UCHWAŁA Nr XV/141/2004
RADY MIEJSKIEJ W KOŃSKICH
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
w sprawie założenia Gimnazjum w Stadnickiej Woli
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 8 i art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220; Nr 62, poz.558; Nr 113, poz.984; Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568) oraz art. 5 ust 2 pkt 1, art. 17 ust. 4 i art. 58 ust. 1, 2 i 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329; Nr 106, poz. 496; z 1997 r. Nr 28, poz. 153; Nr 141, poz. 943; z 1998 r. Nr 117, poz.759 i Nr 162, poz.1126; z 2000 r. Nr 12, poz.136; Nr 19, poz. 239; Nr 48, poz. 550; Nr 104, poz.1104; Nr 120, poz. 1268; Nr 122, poz. 1320; z 2001 r. Nr 111, poz. 1194; Nr 144, poz. 1615; z 2002 r. Nr 41, poz. 362; Nr 113, poz. 984; Nr 141, poz. 1185; Nr 200, poz. 1683; z 2003 r. Nr 6, poz. 65; Nr 128, poz. 1176; Nr 137, poz. 1304; Nr 203 poz. 1966) po uzyskaniu pozytywnej opinii Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Zakłada się z dniem 1 września 2004 r. Gimnazjum w Stadnickiej Woli.
§ 2. Określa się granice obwodu Gimnazjum w Stadnickiej Woli w brzmieniu załącznika nr 1 do uchwały
§ 3. Nadaje się statut Gimnazjum w Stadnickiej Woli w brzmieniu załącznika nr 2 do uchwały.
§ 4. Określa się nowe granice obwodów Gimnazjum nr 1 w Końskich i Gimnazjum nr 2 w Końskich w brzmieniu załączników nr 3 i nr 4.
§ 5. Tracą moc § 1 pkt 2 oraz § 2 pkt 2 Uchwały Nr IV/45/99 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 11 marca 1999 roku, określające granice obwodów Gimnazjum nr 1 w Końskich i Gimnazjum nr 2 w Końskich.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2004 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Grzegorz Wąsik
Uzasadnienie
Założenie Gimnazjum w Stadnickiej Woli przyczyni się do racjonalizacji sieci szkół na terenie Gminy Końskie. Dzięki powstaniu nowej szkoły zostaną odciążone miejskie gimnazja, co spowoduje poprawę jakości edukacji. Oddanie do użytku od 1 września 2004 roku Gimnazjum w Stadnickiej Woli spowodowało konieczność dokonania korekty w obwodach Gimnazjum nr 1 i nr 2 w Końskich. Sieć publicznych szkół na terenie gminy Końskie, po dokonaniu przedstawionej korekty, w pełni uwzględnia i jest zgodna z wymaganiami zawartymi w przepisach art. 17 ust.1-3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XV/141/2004
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
Granice obwodu Gimnazjum w Stadnickiej Woli
1. Miasto Końskie - ulice: Akacjowa, Browarna, Grzybowa, Izabelowska, Jagodowa, Jarzębinowa, Jesionowa, Jodłowa, Kalinowa, Klonowa, Konopnickiej, Kopernika, Kwiatowa, Leśna, Malinowa, Mickiewicza, Olimpijska, PCK, Piłkarska, Piwnika Ponurego, Południowa, Reja, Robotnicza, Różana, Sienkiewicza, Sosnowa, Sowia, Startowa, Szwieca – Robota, Wilcza, Wioślarska, Wiśniowa, Wrzosowa, Zwycięstwa, ZWZ, Żeromskiego, Żużlowa.
2. Wieś – miejscowości: Bedlno, Gabrielnia, Grabków, Izabelów, Kopaniny, Małachów, Małachów I, Modliszewice, Niebo, Piekło, Pomorzany, Poraj, Przybyszowy, Radomek, Stadnicka Wola, Sworzyce, Trzemoszna, Wąsosz.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Grzegorz Wąsik
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XV/ 141/2004
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 29 kwietnia 2004 r.
STATUT GIMNAZJUM W STADNICKIEJ WOLI
opracowano na podstawie:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późniejszymi zmianami),
- Rozporządzenie MENiS z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późniejszymi zmianami),
- Rozporządzenie MENiS z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
(Dz. U. Nr 51, poz. 458 z późniejszymi zmianami),
- Rozporządzenie MENiS z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232 z późniejszymi zmianami),
ROZDZIAŁ I
NAZWA SZKOŁY
§ 1.1. Szkoła nosi nazwę: Gimnazjum w Stadnickiej Woli
2. Gimnazjum jest publiczną trzyklasową szkołą ponadpodstawową w rozumieniu art. 7 ustawy z dnia 7 września 1996 roku o systemie oświaty.
§2. Gimnazjum nadaje imię organ prowadzący na wniosek rady szkoły lub wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
§3. Nazwa szkoły jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęci i stemplach może być używany skrót nazwy.
