ZARZĄDZENIE Nr 192/2008
BURMISTRZA MIASTA I GMINY KOŃSKIE
z dnia 2 października 2008 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy
w Końskich.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) zarządzam, co następuje:
§ 1. W regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Końskich stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 123/2003 z dnia 18 sierpnia 2003 r., w sprawie ogłoszenia tekstu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Końskich zmienionym zarządzeniami Nr 103/2004 z dnia 25 lutego 2004 r., Nr 171/2004 z dnia 22 czerwca 2004 r. i Nr 96/2007 z dnia 23 kwietnia 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 11 ust.1 dodaje się pkt ł w brzmieniu:
„ł. Samodzielne Stanowisko ds. Pozyskania Środków Zewnętrznych (PŚZ)”;
2) w § 13:
a) w ust. 6:
- dodaje się pkt d w brzmieniu:
„ d. Samodzielnego Stanowiska ds. Pozyskania Środków Zewnętrznych”;
- wyrazy „a. Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Końskich” skreśla się;
b) w ust. 7 w pkt g skreśla się wyrazy „w Kornicy z siedzibą w Baryczy”
3) w § 17
a) w tytule 1:
- ust. 10 otrzymuje brzmienie:
„10. Nadzór nad rachunkowością budżetową prowadzoną przez jednostki organizacyjne objęte budżetem miasta i gminy.”
- ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„11. Prowadzenie rachunkowości budżetu Urzędu, rachunkowości budżetu miasta i gminy, rachunkowości podatków i opłat, a także sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu miasta i gminy.”
- pkt 19 otrzymuje brzmienie:
„19. Obsługa finansowa programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.”
- pkt 22 otrzymuje brzmienie:
„22. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i urzędami skarbowymi.”,
- skreśla się pkt 23.
b) w tytule 2:
- ust. 15 otrzymuje brzmienie:
„15. Wykonywanie wszystkich zadań wynikających z przepisów ustawy
z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r.
Nr 204, poz. 2086 ze zm.)”;
- skreśla się pkt 16, 18, 19, 21, 23, 24;
c) w tytule 3 po ust. 47 dodaje się ust. 48 i 49 w brzmieniu:
„48. Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego.
49. Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich i planistycznych.”
d) w tytule 4:
- skreśla się ust. 15, 16 i 17;
- ust. 28 otrzymuje brzmienie:
„28. Sprawdzanie opracowanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne taryf i wieloletnich planów rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych pod kątem zgodności z przepisami i weryfikowanie kosztów przedsiębiorstwa pod względem celowości ich ponoszenia.
e) w tytule 5 dodaje się ust. 27, 28, 29, 30, 31, 32 i 33 w brzmieniu:
„27. Organizowanie współpracy władz gminy z innymi samorządami, instytucjami
i organizacjami w zakresie zadań promujących gminę.
28. Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o uzyskanie środków
z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabudżetowych.
29. Sporządzanie i upowszechnianie materiałów kreujących pozytywny wizerunek gminy.
30. Nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi miastami partnerskimi i bliźniaczymi.
31. Promowanie miasta i gminy poprzez współpracę z mediami.
32. Prowadzenie strony internetowej Urzędu.
33. Organizacja obchodów Dni Końskich oraz Koneckiego Września.”;
f) tytuł 11 otrzymuje brzmienie:
1. Opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego oraz sprawozdania
z wykonania planu audytu.
2. Przeprowadzanie zadań audytowych, wynikających z rocznego planu audytu i zadań realizowanych poza planem, w szczególności:
a) badanie wiarygodności sprawozdań finansowych oraz sprawozdań
z wykonania budżetu,
b) dokonywanie oceny adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli, w tym przestrzegania procedur kontroli, zarządzania ryzykiem
i kierowania jednostką,
c) dokonywanie oceny przestrzegania zasady celowości i oszczędności
w dokonywaniu wydatków, uzyskiwania możliwie najlepszych efektów
w ramach posiadanych środków oraz przestrzegania terminów realizacji zadań i zaciągniętych zobowiązań.
3. Identyfikacja i analiza ryzyka związanego z działalnością Urzędu
i jednostek organizacyjnych, a w szczególności ocena systemu kontroli wewnętrznej.
4. Wyrażenie opinii na temat skuteczności mechanizmów kontrolnych
w badanym systemie.
5. Dostarczanie Burmistrzowi w oparciu o ocenę systemu kontroli wewnętrznej, racjonalnego zapewnienia, że zbadany obszar działa prawidłowo.
6. Składanie sprawozdań z poczynionych ustaleń oraz tam gdzie jest to właściwe, przedstawianie uwag i wniosków dotyczących poprawy skuteczności działania Urzędu i jednostek organizacyjnych w danym obszarze.
7. Realizacja audytów sprawdzających – ocena dostosowania działań jednostki do zgłoszonych uwag, wniosków i rekomendacji.
8. Wykonywanie czynności doradczych w zarządzaniu Urzędem jednostkami organizacyjnymi.
9. Współpraca z kontrolami zewnętrznymi.”;
g) po tytule 12 dodaje się tytuł 13 brzmieniu:
„13. Samodzielne Stanowisko ds. Pozyskania Środków Zewnętrznych:
1. Pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji o dostępnych programach pomocowych (europejskich i innych) oraz procedurach ich uzyskiwania.
2. Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o uzyskanie środków
z funduszy europejskich i innych środków pomocowych oraz monitorowanie realizacji współfinansowanych zadań i ich rozliczania.
3. Inicjowanie i koordynowanie prac komórek organizacyjnych Urzędu
i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie przygotowania projektów dofinansowywanych z funduszy europejskich i innych środków pomocowych, w tym pomoc oraz doradztwo w przygotowaniu projektów aplikacyjnych.
4. Współpraca z instytucjami zarządzającymi programami pomocowymi oraz innymi organizacjami zajmującymi się współpracą z Unią Europejską, systematyczna aktualizacja informacji dotyczących tematyki funduszy
i udzielanie komórkom organizacyjnym oraz gminnym jednostkom organizacyjnym informacji w tym zakresie.
5. Opracowywanie analiz i opinii dotyczących możliwości pozyskiwania środków pomocowych na realizację zadań oraz prowadzenie sprawozdawczości realizowanych projektów.
§ 2. Załącznik Nr 1 do Regulaminu otrzymuje brzmienie określone w załączniku
do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta i Gminy.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta i Gminy
Krzysztof Obratański