnie 2700 osób i na początku przyszłego roku, będziemy mieli podpięte blisko 5600 osób. Oprócz 800 osób podpiętych do kanalizacji w roku 2011 w przyszłym roku planowane było podpięcie około 4400 osób, czyli do połowy przyszłego roku będziemy mieli wykonany plan na rok 2011-2012 i tak w dużym skrócie wygląda stan zaawansowania.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zapytał czy są jeszcze inne uwagi bądź zapytania do informacji przedstawionej przez Burmistrza.
Radna Barbara Zielińska
Zapytała prezesa PWiK czy naliczane są kary.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Odpowiedział, że nie ma w tej chwili dyskusji na ten temat. Na ten temat będziemy szczegółowo rozmawiać w punkcie interpelacje i zapytania. Uzyskano informację, o którą radna prosiła, natomiast o szczegółach będzie rozmowa w dalszej części obrad.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:
Rada Miejska przyjęła przedstawioną informację do wiadomości.
Ad. pkt. 5
Rozpatrzenie projektów uchwał
a)
Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Koneckiego, był opiniowany przez Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/134/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
b)
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę Rady Miejskiej w Końskich w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Końskie na lata 2011 – 2016, był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię. W dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Burmistrza do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Skarbnik Miasta i Gminy – Pani Beata Lis
Omówiła autopoprawkę do projektu uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/135/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
c)
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta i Gminy Końskie na 2011 r., był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię. W dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Burmistrza do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Skarbnik Miasta i Gminy – Pani Beata Lis
Omówiła autopoprawkę do projektu uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/136/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
d)
Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2011 oraz określenia ostatecznego terminu realizacji każdego wydatku ujętego w tym wykazie, był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię. W dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Burmistrza do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Skarbnik Miasta i Gminy – Pani Beata Lis
Omówiła autopoprawkę do projektu uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/137/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
e)
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, zwolnień od tego podatku oraz inkasa podatków na 2012 rok, był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię. W dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Burmistrza do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Skarbnik Miasta i Gminy – Pani Beata Lis
Omówiła autopoprawkę do projektu uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/138/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
f)
Projekt uchwały w sprawie określenia wzorów informacji i deklaracji na podatek rolny, podatek leśny, podatek od nieruchomości, był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności `20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/139/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
g)
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej, był opiniowany przez właściwe Komisje Rady i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący obrad.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/140/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
h)
Projekt uchwały w sprawie włączenia działki 1418/4 położonej na terenie miasta Końskie w obszar Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Starachowice" – Podstrefa Końskie, był opiniowany przez Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/141/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
i)
Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta i Gminy Końskie do ustalania cen i opłat za korzystanie z obiektów sportowych Gminy Końskie administrowanych przez Miejski Zarząd Obiektami Sportowymi w Końskich, był opiniowany przez Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/142/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
j)
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu korzystania z ogólnodostępnego lodowiska "Biały Orlik" w Końskich przy ul. Południowej, był opiniowany przez Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię. W dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Burmistrza do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Burmistrz Miasta i Gminy – Pan Michał Cichocki
Omówił autopoprawkę do projektu uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/143/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
k)
Projekt uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Końskich Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Modliszewicach w drodze wniesienia wkładu niepieniężnego, był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/144/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
l)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego sołectwo Sierosławice, był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/145/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
m)
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany części miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu terenu miasta Końskie oraz części sołectwa Kornica, był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/146/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
n)
Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu terenu miasta Końskie w rejonie ulic: 3 Maja, Romualda Traugutta, Niepodległości, Kazimierza Pułaskiego i Hugo Kołłątaja, był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/147/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
o)
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego sołectwa Rogów i Młynek Nieświński, był rozpatrywany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów, ale nie uzyskał rozstrzygającej opinii w obecności 6 radnych, przy 6 głosach wstrzymujących się. Przed sesją radni otrzymali nową wersję załącznika nr 2 do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Naczelnik Wydziału UKO – Antoni Wiktorowicz
Omówił nową wersję załącznika. Nowy załącznik wprowadza tylko taką zmianę porządkową polegającą na tym, że w poprzednim załączniku były wymienione uwagi tak uwzględnione, jak również nieuwzględnione, natomiast nowy załącznik podaje tylko uwagi nieuwzględnione z tego względu, że taki jest wymóg ustawowy.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego sołectwa Rogów i Młynek Nieświński zgłoszone zostały uwagi 9 zainteresowanych podmiotów i które to uwagi nie zostały przez Burmistrza uwzględnione. W związku z tym należy poddać ich odrzucenie pod głosowanie, nieodrzucenie przez Radę uwag będzie oznaczało zawrócenie procedury planistycznej - wyjaśnił.
I.
Przewodniczący Rady Miejskiej zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Marię Bąkowską, zam. Rogów, ul. Krótka 2. Poinformował, że uwaga ta została uwzględniona w części i głosowana będzie jedynie uwaga w części nieuwzględnionej.
Naczelnik Wydziału UKO – Antoni Wiktorowicz.
Ustosunkował się do przedstawionej uwagi.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez p. Marię Bąkowską, zam. Rogów, ul. Krótka 2, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych, przy 18 głosach za i 2 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
II.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Aleksandrę Gosa, zam. ul. Zamkowa 20A/6, 26-200 Końskie.
Naczelnik Wydziału UKO – Antoni Wiktorowicz
Ustosunkował się do przedstawionej uwagi.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez p. Aleksandrę Gosa, zam. ul. Zamkowa 20A/6, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 16 głosach za i 4 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
III.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Roberta Śledzia zam. ul. Spółdzielcza 16/1, 26-200 Końskie.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez p. Roberta Śledzia zam. ul. Spółdzielcza 16/1, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 16 głosach za i 4 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
IV.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Janinę i Jerzego Brzezińskich zam. Rogów ul. Czyża 24a, 26-200 Końskie.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez Państwa Janinę i Jerzego Brzezińskich zam. Rogów ul. Czyża 24a, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 14 głosach za i 6 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
V.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Stanisława Rowińskiego zam. Rogów ul. Graniczna 13a, 26-200 Końskie.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez p. Stanisława Rowińskiego zam. Rogów ul. Graniczna 13a, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 14 głosach za i 6 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
VI.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez Wspólnotę Spółka Gruntowo-Leśna Mieszkańców Wsi Rogów – Rogów ul. Kozubskiego 9, 26-200 Końskie.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez Wspólnotę Spółka Gruntowo-Leśna Mieszkańców Wsi Rogów – Rogów ul. Kozubskiego 9, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 14 głosach za i 6 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
VII.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Zygmunta Matynia zam. Katowice ul. Ślusarska 4/12. Poinformował, że uwaga ta została uwzględniona w części i głosowana będzie jedynie uwaga w części nieuwzględnionej.
Naczelnik Wydziału UKO – Antoni Wiktorowicz.