ROZDZIAŁ II
ORGAN PROWADZĄCY I INNE INFORMACJE O SZKOLE
§4.1. Organem założycielskim jest Gmina Końskie
2. Organem prowadzącym jest Gmina Końskie.
3. Nadzór pedagogiczny sprawuje Świętokrzyski Kurator Oświaty.
4. Czas trwania cyklu kształcenia zgodnie z przepisami w sprawie ramowych planów nauczania wynosi 3 lata.
5. Szkoła prowadzi bibliotekę i świetlicę, zwłaszcza dla uczniów dojeżdżających.
ROZDZIAŁ III
CELE I ZADANIA SZKOŁY
§5.1. Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa, a w szczególności:
a/ zapewnia uczniom pełny rozwój umysłowy, moralno-emocjonalny i fizyczny w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej. Szkoła respektuje przepisy prawa, a także zobowiązania wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ, deklaracji Praw Dziecka ONZ oraz Konwencji o Prawach Dziecka,
b/ zapewnia uczniom opiekę pedagogiczną oraz pełne bezpieczeństwo w szkole i podczas zajęć organizowanych przez szkołę,
c/ umożliwia uczniom rozwój ich talentów i zainteresowań poznawczych, społecznych, artystycznych i sportowych poprzez udział w kołach zainteresowań, pracę w organizacjach młodzieżowych, udział w imprezach i zawodach sportowych oraz w konkursach,
d/ umożliwia indywidualizację podejścia pedagogicznego i opiekuńczego do każdego dziecka według zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej, wskazówek pedagoga, służby zdrowia oraz prowadzenie indywidualnego toku nauczania dla dzieci z takimi potrzebami, prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych zgodnie z zaleceniami,
(Zakłada się możliwość tworzenia oddziałów integracyjnych.),
e/ umożliwia uczniom realizację obowiązku szkolnego,
f/ zapewnia sprawowanie opieki nad uczniem podczas przerw poprzez ustalenie i pełnienie dyżurów nauczycielskich oraz podczas wycieczek zgodnie z obowiązującymi przepisami,
g/ zapewnia sprawowanie opieki nad uczniami dowożonymi podczas przejazdu oraz na zajęciach świetlicowych - ponadto każdy oddział ma przydzielonego wychowawcę,
h/ w celu realizacji powyższych zadań szkoła umożliwia uczniom korzystanie z:
- pomieszczeń klasopracowni i pracowni wraz z wyposażeniem,
- biblioteki,
- świetlicy,
- pomieszczeń administracyjnych,
- urządzeń sportowych i rekreacyjnych,
- gabinetu pedagoga.
§6. Szkoła prowadzi działalność dydaktyczno-wychowawczą wynikającą z ramowych planów nauczania, są to:
a/ obowiązkowe zajęcia edukacyjne,
b/ dodatkowe zajęcia edukacyjne,
c/ zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i specjalistyczne organizowane dla uczniów mających trudności w nauce oraz inne zajęcia wspomagające rozwój ucznia.
d/ zajęcia pozalekcyjne.
§7. Uczniowie z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi wymagający stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy objęci są kształceniem specjalnym. Kształcenie może być organizowane w oddziałach integracyjnych lub prowadzone indywidualnie.
§8. Powyższe zadania szkołą wypełnia organizując edukację w ramach przyjętego programu wychowawczego, programu profilaktycznego, oraz programu nauczania poszczególnych przedmiotów.
1. Program szkoły obejmuje program wychowawczy oraz programy nauczania
poszczególnych przedmiotów i określa:
a/ sposób wykonania zadań gimnazjum z uwzględnieniem optymalnych warunków rozwoju ucznia, zasad bezpieczeństwa ora zasad promocji i ochrony zdrowia,
b/ zadania zespołów nauczycielskich,
c/ szczegółowe zasady systemu oceniania,
d/ organizację działalności innowacyjnej i eksperymentalnej, jeśli taką działalność gimnazjum prowadzi,
e/ organizację zajęć dodatkowych dla uczniów, z uwzględnieniem w szczególności ich potrzeb rozwojowych,
f/ formy opieki pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie,
g/ organizację współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczna pomoc dzieciom i rodzicom,
h/ zasady i formy współdziałania gimnazjum z rodzicami (prawnymi opiekunami) w
zakresie nauczania wychowania i profilaktyki,
i/ organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia.
2. Program wychowawczy szkoły oraz program profilaktyki uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
3. Szczegółowe zasady systemu oceniania określone zostaną w wewnątrzszkolnym systemie oceniania.
§9. Integralną częścią statutu są następujące dokumenty:
- program wychowawczy,
- program profilaktyczny,
- regulamin rady pedagogicznej,
- regulamin rady szkoły (rady rodziców),
- regulamin samorządu uczniowskiego,
- program nauczania poszczególnych przedmiotów,
- wewnątrzszkolny system oceniania,
- regulamin biblioteki szkolnej.
ROZDZIAŁ IV
BEZPIECZEŃSTWO I HIGIENA PRACY
§10. Szkoła dba o bezpieczeństwo uczniów i ochrania ich zdrowie poprzez:
a/ dyżury nauczycieli w budynku wg grafiku,
b/zapewnienie opieki na zajęciach pozalekcyjnych i nadobowiązkowych,
c/ przydzielenie jednego opiekuna na oddział (jeżeli zajęcia odbywają się na terenie
szkoły), na 15 uczniów (w czasie wycieczki) i na 10 uczniów (w czasie turystyki
kwalifikowanej),
d/ współdziałanie w razie potrzeby z policją,
e/ omawianie zasad bezpieczeństwa na godzinach do dyspozycji wychowawcy,
f/ zapewnienie uczniom pobytu w świetlicy szkolnej,
g/ dostosowanie sprzętu szkolnego do wymogów bezpieczeństwa i higieny pracy,
h/ uwzględnianie w tygodniowym rozkładzie zajęć dydaktyczno-wychowawczych
higieny pracy ucznia.
ROZDZIAŁ V
ORGANY SZKOŁY ORAZ ICH KOMPETENCJE
§11. Organami szkoły są:
a/ dyrektor szkoły,
b/ rada pedagogiczna,
c/ rada rodziców i rada szkoły, jeżeli zostały powołane
d/ samorząd uczniowski.
