Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

 

UCHWAŁA Nr XVIII/5/10

               Zgromadzenia Staropolskiego Związku Gmin i Miast w Końskich

z dnia 28 czerwca 2010 r.

 

w sprawie: procedury uchwalania budżetu Staropolskiego Związku Gmin i Miast oraz rodzaju i szczegółówości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budzetu.

 

           Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 I art. 73a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z z 2002 r. Dz.U. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, 153 poz.1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568; z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203; z 2005 r.: nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; z 2006 r. Nr 181 poz.1337; z 2007 r. Nr 48 poz.327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223 poz. 1458; z 2009 r. Nr 52 poz.420, Nr 157 poz. 1241, z 2010 r. Nr 28 poz. 142 i Nr 28 poz. 146 ) oraz art. 233, art. 234, art. 235, ust. 4, art. 236 ust. 5, art. 238, art. 239 i art. 240 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Dz. U.  Nr 28 poz. 146 )  uchwala się co następuje:

 

§ 1.  Ustala się następujący tryb prac nad projektem uchwały budżetowej:

 

1. Projekt budżetu na każdy rok budżetowy opracowywany jest przez Zarząd Związku, na 

podstawie obowiązujących przepisów prawnych oraz prognozowanych wskaźników: wzrostu cen, planowanego stanu zatrudnienia oraz wynagrodzeń obowiązujących w roku budżetowym,

    

2. Projekt budżetu sporządza się zarówno dla dochodów jak i wydatków w układzie działów,  rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej.

 

3. Propozycje składki członkowskiej oraz wnioski do projektu budżetu mogą składać członkowie Związku w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy,

       

4. Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, wniosków jak również skalkulowanych dochodów Zarząd Związku opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów do projektu budżetu wraz z  uzasadnieniem i w terminie do dnia 5 listopada podejmuje decyzję o ostatecznym kształcie budżetu i zadaniach, jakie Związek będzie realizował w danym roku budżetowym

     

5. Zarząd Związku podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia projektu budżetu wraz z uzasadnieniem i do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej oraz Przewodniczącemu Zgromadzenia  Staropolskie - go Związku Gmin i Miast.

              

6. Opinię RIO o projekcie uchwały budżetowej Zarząd Związku przedstawia, przed  uchwaleniem budżetu, Zgromadzeniu Związku.

                

7. Zgromadzenie Związku podejmuje uchwałę budżetową przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.

 

8. Do czasu podjęcia uchwały budżetowej , jednak nie późnie niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony organowi stanowiącemu.

Terminy określone w pkt.6 – 8 mogą ulec zmianie wynikającej ze zmian ustawowych.             

 

§ 2.  Ustala się szczegółowość projektu budżetu Staropolskiego Związku Gmin i Miast

 

1. Zarząd SZGiM  w Końskich przygotowuje projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami i uzasadnieniem.

              

2. Projekt budżetu opracowywany jest w formie uchwały budżetowej i załączników do tej uchwały w następującej szczegółowości:

1) prognozowane dochody SZGiM w podziale na:

    a) dochody bieżące,

    b) dochody majątkowe

w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej, w szczególności z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) i innych środków niepodlegających zwrotowi ze źródeł zagranicznych,

 

2) prognozowane wydatki SZGiM w podziale na:

   

    a) wydatki bieżące, w tym:

        - wydatki jednostek budżetowych, w tym na:

                           wynagrodzenia i składki od nich naliczane,

                           wydatki związane z realizacją zadań statutowych Związku,

        - dotacje na zadania bieżące,

        - świadczenia na rzecz osób fizycznych,

        - wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących  z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) i innych środków niepodlegających zwrotowi ze źródeł zagranicznych, w części związanej z realizacją zadań jst.

        - wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Związek,

        - obsługę długu publicznego,

 

        b) wydatki majątkowe w układzie działów, rozdziałow i paragrafów klasyfikacji budzetowej,

           - inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym:

       wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy  udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) i innych środków       niepodlegających zwrotowi ze źródeł zagranicznych, w części związanej z realizacją zadań jst.,

          -  zakup i objęcie akcji i udziałów oraz wniesienie wkładów do spółek  prawa handlowego  w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej,

3) kwotę planowanego deficytu lub planowanej nadwyżki budżetu SZGiM wraz ze wskazaniem źródeł pokrycia deficytu budżetu lub przeznaczeniem nadwyżki budżetu,

  4) łącznej kwoty planowanych przychodów i rozchodów budżetu SZGiM,

  5) limitu zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,

  6) upoważnień dla Zarządu Związku.

 

§ 3 Uzasadnienie do projektu budżetu winno zawierać:

w zakresie dochodów budżetowych –omówienie poszczególnych źródeł dochodów  budżetowych

2) w zakresie wydatków budżetowych –omówienie poszczególnych zadań realizowanych w ramach danego działu z wyszczególnieniem:

                     a) wydatków bieżących,

                     b) wydatków majątkowe,

3) w zakresie przychodów i rozchodów - omówienie poszczególnych źródeł.

4) w zakresie kwoty długu – omówienie poszczególnych zobowiązań długoterminowych.

 

§ 4 Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Staropolskiego Związku Gmin i Miast.

§ 5 Traci moc uchwała Nr 5/2008 Zgromadzenia SZGiM z dnia 29 lutego 2008 roku w sprawie: procedury uchwalania budżetu SZGiM oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

§ 6 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo  przyjęty.

 

                                                                           Przewodniczący Zgromadzenia

                                                                                          Tomasz Słoka

 

 

 

U z a s a d n i e n i e

 

 

W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240), w której zastosowano nowe  uregulowania dotyczące budżetu jednostki samorządu terytorialnego do kompetencji organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego należy określenie:

 

• szczegółowości budżetu, która nie może być mniejsza niż określona w ustawie,

 

• terminów obowiązujących w toku prac nad projektem,

 

• obowiązków samorządowych jednostek organizacyjnych w toku prac nad projektem,

• szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2010/07/02 09:07:30
Redaktor: Administrator