Ustosunkował się do przedstawionej uwagi.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez p. Zygmunta Matynia zam. Katowice ul. Ślusarska 4/12.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 15 głosach za i 5 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
VIII.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Piotra Zapałę zam. Koczwara 41a, 26-200 Końskie. Poinformował, że uwaga ta została uwzględniona w części i głosowana będzie jedynie uwaga w części nieuwzględnionej.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez p. Piotra Zapałę zam. Koczwara 41a, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 16 głosach za i 4 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
IX.
Przewodniczący Rady zapoznał z uwagą zgłoszoną przez p. Irenę Kamoda zam. ul. 1-go Maja 39A/2, 26-200 Końskie.
Przewodniczący Rady poddał po głosowanie odrzucenie uwagi zgłoszonej przez p. Irenę Kamoda zam. ul. 1-go Maja 39A/2, 26-200 Końskie.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 16 głosach za i 4 głosach wstrzymujących się uwagę odrzuciła.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 17 głosach za i 3 głosach wstrzymujących się powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/148/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
p)
Projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Końskich na rok 2012, był opiniowany przez Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/149/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
q)
Projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek jednostkowych dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Zarządu Obiektami Sportowymi w Końskich na 2012 rok, był opiniowany przez Komisję Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/150/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
r)
Projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na pokrycie wkładu własnego na realizację oraz utrzymanie trwałości projektu pod nazwą "eIntegracja drogą do przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w województwie świętokrzyskim" w związku z ubieganiem się przez Gminę Końskie o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Priorytet 8 Społeczeństwo informacyjne-zwiększenie innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3.-Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – eInclusion, był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/151/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
s)
Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi p. Ryszarda Sroczyńskiego – pełnomocnika Pani Danuty Kozłowskiej-Sroczyńskiej na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Końskie został opracowany przez Komisję Prawa i Praworządności i był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej – Pani Ewa Swat
Odczytała projekt uchwały.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 20 głosach za (jednogłośnie) powzięła.
U C H W A Ł Ę NR XIII/152/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
t)
Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Andrzeja Namysło na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Końskie oraz Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Końskich został opracowany przez Komisję Rewizyjną i był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię – poinformował Przewodniczący Rady.
Przewodniczący Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej - radny Marek Kozerawski
Odczytał projekt uchwały.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 19 głosach za oraz 1 głosie wstrzymującym się powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/153/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
u)
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy Rady Miejskiej w Końskich oraz Komisji na 2012 r., był opiniowany przez Komisję Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów i uzyskał pozytywną opinię.
Poszczególne Komisje Rady opracowały swoje plany pracy. Załączniki do projektu uchwały w postaci planów pracy Rady oraz Komisji radni otrzymali przed sesją – poinformował Przewodniczący Rady.
Wobec braku Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada Miejska w obecności 20 radnych przy 19 głosach za oraz 1 głosie wstrzymującym się powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/154/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
Ad. pkt. 6
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Końskie na lata 2012-2019.
W dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Burmistrza do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Burmistrz Miasta i Gminy – Michał Cichocki
Omówił autopoprawkę do projektu uchwały. Poinformował, że autopoprawka ma na celu uzupełnienie, wprowadzenie dwóch zadań. Pierwsze zadanie, to budowa przedszkola w Pomykowie zgodnie z tym, co ustalono na komisji, a także zapewnienie środków na zapłacenie faktury dotyczącej termomodernizacji Przedszkola Samorządowego Nr 3, gdzie wykonawca do tej pory nie złożył faktury. Najprawdopodobniej zrobi to w przyszłym roku i w związku z tym, należy zapewnić środki na zapłacenie tej faktury.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Poinformował, że projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Końskie na lata 2012-2019, był opiniowany przez Komisje Rady i tak:
1) Komisja Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Ochrony Środowiska na posiedzeniu odbytym w dniu 7 grudnia br. wyraziła pozytywną opinię w obecności 6 radnych, przy 5 głosach za i 1 głosie wstrzymującym się,
2) Komisja Prawa i Praworządności na posiedzeniu odbytym w dniu
9 grudnia br. wyraziła pozytywną opinię w obecności 6 radnych, przy 6 głosach za (jednogłośnie),
3) Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki na posiedzeniu odbytym w dniu 9 grudnia br. wyraziła pozytywną opinię w obecności w obecności 9 radnych, przy 9 głosach za (jednogłośnie),
4) Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów na posiedzeniu odbytym w dniu 13 grudnia br. przyjęła do projektu uchwały wniosek, aby w załączniku 2c do Wieloletniej Prognozy Finansowej na rok 2012 dopisać przedsięwzięcie pn.: „Budowa przedszkola w Pomykowie (dokumentacja i wykonanie)” z zapisaną na rok 2013 kwotą 50 000 zł oraz na rok 2014 kwotą 50 000 zł, z jednoczesną zmianą w załączniku Nr 1 w kolumnie „wydatki bieżące” polegającą na zmniejszeniu o kwotę 100 000 zł a w kolumnie „wydatki majątkowe” na zwiększeniu o 100 000 zł. Wniosek ten został przyjęty w obecności 8 radnych, przy 4 głosach za, 3 głosach przeciwnych i 1 głosie wstrzymującym się. Projekt uchwały wraz z wnioskiem został zaopiniowany pozytywnie w obecności 8 radnych, przy 4 głosach za i 4 głosach wstrzymujących.
Następnie Przewodniczący Rady odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach do projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Końskie na lata 2012-2019.
Uwagi do ww. projektu uchwały wnieśli:
Radny Piotr Słoka
W związku z autopoprawką Burmistrza poprosił Radę o odrzucenie jego wniosku z Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów do omawianego projektu uchwały.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów do projektu uchwały.
Rada Miejska w obecności 18 radnych, przy 18 głosach przeciwnych odrzuciła wniosek.
Następnie Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały wraz z autopoprawką pod głosowanie.
Rada Miejska w obecności 18 radnych, przy 18 głosach za (jednogłośnie) powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/155/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
Ad. pkt. 7
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok.
W dniu dzisiejszym wpłynęła autopoprawka Burmistrza do tego projektu uchwały – poinformował Przewodniczący Rady.
Burmistrz Miasta i Gminy – Michał Cichocki
Omówił autopoprawkę do projektu uchwały. Dotyczy ona tych samych dwóch punktów, o których wcześniej wspomniał, czyli budowy przedszkola jak również termomodernizacji a także zadania inwestycyjnego rocznego dotyczącego wykonania rekonfiguracji połączeń w „mupach” światłowodowych, to jest ta uchwała, którą dzisiaj głosowaliśmy na kwotę 34 tys. zł., a także zmianach dotyczących podatków po stronie dochodowej i wydatkowej.
a)
Przewodniczący Rady Miejskiej
Odczytał projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok.
b)
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zapoznał z opiniami właściwych Komisji Rady Miejskiej informując, że projekt uchwały uzyskał pozytywne opinie wszystkich Komisji merytorycznych.
c)
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej – Radna Ewa Swat
Odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok zaznaczając, iż opinia ma charakter pozytywny.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetu planowanego w projekcie uchwały budżetowej Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok wskazując, iż opinia ma charakter pozytywny.
d)
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Końskie na 2012 rok.