§12.1. Szkołą kieruje dyrektor, który jest kierownikiem i organizatorem całokształtu działalności szkoły, realizuje zadania na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i jednoosobowej odpowiedzialności.
2. Dyrektor szkoły w szczególności:
a/ kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą szkoły oraz reprezentuje ją
na zewnątrz,
b/ sprawuje nadzór pedagogiczny,
c/ sprawuje kontrolę nad wykonaniem obowiązku szkolnego przez uczniów z obwodu
szkoły,
d/ prowadzi dokumentację szkolną,
e/ sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju
psychofizycznego przez adekwatne działania prozdrowotne,
f/ realizuje uchwały rady pedagogicznej, podjęte w ramach jej kompetencji,
g/ dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły i ponosi
odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie,
h/ organizuje obsługę administracyjną i gospodarczą szkoły,
i/ wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych (ppoż., BHP, itp.),
j/ przestrzega zasad właściwej interpretacji regulaminu oceniania i promowania,
k/ zapewnia pomoc nauczycielom w realizacji ich zadań i ich doskonaleniu
zawodowym.
3. Dyrektor szkoły może wystąpić z wnioskiem do Kuratora Oświaty, na podstawie uchwały rady pedagogicznej, o przeniesienie ucznia do innej szkoły.
4. Dyrektor szkoły jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.
5. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
a/ zatrudniania i zwalniania nauczycieli i innych pracowników szkoły,
b/ przyznawania nagród dyrektora szkoły oraz wymierzania kar porządkowych
nauczycielom i innym pracownikom szkoły,
c/ występowania z wnioskami po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach
odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników
szkoły,
6. Dyrektor szkoły w wykonaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczna,
rodzicami i samorządem uczniowskim,
7. Dyrektor zapewnia bieżącą wymianę informacji pomiędzy organami szkoły
o podejmowanych i planowanych decyzjach.
8. Do obowiązków dyrektora należy:
a/ opracowanie dokumentów organizacyjnych szkoły (arkusz organizacyjny, roczny
plan pracy, tygodniowy rozkład zajęć),
b/ opracowanie zakresów czynności dla pracowników,
c/ przyjęcie uczniów do szkoły,
d/ dobór kadry pedagogicznej i ich zatrudnianie,
e/ współdziałanie z radą rodziców i samorządem uczniowskim,
f/ zapewnienie nadzoru pedagogicznego nad działalnością nauczycieli i wychowawców, organizowanie doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej,
g/ dbałość o majątek szkoły,
h/ dbałość o rozwój bazy materialnej szkoły,
i/ realizowanie uchwał rady pedagogicznej.
9. Dyrektor szkoły ma prawo do:
a/ wydawania poleceń pracownikom szkoły,
b/ zwalniania i zatrudniania pracowników,
c/ wnioskowania o nagrody Burmistrza, Kuratora i Ministra,
d/ udzielania kar porządkowych i nagradzania,
e/ dokonywania oceny pracy nauczycieli,
f/ reprezentowania szkoły na zewnątrz, podpisywania dokumentów i korespondencji.
10. Dyrektor odpowiada za:
a/ poziom uzyskiwanych wyników nauczania i wychowania oraz za opiekę nad uczniami,
b/ zgodność funkcjonowania szkoły z przepisami obowiązującego prawa oświatowego i
statutu szkoły,
c/ bezpieczeństwo uczniów w szkole i na zajęciach organizowanych przez szkołę,
d/ celowe wykorzystanie środków zapewnionych na działalność szkoły,
e/ prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11. Dyrektor w uzgodnieniu z organem prowadzącym może powołać wicedyrektora szkoły.
§13.1. Radę Pedagogiczną tworzą wszyscy pracownicy pedagogiczni szkoły bez względu na wymiar czasu pracy.
2. Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor szkoły.
3. W posiedzeniach rady pedagogicznej mogą brać udział zaproszeni goście z głosem doradczym.
4. Uchwały rady pedagogicznej zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej 1/2 członków.
5. Zebrania rady pedagogicznej mogą odbywać się z inicjatywy przewodniczącego rady
lub co najmniej 1/3 członków rady.
6. Zebranie plenarne rady pedagogicznej odbywa się przed rozpoczęciem roku szkolnego i na koniec każdego okresu gdzie zatwierdza się wyniki nauczania, a także w miarę bieżących potrzeb.
7. Przewodniczący rady odpowiada za zawiadomienie członków rady o posiedzeniu rady.
8. Dyrektor przynajmniej dwa razy do roku informuje radę o działalności szkoły
i dokonuje oceny pracy szkoły.
9. Rada pedagogiczna ustala regulamin swej działalności, a jej posiedzenia są protokołowane.
10. Członkowie rady pedagogicznej są zobowiązani do zachowania tajemnicy obrad w sprawach uczniów, pracowników szkoły, które mogą naruszać ich dobro osobiste.
11. Do kompetencji rady pedagogicznej należy w szczególności:
a/ uchwalenie regulaminu działania rady pedagogicznej,
b/ zatwierdzenie planów pracy szkoły,
c/ zatwierdzenie wyników klasyfikacji i promowania uczniów,
d/ zatwierdzanie statutu szkoły i zmian w statucie,
e/ podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
f/ ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego.
g/ podejmowanie uchwały w sprawach upoważnienia dyrektora o wystąpienie
z wnioskiem do Kuratora Oświaty o przeniesienie ucznia do innej szkoły.
