Miasto i Gmina Końskie

szukaj >

 

 

ZARZĄDZENIE  Nr 192/2008

BURMISTRZA MIASTA I GMINY  KOŃSKIE

z dnia 2 października 2008 r.

 

 

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy
w Końskich.

 

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) zarządzam, co następuje:

 

§ 1. W regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Końskich stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 123/2003 z dnia 18 sierpnia 2003 r., w sprawie ogłoszenia tekstu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Końskich zmienionym zarządzeniami Nr 103/2004 z dnia 25 lutego 2004 r., Nr 171/2004 z dnia 22 czerwca 2004 r. i Nr 96/2007 z dnia 23 kwietnia 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:

 

1)      w § 11 ust.1 dodaje się pkt ł w brzmieniu:

„ł. Samodzielne Stanowisko ds. Pozyskania Środków Zewnętrznych (PŚZ)”;

2)      w § 13:

a) w ust. 6:

- dodaje się pkt d w brzmieniu:

„ d. Samodzielnego Stanowiska ds. Pozyskania Środków Zewnętrznych”;

- wyrazy „a. Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Końskich” skreśla się;

b) w ust. 7 w pkt g skreśla się wyrazy „w Kornicy z siedzibą w Baryczy”

3)      w § 17

a)                       w tytule 1:

-           ust. 10 otrzymuje brzmienie:

„10. Nadzór nad rachunkowością budżetową prowadzoną przez jednostki organizacyjne objęte budżetem miasta i gminy.”

-          ust. 11 otrzymuje brzmienie:

„11. Prowadzenie rachunkowości budżetu Urzędu, rachunkowości budżetu miasta i gminy, rachunkowości podatków i opłat, a także sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu miasta i gminy.”

-          pkt 19 otrzymuje brzmienie:

„19. Obsługa finansowa programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.”

-          pkt 22 otrzymuje brzmienie:

22. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i urzędami skarbowymi.”,

-                                        skreśla się pkt 23.

b)                       w tytule 2:

-                      ust. 15 otrzymuje brzmienie:

„15. Wykonywanie wszystkich zadań wynikających z przepisów ustawy
z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r.
Nr 204, poz. 2086 ze zm.)”;

-                   skreśla się pkt 16, 18, 19, 21, 23, 24;

c) w tytule 3 po ust. 47 dodaje się ust. 48 i 49 w brzmieniu:

„48. Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego.

 49. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich i planistycznych.”

d) w tytule 4:

-                      skreśla się ust. 15, 16 i 17;

-                      ust. 28 otrzymuje brzmienie:

„28. Sprawdzanie opracowanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne taryf i wieloletnich planów rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych pod kątem zgodności z przepisami i weryfikowanie kosztów przedsiębiorstwa pod względem celowości ich ponoszenia.

e) w tytule 5 dodaje się ust. 27, 28, 29, 30, 31, 32 i 33 w brzmieniu:

„27. Organizowanie współpracy władz gminy z innymi samorządami, instytucjami
i organizacjami w zakresie zadań promujących gminę.

28. Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o uzyskanie środków
z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabudżetowych.

29. Sporządzanie i upowszechnianie materiałów kreujących pozytywny wizerunek gminy.

30. Nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi.

31.  Promowanie miasta i gminy poprzez współpracę z mediami.

32.  Prowadzenie strony internetowej Urzędu.

33.  Organizacja obchodów Dni Końskich oraz Koneckiego Września.”;

f) tytuł 11 otrzymuje brzmienie:

1. Opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego oraz sprawozdania
z wykonania planu audytu.

2. Przeprowadzanie zadań audytowych, wynikających z rocznego planu audytu i zadań realizowanych poza planem, w szczególności:

a)      badanie wiarygodności sprawozdań finansowych oraz sprawozdań
z wykonania budżetu,

b)      dokonywanie oceny adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli, w tym przestrzegania procedur kontroli, zarządzania ryzykiem
i kierowania jednostką,

c)      dokonywanie oceny przestrzegania zasady celowości i oszczędności
w dokonywaniu wydatków, uzyskiwania możliwie najlepszych efektów
w ramach posiadanych środków oraz przestrzegania terminów realizacji zadań i zaciągniętych zobowiązań.

3. Identyfikacja i analiza ryzyka związanego z działalnością Urzędu
i jednostek organizacyjnych, a w szczególności ocena systemu kontroli wewnętrznej.

4. Wyrażenie opinii na temat skuteczności mechanizmów kontrolnych
w badanym systemie.

5. Dostarczanie Burmistrzowi w oparciu o ocenę systemu kontroli wewnętrznej, racjonalnego zapewnienia, że zbadany obszar działa prawidłowo.

6. Składanie sprawozdań z poczynionych ustaleń oraz tam gdzie jest to właściwe, przedstawianie uwag i wniosków dotyczących poprawy skuteczności działania Urzędu i jednostek organizacyjnych w danym obszarze.

7. Realizacja audytów sprawdzających – ocena dostosowania działań jednostki do zgłoszonych uwag, wniosków i rekomendacji.

8. Wykonywanie czynności doradczych w zarządzaniu Urzędem jednostkami organizacyjnymi.

9. Współpraca z kontrolami zewnętrznymi.”;

g) po tytule 12 dodaje się tytuł 13 brzmieniu:

„13. Samodzielne Stanowisko ds. Pozyskania Środków Zewnętrznych:

1. Pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji o dostępnych programach pomocowych (europejskich i innych) oraz procedurach ich uzyskiwania.

2. Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o uzyskanie środków
z funduszy europejskich i innych środków pomocowych oraz monitorowanie realizacji współfinansowanych zadań i ich rozliczania.

3. Inicjowanie i koordynowanie prac komórek organizacyjnych Urzędu
i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie przygotowania projektów dofinansowywanych z funduszy europejskich i innych środków pomocowych, w tym pomoc oraz doradztwo w przygotowaniu projektów aplikacyjnych.

4. Współpraca z instytucjami zarządzającymi programami pomocowymi oraz innymi organizacjami zajmującymi się współpracą z Unią Europejską, systematyczna aktualizacja informacji dotyczących tematyki funduszy
i udzielanie komórkom organizacyjnym oraz gminnym jednostkom organizacyjnym informacji w tym zakresie.

5. Opracowywanie analiz i opinii dotyczących możliwości pozyskiwania środków pomocowych na realizację zadań oraz prowadzenie sprawozdawczości realizowanych projektów.

§ 2. Załącznik Nr 1 do Regulaminu otrzymuje brzmienie określone w załączniku
do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta i Gminy.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy

                                         Krzysztof Obratański

 

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje Jacek Nowak
Osoba odpowiedzialna za treść: Emilia Kupis
Data modyfikacji: 2010/01/20 09:06:24
Redaktor: Administrator