Radna Barbara Zielińska
Stwierdziła, że budżet jest najważniejszym dokumentem gminy, środki metody ich realizacji są wyrazem polityki gminy i chciałaby zadać kilka pytań:
- jakie cele Burmistrz chce przy pomocy tego budżetu zrealizować?
- czy Burmistrz uważa za realne wykonanie przedstawionego planu dochodów?
- w tym roku jak wynika z przedstawionych dokumentów Gmina osiągnie około 90 mln zł. dochodów z pierwotnie planowanych 101 mln. Na przyszły rok Burmistrz planuje osiągnięcie dochodów o około 28 mln wyższych, z jakich wydatków gmina zrezygnuje jeżeli okaże się niemożliwe wypracowanie tych dochodów?
- w projekcie budżetu jest nowe zadanie pod nazwą „budowa centrum administracyjnego”, w przekazywanych publicznie informacjach podaje się, że zainteresowany jest lokalizacją Urząd Skarbowy i chciałaby zapytać czy podpisane już są z Urzędem Skarbowym jakieś wiążące umowy czy to tylko takie luźne plany Burmistrza?
- jakie plany ma Burmistrz wobec budynków pałacowych do jakich celów będą remontowane, skoro jednocześnie planuje się budowę centrum administracyjnego?
- wskutek podziału zespołu parkowo-pałacowego Miejsko-Gminny Dom Kultury został bez własnego lokum, zapytała jakie Burmistrz ma plany na zmianę tej sytuacji i jakie one mają odzwierciedlenie w przedłożonym budżecie?
Burmistrz Miasta i Gminy – Pan Michał Cichocki
Odpowiedział, że cele jakie mają być osiągnięte są dokładnie zapisane w budżecie, czyli przede wszystkim zaspokojenie wszystkich potrzeb mieszkańców związanych z usługami i z działalnością gminy na rzecz mieszkańców. Jeśli chodzi o planowane dochody, sama radna doskonale zauważyła, że z poprzedniego planu nie wykonano 100%, jednak to były plany. Zakładamy się osiągniecie takich dochody, jednak nie można być pewnym w 100%, czy takie dochody się osiągnie. Jest plan do którego należy się z całą starannością przykładać, aby zrealizować go zarówno pod względem dochodów jak i wydatków i realizacją wszystkich zadań związanych z zapisami budżetowymi. To z jakich Gmina wydatków zrezygnuje w przypadku, kiedy nie osiągnie się planowanych dochodów, nad tym trzeba się będzie zastanowić wspólnie. Jeśli więc Gmina nie będzie w stanie osiągnąć określonych dochodów, to wtedy będzie czas na zastanowienie nad tym, z jakich inwestycji czy z jakich zadań należałoby zrezygnować i wtedy takie zmiany będą wprowadzane do budżetu.
Jeśli chodzi o Miejsko-Gminny Dom Kultury, to co powiedziano odnośnie planów dotyczących zagospodarowania działki ZGM, czyli działki przyległej do UMiG, to nie jest budowa pomieszczeń sensu stricte dla urzędników. To jest budowa, która miałaby na celu poprawę nie tylko obsługi mieszkańców, poprawę komunikacji w tym zakresie, ale także uwzględniałaby przeniesienie się właśnie Miejsko-Gminnego Domu Kultury do nowo wybudowanego obiektu.
Jeśli chodzi o sprawę związaną z Urzędem Skarbowym, to jest korespondencja w tej sprawie do wglądu. Urząd Skarbowy wykazał zainteresowanie pozyskaniem tego terenu na budowę siedziby i cały czas pracujemy nad tym, aby można było tą inwestycję zrealizować właśnie w tym miejscu. Mówiąc centrum administracyjne, to nie polega na tym, że to Gmina będzie budowała w całości, to Urząd Skarbowy się tu przeniesie. Urząd Skarbowy będzie realizował to w ramach własnych środków, natomiast w gminnym interesie jest, aby tak skupić usługi i wszystkie sprawy z którymi Urząd ma do czynienia, żeby skupić je w jednym miejscu ułatwiając mieszkańcom zarówno fachową obsługę, jak i dobrą komunikację i ułatwienie im poruszania się.
Jeżeli chodzi o plany remontowe, to w informacji dotyczącej pracy pomiędzy sesjami udzielił też informacji, że została wykonana ekspertyza dotycząca tych budynków, która to ekspertyza określa niezbędne prace związane z funkcjonowaniem i właściwą dbałością o ten obiekt. Złożono już wniosek do Ministerstwa Kultury odnośnie dofinansowania remontu dachu, bo od tego będzie trzeba zacząć, czyli remont dachu i po ekspertyzie „mykologicznej”, czyli stanu zagrzybienia budynku najprawdopodobniej kolejną inwestycją związaną z obiektami pałacowymi, będzie izolacja fundamentów i odgrzybienie tych obiektów a w dalszej części wykonywanie pozostałych remontów.
Co do lokali i pojemności samego Urzędu, to wchodząc do poszczególnych pokoi czy poszczególnych wydziałów widać jakie są warunki lokalowe, np. do wydziału inwestycji, gdzie w jednym pokoju znajduje się przynajmniej 6 osób. Straż Miejska funkcjonuje praktycznie na kilkunastu metrach kwadratowych, bez toalety i bez możliwości właściwej obsługi interesantów, jak również bez możliwości zapewnienia im zgodnie z przepisami dostępu do szatni do przebierania się. To są rzeczy, które są niezbędne do wykonania i doskonale wiadomo o tym, że w stosunku do innych gmin województwa świętokrzyskiego, a także w Polsce, co do jakości świadczonych usług i zapewnienia swoim pracownikom właściwych warunków i tu nie chodzi o luksus, tylko chodzi o zapewnienie minimum wymaganego przez przepisy dotyczące obiektów przestrzeni, jaką powinno się zapewnić pracownikom. Pracownicy Urzędu Miasta siedzą na korytarzu, doskonale wiadomo, jak wygląda to w wydziale finansowym, warto przejść się do budynku Straży Miejskiej, do biblioteki, do jednostki realizującej projekt i zobaczyć jak wygląda praca pracowników. Są też inne zadania, czyli Dom Kultury, od dawna istnieje problem braku miejsca dla muzeum, które nadal nie ma swojej lokalizacji, a to jest przecież chluba, którą powinno się szczycić, tym co miasto ma i pokazywać to mieszkańcom, bo jest się z czego cieszyć i czym szczycić, jeśli chodzi o sprawy związane z kulturą i z historią Końskich.