12. Rada pedagogiczna ma prawo do opiniowania:
a/ organizacji pracy szkoły,
b/ tygodniowego rozkładu zajęć w szkole,
c/ projektu planu finansowego szkoły,
d/ wniosków dyrektora o przyznanie nagród, odznaczeń i innych wyróżnień,
e/ propozycji dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac
i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć
dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
13 . Dyrektor szkoły wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa.
O wstrzymaniu wykonania uchwały, dyrektor niezwłocznie zawiadamia Kuratora Oświaty,
który uchwałę uchyla w razie stwierdzenia jej niezgodności z prawem.
Decyzja Kuratora jest ostateczna.
14 . Rada pedagogiczna może występować z wnioskiem do organu prowadzącego szkołę o
odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w
szkole. Organ prowadzący szkołę przeprowadza postępowanie wyjaśniające w ciągu
14 dni od otrzymania uchwały rady pedagogicznej.
§14.1 W szkole może działać rada szkoły
2. Rada szkoły uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych szkoły, a także:
- uchwala statut szkoły,
- przedstawia wnioski w sprawie rocznego planu finansowego środków specjalnych szkoły i opiniuje projekt planu finansowego szkoły,
- może występować do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności szkoły, jej dyrektora lub innego nauczyciela zatrudnionego w szkole,
- opiniuje plan pracy szkoły, projekty innowacji i eksperymentów pedagogicznych oraz inne sprawy istotne dla szkoły.
3. W celu wspierania działalności statutowej szkoły rada szkoły może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek oraz innych źródeł.
4. Rada szkoły składa się w równej liczbie z:
- nauczycieli wybranych przez ogół nauczycieli,
- rodziców wybranych przez ogół rodziców,
- uczniów wybranych przez ogół uczniów.
5. Rada szkoły powinna liczyć co najmniej 6 osób, wybieranych w głosowaniu jawnym
zwykłą większością głosów. W posiedzeniach rady szkoły może brać udział dyrektor
szkoły z głosem doradczym.
6. Kadencja rady szkoły trwa 3 lata. Dopuszcza się możliwość corocznej zmiany
1/3 członków rady szkoły.
7. Powstanie rady I kadencji organizuje dyrektor z własnej inicjatywy albo na wniosek rady rodziców.
8. Rada szkoły uchwala regulamin swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego.
Regulamin rady szkoły nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.
9. Zebrania rady szkoły są protokołowane.
10. W posiedzeniach rady szkoły mogą brać udział inne osoby zaproszone przez
przewodniczącego lub na wniosek członków rady.
11. Rady szkół mogą porozumiewać się ze sobą.
12. Do chwili powołania rady szkoły jej zadania wykonuje rada pedagogiczna.
§15.1. W szkole może działać rada rodziców, stanowiąca reprezentację ogółu rodziców uczniów.
2. Zasady tworzenia rady rodziców uchwala ogół rodziców szkoły.
3. Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze
statutem szkoły i innymi przepisami dotyczącymi działalności rady rodziców.
4. Rada rodziców może występować do organu prowadzącego, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora, rady pedagogicznej oraz rady szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły.
5. W celu wspierania działalności statutowej szkoły rada rodziców może gromadzić fundusze
z dobrowolnych składek rodziców lub innych osób i źródeł
6. Zasady wydatkowania funduszy rady rodziców określa regulamin rady rodziców.
7. Jeżeli uchwała rady rodziców jest sprzeczna z prawem lub interesem szkoły dyrektor
szkoły zawiesza jej wykonanie i w terminie zawartym w regulaminie rady rodziców
uzgadnia sposób wyjaśnienia.
W razie braku uzgodnienia zaistniałego problemu, o którym mowa, dyrektor lub rada
rodziców przekazuje sprawę do organu prowadzącego szkołę. Organ prowadzący
rozstrzyga sprawę w ciągu 14 dni w sposób ostateczny.
§16.1. W szkole działa samorząd uczniowski.
2. Samorząd opracowuje własny regulamin działania.
3. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
4. Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin uchwalony przez
ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
5. Organy samorządu są jedynymi reprezentantami jego uczniów.
6. Samorząd może przedstawić radzie szkoły, radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski
i opinie we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności takich, jak:
a/ prawo do zapoznawania się z programami nauczania, ich treściami,
b/ prawo do jawnej umotywowanej oceny,
c/ postępów w nauce i zachowaniu,
d/ prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych
proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspakajania
własnych zainteresowań,
e/ prawo redagowania i wydawania gazetki szkolnej,
f/ prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz
rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi
w porozumieniu z dyrektorem,
g/ prawo wyboru nauczyciela opiekuna samorządu - po konsultacji z dyrektorem.
ROZDZIAŁ VI
ORGANIZACJA SZKOŁY
§17. Zasady współdziałania organów szkoły:
a/ na szczeblu klasowym współdziałają ze sobą w granicach swoich kompetencji trójki
klasowe rodziców, samorząd klasowy, wychowawca i przekazują swoje wnioski
dyrektorowi szkoły,
b/ na szczeblu szkoły współdziałają ze sobą w granicach swoich kompetencji prezydium
rady rodziców, samorząd uczniowski, rada pedagogiczna i dyrektor szkoły.
§18.1. Rozwiązywanie sporów pomiędzy organami szkoły.
a/ uczeń – uczeń rozstrzyga wychowawca i pedagog szkolny,
b/ uczeń – nauczyciel rozstrzyga wychowawca klasy lub dyrektor szkoły,
c/ nauczyciel – nauczyciel rozstrzyga dyrektor szkoły,
d/ nauczyciel - dyrektor rozstrzyga organ nadzorujący,
e/ nauczyciel – rodzic rozstrzyga dyrektor szkoły.
2. Wymianę informacji pomiędzy organami szkoły zapewnia dyrektor szkoły.
§19.1. Tworzy się stanowisko wicedyrektora, jeżeli szkoła liczy co najmniej 12 oddziałów.
2. Za zgodą organu prowadzącego szkołę można na wniosek dyrektora szkoły, w ramach
posiadanych środków finansowych, utworzyć dodatkowe stanowisko wicedyrektora,
3. Szczegółowego przydziału czynności wicedyrektora dokonuje dyrektor szkoły.
§20.1. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest w szczególności ustalenie zestawu programów nauczania dla danego oddziału oraz jego modyfikowanie w miarę potrzeb.
2. Dyrektor szkoły może tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe lub inne zespoły problemowo-zadaniowe. Pracą zespołu kieruje przewodniczący powołany przez dyrektora szkoły, na wniosek zespołu.
§21.1. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia dzieci.
2. Rodzice mają prawo do:
a/ znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w danej klasie i szkole,
b/ znajomości przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów,
c/ uzyskiwania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka,
postępów i przyczyn ewentualnych trudności w nauce,
d/ uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia
swoich dzieci,
e/ wyrażania i przekazywania organowi nadzorującemu szkołę opinii na temat pracy
szkoły,
3. Rodzice na miesiąc przed klasyfikacją półroczną lub roczną radą pedagogiczną
powinni być poinformowani o grożącej jego dziecku ocenie niedostatecznej
4. Stałe spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy
wychowawcze powinny być organizowane przynajmniej raz na kwartał.
§22. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział, w którym nie może być
więcej niż 35 uczniów.
§23. Oddział można dzielić na grupy na zajęciach języków obcych, informatyki oraz na zajęciach, dla których z treści programowej nauczania wynika konieczność prowadzenia
ćwiczeń w tym laboratoryjnych z zastrzeżeniem ust.2.
2. Podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z języków obcych i informatyki
w oddziałach liczących powyżej 24 uczniów oraz podczas ćwiczeń w tym laboratoryjnych
w oddziałach liczących powyżej 30 uczniów.
3. W przypadku oddziałów liczących odpowiednio mniej niż 24 uczniów lub mniej niż 30
uczniów, podziału na grupy na zajęciach, o których mowa w ust.2 można dokonywać
za zgodą organu prowadzącego szkołę.
4. Zajęcia z wychowania fizycznego prowadzone są w grupach liczących od 12 do 26
uczniów.
§24. Szkoła pracuje w danym roku szkolnym wg kalendarza roku szkolnego, zgodnie z rozporządzeniem MENiS o organizacji roku szkolnego.
§25.1. Organizacja nauczania odbywa się w oparciu o zatwierdzony arkusz organizacyjny szkoły.
2. W arkuszu organizacyjnym zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników
szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, ogólną liczbę godzin
zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący
szkołę.
3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego dyrektor szkoły,
z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy ustala tygodniowy rozkład zajęć,
określający organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych.
4. Dyrektor szkoły opracowuje arkusz organizacyjny do dnia 30 kwietnia każdego roku.
5. Arkusz organizacyjny zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja danego roku.
§26. Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się
prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie od 30 do 60 minut, zachowując ogólny
tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.
§27. Szkoła prowadzi zajęcia pozalekcyjne, koła zainteresowań, ścieżki edukacyjne, zespoły korekcyjno-kompensacyjne.
§28.1. Dla uczniów, którzy muszą przebywać w szkole ze względu na czas pracy
rodziców lub organizację dojazdu na zajęcia, szkoła organizuje świetlicę.
2. W świetlicy są prowadzone zajęcia w grupach wychowawczych. Liczba uczniów
w grupie nie powinna przekraczać 25.
3. Świetlica prowadzona jest dla uczniów szkoły i realizuje zadania w zakresie organizacji pomocy w nauce, rozwija zainteresowania i uzdolnienia uczniów, upowszechnia zasady kultury zdrowotnej oraz kształtuje nawyki higieny.
4. Świetlica prowadzi zajęcia zgodnie z planem wychowawczym szkoły.
§29.1. Biblioteka szkolna jest pracownią szkolną służącą do realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno-wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród rodziców oraz w miarę
możliwości wiedzy o regionie.
2. Z biblioteki mogą korzystać uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły, rodzice,
a także inne osoby na zasadach określonych w regulaminie biblioteki.
3. Pomieszczenia biblioteki szkolnej umożliwiają:
- korzystanie ze zbiorów czytelni i wypożyczanie ich poza bibliotekę,
- gromadzenie i opracowywanie zbiorów,
- prowadzenie przysposobienia czytelniczo-informacyjnego uczniów (w grupach bądź
oddziałach).
4. Godziny pracy biblioteki określa corocznie dyrektor tak, aby umożliwić dostęp do jej
zbiorów podczas zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.
5. Organizację biblioteki szkolnej zawiera regulamin biblioteki szkolnej.
6. Zadania nauczyciela-bibliotekarza:
- odpowiada za dobór księgozbioru i przechowywanie go w należytym stanie,
- udostępnia książki i inne źródła informacji,
- gromadzi książki, czasopisma i materiały pomocnicze dla nauczycieli,
- udziela informacji bibliograficznych
- prowadzi zajęcia z przysposobienia czytelniczo-infomacyjnego uczniów,
- organizuje czytelnictwo na terenie szkoły,
- organizuje imprezy czytelnicze,
- eksponuje wizualną stronę biblioteki.