Radna Barbara Zielińska
Chciałaby konkretnie wiedzieć, gdzie będzie zlokalizowana siedziba Domu Kultury, bo jeżeli będzie remont pomieszczeń, to już trzeba to robić pod kątem instytucji kultury, to są odpowiednie wymogi, które trzeba spełnić, powinna być jakaś duża sala.
Burmistrz Miasta i Gminy – Michał Cichocki
Jest na etapie opracowania koncepcji. W planie zagospodarowania przestrzennego teren działki ZGM był przewidziany pod parking, żeby dokonać stosownych zmian pokazuje się koncepcje zagospodarowania tego terenu w sposób ogólny, a nie szczegółowy, bo o szczegółach będzie mówił projekt. Natomiast w sposób ogólny pokazuje się koncepcje po to, żeby uzgodnić wszelkiego rodzaju nieścisłości, jak również wątpliwości z konserwatorem zabytków. Na podstawie uzgodnionej koncepcji będzie można wprowadzić zmiany co do sposobu zagospodarowania tej działki a następnie dopiero przystąpić do prac projektowych, także to jest daleka droga i na tym etapie nie potrafi powiedzieć, czy Dom Kultury będzie się znajdował w części środkowej, w północnej, w południowej, czy wschodniej. Decydował o tym będzie projekt, który będzie na etapie rozpatrywania koncepcji szczegółowo uzgadniany z instytucjami, które się tam mieszczą, czyli na pewno będzie wypowiedź i ustosunkowanie się Dyrektora Domu Kultury co do potrzeb lokalowych, co do wielkości sali konferencyjnej, co do konieczności powstania sali widowiskowej, czy powinna być klimatyzowana i innych szczegółów, ale to jest już na etapie projektu. Teraz jest moment opracowywania koncepcji, czyli tego ogólnego zarysu dotyczącego zagospodarowania tego terenu.
Radny Jan Lachowski
W obecnej sytuacji Gmina balansuje na granicy ustawowego limitu zadłużeniowego, na 2012 r. wzrosły podatki i w 2012 r. w budżecie nastąpiła eksplozja deficytu. Jego pytanie brzmi, czy konieczny był taki wzrost zatrudnienia w UMiG, bo według niego to nie jest ,,recepta” na redukcję deficytu.
Burmistrz Miasta i Gminy – Michał Cichocki
Wysokość deficytu nie wynika w żaden sposób ze wzrostu zatrudnienia, albo jeśli wynika, to nawet nie w jednej setnej procenta. Wzrost wydatków, wzrost zadłużenia, wynika przede wszystkim z realizacji inwestycji, które Gmina ma do wykonania w 2012 r. Co do stanu zatrudnienia, to omawiał to już na komisji, podając szczegółowo liczby dotyczące stanu zatrudnienia. Urząd Miasta balansuje cały czas w granicach zatrudnienia pomiędzy 100 a 116 osób, więc to nie jest żaden wzrost zatrudnienia. Biorąc pod uwagę koszty związane z budżetem, co można szybko wyliczyć i podać procentowo, ile to wynika z wyliczeń dotyczących ogólnych wydatków na płace związane z realizacją budżetu, może p. Skarbnik powiedzieć ile jest na płace w stosunku do całego budżetu i to jest dokładnie pokazane w załącznikach. Wzrost zatrudnienia nie ma żadnego związku z wysokością deficytu budżetowego.
Radny Jan Wiaderny
Stwierdził, iż zawsze z uwagą wysłuchuje wystąpień p. Skarbnik, które dotyczącą analizy budżetu, prognoz budżetowych bliższych i dalszych. Zapytał czy budżet, który przyjmuje się na 2012 r. jest pasywny czy prorozwojowy. Zapytał jaki procent budżetu zajmują inwestycje przewidziane na 2012 r. Granica bezpieczeństwa publicznego długu, to ponad 27 mln, Gmina zbliża się do 28 mln, niby ta granica, te 2% jeszcze jest, ale czy z analiz p. Skarbnik, czy z analiz, które prowadzi Burmistrz, czy one rokują pozytywną nadzieję, że wyemitowane obligacje przez Urząd Miasta znajdą swoich nabywców, bo to jest pewnego rodzaju ryzyko. Teren a dokładnie ziemia, na której dziś Rada odbywa obrady, to jest teren historii, to jest teren przyszłości. Życzy Burmistrzowi, aby szedł dalej i może uda mu się podnieść z upadku „skrzydła pałacowe i ten pałac”. Wtedy nie będziemy myśli o potrzebie budowania nowego UM.
Skarbnik Miasta i Gminy – Beata Lis
Jeżeli chodzi o pytanie dotyczące obligacji, to radni zwrócili uwagę na zapis obligacji, których zbywalność jest ograniczona. To tak naprawdę jest postać kredytu i tu nie ma obaw co do tego, że znajdzie się nabywców, bo na tę okoliczność przeprowadzane są konkursy i do ostatniego konkursu przeprowadzonego w 2011 r., kiedy Gmina emitowała obligacje na kwotę 10 mln przystąpiło ok. 6 banków, także nie ma z tym problemu. Banki na dzień dzisiejszy postrzegają Gminę Końskie jako gminę, która poradzi sobie ze spłatą udzielanych kredytów, czy też obligacji. Gmina nie będzie tego sprzedawała na wolnym rynku, bo to właśnie o to chodzi, że to są takie szczególne obligacje, których zbywalność jest ograniczona, czyli to jest taka inna forma kredytu. Co do progresywności tego budżetu i działań włodarzy miasta, to świadczą o tym wielkości dotyczące wydatków i dochodów majątkowych. Jeżeli chodzi o wydatki majątkowe to te stanowią ponad 43% ogółu wydatków i to jest ogromna wartość. Jeżeli chodzi o dochody majątkowe, to jest blisko 30 % ogółu. Wartość tak duża dochodów wzięła się z tego, że Gmina w roku 2012 otrzyma dotacje na realizowane inwestycje. W odniesieniu do planowania dochodów, to zawsze stara się projekt, który potem Burmistrz weryfikuje, przedstawić w wersji jak najbardziej ostrożnościowej, czyli takiej, która da poczucie względnego bezpieczeństwa do wszelkich sytuacji jakie mogą mieć miejsce a których nie da się przewidzieć. Uważa, że wszyscy powinni być optymistami zarówno w odniesieniu do dochodów jak i do wydatków, bo chyba tak naprawdę o to chodzi, żeby ten budżet realizować w pełni z obu stron i ze strony dochodowej i wydatkowej.
Radna Barbara Zielińska
Zadała kilka pytań w imieniu radnego Kucharskiego, który wcześniej opuścił obrady. W marcu br. Burmistrz stwierdził, że remont hali sportowej przy ul. Stoińskiego nie jest zakończony, bo trzeba jeszcze wyremontować dach, co wymaga dodatkowo 700 tys. zł. Zapytał dlaczego tego zadania nie ma ujętego w projekcie budżetu.