§30. Szkoła udostępnia pomieszczenie dla pracy samorządu uczniowskiego.
§31. 1. Szkoła udostępnia uczniom szatnię.
2. Szkoła posiada wydzielone pomieszczenie na archiwum szkolne.
3. Uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy obsługi sprawy administracyjne załatwiają w sekretariacie szkoły.
4. Usterki i naprawy zgłaszają nauczyciele i pracownicy poprzez wpis do zeszytu usterek w sekretariacie szkoły.
5. Przekazywanie informacji bieżących w szkole odbywa się poprzez zeszyt ogłoszeń i zarządzeń.
ROZDZIAŁ VII
ZAKRES ZADAŃ NAUCZYCIELI I INNYCH PRACOWNIKÓW SZKOŁY
§32.1. Szkoła zatrudnia nauczycieli i pracowników obsługi-administracji zgodnie z arkuszem organizacyjnym na dany rok szkolny.
2. Za zgodą kuratora szkoła może zatrudnić osobę nie będącą nauczycielem, posiadającą przygotowanie do prowadzenia konkretnych zajęć. Zatrudnienie następuje na podstawie Kodeksu pracy.
3. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze godzin nie może przekroczyć 40 godzin tygodniowo.
4. W ramach pracy oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:
- zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze,
- inne czynności wynikające ze statutu szkoły,
- zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.
§33. Zadania pedagoga szkolnego:
- pomaga uczniom w przezwyciężaniu kłopotów wychowawczych,
- przeciwdziała skrajnym formom niedostosowania społecznego,
- wnioskuje o pomoc materialną uczniom,
- stale współpracuje z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, ośrodkiem opieki społecznej, policją i sądem,
- stale współpracuje i utrzymuje kontakt z wychowawcami oraz rodzicami uczniów.
- udziela uczniom pomocy w wyborze dalszego kierunku kształcenia.
§34. Zadania nauczyciela:
- realizuje program kształcenia, wychowania i opieki w powierzonych przedmiotach, klasach i zespołach osiągając optymalne cele szkoły,
- wzbogaca własny warsztat pracy przedmiotowej i wychowawczej oraz wnioskuje do dyrektora o jego modernizację,
- wspiera swoją postawą i działaniem pedagogicznym rozwój psychofizyczny uczniów, ich zdolności i zainteresowania,
- udziela pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozpoznanie potrzeb uczniów,
- informuje rodziców, wychowawcę klasy, dyrekcję oraz radę pedagogiczną o wynikach dydaktyczno-wychowawczych swoich uczniów,
- bierze udział w różnych formach doskonalenia zawodowego organizowanych w szkole i przez instytucje wspomagające szkołę,
- prowadzi prawidłowo dokumentację pedagogiczną przedmiotu lub koła zainteresowań wpisując systematycznie oceny cząstkowe,
§35. Uprawnienia nauczyciela:
- decyduje w sprawach doboru metod i form kształcenia, podręczników i środków dydaktycznych w nauczanym przedmiocie,
- decyduje o ocenie bieżącej, semestralnej i rocznej postępów w nauce,
- współdecyduje o ocenie z zachowania uczniów,
- wnioskuje w sprawach nagród i wyróżnień oraz kar regulaminowych dla uczniów.
§36. Nauczyciel odpowiada służbowo przed dyrektorem szkoły za:
- poziom wyników dydaktyczno-wychowawczych w nauczanym przedmiocie stosownie do realizacji programu i warunków w jakich pracował,
- stan warsztatu pracy, sprzętu i urządzeń oraz środków dydaktycznych przydzielonych do pracy.
§37.1. Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.
2. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej wskazane jest, aby nauczyciel wychowawca opiekował się danym oddziałem w ciągu całego etapu edukacyjnego.
3. Zadaniem nauczyciela-wychowawcy jest programowanie i organizacja procesu wychowania w zespole, a w szczególności:
- tworzenie warunków do rozwoju uczniów, przygotowania do życia w zespole, rodzinie i społeczeństwie,
- rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów.
- współdziałanie z nauczycielami oraz koordynacja ich działań wychowawczych,
- organizacja indywidualnej opieki nad uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze,
- ścisła współpraca z rodzicami uczniów (informowanie ich o wynikach i problemach w zakresie nauki i wychowania),
- współdziałanie w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z pedagogiem szkolnym,
- prawidłowe prowadzenie dokumentacji klasy i każdego ucznia (dziennik, arkusz ocen, świadectwo szkolne).
§38.1. Zadania wicedyrektora szkoły.
- zastępuje dyrektora w przypadku jego nieobecności w szkole,
- przygotowuje projekty następujących dokumentów: roczny plan pracy szkoły oraz plan działalności wychowawczo-opiekuńczej szkoły, tygodniowy rozkład zajęć szkolnych, kalendarz szkolny, informacja o stanie pracy szkoły,
- organizuje i koordynuje bieżący tok działalności pedagogicznej wychowawców klas, nauczycieli świetlicy, biblioteki szkolnej oraz pedagoga szkolnego,
- utrzymuje kontakty z ramienia dyrekcji szkoły z rodzicami, a także przyjmuje rodziców oraz załatwia ich postulaty i skargi,
- współpracuje ze służbą zdrowia,
- prowadzi czynności związane z nadzorem pedagogicznym oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli świetlicy, biblioteki, pedagoga szkolnego oraz zajęć wychowawczych wychowawców klas,
- pełni nadzór kierowniczy nad całą szkołą według ustalonego harmonogramu,
- nadzoruje wypełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie szkolnym,
2. Uprawnienia wicedyrektora:
- jest bezpośrednim przełożonym służbowym, z upoważnienia dyrektora szkoły: nauczyciela, wychowawcy świetlicy, pedagoga szkolnego i bibliotekarza,
- jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników szkoły podczas pełnienia swego bieżącego nadzoru nad szkołą, a także podczas pełnienia funkcji zastępcy dyrektora,
- ma prawo do przydzielania zadań służbowych i wydawania poleceń,
- decyduje w bieżących sprawach procesu pedagogicznego oraz wychowawczo-opiekuńczego w całej szkole,
- ma prawo, pełniąc nadzór pedagogiczny do formułowania projektu oceny pracy podległych bezpośrednio nauczycieli, a także w sprawach oceny pracy wychowawczo-opiekuńczej wszystkich nauczycieli,
- ma prawo wnioskować do dyrektora szkoły w sprawach nagród i wyróżnień oraz kar porządkowych dla nauczycieli,
- ma prawo używać pieczęci (z tytułem: wicedyrektor szkoły), podpisywać pisma, których treść jest zgodna z jego zakresem zadań i kompetencji.
§39. Wicedyrektor odpowiada służbowo przed dyrektorem szkoły i radą pedagogiczną oraz za:
- sprawność organizacyjną i poziom wyników dydaktyczno-wychowawczych,
- poziom pracy wychowawczej,
- poziom nadzoru pedagogicznego i stan doskonalenia zawodowego nauczycieli,
- prawidłowość kontrolowania obowiązku szkolnego,
- bezpieczeństwo osób i wyposażenia materialnego szkoły podczas pełnienia przez siebie funkcji zastępcy dyrektora oraz podczas bieżącego nadzoru nad szkołą,
- stan sprawności technicznej (usuwanie zagrożeń) bazy lokalowej.
§40. Zadania referenta szkoły:
- prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej uczniów i szkoły,
- wydawanie legitymacji uczniowskich,
- prowadzenie dokumentacji uczniów, księgi uczniów, księgi ewidencyjnej,
- prowadzenie zapisów do klasy pierwszej,
- inwentaryzowanie i znakowanie sprzętu szkolnego,
- prowadzenie części działalności gospodarczej szkoły,
- odpowiedzialność przed dyrektorem szkoły za sprawną obsługę administracyjno-biurową,
- wydawanie środków czystości.
§41. Zadania woźnego szkoły:
- otwieranie i zamykanie obiektu szkoły,
- kontrola wszystkich wejść do szkoły po zakończeniu zajęć,
- sygnalizowanie rozpoczęcia i zakończenia lekcji (sygnał dzwonkiem),
- zbieranie informacji o zgłoszonych usterkach i brakach,
- wykonywanie czynności porządkowych w wyznaczonych miejscach.
§42. Zadania sprzątaczki szkoły:
- utrzymywanie czystości w salach lekcyjnych, na korytarzach i w łazienkach,
- codzienne mycie podłogi, parapetów, ścian oraz innych przedmiotów (meble),
- dwa razy w roku pranie firan i zasłon ,
- zgłaszanie zaistniałych usterek i awarii.
§43. Zadania konserwatora szkoły;
- usuwanie bieżących usterek i awarii,
- naprawa sprzętu szkolnego,
- dokonywanie zabezpieczeń w drzwiach i oknach.
ROZDZIAŁ VIII
ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
§44.1. Do klasy pierwszej gimnazjum przyjmuje się:
a/ z urzędu - absolwentów sześcioletnich szkół podstawowych zamieszkałych w obwodzie
gimnazjum,
b/ na prośbę rodziców (prawnych opiekunów) absolwentów sześcioletnich szkół
podstawowych zamieszkałych poza obwodem danego gimnazjum, w przypadku gdy
gimnazjum dysponuje wolnymi miejscami.
2. W przypadku większej liczby kandydatów spoza obwodu gimnazjum listę przyjętych
ustala się na podstawie kryteriów określonych przez gimnazjum, uwzględniających oceny
i inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia sześcioletniej szkoły
podstawowej.
ROZDZIAŁ IX
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
§45.1. Uczeń ma prawo do:
- właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny umysłowej,
- opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole, zapewniających bezpieczeństwo,
ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę
i poszanowanie godności,
- życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym,
- swobodnego wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły,
a także światopoglądowych i religijnych - jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
- rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,
- sprawiedliwej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce,
- pomocy w przypadku trudności w nauce,
- korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru,
- wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszanie się
w organizacjach działających w szkole.
- odpoczynku w przerwach między lekcjami.
2. W przypadku naruszenia praw ucznia uczeń lub w jego imieniu wychowawca może złożyć do dyrektora szkoły zażalenie.
3. Od decyzji podjętej przez dyrektora szkoły nie służy odwołanie.
§46.1. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie szkoły,
a zwłaszcza dotyczących:
- systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i życiu szkoły,
- przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych
pracowników szkoły,
- dbałości o wspólne dobro, ład i porządek w szkole,
- odpowiedzialności za własne życie, zdrowie i rozwój,
- przestrzegania regulaminu szkoły,
- przestrzegania ustaleń władz szkolnych i wszelkich przepisów wydanych przez samorząd
szkolny,
- wykonywania poleceń nauczycieli i personelu administracyjno-porządkowego szkoły,
- regularnego i punktualnego uczęszczania na zajęcia szkolne,
- usprawiedliwiania każdej nieobecności i spóźnień w ustalonych przez wychowawcę klasy
terminach,
- szanowania symboli narodowych, dbanie o dobre imię szkoły,
- koleżeńskości i uczynności wobec innych uczniów, kształtowania przyjaznych stosunków
w klasie i szkole, otaczania opieką młodszych i słabszych.