Zapytała jak Burmistrz ocenia wielkość projektowanej nadwyżki operacyjnej w świetle przystosowanej nowelizacji ustawy o finansach publicznych części dotyczącej progu zadłużenia.
W stosunku do projektu budżetu na rok 2011 największy wzrost przewiduje Burmistrz w wydatkach na administrację o ponad 23%. Zapytała czym Burmistrz to tłumaczy.
Zapytała Burmistrza dlaczego ważniejsza jest nowa siedziba dla UMiG, niż społecznie bardziej oczekiwane przedszkole w Pomykowie, szkoła w Kopaninach, nowe centrum kultury, czy też zapowiadana przez Burmistrza w kampanii wyborczej sala gimnastyczna przy szkole podstawowej Nr 2.
Burmistrz Miasta i Gminy – Michał Cichocki
Odnosząc się do dachu na hali przy ul. Stoińskiego, doraźny remont tego dachu został wykonany po stwierdzeniu usterek i przecieków na dachu. Oczywiście zasadnym było wykonanie tego remontu. Zrobiono to jak najtaniej, żeby nie narażać Gminy na kolejne koszty, czyli wymianę dachu za 700 tys. Przypomniał, że na remont tej hali wydane zostało prawie 2 mln 800tys., gdyby dodano teraz jeszcze remont dachu za 700 tys., to powstałaby nowa hala. Więc należałoby sobie zadać pytanie dużo wcześniej, czy była zasadność remontowania takiej hali, zamiast budowania nowej profesjonalnej przygotowanej do funkcjonowania i myśli, że co do remontu dachu, trzeba będzie się jeszcze zastanowić, natomiast jeśli ta naprawa, która została wykonana będzie na tyle skuteczna, że można będzie jeszcze zaczekać z takim remontem, to się zaczeka. Wiadomo, że potrzeb jest bardzo dużo i jak sama radna zauważyła, co do pozostałych inwestycji ciągle tych pieniążków jest za mało, nie tylko na budowę przedszkoli, szkoły, hali sportowej przy Szkole Podstawowej Nr 2, czy dróg, chodników. Należy pogodzić wszystkie potrzeby i wszystkie sprawy związane z realizacją budżetu. Nie ulega wątpliwości, że są to sprawy najbardziej pilne do zrobienia w roku 2012, a ta pilność wynika z podpisanych wcześniej lub podpisanych w tym roku umów o udzielenie Gminie dofinansowania na różnego rodzaju inwestycje.
Biorąc pod uwagę zadaną interpelację dotyczącą przedszkola w Pomykowie, to jest już to nieaktualne, bo wprowadzono dzisiaj to zadanie inwestycyjne do budżetu.
Co do szkoły w Kopaninach, to na pewno trzeba się zastanowić i doskonale radni wiedzą, że dyskusja na komisji się odbyła w tej sprawie, łącznie z analizą nie tylko finansową, ale i demograficzną i możliwościami finansowymi Gminy, jak i przyszłością budowy tej szkoły, gdyby nie miało to miejsca, to miałby wątpliwości co do tego, że nie znalazło się to w budżecie na rok 2012, ale nie mogło się znaleźć, bo w żaden sposób nie wpisuje się zadania, o których wcześniej wspomniał a mówiąc o dofinansowaniu.
Jeśli mówiąc o sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 2, że jest ona tam niezbędnie potrzebna , to biorąc pod uwagę okres programowania, który się kończy w 2013 r. nie ma możliwości w tej chwili uzyskania dofinansowania na budowę sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej Nr 2. Trzeba zaczekać na nowy okres programowania w roku 2014 i jeśli takie możliwości finansowe się pojawią, to będziemy się to realizować z dofinansowaniem. Jeśli będzie stać Gminę na to, aby wybudować z własnych środków, to na pewno tą salę gimnastyczną wybuduje się w roku 2013 lub 2014, bo tak przebiega proces inwestycyjny i planowanie długofalowe, jeśli chodzi o realizację strategicznych celów związanych z planowaniem rozwoju gminy i wieloletnim planem finansowym.
Poprosił o powtórzenie pytania dotyczącego finansów, bo skonsultował to z p. Skarbnik i nie zrozumiano tego pytania. Poprosił, aby radna uszczegółowiła o co chodzi w tym pytaniu.
Radna Barbara Zielińska
Zapytała jak ocenia Burmistrz wielkość projektowanej nadwyżki operacyjnej w świetle przystosowanej nowelizacji ustawy o finansach publicznych części dotyczącej progu zadłużenia.
Skarbnik Miasta i Gminy - Beata Lis
Odpowiedziała, że w przypadku projektowania nadwyżki, nie powiększa się zadłużenia. Stwierdziła, że skontaktuje się z radnym Kucharskim i poprosi, aby doprecyzował pytanie i dopowiedział o co chodzi w tym pytaniu. W przypadku nadwyżki, dług nie jest generowany, wręcz odwrotnie z reguły z nadwyżki spłaca się wcześniej zaciągnięte zobowiązanie, czyli dług się redukuje i przy projektowaniu budżetu takiego, gdzie zadłużenie jest napięte, z reguły planuje się nadwyżkę, z której spłaca się wcześniej zaciągnięte zobowiązania, w celu umożliwienia realizacji innych zadań, czy osiągnięcia równowagi budżetowej.
Radny Piotr Słoka
Podziękował Burmistrzowi w imieniu swoim, sołtysów sołectw Koczwara, Pomyków, Piła i Górny Młyn oraz wszystkich mieszkańców a szczególnie dzieci z przedszkola w Pomykowie, za wprowadzenie autopoprawki do projektu budżetu na rok 2012 - budowy przedszkola w Pomykowie. Podziękował, że Burmistrz uznał tą inwestycję za konieczną do przeprowadzenia. Stwierdził, że jeśli chodzi o to czy budżet na rok 2012 jest pasywny czy prorozwojowy, tak jak powiedział radny Jan Wiaderny, to on się obawia, że to jest za bardzo rozwojowy budżet, bo najgorszym zagrożeniem w roku 2012 dla p. Skarbnik i całej Gminy byłoby, kiedy by nie osiągnęła dochodów ,tak jak planuje, a osiągnęłaby wydatki w 100%. Wtedy jest największe zagrożenie, ale myśli, że tak jak p. Skarbnik powiedziała należy być optymistami.
Na Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów zgłosił wniosek o budowę szkoły w Kopaninach, ten wniosek nie przeszedł, ale on bardzo prosi, aby poruszyć ten temat, bo na Komisji nie był obecny żaden przedstawiciel z lokalnej społeczności, żaden z sołtysów. Na tej Komisji Naczelnik Wojciechowski mówił, że tam chodzi o pewne rozbieżności niejasności tego typu, że od roku 2007 jest zadanie inwestycyjne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, a przez 6 lat tak naprawdę nie podjęto działań dotyczących wykupu gruntów i p. Wojciechowski mówił, że nie ma tam woli mieszkańców na przekazanie bądź sprzedaż tych gruntów. Sołtys z Bedlna mówi co innego i chciałby, aby można było wysłuchać sołtysa z Bedlna, co do tej szkoły.