§47. Nagrody i Kary
1. Samorząd uczniowski, rada pedagogiczna nagradza i wyróżnia za:
- rzetelną naukę,
- wzorowe zachowanie,
- wybitne osiągnięcia z zakresu danego przedmiotu,
2. Wyróżnienia i nagrody:
- pochwała wychowawcy klasy,
- pochwała dyrektora szkoły,
- list pochwalny skierowany do rodziców,
- dyplomy, nagrody, książki.
3. Za nieprzestrzeganie statutu szkoły i inne wykroczenia stosowane są następujące kary:
- upomnienie wychowawcy klasy,
- upomnienie dyrektora szkoły,
- nagana dyrektora szkoły,
- przeniesienie do równoległego oddziału,
- wniosek do kuratora oświaty o przeniesienie ucznia do innej szkoły.
4. Dyrektor szkoły może wystąpić do kuratora oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły w przypadku, gdy zmiana środowiska wychowawczego może korzystnie wpłynąć na postawę ucznia.
5. O przeniesienie ucznia do innej szkoły dyrektor wnioskuje gdy uczeń:
- notorycznie łamie przepisy regulaminu szkolnego, otrzymał kary przewidziane w regulaminie, a stosowane środki zaradcze nie przynoszą pożądanych efektów,
- zachowuje się w sposób demoralizujący bądź agresywny, zagrażający zdrowiu i życiu innych uczniów,
- dopuszcza się czynów łamiących prawo.
6. Od nałożonej przez wychowawcę kary, uczeń, jego rodzice lub przedstawiciele samorządu uczniowskiego mogą w formie pisemnej, odwołać się do dyrektora szkoły w terminie 7 dni od dnia uzyskania kary.
7. Dyrektor w porozumieniu z pedagogiem szkoły i przewodniczącym samorządu uczniowskiego rozpatruje odwołanie w ciągu 3 dni i postanawia:
- oddalić odwołanie,
- odwołać karę,
- zawiesić warunkowo wykonanie kary.
8. Od decyzji podjętej przez dyrektora szkoły odwołanie nie przysługuje.
9. Szkoła informuje rodziców lub prawnych opiekunów ucznia o przyznanej uczniowi
nagrodzie lub ustalonej wobec niego karze.
ROZDZIAŁ X
POSTANOWIENIA PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
§48. Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.
§49. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
§50. Szkoła może posiadać własny sztandar, godło oraz ceremoniał szkoły.
§51. Zasady prowadzenia przez szkołę gospodarki finansowej i materialnej określają odrębne przepisy.
§52. Postanowienia niniejszego statutu, w terminie do 30 listopada 2004 r. powinny być uzupełnione przez radę pedagogiczną o następujące dokumenty:
- program wychowawczy,
- program profilaktyczny,
- regulamin rady pedagogicznej,
- regulamin rady szkoły (rady rodziców),
- regulamin samorządu uczniowskiego,
- program nauczania poszczególnych przedmiotów,
- wewnątrzszkolny system oceniania,
- regulamin biblioteki szkolnej.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Grzegorz Wąsik
Załącznik nr 3
do Uchwały Nr XV/141/2004
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 29 kwietnia 2004r.
Granice obwodu Gimnazjum nr 1 w Końskich; ul. Armii Krajowej 2
a) miasto Końskie - ulice: Armii Krajowej, Dolna, Kazanowska, Kiepury, Kilińskiego, Kołłątaja, Kapitana Stoińskiego, Kolejowa, Łazienna, Mostowa, Nowowiejska, Niepodległości, Piłsudskiego, Plac Kościuszki, Pocztowa, Północna, Pułaskiego, Spokojna, Spółdzielcza, Starowarszawska, Staszica, Strażacka, Targowa, Traugutta, Warszawska, Warsztatowa, Wjazdowa, Woj. Polskiego, Zielona, 3 Maja.
b) wieś – miejscowości: Barycz, Bedlenko, Brody (za wyjątkiem domów przy drodze wojewódzkiej numer 728), Dyszów, Gracuch, Jeżów, Kornica, Nałęczów, Nowe Sierosławice, Nowy Kazanów, Proćwin, Sierosławice, Stary Kazanów
Przewodniczący Rady Miejskiej
Grzegorz Wąsik
Załącznik nr 4
do Uchwały Nr XV/141/2004
Rady Miejskiej w Końskich
z dnia 29 kwietnia 2004r.
Granice obwodu Gimnazjum nr 2 w Końskich; ul. Partyzantów 9
a) miasto Końskie – ulice: Brzozowa, Cicha, Działkowa, Folwarczna, Fabryczna, Gimnazjalna, Górna, Jasna, Kielecka, Komuny Paryskiej, Kościeliska, Krakowska, Krzywa, Lipowa, Majora Hubala, Mieszka I, Młyńska, Nowa, Odrowąża, Ogrodowa, Partyzantów,
Polna, Rzeczna, Słoneczna, Spacerowa, Sportowa, Towarowa, Wschodnia, Zachodnia, Zamkowa, Źródlana, 1 Maja, 16 Stycznia.
b) wieś - miejscowości: Brody (domy przy drodze wojewódzkiej numer 728),Czerwony Most, Gatniki, Górny Młyn, Koczwara, Nowy Dziebałtów, Nowy Sokołów, Piła, Pomyków, Sielpia Mała, Sielpia Wielka, Stary Dziebałtów, Stary Sokołów, Szabelnia, Wincentów.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Grzegorz Wąsik