Burmistrz Miasta i Gminy – Michał Cichocki
Co do budowy przedszkola w Pomykowie, to wszyscy byli zgodni, szczególnie w tej sprawie zabiegał radny Słoka, ale tak naprawdę każdy z radnych miał pełne zrozumienie dla tej inicjatywy, starano się analizować budżet tak, aby te środki znaleźć, nie tylko na sam projekt, bo wiadomo, że projekt to jest dopiero początek drogi, ale aby znaleźć przynajmniej minimalne środki na to, aby można było tą inwestycje rozpocząć i zakończyć. Co do spraw związanych z budową szkoły w Kopaninach, to omawiano nie tylko sprawy związane z umiejscowieniem tej szkoły, czyli z gruntem, na którym miała powstać szkoła, ale także z kosztami utrzymania szkoły na obecną chwilę, z wysokością środków jakie otrzymuje się na tą szkołę, ile do szkoły się dokłada. Odnośnie perspektyw rozwoju i kosztów budowy omawiano wszystkie sprawy. Radny Słoka w pierwszej fazie złożył wniosek o umieszczenie tej inwestycji w budżecie, ale w momencie kiedy nie udało się przeforsować tego wniosku, bo argumenty jakie przedstawiała p. Naczelnik Milczarek, przemawiały za tym, że na obecną chwilę nie ma uzasadnienia i możliwości, aby taka inwestycja się znalazła, ale także natychmiast po tym padła propozycja czy wniosek czy stwierdzenie, żeby podjąć „męską decyzję” i radny Słoka był za tym, aby podjąć decyzję, że likwiduje się tą szkołę, więc jest też jakaś konsekwencja, jeśli nie budujemy to następnym krokiem będzie zrezygnowanie z inwestycji, czyli przeniesienie dzieci do Grabkowa lub w ogóle likwidacja tej szkoły. To wszystko było rozważane i omawiane przez wszystkich radnych.
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy – Krzysztof Jasiński
Uzupełnił o informację, że w latach 2008-2009 wystąpiono do mieszkańców Bedlna z prośbą a dokładnie do 20 rodzin i złożono im ofertę o dobrowolne odstąpienie nieruchomości niezabudowanych w wysokości 20 ha. Odpowiedzi od tych rodzin przyszły bardzo szybko i żadna z tych 20 rodzin nie wyraziła zgody na odstąpienie od przekazania tych gruntów. Oczywiście kwota o odszkodowania miała być ustalona poprzez wycenę rzeczoznawcy. Uważa, że na dzień dzisiejszy temat związany z budową szkoły w Bedlnie nie jest tematem zamkniętym. Jest to temat bardzo aktualny, biorąc pod uwagę również informacje, którą radni w formie dyskusji przyjmują, m.in. radna Zielińska, kiedy pojawiają się pytania o możliwości finansowania określonych zadań o charakterze inwestycyjnym. Dzisiaj wszyscy kierują się racjonalnością wydatków i to pod każdym względem. Pytanie typu, że budżet nie wytrzymuje przyjęć pracowników do Urzędu Miasta i Gminy jest dla niego pytaniem niepoważnym i tak naprawdę pytanie nie jest poparte zapoznaniem się z realną oceną stanu zatrudnienia i przyjęć do UMiG w 2010 roku. Zapewnił, że wróci do tematu budowy szkoły w Bedlnie, poprzedzi ją dyskusja na posiedzeniu Komisji Oświaty. Następnie po wypracowaniu koncepcji i wizji działania, można się spotkać z mieszkańcami Bedlna i podyskutować na temat możliwości lub braku możliwości sfinansowania tego zadania.
Sołtys Bedlna – Marek Majchrzak
Jeżeli tych kilka miejscowości pozbędą się szkoły, to prawdopodobnie te miejscowości zaczną obumierać. Wszyscy młodzi wyjadą, bo nie będzie szkoły, zostaną sami emeryci. Poprosił, aby zatrzymać dla nich szkołę w pobliżu Kopanin czy Bedlna i jeżeli będzie dyskusja na ten temat, to prosi aby ich zaprosić, gdyż oni wiedzą, gdzie są działki i z kim rozmawiać. Według niego uda się zakupić działkę za kwotę około 10 tys. – 60 m szerokości i długości 300 m.
Radna Barbara Zielińska
Zapytała czy Burmistrz Jasiński przewiduje taką możliwość, aby do końca tej kadencji powstała szkoła w Kopaninach albo w Bedlnie.
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy – Krzysztof Jasiński
Uważa, że radna Zielińska wybiega ze swoim pytaniem bardzo daleko i stara się wymusić od niego przekazania informacji, czy wręcz decyzji. O tym, czy szkoła powstanie w Bedlnie, to nie decydują Burmistrzowie, tylko decyduje Rada Miejska i o tym, czy będą środki na sfinansowanie tej inwestycji podejmą radni przysłuchując się stanowiska członków Komisji Oświaty i władz miasta.
Radna Barbara Zielińska
Zapytała Burmistrza Jasińskiego, kto przygotowuje projekty uchwały.
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy – Krzysztof Jasiński
Odpowiedział, że tu nie chodzi o projekt uchwały, tylko chodzi o możliwości sfinansowania tego zadania.
Radna Barbara Zielińska
Stwierdziła cyt.:
,,Więc jeżeli Burmistrz będzie widział możliwości takie, to przygotuje odpowiedni projekt uchwały a Rada będzie rozważała, bo nie można tak mówić, że to jest wszystko Rada”
Przewodniczący Rady Miejskiej
Stwierdził, że sprawa jest poważna i trudna, bo tak jak radny Słoka powiedział, od 2007 r. w poprzedniej kadencji, też nie dało się nic w tej sprawie zrobić.
Radny Piotr Słoka
Stwierdził, cyt.:
,,Jak powiedziałem na komisji decyzję o budowie, czy nie budowie tej szkoły, to trzeba by podjąć dość szybko i myślę na początku tego roku, bo może się tak okazać, że ta szkoła może w sposób naturalny, w jakiś sposób wygasnąć, bo różne są plotki i od razu powiem, że nie ja je roznoszę. Jeszcze powiem na marginesie, że jeśli ktoś twierdzi, że ja chodzę po Bedlnie i mówię, że Burmistrz nie chce budowy szkoły, to mówię od razu, że to jest kłamstwo. Ostatnio w Bedlnie byłem 2 lata temu w szkole na spotkaniu i tam obiecałem ludziom szkołę i nie tylko ja. Także proszę państwa, bo okaże się tak, że ludzie przez różne plotki, że szkoły nie będzie, zapiszą dzieci do, ci co mają i są bardziej majętni i mają samochody i mogą dowieźć dzieci, zapiszą do innych szkół i się okaże, że w pewnym momencie już budowa szkoły jest niezasadna i ja bym prosił, żeby Panie Burmistrzu na samym początku roku przeprowadzić konsultacje społeczne, czyli przeprowadzić takie zebranie jak było w szkole w Bedlnie 2 lata temu, wysłuchać wszystkich tych postulatów, opinii mieszkańców i w jakiś sposób im wytłumaczyć wszystkie aspekty za i przeciw i wtedy podjąć decyzję wspólnie z mieszkańcami, żeby to nie było tak, że to później Rada, zła Rada tak jak to się już w przeszłości zdarzało, chce rozwiązać szkołę w Bedlnie”.
Stwierdził, że on osobiście jest za budową nowej szkoły, a nie za likwidacją, a jeśli nie wybuduje się nowej szkoły, to trzeba będzie tę szkołę zlikwidować, bo jak Gmina nie zlikwiduje, to za rok lub dwa zlikwiduje ją sanepid.
Wobec braku innych uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką.
Rada Miejska w obecności 19 radnych przy 16 głosach za oraz 3 głosach wstrzymujących się powzięła
U C H W A Ł Ę NR XIII/156/2011
która stanowi integralną część niniejszego protokołu.
Ad. pkt. 8
Interpelacje i zapytania radnych
Przewodniczący obrad przypominał, że w myśl § 21 i § 22 Regulaminu Rady interpelacje składane są na piśmie, zaś zapytania mogą być składane na piśmie lub ustnie.
Radny Lucjan Górecki
1. W związku z aktualizacją członkowstwa we Wspólnocie Gruntowo- Leśnej Mieszkańców Wsi Wąsosz, zapytał czy mogą liczyć na pomoc prawną ze strony UMiG.
Odp. Burmistrza MiG.
Oczywiście, można liczyć na pomoc prawną ze strony UMiG. Nadzór nad wspólnotami należy do obowiązków Urzędu. Nie ulega wątpliwości, że taka pomoc zostanie udzielona.
Radny Jan Wiaderny
1. Chodnik od ul. 16-go Stycznia do ul. Polnej, biegnie wzdłuż czterech bloków połączonych ze sobą ścianami szczytowymi. Owe bloki zwane ,,chińskim murem” graniczą od zachodniej strony ze Szkołą Podstawową Nr 2 i terenami do niej należącymi, wzdłuż ogrodzenia szkoły od ul. Polnej do terenów banku PKO posadzono przed laty drzewa liściaste, które szybko urosły, bo dziś sięgają do okien mieszkań usytuowanych na drugich i trzecich piętrach. Sytuację, o której mówi ktoś zauważył, przeanalizował i zlecił przycięcie drzew rosnących na długości bloku 4 przy ul. Polnej. Początek troski o ludzi mieszkających w wymienionych budynkach i dla dobra samych drzew zrobiono. Mieszkańcy Polna 4a i 4b przekonani o potrzebie kontynuowania dobrego początku, czekają z nadzieją, że prace rozpoczęte będą kontynuowane.
Odp. Burmistrza MiG.
Taką pielęgnację drzew rozpoczęto i nadal będzie ona kontynuowana według potrzeb, ale także według zgłoszeń mieszkańców, bo niejednokrotnie tak jak sami radni zauważają czy mieszkańcy. Informacje takie są bardzo cenne i za nie dziękuje.
2. Trzy lata temu późną jesienią w pasie chodnika, który graniczy ze schodami wiodącymi do pomieszczeń Poczty jesienią usuwano awarię na sieci. Zdemontowano chodnik, wykonano głęboki wykop, aby dostać się do uszkodzeń, które naprawiono, ale pozostawiono bałagan, który trwa do dziś, uszkodzone płyty chodnikowe, niedbale położone wystają ponad powierzchnię ziemi ostrymi kantami. Wie, że chodnik należy do Starostwa i być może jego interpelacja nie trafia pod właściwy adres, ale wierzy, że Burmistrz przekaże jego prośbę o to, żeby jednak niewielkim nakładem sił to uporządkować, ponieważ nie reaguje na to gospodarz obiektu, czyli poczta.
Odp. Burmistrza MiG.
Prześle informacje do Zarządu Dróg Powiatowych odnośnie poprawy stanu tego chodnika. Uważa, że dodatkowe wsparcie ze strony dyrektora Poczty też byłoby wskazane.
Radny Ryszard Doniec
1. Przy Szkole Muzycznej przy ul. Hubala jest duży problem z odbiorem i przywozem dzieci do tej szkoły, nie ma się gdzie zatrzymać, często trzeba objechać kilka razy w kółko, żeby znaleźć jakieś miejsce do parkowania. Zapytał czy można by zrobić dodatkowy parking prostopadły do jezdni w stronę kiosku o kilka pozycji i czy nie można by tego istniejącego parkingu oznaczyć, że jest to parking tylko dla szkoły, aby tam można było przyjechać i zostawić dziecko.
Odp. Burmistrza MiG.
Doskonale zdaje sobie sprawę, że ten parking jest tam niezbędny, bo faktycznie nie tylko nie ma jak przywieźć dzieci, ale także odebrać i choćby na chwilę się zatrzymać. Zwróci się do Zarządcy Drogi Powiatowej o rozważenie możliwości przedłużenia tego parkingu do wyłącznego używania przez rodziców i nauczycieli szkoły i osób, które się opiekują dziećmi i przywożą dzieci do szkoły muzycznej.
2. Do dnia dzisiejszego nie została uzupełniona i założona barierka przy szkole w Kazanowie to jest na skrzyżowaniu ul. Długiej i ul. Szkolnej, tam chodnik kończy się głębokim rowem i teraz jest ciemno i w każdej chwili może ktoś wpaść i sobie coś zrobić.
Odp. Burmistrza MiG.
Zajmie się tą sprawą.
3. Zapytał prezesa PWiK, czy jest możliwość, ponieważ w Sierosławicach nie była objęta w projekcie osoba i teraz tam zamieszkała i chce sobie podłączyć kanalizację, lecz musiałaby przejść kanalizacja przez posesję sąsiadki, a ta sąsiadka się nie chce zgodzić, czy jest jakaś możliwość żeby to zrobić.
Odp. Prezesa PWiK – Pana Dariusza Jędrzejczyka
Jest możliwość podłączania mieszkańców, którzy nie byli ujęci w projekcie. Należy wystąpić do przedsiębiorstwa z wnioskiem o podłączenie do kanalizacji, w przypadku niezgadzania się sąsiada, jest to bardzo trudne, bo żeby przeprowadzić chociażby odcinek jakiejś sieci, czy przyłącze dłuższe przez działkę właściciela, trzeba mieć jego zgodę i to bezwzględnie.
Radny Piotr Słoka
1. W miejscowościach Piła, Szabelnia, Pomyków, a szczególnie Piła, były tam głębokie wykopy i spowodowało to, że tam, gdzie ludzie mają jeszcze studnie i nie są podciągnięte do wodociągów, woda uciekła ze studni, po prostu ludzie nie mają wody. Jest to znaczący problem tych rodzin i prosi prezesa PWiK, aby tym ludziom, którzy będą teraz zgłaszać ten problem w jakiś sposób dowozić wodę.
Odp. Prezes PWiK
Rozpozna sprawę, a wiąże się to na pewno z odwodnieniami prowadzonymi w trakcie realizacji kanalizacji na dużej głębokości.
2. Zapytał w imieniu sołtysa z Baczyny, podobno Burmistrz obiecał jedną inwestycję zrealizować w budżecie na każde sołectwo, czy Burmistrz tego dotrzyma.
Odp. Burmistrza MiG.
W tym roku zakończony został zbiornik w Baczynie i on nadal podtrzymuje to, że w każdej miejscowości będą chcieli coś robić, co nie znaczy, że np. w jednej miejscowości zrobi się w tym roku, chodzi o rozłożystość kadencyjną, trzeba przygotować inwestycję nie tylko pod względem dokumentacji, ale także pod względem finansowym. Zakończono jedno zadanie w tym roku, rozpatrzy się co jest najbardziej potrzebne w Baczynie. Na pewno ta miejscowość nie zostanie w jakiś sposób pominięta. Będzie się starał nadal naciskać na Powiat odnośnie budowy drogi, bo Gmina jest gotowa dofinansować budowę tej drogi, ale Gmina sama jej nie zbuduje, ponieważ po pierwsze to nie gminna własność, a po drugie, Gmina nie jest w stanie udźwignąć całego ,,bagażu” finansowych zobowiązań i przejąć jakieś obowiązki za Powiat. Więc w miarę potrzeb, to co jeszcze będzie w Baczynie potrzebne, na pewno będzie się starał pomóc i taką inwestycje mniejszą, większą w zależności od tego co będzie najpilniejsze zrealizować.
Radna Ewa Swat
1. Korzystając z okazji, że na sali obecny jest Dyrektor MZOS, chciałaby poruszyć temat, gdyż zwróciła się do niej grupa młodych ludzi, sportowców korzystających z hali sportowej. Sala bilardowa znajduje się na hali i jest informacja, że chcąc skorzystać z tej sali, to wcześniej wejściówkę trzeba zakupić na pływalni, a nie na miejscu. To jest spore utrudnienie, ponieważ chcąc skorzystać z sali bilardowej, która znajduje się na hali sportowej, trzeba iść na pływalnię i tam zakupić bilet.
Odp. Dyrektor MZOS
Dzieje się tak dlatego, ponieważ nie ma kasy fiskalnej na hali sportowej. W nowym roku kasę trzeba zakupić i wtedy dopiero będzie można bezpośrednio sprzedawać bilety w miejscu, gdzie znajduje się bilard.
Radny Piotr Słoka
Zadał pytanie Prezesowi PWiK, gdzie kierować ludzi, jeżeli pojawi się u kogoś taki problem, że nie będzie wody, zy do Modliszewic, czy do p. Szczegielniaka.
Odp. Prezes PWiK
Pierwszy kontakt proszę kierować do ,,Jednostki Realizującej Projekt”, ponieważ ona odpowiada za realizację tego projektu.
Potrzebę uzyskania odpowiedzi na piśmie zgłosili radni: Ryszard Doniec, Lucjan Górecki, Barbara Zielińska, Zbigniew Kucharski, Jan Lachowski, Lidia Wiśniewska.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:
Rada Miejska przyjęła udzielone odpowiedzi do wiadomości.
Ad. 9
Informacja o realizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta i Gminy Końskie na lata 2007-2013
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że ww. informację radni otrzymali na piśmie i w związku z tym nie zachodzi potrzeba jej szczegółowego omawiania.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że:
Rada Miejska przyjęła przedstawioną informację do wiadomości.
Ad. 10
Informacje i komunikaty
I.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zapoznał ze skargą p. Zygmunta Struzika zam. Rogów, ul. Czyża 19, na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Końskie oraz Komendanta Straży Miejskiej.
Wobec braku uwag Przewodniczący zaproponował skierowanie skargi do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną.
Rada Miejska w głosowaniu jawnym w obecności 19 radnych, przy 19 głosach za (jednogłośnie) skierowała skargę do rozpatrzenia do Komisji Rewizyjnej.
II.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zapoznał z podziękowaniami Komitetu Społecznej Pomocy, mieszkańców Kornicy oraz sołtysa Kornicy za udzieloną pomoc dla Daniela.
III.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że do Rady Miejskiej napłynęły liczne życzenia świąteczno-noworoczne m.in. od:
- Posła do Parlamentu Europejskiego – Pana Czesława Siekierskiego.
- Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej – Pana Dariusza Bąka oraz Senatora RP – Pana Wojciecha Skurkiewicza.
- Marszałka Województwa Świętokrzyskiego – Pana Adama Jarubasa oraz Przewodniczącego Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Pana Tadeusza Kowalczyka.
- Starosty Koneckiego – Pana Bogdana Sobonia oraz Przewodniczącego Rady Powiatu – Pana Wiesława Skowrona.
- Wójta Gminy Ruda Maleniecka – Pana Leszka Kuca oraz Przewodniczącego Rady Gminy – Pana Piotra Pałgana.
- Dyrektora Rejonowego Zakładu Energetyki – Pani Henryki Ludwikowskiej.
- Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego – Pani Karoliny Orłowskiej-Carmenate oraz Wiceprezesa Pana Henryka Rydza.
- Nadleśniczego – Pana Jarosława Przygodzkiego.
- Prezesa Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej Okręg Kielecki Koło w Końskich kpt. w st. spocz. Pana Jerzego Łabędowicza.
- Pana Roberta Plecha.
- Prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Końskich Pana Ireneusza Barańskiego oraz Członka Zarządu – Pani Anny Szarpak.
- Dyrekcji, Nauczycieli i Uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy, którzy do życzeń dołączyli „światełko pokoju”.
Przewodniczący Rady Miejskiej wszystkim obecnym oraz mieszkańcom Gminy Końskie złożył życzenia noworoczne na „Nowy 2012 Rok”.
Burmistrz Miasta i Gminy Końskie przekazał życzenia na „Nowy Rok” od wszystkich, którzy na jego ręce takie życzenia przysłali. Stwierdził, że jest ich bardzo dużo i do tych życzeń on wspólnie ze swoimi pracownikami oraz zastępcami się dołączają
Ad.11
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady – Radny Zbigniew Kowalczyk podziękował za uczestnictwo i ogłosił zamknięcie obrad XIII sesji Rady Miejskiej w Końskich kadencji 2010-2014.
Protokołowali Przewodniczący Rady Miejskiej
Kierownik Biura Rady Miejskiej Zbigniew Kowalczyk
Rafał Kuba
Anna Wasik